Content to król, dystrybucja to królowa. 10+ sposobów na promocję treści.

ikona-data-publikacji
Opublikowano

18/03/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

18/03/2020

Spis treści

Ile treści powstaje codziennie w Internecie? Według Forbes, to ponad 2,5 kwintylionów danych. Na wiele z nich składają się z posty i blog posty, artykuły czy publikacje. Sęk w tym, że często tworzone są one przez więcej osób niż… je czyta. Marnowanie czasu na stworzenie treści, których nikt nie zna, to coraz ważniejsza udręka wielu marek i marketerów. 

Nie ma uniwersalnej metody na skuteczną promocję treści, ale są sposoby które zdecydowanie mogą wesprzeć ten proces. Kluczem często okazuje się dystrybucja.

W procesie tworzenia treści tak naprawdę liczy się to, co zamierzasz ze swoimi treściami dalej zrobić i jak je wypromować. Jak istotna jest dystrybucja treści i na co zwrócić uwagę, dodając ten element do swojej strategii contentowej? Jeśli masz dużo treści lub zamierzasz stworzyć sporo treści w najbliższej przyszłości, ten artykuł może pomóc Ci uporządkować proces dystrybucji.

Co to jest dystrybucja treści?

Dystrybucja treści to zestaw taktyk, za pomocą których możesz udostępnić swoje treści i przyciągnąć do nich potencjalną grupę docelową. Możesz korzystać z mediów społecznościowych, mediów, postów sponsorowanych i artykułów – a to zaledwie kilka sposobów dystrybucji treści, o których powiemy nieco więcej poniżej.

Dlaczego Twoje treści wymagają dystrybucji?

Krótko mówiąc: nikt nie dowie się o Twoich treściach, jeśli nie rozpowszechnisz ich tam, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa.

Dystrybucja treści może pomóc Ci dotrzeć do tych, na których Ci najbardziej zależy: do odbiorców, którzy prawdopodobnie dokonają konwersji w pożądany sposób. Nie trzeba dodawać, że może to także wpłynąć na SEO, jeśli udostępnisz treści na kilka sposobów, używając kilku źródeł.

Poza tym po prostu chcesz, aby Twoje treści były widoczne i doceniane, prawda?

Załóż, że z każdego artykułu przygotujesz co najmniej osiem pobocznych form dystrybucji. Mogą to być zapowiedzi, krótsze artykuły odsyłające, grafiki, infografiki, video czy wywiady – zależy to od Ciebie, ale pomaga Ci utrzymać Twoją redystrybucję na wodzy. 

Teraz możesz powiedzieć: łatwiej powiedzieć niż zrobić. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych pomysłów na to, jak rozpowszechniać treści, aby trafiały do ​​właściwych odbiorców.

Kreatywne sposoby dystrybucji treści

Wielu marketerów uważa, że ​​napisanie treści wymaga później zwykłego udostępnienia w mediach społecznościowych, w formie pojedynczego postu. Czasami mają po prostu nadzieję, że dany fragment treści zostanie zauważony w Google. Jednak w tak zaciętej konkurencji wyróżnianie się z tłumu i zaprzyjaźnienie się z Google może być trudnością. Co możesz zrobić, aby odpowiednio dystrybuować content? Znamy kilka dobrych praktyk.

Korzystaj z mediów społecznościowych

Jest rzeczą oczywistą, że media społecznościowe są bardzo często wykorzystywane do dystrybucji treści między platformami: szybko i w najbardziej przystępny sposób. Nie należy jednak ograniczać się do udostępniania w social media! Podczas gdy wielu marketerów uważa, że ​​jedyne, co mogą zrobić w mediach społecznościowych, to udostępnić post na swoich stronach, prawda jest taka, że… możesz zrobić z Twoim contentem znacznie więcej.

Przygotowanie prostej strategii dla działań w mediach społecznościowych może zaoszczędzić dużo czasu i problemów. Jakie sposoby możesz wykorzystać?

  • udostępnij treści na stronach i profilach, którymi zarządzasz w obrębie marki
  • udostępnij treści w niektórych odpowiednich grupach dla Twojej niszy i branży (na przykład, ten artykuł prawdopodobnie świetnie sprawdziłby się na grupie marketingowej)
  • jak najlepiej wykorzystaj swoje prywatne profile w mediach społecznościowych: szczególnie wtedy, kiedy Twoja sieć kontaktów jest duża, silna i może być zainteresowana udostępnionymi treściami
  • podziel się swoją treścią z tymi podmiotami, które mogłyby skorzystać z dalszego udostępniania (powiedzmy, że opublikowałeś coś o lawinach i chciałbyś, aby jedna społeczność, która interesuje się takim tematem, udostępniła Twój artykuł: jeśli jest merytoryczny i stanowi wartość dodaną, to jest bardzo prawdopodobne, że Ci pomogą)

Oczywiście jest to tylko kilka pomysłów, które możesz wypróbować i wdrożyć, a testowanie nigdy nie zaszkodzi. Pamiętaj o wybieraniu tylko tych źródeł, które naprawdę mogą być zainteresowane Twoim contentem. Jeśli zastosujesz podejście „spray and pray” (udostępniasz wszystko, w dowolnym miejscu i czasie, gdziekolwiek się da), nie dziw się, że wyniki nie przychodzą. 

Istnieje wiele platform social media, które warto wykorzystać do udostępniania Twoich treści. Podczas gdy Facebook dla wielu marketerów to naturalny wybór dla dystrybucji, warto zainteresować się także innymi kanałami społecznościowymi. Na LinkedIn możesz publikować niektóre dłuższe formy treści lub “sneak peeki” (czyli tzw. key takeaways opublikowane w artykule na LinkedIn Publishing). Instagram to idealne miejsce na wszelkie treści wizualne, Pinterest może być wykorzystany, jeśli chodzi o infografiki. Twitter może się przydać, jeśli chcesz zyskać uznanie i zostać zauważonym na przykład przez dziennikarzy.

Jest jednak coś więcej. Quora jest platformą Q&A (pytań i odpowiedzi), która często jest również identyfikowana jako jedno z mediów społecznościowych. Nie powinna zatem dziwić Cię kolejna porada, jaką dla Ciebie przygotowaliśmy.

Wykorzystaj Quorę

Istnieje wiele korzyści płynących z udanej strategii mediów społecznościowych w Quora. Dzięki Quorze, możesz zbudować swój wizerunek eksperta, ale możesz także promować swoją markę – a co za tym idzie, także swoje treści.

Aktywność w Quora może pomóc Ci stworzyć profesjonalną markę i poznać potrzeby swoich grup docelowych. Angażując się w wiele wątków i rozmów, możesz udostępniać linki do swoich treści (jeśli są one wartościowe dla odbiorców, Quora nie cierpi słabej jakości!).

Powiedzmy, że napisałeś świetny artykuł o najczęstszych błędach związanych z lotem do USA. Możesz poszukać konkretnych pytań, w których ludzie szukają odpowiedzi na taki temat i link do treści, ponieważ jest to istotne.

Nie oczekuj cudów od pierwszego dnia! Czasami trzeba czekać na efekty i oczywiście trzeba budować swój profil i zamieszczać odpowiedzi codziennie. Ostrzeżenie: to naprawdę uzależnia i wkrótce Quora może zastąpić wiele innych działań online dla Ciebie! Co więcej, możesz to robić zarówno na lokalny, polski rynek jak i na rynki zagraniczne: Quora dostępna jest w kilku językach, a jej anglojęzyczna wersja cieszy się rosnącą popularnością na całym świecie. 

Skorzystaj z agregatorów treści

Jeśli uważasz, że zabrakło Ci pomysłów na to, co możesz zrobić ze swoimi treściami, dodaj do swojej listy agregatory treści. W zależności od niszy, w której jesteś aktywny, możesz wybierać spośród wielu agregatorów treści. Jednym z najpopularniejszych, czasem używanych jako sam blog, jest Medium. Właśnie na Medium Twój artykuł może być zauważony przez innych twórców treści, którzy chcieliby go udostępnić dalej. Możesz również zostać zaproszony do bycia współpracownikiem na jednym z istniejących kont Medium.

Istnieje jednak więcej agregatorów treści, których można użyć. Spójrz na HackerNoon, Digital Doughnut lub GrowthHackers. Jeśli Twoje treści są wystarczająco merytoryczne, wspomniane źródła mogą nie tylko opublikować je na swoich stronach, ale i udostępnić poprzez swoje kanały social media czy newsletter. Mówiąc o newsletterze: jeżeli posiadasz własny newsletter i zaangażowaną bazę odbiorców, nie zapominaj o wykorzystaniu również tego kanału!

Zadbaj o budowanie linków

Tworzenie linków może przynieść same korzyści. W końcu budujesz swój autorytet domeny i uznanie dzięki cennym wzmiankom, backlinkom i postom gościnnym, więc nie lekceważ tej opcji. Zbudowanie bazy danych, jeśli chodzi o wartościowe artykuły sponsorowane, może być naprawdę czasochłonne, szczególnie jeśli robisz to od zera. Możesz nie mieć dostępu do żadnych konkretnych danych, a nawet nie wiedzieć, od czego zacząć.

Po co jednak szukać źródeł i tracić czas na tworzenie bazy, która, tak właściwie, jest już gotowa? 

W Linkhouse możesz wybierać spośród tysięcy witryn, na których możesz kupić link w opublikowanym już artykule, zamówić publikację własnego artykułu lub zlecić zarówno napisanie artykułu, jak i jego publikację w wybranym źródle.

Ogranicza Cię jedynie własna kreatywność: dzięki wbudowanym filtrom, masz dostęp do statystyk, aktualizowanych na bieżąco, możesz także dobrać język, parametry publikacji, zdjęcia czy tematykę strony. W łatwy sposób możesz zarządzać swoim budżetem i wybrać najlepsze miejsca na publikację. 

_______

Oczywiście istnieje więcej sposobów rozpowszechniania treści. Możesz także zainwestować w influencer marketing, czy znaleźć ambasadorów własnej marki. Ten sposób bardzo często jest niedoceniany przez wielu marketerów, którzy po prostu nie wierzą w jego potencjał. 

Testuj i analizuj różne metody dystrybucji treści, aby zapewnić Twoim treściom sukces, na jaki zasługują!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

czy można kupować linki

Czy można kupować linki? Trzeba

Pozycjonowanie stron internetowych to prawdziwe wyzwanie – w tłumie konkurencyjnych witryn walka o widoczność w wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zacięta. W tym kontekście

Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie

Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu. Co ciekawe, badania

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.