Obecnie większość działań przenosi się do Internetu. Dlatego wiele branż musi zacząć myśleć o digitalu jak o szansie, nie o zagrożeniu. Nawet branża PR odczuwa skutki powszechnej cyfryzacji. Dlatego coraz więcej PR-owców zaczyna myśleć pod kątem SEO. Ważne, aby wszystkie prowadzone działania się uzupełniały. Słyszałeś kiedyś o SEO PR? To właśnie kwintesencja tej symbiozy.
Zarówno w PR jak i SEO są ważne w content marketingu. W obu z nich to treść odgrywa kluczową rolę. Musi być wiarygodna i unikalna. Dzięki temu Twoja marka stanie się rozpoznawalna, co przyczyni się do większego zaufania odbiorców. A to z kolei skutkuje lepszym pozycjonowaniem w Google. I tu PR w zasadzie robi się sam. Dobre pozycjonowanie Twojej strony to jedna z lepszych rekomendacji, jaką użytkownicy mogą dostać. Brzmi dobrze, prawda?
W tym tekście znajdziesz podpowiedzi, co zrobić aby działania SEO wspomogły PR. Jeżeli zastanawiasz się od czego zacząć jesteś w dobrym miejscu!
Notki prasowe – unikalne treści pod SEO
Notatki prasowe pisane na różne strony nie powinny być kopiowanie 1:1. Każda z nich powinna być wyjątkowa i się wyróżniać. W tym może pomóc Ci SEO. Optymalizacja treści pomoże wybić się treści w wyszukiwarce. Twórz treści właśnie zgodnie z algorytmem a gwarantujemy Ci, że każda notatka która wyjdzie spod Twojej ręki będzie unikatowa i dobrze klikalna!
Relacje z mediami także przeszły do Internetu
Kontakt z dziennikarzami jest bardzo ważny w pracy PR – owca. Teraz większość dziennikarzy korzysta z takich dobroci jak Google Alerts i polega na treściach przez nie dostarczanych. To bardzo prosty przykład na to jak SEO może wspomóc PR marki. Im lepsze pozycjonowanie Twojej strony tym lepsze wrażenie wywrzesz na dziennikarzach. Jak widzisz, nawet nie kontaktując się bezpośrednio z prasą możesz wspomóc swój image.
Negatywne opinie – co z nimi zrobić?
Pozostając w tematyce image’u – negatywna opinia, pokazująca się w Google. Zdarza się nawet najlepszym, jednak warto zadbać by te pozytywne przykryły tę negatywną. Tu z pomocą przychodzi kampania depozycjonowania nieprzychylnych treści. Polega na publikowaniu materiałów, które mają szansę na pojawienie się na pierwszej stronie w Google. W ten sposób negatywna opinia utonie w pozytywnych treściach o Twojej marce.
Linkowanie – podstawy SEO
Dobra pozycja w wyszukiwarce to podstawa dobrego image’u, o tym już wspominaliśmy. Podlinkowanie Twojej strony we frazie bardzo wpływa na wyniki pozycjonowanie Google. Wykorzystanie linku dofollow wpływa na popularność Twojej strony a to z kolei sygnał dla robotów Google, że Twoja strona jest godna zaufania. Poza linkami dofollow warto także. Warto także zadbać o linki nofollow. Posiadanie linków na stronie o słabej jakości nie podniesie Twojej pozycji w wyszukiwarce, ale będzie bardziej wiarygodne dla Google. A im bardziej wiarygodnie tym mniej problemów z pozycjonowaniem.
Pozycjonowanie na kontekst
Większość z nas wpisuje do wyszukiwarki, proste i krótkie hasła. Dlatego warto pozycjonować się na kontekst. Bardzo użyteczne może być znalezienie dla siebie popularnego obszaru w Google i to właśnie na niego się ukierunkować. Pamiętaj, że im bardziej ogólne hasło tym więcej osób go szuka. Warto skupić się na takich hasłach, które dopiero zyskują popularność. Przy ponadczasowych hitach wyszukiwarek konkurencja będzie duża i możesz się nie przebić.
Blog branżowy
Prowadzenie bloga branżowego może bardzo pozytywnie wpłynąć na Twoje pozycjonowanie w wyszukiwarce. Oczywiście pod warunkiem, że i tu zadbasz o odpowiednią optymalizację tekstów. Pamiętaj, aby treści były użyteczne i ciekawe dla użytkowników. Dzięki temu zdobędziesz nie tylko dobrą pozycję w Google, ale także zaufanie czytelników. A wiadomo, że nic nie poprawia lepiej PR firmy niż dobra opinia wśród użytkowników. Zwłaszcza jeśli się nią ze sobą dzielą.
Podsumowanie
Wszystkie powyższe pomysły pokazują jak SEO w dość łatwy sposób może wspomóc PR. Jak widzisz większość z nich opiera się na umiejętnym pozycjonowaniu oraz założeniu że to właśnie dobra pozycja w wyszukiwarce jest największym wsparciem dla PR. Decydując się na powyższe działania lepiej powierzyć je komuś kto zna SEO od podszewki, lub wykorzystać narzędzia, które pomagają automatyzować wybrane procesy.