Zarejestruj się

Jak hurtownia kawy zwiększyła liczbę kliknięć o 48%? – Case study kawawbiurze.pl

ikona-data-publikacji
Opublikowano

10/10/2022

ikona-data-publikacji
Opublikowano

10/10/2022

Spis treści

Case study – kawawbiurze.pl

 

Koszty: 2295,55 zł netto

Liczba kupionych linków: 18

 

Przykłady kupionych linków:

  • http://hhstyle.pl/najlepsze-herbaty-swiata-jak-poznac-dobry-smak/

  • https://www.statkihistoryczne.pl/zastanawiasz-sie-czym-charakteryzuje-sie-herbata-richmont-poznaj-szczegoly-ponizej/

  • https://zbygniew.pl/co-warto-wiedziec-o-kawie/

  • http://www.testyoutdoorowe.pl/lifestyle/domowy-ekspres-do-kawy-jaki-wybrac/

Adresy URL, które otrzymały linki zewnętrzne:

  • https://kawawbiurze.pl/ile-kofeiny-ma-kawa/

  • https://kawawbiurze.pl/jaki-ekspres-do-kawy-do-domu/

  • https://kawawbiurze.pl/jakie-szklanki-do-kawy/

  • https://kawawbiurze.pl/kategoria/kawa/ziarnista/

  • https://kawawbiurze.pl/kawa-mrozona-przepis/
  • https://kawawbiurze.pl/producent/dallmayr/
  • https://kawawbiurze.pl/producent/richmont/

 

Chronologia:

Kampania została zaplanowana 28.08.2022, a pierwsze linki opublikowane już po dwóch dniach roboczych 31.08.2022. Czas ten potrzebny był na napisanie tekstów przez copywriterów Linkhouse, którzy do ich stworzenia wykorzystują integrację z Surfer. Dzięki temu teksty zoptymalizowane są pod odpowiednie słowa kluczowe. 

 

W trakcie realizacji testu na stronie kawawbiurze.pl nie były wprowadzane żadne zmiany treści, ani zmiany On-Siteowe.

Jak zmieniała się widoczność według narzędzi?

Senuto:

CaMA7ekTnodf2ShiW5K1xVYsxtg5paWJJujqtDn Mwwzw sF7YYrTD6Sj8M z DDF7LzTiOVhxr58kLF44Rc0Hvvvy2ZHthN27EQUI0npmecbf2JF1uJqjQO6NVJrPKJ9JZDcyNzWIrdofGdPTEHNsfyXWkfroB8WzWBG0l

Semstorm: 

Wtd9dVkdsMzUaOIdV5mRchp4kwWg1YYGUHmXpdlLqOmAfgfE4o6y1jBqy8HRqRQcKIy ItfuABHi1hhGZQ02Ivp8UWjUZkfrr A32so35vj1i829LsYZBd06F5uv7ZqkagRHc9D3Mjsr7Gk8XE1u33pWPqd1DrPlsPE5yMoOKv7gCoHngAyEh QWvA

 

Ahrefs:

Kh t02qGNRHLaxC0grDDPrpBRip61K3JEKt1CG EvKBwSV5rgkd3hkXP6RuJMF2w QKdXHwFPCx6r1ioOSu87sWsQGTA5pd1TVkPYsnVcgvz SyiZhVVU1NJlcjmwmqV3uSBUXtr5WZonQHwtztsXdQdLNljUxQv1mY SsnDtHRh9UadSaUNQzu Gg

 

Każdy z tych wykresów wskazuje, że od moment uruchomienia kampanii Link Buildingowej – serwis zaczął zwiększać swoje pozycje w wynikach organicznych oraz ruch.

 

Tak wygląda ruch całego serwisu:

image 61 1

 

Jednak przechodząc głębiej w te dane możemy zauważyć że dla linkowanych adresów URL, które wybrał Link Planner, kliknięcia i wyświetlenia rosną i w ostatni weekend września zwiększyły się już o 100%.

 

d UclODKgm7 54Men6R7YH87ko90VfuwtwZyUBU7wf5s46aJcuWu6NWP4VY OCVMf2BGrz NJRx7FB6gW78yaq5cmdynzvMJQQPIiuITtPJ3ONFlF6T7k

 

Z tych danych usunięty został adres URL “kawa-mrozona-przepis” ze względu na spadające zainteresowanie – mniejsza liczba wyświetleń i kliknięć. Frazy związane z przepisem na kawę mrożoną istotne są głównie latem.

 

Przechodząc jednak do bardziej szczegółowych danych na temat linkowanych adresów URL. Każdy adres zostanie pokazany w 3 aspektach:

 

  1. kliknięcia weekend 1-2 października do 27-28 sierpnia, 

  2. porównanie tydzień przed kampanią,

  3. ostatnie 5 dni września i 1-2 października (weekend).

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/jaki-ekspres-do-kawy-do-domu/

 

Kliknięcia weekendowe

 

r4cvM92fweTSQnEQT7L

Porównanie pozycji

7ZELW8ilsjUWFPLJVS jlzys2Ic

Porównanie tygodniowe


frWhZM5WIa6XlOFPduSpZM4lwczSdVDNVfRPlQDsBXyXH35XjUJH Zb4o0pi0Ee0EvBuB77TnIGBIVlmVFtf80P2yeCatMghF

 

Interpretacja: Wzrost pozycji, wyświetleń, kliknięć i jednocześnie CTRów.

 

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/ile-kofeiny-ma-kawa/


Kliknięcia weekendowe
 

wF2CFmnze79q0tjo6voiVaorh ksVcgZpSkdkEJA8j09AXOk4yIex4OYB5 CYYYmev5hACtBYtUkC qd7G7 tI9PI3qCQHY2j jeQLvIJQOvzCwvh7c43DiKpy2Gf8Quvk Tvg0RR npoPMttt0fVYTgvgpdrUjNg0ah NyAceEo5oXzMQDD0mKguQ

Porównanie pozycji

vvNb7fLKpc2sbHotJTa1RuM9KV03aw35RRuNSMbNWZxKPu2ad6BonUhveTXs1 Kmz vTVvGClG0Tk4pYPScjjvVQjZ0nMO8fxDDAdcFZhP nylhCFhN XXApf8vbATpsoaW6JHolI0UUzMOhr1OT4hkFw9Ej5z40G6HP3i0qILFmtemUDrpJglmJng

 

Porównanie tygodniowe

zvwasA02KS

 

Interpretacja: wzrost kliknięć o 50%. Jednocześnie jest to najkrótszy artykuł w wynikach i linkowanie zewnętrzne podniosło go tylko nieznacznie. Spadek frazy “ile kofeiny ma espresso” jest naturalny ponieważ adres URL nie odpowiada na tą intencję użytkownika.

 

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/jakie-szklanki-do-kawy/


Kliknięcia weekendowe
 

2GW93yBgsP aB uZnmkp9i9NxnL8RVO5L

Porównanie pozycji

Y6paP8btn5oRI9wV34uHa6Y7bXDAZfho6EnF1D5ldbLTWJt t3fF2m5pfF48Nvw7hhML9IIfnLgwpEtMW7yTUdIV2ByP6VtrV40hSwDX7nxVrm7xR87FmFENQV

Porównanie tygodniowe

m HUdyasu6XGM04ynD8nI i5Ud7BauvZyxgZNZT6lzLyS3RZYyhFYsed9PAB4tTk 5xoCggPGwZ WqXzyN8Yej5alZ nW s5OVz7I3K5uYsz1K5FDy01jedhZMLLunW7kRYlgVzoVw6hGvBNesNUyVEP0o06ReF27tHri0vYCBc18oESD0PQKfC3Kw

Interpretacja:

Liczba wyświetleń i kliknięć regularnie rośnie ze względu na wyższe pozycje. 

 

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/kategoria/kawa/ziarnista/

Kliknięcia weekendowe

EtyhT9COCR LIFX4PTfgFmp3JJb8wJxH82cdMD0A1EjsX3aJ9xDMh6s6IpqOoN8Hiy4N41UaUCP8PHJS2kxGRcHvP3S qIybqq4VEfOxKz7uhgW81FETSpWl2hgpAiVsF LkUXNEp5w2JtgPBkpGBEguIeIltet5TUSPYsM3qHDvNrZ422a674FOw

Porównanie pozycji

BgnJistLgtoDsCaUWw 7UDOg5Pu8HuaxahDYAYy0qqG48rZXBU85ccp0VSQ gdlMBzwgErfdauyVbNyLBMa nK9kPkfkMvwKEGBdahZg1iCQCJtgGaAQi4AZU6sBwaslqJ mUJgsVz91QL lTVRFXkw HJ6egBCp a5W1hNM3th53KSN4MoTGihP6Q

Porównanie tygodniowe

DrMsVzq1Wfc3W4Z41mIpobEcH0ITRnSsFXd xuBHn5JoXpqt PvwqM3l14Z5ppqUij Wniqoj7ezRPxbqIvUrEzP0v RK63ZP6 Q2IUP7Du6NQRBZ ssxtL5R5OT5L0T2Op8tnyfG15yJhR7KWbap7MvWH 5P5WtKh18yj 9AEhq6QUHL 5srCEvQ

Interpretacja: Pozycje delikatnie się podniosły co jeszcze nie doprowadziły do wzrostu kliknięć. Jednak pozycje jeszcze rosną. Na dzień dzisiejszy na frazę “kawa do ekspresu” serwis kawawbiurze.pl zajmuje już 4 pozycję. Konkurencja TOP3 to mocni gracze w SEO.

8IQmBHlo9C93

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/producent/dallmayr/


Kliknięcia weekendowe

 

Nq6BAQyNWhF9Vc4wK3IsA2FhBU1C71tmi1VT Dhc vBISR0O1KwKjoDH4xvbb15 YCGWfkflvwbm826PIdshByFxcxzm8sVlwIOyDNuz61qO5X81v UDN3OaXwFlxskGmTYguC R KIF6nSfIPZ8bV2qqbMVYoAFF9CZE3a0bIbkdmkyzlZ0mtqZyA

Porównanie pozycji

kUFr6cLZuEv6w0gsr25nL5cNId8GQDZoQS6 LjC3X7fGhpuGvy19DwWySGG2B0ZBkDSuxhbBuJ0huZY30bI13nQ49h57ybcbWr6 JWTOqXcojyu4KLPl6oQsZwkoTFc6lJrdyegPIv0xguyXagqy5caX3VUvrxfnpmteFeFo3 hLeBRWy4aJMQ7YRQ

Porównanie tygodniowe


Interpretacja:
Pozycje regularnie rosną, a nowe frazy zaczęły się pojawiać. Słowa kluczowe, które notują spadek, nie są związane z intencją tej podstrony. Spadek frazy “kawa dilmah” jest odpowiedni ponieważ ten adres URL jej nie dotyczy.

 

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/producent/richmont/

Kliknięcia weekendowe

 

2EzAyD6zWpLangwyLkFiPYahFmp6jCiXiEoOyzRS3Z5y4UsV56ebMC7lO0xKayrAiH4euTAmIT6LATu6m3ji61mDgL68P7PSiOiuGGIfLieDEeUYODTgfSJetfz6pP

Porównanie pozycji

AGbKQhvKRUrAZH7IHEaxA8a0Afu3UVlO imj5mTz7qocbase0KG5Wwg8KEvpZJ2ce7ekbS6EcolMihbN7VSH CW8QDKOApVDXvvyLBfQtRP9HQUER4gF2hY08KjIRvEbIsVS25UJj3Qp

Porównanie tygodniowe

hHv106HK gskWyJaBU5Ly5N09CGKLzkHRkMZBR0Tr hZ8eqbxRtk5H84orzeuJc52kTcRJVvZj1 C69aLCZUWHm6et ISdWdSyN84J8yf0mecWxpIHqSBwsVwhyy2Dh0BMPfXRTRNWTCY3aiwxyyy5KVvLQ7Ds2

Interpretacja: Wzrost fraz spoza TOP10 do TOP10 – dlatego widać ogromny wzrost wyświetleń tego adresu URL. Kliknięcia dopiero zaczynają rosnąć, ale przy tym wzroście należy się spodziewać jeszcze większych wzrostów.

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/kawa-mrozona-przepis/


Kliknięcia weekendowe
– pomijam raport ponieważ jest spadek, który jest spowodowany spadkiem zainteresowania.

Porównanie pozycji

toPoKNR30Ktx7CBEEHo1sy3L zAwvCw6aAlTajYbn3xQCKJ3cU3 8jNAKPP2bSfm9u aYBCtXuojouVLWK2z8X9DddEgzCl8Fpke2xIxN nInwbFVeQRJXm3 61eEyCz3h7EimliCNzB0OsOvl3tii PX4C ZmRJNzR3Mkfp

Interpretacja: Wzrost pozycji fraz jest bardzo duży. Bardzo duży wzrost pozycji spoza TOP10 do TOP10.

Podsumowanie 

Podsumowując dla całego serwisu wzrost kliknięć tygodnia przed rozpoczęciem kampanii do ostatniego pełnego tygodnia września.

xcq43flPSCkB6ya9bcAqzkKKRtaQBcLSsLL9Ch8OOAsPhG30LvCrAPA5eXdlA92m7W1teMSlVs4UWU0OCeH7qm9yGoPLDXXF0

Wzrost kliknięć wynosi już 48%, a średnia pozycja dla całej witryny wzrosła o 0,7. I to w zaledwie 4 tygodnie. Mimo to w najbliższym czasie spodziewamy się jeszcze poprawienia tych wyników. Pagerank po witrynie nie rozchodzi się jeden dzień i potrzeba kilku tygodni aby zwiększona wartość dotarła do każdego zakamarka witryny internetowej.

 

Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Plannerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędziu, które bierze pod uwagę więcej czynników, z większej liczby narzędzi niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, realizację i pomoc przy publikacjach. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufaniu systemowi sztucznej inteligencji, że to co proponuje przyniesie pozytywny wpływ na serwis. 

 

Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera: https://app.linkhouse.co/panel/advertiser/linkplanner

 

Macie pytania? Chcecie więcej? 🙂 Dajcie nam znać na [email protected]

A jeśli chcecie lepiej poznać narzędzie Link Planner, zapiszcie się na bezpłatny webinar!
Już 12 października 2022 o 12:00.
Zapisy tutaj!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.