Zarejestruj się

Link building: co to jest? Zdobywanie linków SEO w 2024 

ikona-data-publikacji
Opublikowano

15/02/2024

ikona-data-publikacji
Opublikowano

15/02/2024

i hate seo newsletter
Spis treści

Internet jest rozległą i stale rozwijającą się przestrzenią. Kiedyś składał się zaledwie z kilku stron, nie było mediów społecznościowych, a o sklepach internetowych mogliśmy tylko pomarzyć.

W mgnieniu oka zamieniło się wszystko. Otaczają nas miliony witryn, a z dnia na dzień budowane są nowe. To sprawia, że naprawdę trudno jest zostać zauważonym w sieci. Nie bez powodu tak często wykorzystywany jest link building – narzędzie, które może być ważnym elementem dla Twojego biznesu. 

W tym artykule przyjrzymy się temu, czym jest link building, jak można go używać w swojej działalności do poprawy pozycji w wyszukiwarkach i jak pozyskiwać cenne linki. Zaczynamy!

Co to jest link / odnośnik?

Na czym polega link building, dlaczego jest ważny i jak skutecznie pozyskać mocne linki? Na pewno chcesz to już wszystko wiedzieć, ale zacznijmy od najważniejszego! Aby zrozumieć czym jest link buildingu, musimy wiedzieć coś o samym linku, czyli punkcie wyjścia całego procesu. Jest to odsyłacz umieszczony w tekście, dzięki któremu możemy przenieść się na konkretną stronę internetową lub do dokumentu. Podstawą jego działania jest ułatwienie procesu przenoszenia się pomiędzy witrynami.

Link może być powiązany z fragmentem tekstu, czy mieć formę elementu graficznego. Tekst skrywający w sobie link najczęściej zawiera także słowa kluczowe. Obecnie używanie tzw. exact match w anchor text (treści, która wizualizuje dany link) jest często karane przez Google, zatem opracowanie skutecznej strategii link buildingu jest bardzo istotne dla całego procesu! Wyróżniamy też link z atrybutem nofollow, o czym za moment.

Dlaczego linki zewnętrzne są ważne?

Co to są backlinki?

W skrócie: są to linki przychodzące zamieszczone na innej stronie www, kierujące do naszej strony internetowej. A jeszcze prościej: backlink to po prostu link do strony.

A jakie znaczenie mają dla Ciebie linki prowadzące do witryny? Z punktu widzenia SEO dzięki jakościowemu linkowaniu zewnętrznemu zdobywamy zaufanie oraz autorytet jako strona. Oczywiście podstawową zaletą używania backlinków jest także wzrost poszczególnych pozycji fraz kluczowych. Backlinki to jeden z głównych czynników rankowania Google. Zastanów się więc, gdzie warto umieścić link do Twojej strony. Bez obaw: podpowiemy!

Pamiętaj: Od ilości znacznie bardziej liczy się jakość linków oraz ich merytoryczna wartość. Tylko wtedy możemy wtedy mówić, że nasze linki są mocne. Sztucznie wygenerowane backlinki mogą skutkować nałożeniem kary przez Google. Profil linków musi być naturalny, wtedy link building jest najbardziej skuteczny! Jeśli nie wiesz, jak określić swój profil linków, zerknij na nasz artykuł, w którym przybliżamy Ci audyt linków.

Co to link juice?

Link juice to potoczne określenie używane w świecie SEO na moc przekazywaną przez jedną stronę internetową do drugiej poprzez linki. Można to sobie wyobrazić jako siłą strony linkującej, która wpływa na pozycję strony linkowanej w wynikach wyszukiwania. Może ją ciągnąć w górę, ku wyższym wynikom, lub w dół – jeśli odnośnik pochodzi ze spamerskiego źródła.

Im bardziej wartościowa i wiarygodna jest strona linkująca, tym więcej link juice (mocy) przekazuje stronie docelowej. Link juice pomaga stronie linkowanej budować autorytet i poprawiać pozycje fraz kluczowych w SERPach.

Typy linków. Jak tworzyć skuteczny link building w oparciu o wiedzę?

Możemy wyróżnić linki:

  • wewnętrzne — przenoszą nas na kolejną podstronę w obrębie tego samego serwisu.
  • zewnętrzne — to linki do strony, które wychodzą z naszego serwisu lub kierują do naszej strony www z innej witryny.

Z punktu widzenia SEO linki możemy podzielić na:

  • linki follow / dofollow — to najbardziej pożądany i zarazem skuteczny typ linku. Prowadzą one boty wyszukiwarek w ten sposób, aby te odwiedziły stronę, do której prowadzi dany link. Ten atrybut strony, osadzony w HTML, jest informacją na temat wnioskowania o jakości źródła linku. 

Linki dofollow są niezbędnym elementem procesu pozycjonowania strony, właśnie ze względu na to, że pokazują moc witryny, na której znajduje się link. Jeśli strona posiada wysoki wskaźnik Page Trust — wtedy nasza strona docelowa również zyskuje w oczach Google. Natomiast należy uważać na strony o niskim wskaźniku Page Trust. Umieszczenie tam linku może skutkować przeciwnym efektem do zamierzonego. Dlatego tak istotne jest dbanie o dobry poziom link buildingu!

  • linki nofollow — sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku linków dofollow, natomiast informacja dla algorytmu jest odwrotna. Nofollow oznacza, że link nie jest tak istotny, aby informować o mocy strony. Możemy zatem uznać, że taki link jest nieprzydatny. Jednak nie do końca! Pomagają one w tworzeniu naturalnie wyglądających linków, które wzbudzają zaufanie robotów analizujących. 

Czym jest link building i dlaczego powinieneś go stosować w swoim biznesie?

Link building to obszerny proces zdobywania linków z innych stron internetowych, do Twojej własnej domeny. Cel tego działania jest jasny: uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania za pomocą jakościowych linków. To właśnie skuteczny link building.

Link building w praktyce. Na czym polega link building?

Link building to proces, który można prowadzić na różne sposoby, np. przez dotarcie do mediów, blogerów i dziennikarzy, bądź optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek (SEO). Pomimo tego, że link building jest czasochłonny, należy do istotnych elementów każdej strony www. Z tego względu warto skupić się na jego działaniu i lepiej zrozumieć wpływ na pozycjonowanie, jaki ze sobą niesie, jeszcze zanim zastosujesz go w swoim biznesie. 

Dlaczego linki są ważne i po co w ogóle skupiamy się na ich wykorzystywaniu? Profil linków

Ponieważ te z pozoru nieistotne odnośniki dają znać przeglądarce Google, że użytkownikom podoba się Twoja strona internetowa. Wskazują też, że treści, które są udostępniane, są zarazem istotne i przydatne dla każdego odbiorcy, który poszukuje informacji online na dany temat. Im więcej linków z wysokiej jakości stron www, tym wyższa pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania (SERP) i tym lepiej Google radzi sobie z pozycjonowaniem. 

W osobnym artykule pisaliśmy o tym, czym jest profil linków – warto od tego zacząć.

Czy link building się opłaca w SEO?

Link building jest działaniem opłacalnym ze względu na zmieniające się algorytmy w wyszukiwarkach dla serwisów internetowych, które uwzględniają nie tylko ilościową liczbę odwołań, ale co ważniejsze – ich jakość.

Warto zauważyć, że podczas link buildingu powinieneś bardziej skupić się na tym drugim czynniku, ponieważ linki z serwisów o lepszej jakości dają Google mocniejszy sygnał na temat danej strony, a w efekcie wyszukiwarka lepiej je postrzega.

Rodzaje linków: zewnętrzne, wewnętrzne, dofollow, nofollow

Wyróżniamy nie tylko linki zewnętrzne, z obcych źródeł, ale też wewnętrzne. Ich z kolei możesz używać przy tworzeniu nowego contentu, za pomocą kierowania do własnej witryny, przy użyciu różnych podstron, czy artykułów. Kolejny ważny podział charakteryzuje linki dofollow i linki nofollow.

Korzyści z używania link buildingu w Twojej strategii marketingowej online

#1 Linki są jednym z najważniejszych czynników decydujących o pozycji w wyszukiwarkach

Linki mają duży wpływ na określenie pozycji w wyszukiwarkach. W rzeczywistości linki są jednym z ich trzech najistotniejszych czynników rankingowych (wraz z treścią i RankBrain). Oznacza to, że jeśli chcesz poprawić ranking swojej strony, musisz skupić się na zdobywaniu wysokiej jakości linków z renomowanych serwisów. A im więcej linków wysokiej jakości kierujących do Twojej strony, tym wyższą pozycję możesz uzyskać w wyszukiwarkach.

Jaki budżet potrzebujesz, aby pozyskać link? Link building może być wykonany w każdym budżecie, ale istnieje też wiele sposobów, aby zrealizować go bez wydawania pieniędzy. Świetnym przykładem są wpisy gościnne, które mogą być publikowane w wybranych serwerach za darmo.

#2 Link building to świetny sposób na dotarcie z Twoją stroną do większej liczby potencjalnych klientów

Jeśli chcesz powiększyć bazę klientów, link building to świetny sposób, aby Twoja witryna pojawiła się w świadomości nowych odbiorców. Ale to nie wszystko, ponieważ to też genialna metoda na przyciągnięcie ruchu!

Strony znajdujące się na samej górze w wyszukiwarkach są ponieką uprzywilejowane, ponieważ obecnie ludzie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej są skłonni do klikania na linki, które pojawiają się od razu, wysoko w wynikach. Użytkownicy są zadowoleni, że nie muszą przewijać strony w dół i, że dana przeglądarka szybko pokazała oczekiwane rezultaty. Skoro jesteś tego świadomy, możesz użyć strategii budowania linków, takich jak SEO lub kampanie zasięgowe, aby uplasować się wysoko dla odpowiednich słów kluczowych i generować ruch z wyszukiwań w Google. Zwiększasz wtedy prawdopodobieństwo na to, że przyciągniesz fale nowych odbiorców.

#3 Link building może zwiększyć ruch i poprawić widoczność Twojej domeny w sieci

Wartościowe linki w SEO są również doskonałym sposobem na kierowanie ruchu z powrotem do witryny. Kiedy ktoś kliknie jeden z nich, zostanie przeniesiony na stronę, do której prowadzi link. Jeśli jest ona interesująca i przydatna, istnieje duża szansa, że odwiedzający będzie się jej trzymał, bądź dalej eksplorował Twoje zasoby.

To może poprawić współczynnik konwersji strony i przyczyni się do zwiększenia dochodów. Jeśli więc masz możliwość, wykorzystaj moc swoich treści – przejrzyj blog, przeczytaj jeszcze raz artykuły, odwiedź sekcję FAQ. A co najważniejsze: wprowadź porządny SEO copywriting! Po dogłębnej analizie zdasz sobie sprawę, że masz wielkie pole do poprawy linkowania wewnętrznego. Często warto wałsnie tam zacząć działania SEO.

#4 Link building jest tańszy niż wiele innych metod promocji

Link building jest stosunkowo tanim sposobem na promowanie swojej strony www. Ba! Jak już wspomnieliśmy, może być nawet darmowy! Jeśli więc jesteś nastawiony na oszczędności i starasz się uważne lokować budżet, to właśnie na link buildingu skup swoje działania. Jeśli jednak dysponujesz zapasem gotówki, możesz zacząć od przeznaczenia małej sumy pieniędzy na ten cel, a istnieje duże prawdopodobieństwo, że wysiłki się opłacą. Śmiałe słowa, ale celem link buildingu nie jest kierowanie ogromnych środków na pozyskiwanie linków z każdej istniejącej witryny. Lepiej mniej, a efektywniej, prawda?

To wszystko oznacza, że można rozwijać swoją działalność bez wydawania dużych pieniędzy i nawet małe firmy mogą stworzyć własną strategię link buildingu.

Różne rodzaje technik link buildingu

O czym warto pamiętać rozpoczynając swój link building w praktyce? O technikach! Bo proces pozyskiwania linków może mieć bardzo różne oblicza. Głównym celem link buildingu jest zwiększenie zaufania Google do witryny i, w konsekwencji, ruchu organicznego, ale to nie oznacza, że musisz działać zawsze tak samo. Wręćz przeciwnie: Link building to proces polegający na ogromnej elastyczności!

1. Jednym ze sposobów na budowanie linków jest tworzenie wartościowych treści, którymi ludzie będą chcieli się dzielić i do których będą kierować.

Wiesz już, że link building to proces pozyskiwania linków na różne sposoby. Jedną ze strategii SEO będzie postawienie na dobry content marketing. Dlaczego? W sieci nie brakuje słabych jakościowo stron internetowych, blogów, poradników, itp. Każde z nich rozpisuje się na dane zagadnienie wzdłuż i wszerz, ale czy odbiorca wynosi coś z tych treści?

Jeśli chcesz uniknąć takiej opinii na temat swojej witryny, miej na uwadze tworzenie jedynie takiego contentu, który jest wiarygodny i przydatny z punktu widzenia użytkownika. Skonstruuj zestawienia, recenzje, raporty, tutoriale. Używaj także grafik i statystyk, aby uatrakcyjnić przekaz. Dzięki temu zbudujesz zaufanie do swojej witryny i sprawisz, że użytkownicy będą chętniej dzielili się linkiem zwrotnym do Twojej strony.

2. Innym sposobem na budowanie linków jest pisanie postów gościnnych na wysokiej jakości stronach w Twojej niszy.

Zrób research i zaplanuj działania. Celuj w blogi, które są popularne, a odbiorcy lubią je czytać i przez to generują spory ruch. Strona nie może być bezpośrednią konkurencją, ale jeśli promuje rzeczy blisko powiązane z Twoimi, możesz wykorzystać jej potencjał. Warto przygotować się do tego procesu i odpowiednio spersonalizować przekaz, aby nie wyglądał zbyt sztucznie i nie przyniósł niepożądanych efektów. Co więcej, praca nad poszukiwaniami solidnego miejsca, gdzie możesz zostawić swój wpis gościnny to podstawa. A im strona bardziej przyciągająca, tym więcej odbiorców będzie Cię obserwować.

3. Sponsorowanie wydarzeń, różne darowizny produktów lub usług mogą również pomóc budować linki.

Co powiesz na sponsorowanie eventów i działania charytatywne? Nie jest to może rozwiązanie, które pierwsze przychodzi na myśl myśląc o link buildingu, ale czemu nie? Z pewnością nie raz widziałeś zdanie „Sponsorem akcji jest XYZ”. Ty też możesz wykorzystać ten sposób pozyskiwania nowych linków. Wystarczy dodać do komunikatu odnośnik do Twojej strony internetowej i mamy kolejny powód do uśmiechu, gdyż użytkownicy zaczynają klikać.

4. Można korzystać z narzędzi takich jak HARO (Help a Reporter Out), aby uzyskać linki z historii wiadomości i innych źródeł autorytatywnych.

Narzędzia SEO oraz automatyzacje przeznaczone do budowania linków są szeroko dostępne, a czasami radzą sobie nawet lepiej niż ludzie. Warto wziąć je pod uwagę przy pracy, ze względu na ich niezawodność, intuicyjność, a także oszczędność czasu i wysiłku pracowników.

Jednym z takich narzędzi jest HARO, czyli narzędzie do tworzenia wysokiej jakości linków. To bezpłatna usługa, która zapewnia solidną bazę źródeł do różnych artykułów. Pomaga dziennikarzom i redaktorom na całym świecie kontaktować się z ludźmi, którzy są ekspertami branżowymi. W ten sposób każdy zarejestrowany może znaleźć przydatne informacje, bez konieczności ich ręcznego przeszukiwania. Gdy zarejestrujesz się w HARO, będziesz otrzymywał określoną liczbę e-maili. Odpowiadając na nie, konstruuj bardzo przemyślaną i rozbudowaną odpowiedź. W ten sposób tworzysz możliwość pozyskania kolejnego linku, gdyż osoby zainteresowane będą chętniej cytowały Cię w swoich materiałach.

5. Linki do mediów społecznościowych

W mediach społecznościowych chodzi o budowanie relacji i szkoda byłoby przegapić okazję do nawiązania kontaktu z ludźmi. SM są świetnym kanałem dystrybucji i generują dużą liczbę opinii i poleceń ze względu na ogromną popularność. Jednak samo bycie w mediach społecznościowych nie wystarczy do link buildingu – musisz pracować nad lepszą ekspozycją marki w mediach społecznościowych, aby zdobyć link. Obejmuje to tworzenie interesujących treści, np. posty, które inspirują do działania, mogą generować znaczący szum i przyciągać większą uwagę w kierunku Twojej firmy, a także zwiększyć ruch.

6. Fora, strony z pytaniami i odpowiedziami, czy komentarze na blogach są kopalnią złota dla linków kierujących na Twoją witrynę internetową.

Myślałeś kiedyś o forach, stronach z pytaniami czekającymi na odpowiedzi, czy komentarzach pod artykułami w różnego rodzaju serwisach internetowych? Ktoś w ogóle zwraca jeszcze na to uwagę? Nawet jeśli nie, to Ty powinieneś, ponieważ to świetny sposób na budowanie naturalnego profilu linków. Z pewnością jest wiele dyskusji powiązanych z Twoją działalnością tematycznie, których możesz użyć do budowania linków. Korzystanie z nich daje wymierne efekty, gdy jesteś w stanie umiejętnie zażegnać kryzys, za pomocą linku przekierowującego do rozwiązania problemu.

Fora internetowe, czy grupy na Facebooku, to miejsca, w których możesz budować swoją pozycję jako specjalista. Z tego względu, nie wybieraj dyskusji na ślepo, lecz przeanalizuj ingerencję w dane miejsca, które przyniosą zamierzony efekt. Tak samo reaguj na komentarze pod artykułem i odpowiadaj na pytania, np. za pomocą linkowania do FAQ.

7. Poznaj Linkhouse, czyli agencję link buildingu, która robi wszystko, co związane z link buildingiem.

Jeśli nie czujesz się na siłach w budowaniu linków do Twojej strony, bądź dopiero zaczynasz i szukasz pomocy, możesz liczyć na Linkhouse, który zadba o proces link buildingu od początku, do końca. Wykorzystanie tego narzędzia ułatwi wybór i dopasowanie najbardziej jakościowych linków dla Twojej marki, ponieważ Linkhouse to największa baza nie tylko polskich, ale i zagranicznych portali. Dzięki temu narzędziu zaoszczędzisz czas i nie będziesz musiał zmagać się z problemem wyboru odpowiednich stron do linkowania, czy weryfikowania skuteczności swoich działań, ponieważ specjaliści zajmą się tym za Ciebie. Linkhouse wyróżnia się na tle pozostałych narzędzi, gdyż oferuje aż 40 opcji filtrowania. To sprawia, że szybko i efektywnie wybierzesz najbardziej odpowiadające Ci oferty miejsc do pozyskiwania linków.

Jak możemy Ci pomóc?

  • Współpracujemy z ogromną bazą portali, na których możesz publikować swoje artykuły sponsorowane.
  • Potrafimy zapewnić Ci niezbędne narzędzia do relinkowania.
  • Wiemy, od czego zacząć sprawne pozyskiwanie linków, i podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem! Wystarczy, że dołączysz do platformy Linkhouse.

Jak rozpocząć link building dla swojego biznesu?

Wiesz już, że link building to nie tylko regularne zwiększanie linków przychodzących do witryny. To cały szereg ważnych działań! Co zrobić, aby liczba linków rosła, a proces był skuteczny?

1. Zidentyfikuj swoją grupę docelową. 

Stworzyłeś własną markę i chcesz rozkręcić biznes. W tym celu, postanowiłeś rozpocząć świadomą pracę nad linkami. Aby Twoje wysiłki nie poszły na marne, określ grupę docelową, z myślą, o której będziesz rozwijał swój link building. Zwizualizuj idealną personę, która będzie typowym odbiorcą działań. Dalej, twórz treści, które do niej przemówią i takie, które będą przyciągać linki z innych stron internetowych. Wiadomo, że im lepszy będzie content na danej witrynie, tym większa szansa, że trafią na nią osoby zainteresowane Twoimi produktami, które finalnie zaczną do niej linkować.

2. Dowiedz się, kim są główni konkurenci i co robią, aby generować linki

Przeanalizuj konkurencję. Sprawdź, która firma i w jakim miejscu pozyskała linki. Posłuż się różnymi narzędziami, które dodatkowo przeanalizują znalezione strony. Następnie wybierz witryny, których oferta spełnia Twoje oczekiwania, z wysoką widocznością na frazy pozycjonowane w artykule i relatywnie dużym ruchem. Posługując się narzędziem do relinkowania, możesz dowiedzieć się, na których serwisach konkurencja umieszcza linki. Zdecyduj, czy idziesz w ich ślady, czy rezygnujesz z danej współpracy. Ucz się na błędach tych firm, postaraj się zrozumieć co w ich przypadku nie zadziałało i nie powtarzaj tych samych pomyłek. 

3. Działaj!

Czas na odpowiedni research, aby znaleźć jakościowe strony internetowe, które pomogą wyszukiwarce Google poznać Twoją witrynę z lepszej perspektywy. Dotrzyj do firm i zaproponuj współpracę. Kontaktuj się również z dziennikarzami, aby stale dostarczać im informacje na temat Twojej firmy lub produktów. Wyszukaj blogi i ich autorów, którzy będą chętni zrecenzować produkt, wspomnieć o nim w następnym artykule/nagraniu, bądź będą zainteresowani podjęciem dłuższej współpracy. Poza tymi działaniami przygotuj zniżki na zakupy i inne zachęty, aby stale rozwijać linkowanie naturalne. Ponadto, znajdź odpowiednie źródła np. za pomocą HARO, udzielaj się na forach tematycznie powiązanych z Twoją marką i stale buduj relacje które oparte są na wzajemnych korzyściach, np. za pomocą wpisów gościnnych, lub artykułów sponsorowanych. W tym celu warto stworzyć bazę branżowych miejsc, w których zaproponujesz stworzenie artykułu eksperckiego, bądź udzielenie wywiadu.

4. Korzystaj z mediów społecznościowych, aby promować swoje treści i zwiększać świadomość strony www.

Swoje działania opieraj na social mediach, gdzie znajduje się tysiące grup szukających rozwiązań, którym jesteś w stanie zaradzić. Użyj ich, aby udostępniać swoje treści i dotrzeć do większej liczby odbiorców. Odpowiadaj na komentarze i oferuj rozwiązanie problemu za ich pomocą. Twórz wizerunek eksperta za pomocą wiarygodnych wskazówek i rzetelnych odpowiedzi. Takie prowadzenie aktywnych działań w jakimkolwiek serwisie społecznościowym pomaga zaistnieć w świadomości użytkowników, a w efekcie zdobywa ruch na Twoją stronę. Nie zapomnij również o efektywnym prowadzeniu swoich profili w mediach społecznościowych.

5. Monitoruj pozycję witryny w wyszukiwarkach i śledź postępy w czasie. 

Warto poświęcić czas na to, aby linki odpowiednio monitorować. Konkurencja nie śpi i po cichu może stosować taktykę Black Hat SEO i linkować do Twojej witryny ze spamerskich serwisów. Na pewno nie skutkuje to pozytywnie, a wręcz przeciwnie – może powodować kary od Google i obniżać pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Z tego względu, poza pozyskiwaniem linków należy zadbać o pozostałe źródła, które prowadzą do Twoich treści i zlikwidować te, które mogą negatywnie wpływać na pozycjonowanie. Ważne jest, aby monitorować linki najnowsze, ale także zwracać uwagę na linki z przeszłości i dostosowywać strategię w razie potrzeby.

Skuteczny link building od A do Z. Jak pozyskiwać wartościowe linki bez wysiłku?

1. Stosuj różne strategie linkowania

Linki wewnętrzne, zewnętrzne, dofollow, nofollow, sponsorowane, naturalnie i nienaturalne, a może wszystko naraz? Eksperymentuj i zobacz, które z nich dostarczają największych korzyści. Warto wiedzieć, że nie wszystkie linki są tak samo traktowane przez algorytmy Google, ale każde z nich ma wpływ na pozycję Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Podając użytkownikom witryny inne treści, które zbudowałeś sprawiasz, że chętniej odwiedzają kolejne podstrony, a ponadto poprawiasz nawigację oraz UX.

2. Bądź kreatywny i uatrakcyjnij przekaz

Sam tekst może okazać się nużący, więc odbiorca zapamięta z niego mało informacji. Wprowadź element wyróżniający, lub po prostu wykorzystaj interesujące grafiki, wykresy, czy statystyki. Internauci chętnie dzielą się infografikami, które trafnie opisują dany problem, ponieważ zapadają w pamięć i nie muszą pisać długich postów przy udostępnianiu ich w social mediach. Warto zadbać, aby materiały te zawierały źródło strony. Elementy graficzne mogą przynosić świetne rezultaty, jeśli mowa o zdobywaniu linków, a co więcej, dużą popularnością cieszą się na platformach społecznościowych, zwłaszcza takich, w których treści graficzne odgrywają większą rolę niż tekst – tam wiodą swój prym.

3. Czerp jak najwięcej korzyści z gotowych artykułów.

Jeśli zbudowałeś artykuł, z którego jesteś szczególnie dumny, postaraj się wyróżnić go, właśnie za pomocą link buildingu, np. za pomocą artykułów sponsorowanych, wpisów gościnnych, lub postów w mediach społecznościowych. Nie musisz zawsze mieć głowy pełnej pomysłów i tworzyć na nowo materiałów. Możesz za to wykorzystać to, co już świetnie sprawdziło się wśród użytkowników. Dzięki temu bardzo szybko i efektywnie uzyskasz linkowania. Korzystaj więc też z branżowych miejsc, w których będziesz proponował swoje publikacje.

4. Twórz bazy danych

Aby nie wyszukiwać cały czas na nowo potencjalnych miejsc do linkowania, utwórz bazę stron, z których będziesz korzystał i które są pokrewne tematycznie do Twojej. Oczywiście najlepiej jest, jeśli są to portale, które prężnie funkcjonują od wielu lat. Być może jesteś już doświadczony w link buildingu i zgromadziłeś pokaźną listę stałych firm, które z chęcią opublikują Twoje materiały. Jednak, jeśli nie wiesz gdzie znaleźć strony, które mogą być dla Ciebie interesujące, bądź nie wiesz, które byłyby dla Ciebie najlepsze, skorzystaj z bazy dostępnej w Linkhouse. 

5. Wyciągaj wnioski i dbaj o jakość linka – każdego!

Prawdopodobnie w swojej karierze z link buildingiem popełnisz wiele błędów. Ale zawsze możesz wynieść z nich pozytywny aspekt, na przykład uczysz się na porażkach, zbierasz nowe doświadczenia i wiesz już, co się nie sprawdza w Twojej strategii. Taka wiedza przynosi dużo wskazówek mówiących, jak sobie radzić z linkami. Nawet, jeśli zadbasz o ich dużą liczbę, musisz mieć na oku inne elementy swojej strony, aby odniosła ona sukces – dobry content, intuicyjną nawigację na różnych urządzeniach, szybkie ładowanie treści. Z tego względu, cały czas poprawiaj parametry witryny i dbaj jednocześnie o jakościowe linkowanie. Nie ma jednego, prawidłowego przepisu, który wskaże jakie działania będą najlepsze, ponieważ każda z dostępnych stron internetowych jest inna. Dlatego ważne jest, abyś uważnie śledził jak zachowują się Twoje treści i wyciągał wnioski ze złych decyzji.

Sposoby na pozyskiwanie mocnych linków. Jak zdobyć link z artykułów?

Publikowanie artykułów to jedna z popularniejszych form pozyskiwania linków. Mamy do wyboru dwie możliwości:

  • artykuł sponsorowany — są to artykuły płatne, w których wydawca udostępnia nam przestrzeń reklamową, na której publikujemy przygotowany artykuł. Oczywiście warto publikować na stronach, które są jakościowe i chętnie odwiedzane przez internautów. 

Ale pisanie to nie wszystko! Możesz również zainwestować w linki do strony w gotowych już artykułach. Dzięki temu bardzo szybko i efektywnie uzyskamy linkowania. Wadą tego sposobu jest jednak trudność w znalezieniu tekstu, który będzie pasował do naszego linku i pozostanie on wiarygodny.

  • artykuł gościnny — jest to bezpłatny sposób link buildingu. Artykuł musi dotyczyć konkretnych zagadnień i być tworzony bez ekspertów w danej dziedzinie. Nie powinien posiadać formy reklamowej, a za to samą treścią generować ruch na stronie wydawcy. My również zyskujemy ruch na naszej witrynie dzięki linkom, zatem możemy powiedzieć o sytuacji win-win! Zarówno dla wydawcy jak i dla nas. 

Świetną, bezpłatną opcją może okazać się także rozsądna wymiana linkami między stronami.

Publikacje możemy załatwić zarówno na własną rękę, kontaktując się z wydawcami lub korzystać z platform, takich jak Linkhouse, które pomogą nam szybko wyszukać strony, podając przy tym niezbędne dane dotyczące jakości danych witryn.

Korzystanie z kilku źródeł naraz wydaje Ci się czasochłonne i wymagające ogromnej wiedzy z zakresu link buildingu? Nie, jeśli skorzystasz z odpowiedniej platformy! Dzięki Linkhouse wszystkie sposoby na skuteczne pozyskiwanie linku znajdziesz w jednym panelu. Linkhouse to największa baza zarówno polskich, jak i zagranicznych portali. 75 000 stron, które na bieżąco są monitorowane pod względem parametrów dotyczących witryn. Platforma oferuje wykupienie artykułów sponsorowanych, linków w istniejących artykułach oraz linków reklamowych! Dzięki integracji z Semrushem czy narzędziem Ahrefs, SemStorm, Majestic oraz Senuto co 7 aktualizowane są dane dotyczące witryn. Masz dostęp do sprawdzonych informacji i możesz bezpiecznie zdecydować się na zakup konkretnej formy linkowania.Linkhouse oferuje aż 40 opcji filtrowania stron! Dzięki temu szybko i efektywnie wybierzesz najbardziej odpowiadające Ci oferty miejsc do pozyskiwania linków.Platforma dodatkowo posiada funkcję Panelu Copywritera, gdzie łatwo zlecisz artykuły do napisania, a cały proces będziesz miał pod kontrolą z poziomu panelu.Dzięki Linkhouse zaoszczędzisz czas i nie będziesz musiał więcej zmagać się z problemem wyboru odpowiednich stron do linkowania, czy weryfikowania skuteczności swoich działań. Jeśli chcesz zadbać o proces link buildingu od A-Z, to Linkhouse jest najlepszym wyborem!

Postaw na ekspertów

W przypadku link buildingu, świetne sprawdzi się także outreach marketing. Opiera się on na przekazaniu treści dotyczącej naszej firmy przez osoby wpływowe, których grupa docelowa jest silnie powiązana z naszą. Tutaj liczy się odpowiedni czas, sposób przekazu oraz osoba. Eksperci wzbudzają zaufanie konsumentów, zatem polecenie, czy wzmianka o naszej firmie świetne wpłynie zarówno na branding firmy, jak i realne zwiększenie ruchu na stronie dzięki zamieszczonym linkom. 

Rola marketingu szeptanego w link buildingu

Dla linków nofollow idealnie nadadzą się także komentarze na blogach, czy pod postami w social mediach. Jest to świetny sposób na naturalne budowanie linków. Jest to przykład marketingu szeptanego, który w założeniu daje nam efekt kuli śnieżnej. Tutaj również warto postawić na jakość publikacji, pod którymi zostawiamy komentarze, niż na ilość pozostawionych linków.

Broken link building

Wiesz, co to broken link building i jak może pomóc Twojej strategii SEO? To technika SEO polegająca na znajdowaniu niedziałających linków na innych stronach internetowych i sugerowaniu właścicielom tych stron zastąpienia ich linkami do Twojego serwisu. Linki uszkodzone, nazywane też czasem martwymi, prowadzą do stron, które już nie istnieją lub są niedostępne. To trochę jak recykling w świecie linków.

Właściciele stron internetowych często nie zdają sobie sprawy z tego, że na ich stronach znajdują się linki, które nie działają! Broken link building pozwala im poprawić jakość swojej strony, a Tobie daje możliwość pozyskania wartościowego backlinka. Win-win!

Kreatywny link building w marketingu. Jak zdobywać linki w nowoczesny sposób? O czym warto pamiętać?

Kreatywny link building to podejście do budowania profilu linków, które skupia się na jakości, a nie ilości. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, kreatywny link building polega na tworzeniu wartościowych treści i angażowaniu się w społeczności online w celu pozyskania naturalnych linków z wiarygodnych źródeł.

Dlaczego kreatywny link building jest ważny? Nowatorska strategia link buildingu

  • Algorytmy Google stają się coraz dokładniejsze i skuteczniej wykrywają sztuczne linki. Kreatywny link building pomaga budować profil linków, który jest zgodny z wytycznymi Google i jest mniej podatny na kary.
  • Wartościowe linki z wiarygodnych źródeł mogą poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że więcej osób będzie mogło znaleźć Twoją stronę, co może przełożyć się na wzrost ruchu i sprzedaży.
  • Kreatywny link building może pomóc Ci zbudować silniejsze relacje z innymi firmami i osobami w Twojej branży. To może prowadzić do nowych możliwości biznesowych i wzrostu autorytetu Twojej marki.

Jak stosować kreatywny link building, by pozyskać odnośnik do strony?

Istnieje wiele różnych sposobów na stosowanie kreatywnego link buildingu, ale według nas do najważniejszych należy tworzenie wartościowych treści: wpisy na blogu, infografiki, ebooki i inne wartościowe treści mogą przyciągnąć linki z innych stron internetowych. Równie istotne jest angażowanie się w społeczności online i guest posting, a także współpraca z influencerami z Twojej branży. 

Pamiętaj, że kreatywny link building to proces długoterminowy. Nie oczekuj rezultatów z dnia na dzień. Najważniejsze jest, aby skupić się na tworzeniu wartościowych treści i budowaniu relacji z innymi firmami i osobami w Twojej branży.

Zapamiętaj!

  • Jakość jest ważniejsza niż ilość.
  • Skup się na tworzeniu wartościowych treści, jeśli chcesz pozyskać wartościowe linki.
  • Buduj relacje z innymi firmami i osobami w Twojej branży – w networkingu siła!
  • Monitoruj swoje wyniki i regularnie dostosowuj prowadzoną strategię.

Skuteczny link building z Linkhouse

Link building to przede wszystkim sposób na lepsze pozycjonowanie naszej strony. Możemy dzięki niemu zdobywać lepsze miejsca rankowania Google oraz utrzymywać się wciąż wysoko! Jednak proces ten nie jest prosty. Musimy zadbać szczególnie o jakość linkowania oraz zwracać uwagę na parametry stron, gdzie znajdują się linki do naszych witryn. Dopiero dobre merytorycznie linkowanie, umieszczone na odpowiedniej strony przyniesie nam korzyści!

Wszystkie opcje płatnego pozyskiwania linków znajdziesz na platformie Linkhouse! Dzięki niej cały proces link buildingu znajduje się w jednym panelu. Od zamówienia tekstu u copywritera, przez wybór witryny na podstawie ciągle aktualizowanych parametrów, po kontrolę nad wszystkimi publikacjami. Postaw na szybki i efektywny link building!

Stosując się do powyższych zasad i wdrażając kreatywny link building w życie możesz zbudować silny profil linków, który poprawi pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania i zwiększy ruch organiczny. Chcesz dowiedzieć się więcej link buildingu? Daj nam znać, jakie masz pytania, chętnie pomożemy!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.