Zarejestruj się

AI copywriting – tworzenie treści ze sztuczną inteligencją

ikona-data-publikacji
Opublikowano

27/03/2024

ikona-data-publikacji
Opublikowano

27/03/2024

Spis treści

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić copywritera? Odpowiedź nie jest taka oczywista, jak mogłoby się wydawać, bo… i tak, i nie. Nie ulega wątpliwości, że AI do pisania ma ogromny potencjał w tej dziedzinie, ale nie oznacza to, że copywriterzy staną się zbędni. Zresztą ta dyskusja to bardzo niewielki wycinek wszystkich zagadnień związanych z AI copywritingiem. Czy marketing treści może istnieć bez AI? Jak użyć narzędzi do pisania tekstów?

AI copywriting: wykorzystanie sztucznej inteligencji i AI do pisania. Jak to działa?

Chcesz dowiedzieć się, jak wygenerować content SEO czy sprzedażowy? A może sprawdzić, jak pisać treści z zastosowaniem sztucznej inteligencji na własny użytek? Dzięki AI możesz wnieść swój marketing internetowy na zupełnie nowy poziom. W jaki sposób? Podpowiadamy!

Zacznijmy od tego, jak właściwie działają teksty generowane przez AI, i do czego można je wykorzystać w świecie marketingu internetowego. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że Twoi konkurenci wykorzystują sztuczną inteligencję i wdrażają uczenie maszynowe dla najlepszych wyników. Zobacz, co musisz wiedzieć, aby ich wyprzedzić!

ai copywriting

Treści AI. Jak działa uczenie maszynowe? Sztuczna inteligencja w copywritingu AI

Treści AI, generowane przez sztuczną inteligencję, stają się coraz popularniejszym narzędziem w świecie copywritingu. Opierając się na algorytmach uczenia maszynowego, automatyzują proces tworzenia tekstów, co otwiera nowe możliwości dla copywriterów i asystentów blogowych.

Copywriting AI od podszewki. Jak działa uczenie maszynowe?

Pozwala komputerom uczyć się bez programowania. W przypadku generowania treści AI, algorytmy uczą się na podstawie ogromnych zbiorów danych tekstowych, takich jak artykuły, książki i strony internetowe. Analizując te dane, algorytmy rozpoznają wzorce i zależności, co pozwala im generować nowe teksty o podobnej strukturze i stylistyce.

Poza uczeniem maszynowym musimy wyróżnić:

Algorytmy

Definiują sposób, w jaki systemy AI będą przetwarzać informacje i podejmować decyzje.

Istnieje wiele różnych typów algorytmów AI, np. algorytmy uczenia maszynowego (związane właśnie z tym, o czym pisaliśmy powyżej), sieci neuronowe, algorytmy ewolucyjne i wiele więcej.

Dane

To tak naprawdę paliwo AI. Sztuczna inteligencja zaczyna uczyć się na podstawie danych i wykorzystuje je do generowania modeli, przewidywania wyników i podejmowania decyzji.

Dane mogą mieć różne postacie, np. tekst, obrazy, dźwięki, wideo i dane czujników.

Im więcej danych ma generator treści AI, tym lepsze będą jego wyniki.

Sieci neuronowe

To ważny element pisania AI: sieci neuronowe są modelem obliczeniowym inspirowanym budową ludzkiego mózgu. Składają się z warstw sztucznych neuronów, które, połączone ze sobą, potrafią rozpoznawać wzorce w danych i przewidywać wyniki.

Sprzęt

Tak, systemy AI wymagają sprzętu, by działać! I to nie byle jakiego: takiego, który pozwoli im na przetwarzanie dużych ilości danych. Do uruchamiania systemów AI często używa się kart graficznych (GPU) i specjalizowanych chipów AI.

Narzędzia AI do generowania treści. Jaki generator treści AI wybrać?

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi AI, które mogą usprawnić pracę copywritera i generować treści wysokiej jakości. Kilka przykładów? Proszę bardzo!

Narzędzie AI Jasper

To asystent pisania  –  narzędzie do generowania różnego rodzaju treści, od opisów produktów po artykuły blogowe, a nawet posty na social media. Jasper oferuje również funkcję tłumaczenia treści na wiele języków, co czyni go idealnym narzędziem dla firm działających na globalnym rynku.

Generator Copy.ai

Podobne do Jaspera narzędzie, które wyróżnia się intuicyjnym interfejsem i łatwością użytkowania. Copy.ai oferuje również funkcję tworzenia landing page’y, co pozwala na szybkie i proste tworzenie stron sprzedażowych. Dzięki AI takiemu jak to narzędzie wygenerujesz treści na dużą skalę w krótkim czasie.

Wskazówka: dobre generatory treści pomogą Ci m.in. tworzyć treści na artykuły sponsorowane czy wpisy gościnne.

AI copywriter Rytr

Narzędzie skoncentrowane na generowaniu krótkich treści, takich jak nagłówki, meta opisy, slogany, a nawet tweety. Rytr doskonale sprawdza się w tworzeniu treści zwięzłych i chwytliwych, które przyciągają uwagę odbiorców. Ma też funkcję tworzenia dłuższych artykułów, ale wiążą się z tym pewne ograniczenia.

AI copywriting z Writesonic

Oferuje szeroki zakres funkcji, w tym generowanie treści, tłumaczenie, a nawet tworzenie grafik. Możesz w nim przygotować artykuł blogowy od A do Z. Writesonic wyróżnia się przystępną ceną i bogatą bazą szablonów promptów, co czyni go idealnym narzędziem dla początkujących copywriterów.

Narzędzie Linkhouse + Surfer AI

Narzędzia do tworzenia treści mogą podnieść jakość Twojej codziennej pracy. W Linkhouse oferujemy naszym klientom moduł do automatycznego tworzenia treści, który został stworzony we współpracy z Surfer AI. To narzędzie pozwala na generowanie treści zoptymalizowanych pod kątem SEO, co jest pozwoli osiągnąć Ci wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Moduł do automatycznego tworzenia treści Linkhouse oferuje następujące funkcje:

  • generowanie treści na podstawie słów kluczowych;
  • automatyczna optymalizacja treści pod kątem SEO;
  • dostosowanie stylu i tonu treści do różnych odbiorców;
  • tworzenie treści w różnych formatach, takich jak artykuły blogowe, opisy produktów, a nawet posty na social media.

Czy AI zastąpi copywriterów? Sztuczna inteligencja a content marketing

Jeśli tworzysz treści w content marketingu, nie musisz mieć obaw, że AI całkowicie zastąpi copywriterów. Sztuczna inteligencja może być naprawdę wyśmienitym narzędziem w rękach copywritera, pomagając mu tworzyć treści szybciej i sprawniej, ale nie zastąpi jego kreatywności, umiejętności analitycznego myślenia, zrozumienia języka i kontekstu kulturowego.

AI może pomóc copywriterom w usprawnieniu ich pracy i stworzeniu lepszych treści, ale najprawdopodobniej nie zastąpi ich całkowicie. Pamiętaj: Twój marketingowy kunszt ma tu ogromne znaczenie, jeśli chcesz wyróżnić się na rynku i przetrwać!

Nie oznacza to, że treści tworzone z pomocą AI są niskiej jakości czy niedopracowane pod kątem SEO czy marketingu treści; musisz natomiast pamiętać, że algorytmy sztucznej inteligencji nie są jeszcze idealne, dlatego zdarza się, że copywriterzy  po prostu lepiej rozumieją np. znaczenie potrzeb użytkowników. Dlatego na początku pracy z AI warto tworzyć treści, które potem sprawdzi copywriter i w razie czego podzieli się feedbackiem. W międzyczasie wypracujesz sobie sprawdzone prompty i wybierzesz takie narzędzie, dzięki któremu AI w content marketingu Twojej firmy zagości na dobre. Może będzie to właśnie Surfer SEO w Linkhouse?

Czy tekst stworzony przez AI będzie unikalny?

W teorii –  tekst stworzony przez AI może być unikalny, w praktyce jednak jest to mało prawdopodobne, szczególnie jeśli temat jest bardzo popularny lub AI copywriter nie dostał danych od Ciebie. Modele AI do generowania tekstu są szkolone na ogromnych zestawach danych tekstowych, które zawierają już wiele istniejących treści.

Zastosowanie AI w marketingu internetowym. Jak tworzyć treści SEO i marketingowe z AI do pisania?

Najwyższa pora omówić, w jaki sposób warto korzystać z narzędzi do AI, aby ułatwić sobie proces tworzenia treści. Sztuczna inteligencja w marketingu może się przydać do pisania różnego rodzaju treści, od wpisów w social mediach po obszerne artykuły. Działasz w branży marketingu internetowego? Czytaj dalej!

Posty w mediach społecznościowych

AI może:

  • analizować trendy i identyfikować tematy, które interesują Twoich odbiorców;
  • generować posty w różnych formatach, np. tekst, zdjęcia, filmy;
  • automatyzować publikowanie postów w różnych mediach społecznościowych.

AI SEO copywriting (optymalizacje SEO tekstów)

Tutaj AI ma szansę przydać się do takich działań jak:

  • analiza fraz kluczowych, na które chcesz się pozycjonować i wyświetlać w wynikach wyszukiwania;
  • optymalizacje SEO tekstów, np. przez umieszczanie odpowiednich słów kluczowych w treści;
  • generowanie meta opisów, tytułów i innych elementów optymalizacji SEO.

Prowadzenie bloga

Sztuczna inteligencja zaczyna świetnie radzić sobie z procesami blogowymi! Przyda Ci się, aby:

  • generować pomysły na nowe wpisy blogowe;
  • pisać teksty blogowe na podstawie podanych przez Ciebie informacji;
  • optymalizować teksty blogowe pod kątem SEO.

Automatyzacja zaplecza SEO

AI ma szansę wzmocnić Twoje zaplecze SEO, a co za tym idzie – przydaje się w przypadku pozycjonowania. A jeśli mowa o automatyzacji działań, możemy polecić Twojej uwadze kilka interesujących usług z zakresu link buildingu: relinkowanie czy pozyskiwanie linków z Linkhouse pójdą Ci dużo szybciej. Ale pamiętaj! Najpierw sprawdź swój profil linków. W jaki sposób? Audyt linków!

Kampanie reklamowe

Z pomocą generatora treści możesz nie tylko zadbać o automatyzację w obszarze kampanii, lecz także:

  • wypróbować generowanie sloganów i innych treści reklamowych;
  • personalizować treści reklamowe dla różnych odbiorców stosunkowo niskim kosztem;
  • optymalizować treści reklamowe pod kątem konwersji.

Przetwarzanie języka naturalnego w różnych celach

Chcesz pisać ciekawe treści? Skorzystaj z tego, że AI jest w stanie przetwarzać duże ilości języka naturalnego. Właśnie dlatego może:

  • analizować opinie i komentarze klientów;
  • generować spersonalizowane rekomendacje produktowe;
  • tworzyć chatboty, które odpowiadają na pytania klientów.

Copywriting AI w content marketingu może być bardzo pomocnym narzędziem dla specjalistów. Teksty generowane przez AI usprawniają ich pracę, a właściwie dobrany asystent AI pozwoli pisać treści na najwyższym poziomie. Skorzystaj z połączenia Linkhouse i Surfera SEO, aby generować jeszcze więcej pomysłów na treści i generować duże ilości contentu dla swojej grupy docelowej. Poznaj algorytmy sztucznej inteligencji i pamiętaj, że warto korzystać z nowoczesnych rozwiązań!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.