Tematyka związana z rodzicielstwem coraz większym szturmem zdobywa Internet. Młodzi rodzice ciągle poszukują informacji, które pomogą im jak najlepiej wychować oraz zadowolić ich pociechy. Nic w tym dziwnego, dla większość z nas Internet to pierwsze źródło informacji do jakiego sięgamy aby rozwiać swoje wątpliwości z dowolnej dziedziny.
Czym jest branża parentingowa?
Branża parentingowa rozwija się w Internecie bardzo prężnie. W jej skład wchodzą portale parentingowe, fora dyskusyjne, sklepy internetowe, blogi parentingowe prowadzone przez rodziców oraz portale i blogi specjalistyczne. We wszystkich tych miejscach można znaleźć wiele porad ale także pytań i obaw przyszłych i obecnych rodziców, którymi dzielą się z innymi użytkownikami. Jeśli zastanawiasz się jak content marketing może pomóc w promocji Twojej marki w tej branży, jesteś w dobrym miejscu. Podpowiadamy, jakie treści zdobędą serca rodziców.
Odpowiednie treści dla różnych typów rodziców
Jakiś czas temu na zlecenie Grupy On Board King Kong powstał raport, w którym określono pięć typów rodziców, którzy robią zakupy dla swoich dzieci. Najbardziej liczną grupą są rodzice należący do typu Slow Rodzic, którzy sięgają po produkty wykonane z jak największą starannością i dbałością o każdy szczegół. Następny typ to Pilny Rodzic a kolejny – Rodzic New Tech. Dwa ostatnie typy rodziców to Rodzic Minimalistyczny i Rodzic Niezależny. Powyższa klasyfikacja pokazuje, że dla współczesnych matek i ojców ważne są takie wartości jak edukacja, ekologiczność produktów, ich naturalność i prostota. Część z nich interesują także nowinki technologiczne. Dlaczego wspominamy o tym raporcie? Ponieważ treści powinny być odpowiednio dobrane w zależności od tego, do którego z powyższych typów rodziców kierujesz treści. Jeśli w Twojej grupie docelowej dominują rodzice skupiający się na kwestii ekologii warto sfokusować się właśnie na tych aspektach. Nie tylko podczas kreowania contentu na social media czy bloga ale także podczas tworzenia opisu produktu. Analiza powyższego raportu może ułatwić tworzenie kampanii content marketingowej – jest to podpowiedź, które aspekty produktów warto podkreślić a o których lepiej nie wspominać.
Dialog to podstawa
Tworząc content w branży parentingowej trzeba być świadomym, że jego odbiorcy bardzo często czują się zagubieni i szukają odpowiedzi na mnożące się pytania. Opierając content na dialogu stworzysz swojego rodzaju safe space dla rodziców, którzy tego potrzebują. Pytaj i słuchaj odpowiedzi. Nie ma do tego lepszego miejsca niż social media. Wystarczy, że udostępnisz post z zapytaniem skierowanym do rodziców np. „O czym najchętniej przeczytalibyście w tym tygodniu na blogu? lub „Z czym mieliście największy problem posyłając dziecko do żłobka?” Uwierz nam, że liczba odpowiedzi zapewni Ci pomysły na content na najbliższy czas. Rodzice są bardzo aktywni w kwestiach parentingowych i mogą być nieskończonym źródłem inspiracji content marketingowych właśnie w tej branży.
Edukacja plus zabawa
To połączenie jest ważne nie tylko dla dzieci. Treści użyteczne dla rodziców polegają na ułatwianiu im codziennego życia, rozwiązywaniu codziennych problemów z którymi muszą się mierzyć. Ważne są też treści rozrywkowe. Konkursy czy ciekawostki, które zainteresują odbiorców i oderwą ich na chwilę od codziennych trudów rodzicielstwa to content, który na pewno docenią. Ważne by w treściach, które publikujesz zachować równowagę. Skupienie się tylko na treściach edukacyjnych sprawi, że przytłoczysz rodziców a niektórzy z nich mogą nawet poczuć się zniechęceni i zrezygnować z wizyt na Twoim blogu. Sama rozrywka także potrafi zmęczyć. Złoty środek to podstawa działań contentowych.
Bądź zapamiętany
Każda marka chce zostać w pamięci konsumentów jak najdłużej. Jednak od początku – ważne jest aby w ogóle zaistniała w świadomości klientów. Jak to zrobić? Wykorzystaj w tym celu własne social media, blog posty ale także treści sponsorowane. Artykuły tego typu to doskonałe rozwiązanie aby Twoja marka stała się bardziej widoczna w wyszukiwarce Google. Im bardziej jest widoczna, tym więcej rodziców wie o jej istnieniu. Czyż nie to chodziło? Jeśli zastanawiasz jak wybrać odpowiednie miejsce na swoje artykuły, odwiedź Linkhouse. Ogromna baza stron i copywriterów pomoże Ci dokonać odpowiedniego wyboru.
Podsumowanie
Branża parentingowa to bardzo specyficzna branża. Content marketing może okazać się bardzo pomocny pod warunkiem, że będziesz uważny i będziesz słuchał swoich odbiorców. Rodzice w sieci są bardzo aktywni i responsywni, warto z tego korzystać. Im bardziej dopasowane treści tym większe korzyści dla Twojego biznesu.