Pozyskiwanie linków jest jednym z najważniejszych elementów strategii SEO. Linki zewnętrzne to jeden z kluczowych czynników, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dlatego właściciele serwisów, którzy chcą mieć większą widoczność w Google decydują się na pozyskiwanie linków.
Na czym polega link building?
Jeśli jeszcze nie wiesz, na czym polega link building, to jesteś w idealnym miejscu. Dzięki naszemu case study poznasz rozwiązania, które ułatwiają budowanie silnej pozycji strony internetowej w Google. Linkhouse od lat tworzy narzędzia, które ułatwiają i przyspieszają ten zwykle żmudny proces.
Budowanie linków to proces pozyskiwania odnośników prowadzących do danej strony internetowej. Dobre linki pochodzą z wysokiej jakości, autorytatywnych źródeł, co z kolei prowadzi do zwiększenia widoczności Twojej witryny. Jednak pozyskiwanie linków nie jest łatwe i wymaga czasu i wysiłku.
Wykorzystanie Link Plannera do pozycjonowania
Dlatego stworzyliśmy narzędzie Link Planner, które nie tylko wyszukuje strony, z których można bezpiecznie pozyskać wartościowe linki, ale także ułatwia proces zakupu artykułów z odnośnikami.
Jak Link Planner działa w praktyce pokazuje przykład serwisu biurospolki.pl. Przedstawiamy strategie i taktyki, które wykorzystano, aby pozyskać linki dla biurospolki.pl oraz jakie wyniki udało się dzięki temu osiągnąć.
Szczegóły kampanii
CEL: Wzrost ruchu organicznego SEO
Koszt: 5700 zł netto
Liczba zakupionych linków: 41
Daty kampanii: 29.08.2022 oraz 17.01.2023
Działania On-Site w biurospolki.pl w okresie kampanii link buildingu
Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę to cały szereg działań. Wśród nich niezwykle istotna jest praca samego serwisu, na przykład prędkość ładowania. Klient poinformował nas, że pracował nad tym elementem, czego dowodzi zrzut ekranu poniżej:
Klient zapewnił spełnienie wymogów Core Web Vitals na urządzeniach mobilnych na stałym dobrym poziomie.
W chwili pisania tego tekstu, dla komputerów stacjonarnych niestety ciągle wymogi Core Web Vitals nie zostały spełnione:
Jest to istotne, ponieważ brak poprawnej optymalizacji Core Web Vitals może wpływać na negatywną ocenę serwisu. Powoduje to wolniejsze indeksowanie czy gorszy ranking w wynikach wyszukiwania.
Obok performence’u strony, bardzo istotnym elementem jest content. Klient utworzył więc kilka artykułów blogowych. Oto one:
- https://biurospolki.pl/spolka-vat/
- https://biurospolki.pl/kup/
- https://biurospolki.pl/wynagrodzenie-w-spolce/
- https://biurospolki.pl/przeksztalcenie-jdg/
- https://biurospolki.pl/jak-zalozyc-spolke-z-o-o-2/
- https://biurospolki.pl/zmiana-umowy-spolki-z-o-o/
- https://biurospolki.pl/jak-wyplacac-pieniadze-w-spolce/
- https://biurospolki.pl/adres-e-doreczen/
Ruch w witrynie po kampaniach link buildingowych
Wartość ruchu w serwisie biurospolki.pl po dwóch kampaniach link buildingowych wzrosła z poziomu 366$ do poziomu 1134$. Wzrost wartości ruchu wynosi już 210% dla całego serwisu. Widzimy to poniżej. Linie pionowe oznaczają daty przeprowadzenia kampanii w Link Plannerze, a strzałka obrazuje trend.
Wartość ruchu z wyszukiwarki, znana także jako wartość ruchu organicznego, odnosi się do wartości ekonomicznej generowanej przez użytkowników, którzy odwiedzają stronę internetową poprzez wyszukiwarkę.
Można ją mierzyć na przykład w zaawansowanym narzędziu Ahrefs, tak widać na screenshocie. Przedstawiona wartość ruchu z wyszukiwarki to estymacja wykonywana Ahrefs na podstawie trudności i pozycji fraz kluczowych.
Dane dotyczące bezpośredniej sprzedaży nie zostały przez serwis przekazane.
Całkowity ruch w witrynie z zaznaczonymi datami kampanii
Punktem odniesienia dla skuteczność działań digital marketingowych niemal zawsze są kliknięcia.
Kliknięcia wzrosły z poziomu 35 (data rozpoczęcia pierwszej kampanii link buildingu) do 93 kliknięć (obecna data) i będą z pewnością rosły dalej. Kliknięcia te dotyczą wszystkich podstron w witrynie – także tych, które nie istniały w trakcie realizacji pierwszej kampanii.
Ruch dla nowych stron blogowych
Artykuły blogowe, które powstały po pierwszej kampanii link buildingu, uzyskują około 20 kliknięć dziennie. Pomijając te artykuły, serwis uzyskuje około 70 kliknięć dziennie.
Uwaga metodologiczna: Zastosowano filtr stron w Google Search Console “pasuje do wyrażenia regularnego”:
https://biurospolki.pl/kup/|https://biurospolki.pl/wynagrodzenie-w-spolce/|https://biurospolki.pl/przeksztalcenie-jdg/|https://biurospolki.pl/jak-zalozyc-spolke-z-o-o-2/|https://biurospolki.pl/zmiana-umowy-spolki-z-o-o/|https://biurospolki.pl/jak-wyplacac-pieniadze-w-spolce/|https://biurospolki.pl/spolka-vat/|https://biurospolki.pl/adres-e-doreczen/
Ruch z wykluczeniem nowych stron blogowych
Analogicznie do powyższego wykresu, poniżej zaprezentowano kliknięcia pomijając nowe artykuły blogowe.
Zastosowano filtr stron w Google Search Console “nie pasuje do wyrażenia regularnego”:
https://biurospolki.pl/kup/|https://biurospolki.pl/wynagrodzenie-w-spolce/|https://biurospolki.pl/przeksztalcenie-jdg/|https://biurospolki.pl/jak-zalozyc-spolke-z-o-o-2/|https://biurospolki.pl/zmiana-umowy-spolki-z-o-o/|https://biurospolki.pl/jak-wyplacac-pieniadze-w-spolce/|https://biurospolki.pl/spolka-vat/|https://biurospolki.pl/adres-e-doreczen/
Porównanie ruchu w witrynie
W witrynie porównano ruch wyłącznie dla adresów URL, które istniały w momencie uruchomienia kampanii. Wykluczono nowo dodane artykuły blogowe od września 2022, aby nie zaburzać wyniku kampanii link buildingu.
Porównanie ruchu ostatnich 21 dni z okresem przed pierwszą kampanią
Ruch wzrósł z poziomu 357 kliknięć dla okresu 3 tygodni przed kampanią, aż do 1174 kliknięć do ostatnich trzech tygodni. Jest to wzrost na poziomie 229%, mimo, że strona generuje o 40% mniej wyświetleń. CTR wzrósł z poziomu 0,5% do 2,8%!
Bardzo wysoka liczba wyszukań w okresie sierpniowym wynika z faktu, iż serwis pojawiał się na frazy związane z wyszukiwarką ceidg, której ten serwis nie posiada. Dlatego z punktu widzenia użytkownika, serwis biurospolki.pl powinien i zaliczył spadek, ponieważ posiada on artykuł o CEIDG, a nie samą wyszukiwarkę.
Porównanie ruchu ostatnich 21 dni rok do roku
Jednocześnie wszystkie przeprowadzone działania w ciągu roku 2022 w serwisie biurospolki.pl doprowadziły do prawie 313% wzrostu kliknięć. W serwisie nastąpił chwilowy spadek związany z grudniowymi oraz marcową aktualizacją. Natomiast serwis obecnie jest na wyższym poziomie widoczność niż był przed tymi aktualizacjami.
Linkowanie adresy URL
Szczególnie ciekawe wyniki zaobserwować można sprawdzając w jaki sposób serwis biurospolki.pl widoczny jest na konkretne frazy wpisywane do wyszukiwarki. Poniżej przedstawiamy przykłady potwierdzone zrzutami ekranu z aplikacji Google Search Console, czyli podstawowego narzędzia do monitorowania pozycji strony w Google.
Aport
“Aport”, czyli wartość niematerialna wnoszona do spółki to pojęcie z zakresu prawa, któremu biurospolki.pl poświęciło wpis na blogu. W efekcie działań link buildingowych, widzimy wzrost kliknięć w serwisie dla frazy “aport” z poziomu 28 na 92. Jednocześnie widoczny jest wzrost średniej pozycji o ponad 5. Naturalny w rezultacie spadek CTRa wynika z faktu, że adres URL notuje dużą większą liczbę wyświetleń na dużo więcej fraz.
Sprzedaż spółek
W kontekście pozyskiwania leadów bezpośrednie znaczenie może mieć wzrost kliknięć dla frazy “sprzedaży spółek”. Notujemy tutaj poprawę z poziomu 62 na poziom 119. Wzrost średniej pozycji o 2,8, który przy mniejszej liczbie wyświetleń spowodował wzrost CTR z 1,6% na 3,5%.
Zasada kasowa i memoriałowa
Wysoka widoczność serwisu biurospolki.pl na specjalistyczną frazę “zasada kasowa i memoriałowa” ułatwia pozycjonowanie marki w roli eksperta w zakresie rachunkowości i prowadzenia firm. Widzimy wzrost kliknięć z 5 na 140 i jednoczesny wzrost wyświetleń, pozycji oraz średniego CTRa.
Przykładowe wzrosty pozycji dla fraz na stronie z zasadą kasową i memoriałową.
Pomoc Link Plannera
Link Planner to narzędzie, które automatycznie przeanalizowało stronę klienta pod kątem zwiększenia widoczności. Jego funkcje pozwalają wyszukać najbardziej optymalne podstrony oraz słowa kluczowe oraz rozplanować podany budżet na linki z portali z najwyższym potencjałem. Finalnie, przygotowuje plan kampanii link buildingowej.
Dla ułatwienia, praca z narzędziem podzielona jest na tryby – w zależności od zaawansowania użytkownika. I tak tryb pierwszy dedykowany jest osobom, które chcą zwiększyć widoczność całej domeny. Tryb drugi i trzeci zaprojektowaliśmy dla użytkowników z nieco większym doświadczeniem, którzy szukają bardziej szczegółowych rozwiązań jak zwiększenie widoczności dla podanych fraz i URL.
Chcesz wiedzieć więcej? Kliknij tutaj i poznaj Link Planner.
Link Planner dla biurospolki.pl
Klient otrzymał pomoc w trybie pierwszym. W drugim kroku budowania kampanii w Link Plannerze mogliśmy zasugerować klientowi, które podstrony warto linkować ze względu na potencjał jaki posiadają. Klient zrealizował dwie kampanie, obie w podobnym budżecie. Warto dodać, że w drugiej kampanii zrezygnował z linkowania podstrony o ceidg. Mimo iż generowała dużą wyświetleń, można było zauważyć, że strona nie odpowiada intencji na zapytania “wyszukiwarka ceidg”.
Podsumowanie
Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania Google, koniecznie zwróć uwagę na pozyskiwanie linków zewnętrznych. To proces wymagający czasu i wysiłku, ale warto go podjąć, ponieważ linki z autorytatywnych źródeł mogą pomóc w osiągnięciu lepszych wyników SEO. Przedstawiony case study pokazuje, jak klient zwiększył ruch organiczny swojej strony o 75% dzięki pozyskaniu 41 jakościowych linków za koszt 5700 zł netto. To imponujący wynik, który warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o inwestycji w link building.
Jeżeli nie wiesz, od czego zacząć pracę z link buildingiem, napisz brief lub skorzystaj z Link Plannera. Narzędzie podpowie ci, gdzie w twojej witrynie jest potencjał na wzrost oraz gdzie pozyskać linki w danym budżecie, aby uzyskać maksymalną efektywność z pozyskanych linków.