Zarejestruj się

Jak wypromować sklep internetowy?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

12/02/2024

ikona-data-publikacji
Opublikowano

12/02/2024

i hate seo newsletter
Spis treści

Branżę e-commerce możemy rozumieć jako szeroko pojęty handel elektroniczny. Rynek ten z roku na rok staje się coraz bardziej dochodowy. Dodatkowo taka forma sprzedaży wiąże się z licznymi korzyściami, takimi jak dostępność produktów 24h na dobę, możliwość dotarcia do ogromnej liczby potencjalnych konsumentów z całego świata, niskie koszty utrzymania oraz nowe, liczne formy promocji sklepu. Ale założenie e-commerce to dopiero pierwszy krok do sukcesu.

Z poniższego artykułu dowiesz się, jak promować swój sklep online. Co robić, aby promocja sklepu internetowego była skuteczna? Jak dotrzeć do grupy docelowej i która forma reklamy będzie idealna dla Ciebie? Postawić na założenie kampanii Google Ads czy reklamować swój sklep internetowy organicznie?

Dlaczego warto promować e-commerce z Linkhouse? Wspieraj swój sklep internetowy

Na samo zagadnienie promowania sklepu składa się mnóstwo czynników, a nowi użytkownicy mogą dotrzeć na naszą stronę z wielu źródeł. Dlatego podczas tworzenia strategii promocji zdecyduj się na sprawdzenie jak największej liczby kanałów! 

Skąd bierze się ruch na Twojej stronie?

Aby skutecznie promować sklep internetowy za pomocą reklamy czy SEO musisz zrozumieć, jakie źródła przynoszą konkretne rodzaje ruchu  –  i czym się charakteryzują. Skąd na stronie sklepu mogą znaleźć się klienci?

  • ruch organiczny — możemy nazwać go ruchem “naturalnym”. Mówimy o nim, kiedy konsumenci znajdą Twoją stronę poprzez wyniki wyszukiwania czy social media. Odbywa się bez żadnych płatnych działań z Twojej strony. Do tego idealnie nadaje się pozycjonowanie SEO.
  • ruch płatny  — tutaj ruch pochodzi z reklam tekstowych, czy produktowych. Klienci trafiają na Twoją stronę poprzez opłacone kampanie np. Google Ads (reklamy w Google) czy reklama sklepu internetowego na Facebooku –  Facebook Ads. 

Wskazówka: Niektóre narzędzia, takie jak Google Analytics, dzielą ruch na jeszcze mniejsze grupy. Wymieniają wśród źródeł ruchu bezpłatnego ruch z Google’a, newslettera czy social mediów. W kategorii ruchu płatnego znajdują się reklamy CPC, zarówno z Google Ads, jak i z sociali.

Gdzie promować sklep internetowy?

Sklep internetowy w 2024 wymaga sporo wsparcia ze strony reklam i SEO, aby się wybić wśród konkurencji. Gdzie zacząć promowanie Twojego sklepu internetowego? Jaka skuteczna reklama sprawi, że kliknięcia wreszcie pójdą w górę?

Kampania Google Ads, social media i Facebook Ads czy wyszukiwarka Google? Co wybrać

Chcesz zacząć promować sklep internetowy? Pamiętaj, że żaden kanał organiczny nie zagwarantuje ruchu na stronie od razu.

Jeśli chcesz sprzedawać tu i teraz — postaw na ruch płatny. Jest to bardzo ważne, w przypadku, gdy chcesz wypromować konkretną ofertę, która dostępna jest tylko w określonym czasie. Ruch organiczny w tym przypadku jest świetnym dodatkiem do kampanii płatnych.

Jednocześnie musisz pamiętać, że ruch płatny pojawia się tak szybko jak znika. Nie jest to stałe źródło klientów, a ruch i konwersja utrzymują się tylko wtedy, gdy Twoje kampanie są aktywne.

Ruch organiczny z kolei przynosi stałe, regularne, stabilnie rosnące przychody. Dlatego promowanie sklepu www poprzez reklamę Google Ads przy jednoczesnym zaniedbaniu obszaru ruchu organicznego może nie być najlepszym pomysłem.

Dlaczego tak ważne jest korzystanie z wielu kanałów?

Niestety podczas promocji zarówno płatnej, jak i bazującej na SEO, zdarzają się błędy np. w postaci nieprawidłowo określonej grupy odbiorców czy zmiany algorytmów Google. Dzięki temu, że potencjalni konsumenci będą mogli dotrzeć na Twoją stronę z różnych źródeł, sprzedaż pozostanie na dobrym poziomie. 

Promocja sklepu internetowego. Jak reklamować swój sklep?

Co możesz zrobić, aby jak najwięcej konsumentów usłyszało o Twojej marce?

Budowanie wizerunku: klient to doceni!

Duże marki stawiają na budowanie coraz bardziej rozpoznawalnego wizerunku. Obecnie także mniejsze firmy zaczynają przywiązywać do większą wagę do brandingu.

Dlaczego jest to tak istotne? Aspekt wizerunkowy jest szczególnie ważny dla klienta, ponieważ polecana strona jest równocześnie uważana przez niego za bezpieczniejszą i godną zaufania. Gdy planujemy zakup konkretnego produktu, zwracamy uwagę na to, co mówi się o danej marce, oraz kto ją poleca. 

Budowanie wizerunku może odbywać zarówno w mediach społecznościowych, jak i poprzez linkowanie do naszej strony. Outreach marketing, czyli polecanie naszego sklepu przez osoby znane, których odbiorcy mogą być zainteresowani może produktem, pozwala na zdobywanie zaufania klientów oraz docieranie do jak największej liczby nowych konsumentów.

Podczas budowania wizerunku należy zwrócić uwagę na to, aby linkowanie znajdowało się u odpowiednich osób oraz na sprawdzonych stronach. Ma to duży wpływ na odbiór marki i zaufanie do niej, jak i rankowanie naszej strony w wyszukiwarce Google. 

Social media

Reklamowanie sklepu internetowego w erze mediów społecznościowych jest kluczowym elementem skutecznego marketingu internetowego w 2024 roku. Jedną z najefektywniejszych form promocji jest wykorzystanie platform takich jak Instagram i Facebook, które umożliwiają wyświetlanie reklam sklepu internetowego potencjalnym klientom.

Reklamy na Facebooku i Instagramie pozwalają dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, generując kliknięcia i konwersje. Co więcej, reklamowanie sklepu internetowego za darmo poprzez angażowanie swoich klientów, na przykład poprzez grupy na Facebooku, może być skuteczną formą promocji.

SEO

Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania jest istotnym przykładem promowania naszego sklepu w sieci. To właśnie ono zapewnia organiczny ruch na stronie. W najprostszym ujęciu SEO składa się z trzech aspektów: contentu (czyli treści na Twojej stronie), link buildingu (czyli budowania solidnego profilu linków zewnętrznych) oraz optymalizacji on site (czyli działań na stronie mających na celu sprawić, że będzie spełniała wymogi Google).

Pozycjonowanie sklepu internetowego oraz optymalizacja strony internetowej są istotne dla skutecznej reklamy. Dzięki temu reklamy sklepu internetowego mogą być wyświetlane w odpowiednich momentach przed właściwą grupą docelową, zwiększając szanse na konwersję.

Content

Content marketing to absolutna podstawa reklamy w sieci! Oczywiście możemy go rozumieć dużo szerzej niż to, co jest niezbędne do prawidłowych działań SEO, dlatego możesz samodzielnie zdecydować, jak będzie wyglądała Twoje szyta na miarę strategia.

Treści możesz pisać sam lub zlecać zewnętrznym copywriterom, a także polegać na narzędziach działających się na AI (np. Surfer). Zadbaj przede wszystkim o efektywne dobranie słów kluczowych, w czym również może pomóc Ci platforma Linkhouse.

Linkowanie

Uzupełnij działania o linkowanie z zewnętrznych domen. Postaw na takie, które mają dobrą widoczność oraz ruch.

Poprawnie umieszczone, mocne linki w artykułach na sprawdzonych stronach pozwolą na lepsze rankowanie Twojego sklepu. Dlaczego? Linki pokazują moc witryny, na której zamieszczony jest artykuł i dzięki temu wpływają także na poprawę mocy strony linkowanej. Dlatego właśnie tak ważne jest jakościowe dobranie portali, na których chcesz się promować. Zanim zaczniesz, zorientuj się, jak wygląda Twoja aktualna sytuacja. Wykonaj audyt linków, który podpowie Ci, jakie działania podjąć, aby poprawić profil linków.

Jeśli chodzi o link building w promowaniu sklepu internetowego, nie zapominaj o podstawowych aspektach LB, takich jak artykuły sponsorowane czy wpisy gościnne. Możemy Ci w tym pomóc  –  ale o tym za chwilę!

Onsite

Optymalizacja strony internetowej, zwana również jako onsite SEO, odgrywa kluczową rolę w promowaniu sklepu internetowego i zwiększaniu jego widoczności w wynikach wyszukiwania. Poprzez odpowiednie dostosowanie treści, struktury i elementów technicznych strony, można poprawić pozycję sklepu w rankingach wyszukiwarek.

Istotnymi elementami optymalizacji e-commerce są m.in.:

  • słowa kluczowe;
  • optymalizacja techniczna (elementy techniczne strony, takie jak szybkość ładowania, responsywność, czy czytelna struktura URL);
  • linkowanie wewnętrzne,
  • optymalizacja obrazów i multimediów (pod kątem wielkości plików, atrybutów al).

Jak reklamować sklep internetowy? W jaki sposób może pomóc Ci Linkhouse?

Wspominaliśmy wcześniej o tym, że częścią strategii skutecznej promocji sklepu online jest link building, a link buildingu –  pozyskiwanie linków z artykułów. Chcesz szybko i wygodnie zamówić publikację artykułów sponsorowanych?

Wygodne funkcjonalności

  • Artykuły sponsorowane to jedna z najbardziej efektywnych metod na poprawę widoczności marki.
  • Bardzo ważna jest możliwość wybierania stron, na których Twoje artykuły mogą znaleźć się na stronie głównej, czy zostaną polecone również w social mediach.
  • Takie parametry oferty możesz wybrać podczas filtrowania witryn w panelu Linkhouse:
filtry w panelu Linkhouse
  • Linki w istniejących artykułach pozwolą na oszczędność czasu oraz pieniędzy.
  • Dzięki platformie możesz wybrać odpowiednie dla Ciebie formy linkowania.
  • Aby znaleźć artykuły, które mają dobre rankowania, warto skorzystać z modułu Linki Tematyczne.
  • Możesz z nami działać również w obszarach takich jak relinkowanie czy analiza konkurencji.
  • Dzięki opcji Panelu Copywritera możesz szybko zlecić tekst oraz ustalić wszystkie szczegóły współpracy w jednym miejscu! To ogromne ułatwienie i przede wszystkim oszczędność czasu. 

Obszerna baza portali

Linkhouse to także największa baza portali: mamy już ponad 75 000 portali w bazie, ponad 60 filtrów pozwalających na precyzyjne wyszukiwanie serwisów i regularnie aktualizowane dane SEO na temat portali z Ahrefs, Semrush, Majestic i MOZ.

Dzięki temu w łatwy sposób znajdziesz odpowiednie strony, na których umieszczanie artykułów przyniesie największe korzyści. Stale aktualizowane dane SEO dotyczące witryn pomogą Ci rzetelnie i efektywnie wybrać najlepsze portale dla Ciebie i zadbać o jakościowe linkowanie.

Przystępne ceny

Ceny usług to również wielki plus platformy. Nawet za niewielką kwotę możesz rozpocząć wdrażanie strategii marketingowej w swojej firmie! Nawet małe inwestycje w link building, przyniosą z czasem korzyści.

Stała dostępność

Platforma Linkhouse jest dostępna 24/7. Możesz w każdym momencie sprawdzić raporty, czy najnowsze oferty. Gdy pracujesz z agencjami zewnętrznymi, nie masz takiej możliwości.

Nasze wsparcie

Na platformie działa także biuro obsługi klienta. Jeśli nie masz czasu na szukanie ofert, filtrowanie, czy po prostu nie wiesz, od czego zacząć — odezwij się!

Skuteczny marketing i promocja w e-commerce. Czas wypromować sklep internetowy z Linkhouse

Chcesz wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania? Pamiętaj, żę optymalizacja strony internetowej to nieodłączny element promowania strony internetowej! A jako platforma Linkhouse zawsze będziemy polecać uwzględnienie link buildingu w swojej strategii. Poniżej kilka przykładów tego, jak marketing internetowy z udziałem linków może działać w spójnej synergii. Niech potencjalny klient w porę trafi na Twoją stronę!

Black Friday i Cyber Week

Dzięki artykułom sponsorowanym możesz postawić także na szybką formę promocji. Świetnym przykładem może być oferta na Black Friday czy Cyber Week. Umieszczając artykuł z linkowaniem do sklepu możesz przyciągnąć wielu klientów zainteresowanych naszymi promocjami. Jednak do tego potrzebujesz sprawdzonej platformy, aby wszystko udało się na czas.

Dzięki szybkiej i łatwej obsłudze panelu Linkhouse możemy publikować efektywnie, trzymając się określonych terminów. Małym nakładem kosztów możemy przyciągnąć wielu klientów! Przykładowo:

  • Jeżeli masz sklep z artykułami elektronicznymi i szykujesz wielką promocję, możesz wykupić artykuły na stronach o tematyce “IT, Komputery, GSM, Nowe technologie”. Znajdziesz tam obecnie ponad 5000 serwisów!
  • Sklepy z odzieżą mogą zainwestować w artykuły na temat tego, co będzie modne w danym sezonie oraz połączyć to z promocjami na Black Friday. Do wyboru ponad 1700 witryn o tematyce “Moda”!

Pomimo szybkiego działania i wybierania stron oferujących konkretne terminy publikacji, wciąż musimy zwracać uwagę na dane SEO! Dzięki Linkhouse i odświeżaniu informacji o witrynach co 7 dni, możesz być pewien, że wybrany przez Ciebie portal spełni wszystkie oczekiwania.

Okres Bożego Narodzenia

W tym okresie handel elektroniczny kwitnie! Jeżeli posiadasz np. stronę z kosmetykami, warto zainwestować w artykuły sponsorowane na stronach z tej kategorii. Do wyboru masz ponad 700 witryn!

O czym możesz napisać?

  • o trendach kosmetycznych na nadchodzący rok,
  • o najpopularniejszych kosmetykach w 2024 roku,
  • o pomysłach na prezent dla przyjaciółki,
  • o kosmetykach, które są must-have dla każdej kobiety.

A to tylko wybrane pomysły – kreatywność jest po Twojej stronie! Choć, jeśli nie masz czasu się nad tym długo zastanawiać, daj nam znać  – w ramach platformy Linkhouse możesz współpracować z doświadczonymi copywriterami lub skorzystać z  modułu do automatycznego tworzenia treści współpracującego z Surfer AI.

Analogicznie do tego przykładu możesz postępować z każdą inną tematyką. Dzięki temu w łatwy sposób dobierzesz odpowiednie strony i umieścić artykuły na czas. Poza artykułami sponsorowanymi warto także dodatkowo wzmocnić promocję, dodając linki do istniejących już artykułów. W przypadku świąt mogą być to np. artykuły dotyczące pomysłów na prezent dla członka rodziny.

Działanie na wielu frontach pomoże Ci efektywnie wypromować markę w okresie przedświątecznym, co przyniesie duże zyski!

Strategia na kolejny rok

Zainwestuj w dobrą strategię na rok 2024 już teraz. Stwórz plan działania na pierwszy kwartał z platformą Linkhouse. 

Załóżmy, że posiadasz sklep z częściami samochodowymi.

Zainwestuj w teksty na temat:

  • branży motoryzacyjnej,
  • nowych modelach samochodów,
  • czy coraz bardziej popularnych pojazdach elektrycznych. Podkreśl, dlaczego warto zmienić samochód w nadchodzącym roku lub kupić konkretne części, które poprawią komfort jazdy i podlinkuj do swojej strony. Na Linkhouse znajdziesz ponad 1800 witryn o tematyce “Motoryzacja”, gotowych na Twoje publikacje sponsorowane.

Reklama sklepu internetowego od zera. Jak stworzyć dobrą strategię działania?

Postaw sobie cele, które chcesz zrealizować początkiem roku. Dobierz do nich odpowiedni sposób promocji, po czym ustal budżet, który możesz na nie przeznaczyć. Dzięki temu łatwo dopasujesz kwotę, którą możesz wydać na konkretny link, czy produkt. Linkhouse pomoże Ci w prosty sposób przejść przez ten proces, a Ty efektywnie dobierzesz odpowiednie narzędzia do promocji swojej strony.

Jeżeli będziesz potrzebował pomocy, zawsze możesz liczyć na wsparcie działu obsługi klienta. Podczas tworzenia strategii i wyboru odpowiednich rozwiązań dla Twojej firmy z obszaru link buildingu oraz content marketingu wypełnij formularz znajdujący się na stronie, a Linkhouse wróci do Ciebie z odpowiedzią do 24h!

Promowanie sklepu internetowego. Na czym polega? Jak zwiększyć sprzedaż? Podsumujmy:

Chcesz reklamować sklep internetowy za darmo? Może być o to bardzo trudno – w końcu nawet Twój czas kosztuje. Ale optymalizacja kosztów jest już jak najbardziej możliwa.

Reklama w internecie ma wiele twarzy. Nie można ograniczać się tylko do jednego kanału i warto korzystać z mnogości opcji reklamy naszej marki!

  1. Inwestuj zarówno w ruch płatny, jak i organiczny. Dzięki temu unikniesz problemów związanych z brakiem sprzedaży ze względu na błędy występujące podczas kampanii.
  2. Zarówno budowanie wizerunku, jak i dbanie dobre pozycjonowanie SEO to świetne sposoby na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie internetowym. Z jednej strony zapewnią zaufanie do Twojej marki, z drugiej zwiększają ruch organiczny na stronie.
  3. Linkhouse to platforma, dzięki której w prosty sposób wybierzesz odpowiednie dla Twojej firmy opcje promocji. Artykuły sponsorowane, linki reklamowe, czy linki w istniejących już artykułach — zdecyduj sam. Najlepiej łącząc kilka opcji!
  4. W link buildingu liczy się jakość, a nie ilość. Dlatego w wyborze odpowiedniej witryny pomoże ponad 60 opcji filtrowania, które znajdziesz w panelu Linkhouse. Szukanie odpowiedniej strony nigdy nie było prostsze!
  5. Gdy chcesz skupić się na promocji w określonym czasie, np. podczas Black Friday, musisz polegać na sprawdzonym narzędziu oraz portalach. Z platformą Linkhouse nie musisz martwić się terminami oraz jakością usług. O wszystko zadbasz wcześniej i będziesz mógł cieszyć się większym ruchem na swojej stronie. Warto także pomyśleć wcześniej o planowanej promocji na okres przedświąteczny, czy ustalić plan działania na kolejne kwartały. Warto połączyć korzystanie z Linkhouse z możliwościami sieci reklamowej Google.
  6. Zadbaj o promowanie sklepu internetowego poprzez właściwie dostosowaną stronę sklepu oraz korzystanie z różnych form reklamy, takich jak reklamy w Google czy na Facebooku, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Dzięki temu reklama sklepu internetowego staje się skutecznym narzędziem w pozyskiwaniu nowych klientów i zwiększaniu sprzedaży.

Jak widać, platforma Linkhouse idealnie sprawdzi się dla branży e-commerce. Sprzedaż internetowa jest coraz bardziej dochodowa, natomiast nie można zapominać o promocji! Warto postawić na wiele kanałów: zarówno ruch płatny, jak i organiczny na stronie. Dzięki temu zawsze będziemy pewni, że potencjalny konsument dotrze do nas z różnych źródeł. 

Postaw na szybką i efektywną promocję z Linkhouse

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.