fbpx

8 pomysłów na chwytliwe tytuły artykułów sponsorowanych

ikona-data-publikacji

Opublikowano

17/09/2020

ikona-data-publikacji

Opublikowano

17/09/2020

Tytuł artykułu to pierwszy element, od którego zależy, czy internauta się z nim zapozna. Powinien działać z siłą przyciągania w stronę czytelnika. Jednak ilość artykułów, które atakują nas z każdej strony, jest ogromna. Dlatego pojawia się pytanie: jak się wybić?

O tym, że tytuł powinien być kreatywny, raczej nie musimy Ci powtarzać. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie listę 8 pomysłów na to, jak tworzyć chwytliwe tytuły artykułów sponsorowanych. 

Twórz krótkie tytuły

W tytule swojego artykułu nie musisz opisywać całego tematu. Skup się na tym, aby nagłówek zachęcał odbiorców do zagłębienia się w temat. Według danych z HubSpot najbardziej wartościowy ruch przynoszą tytuły, które mają od 6 do 13 wyrazów. Postaraj się wyciągnąć w tytule esencję tematu, o którym piszesz. Możesz pomyśleć o dodaniu przymiotników nacechowanych emocjonalnie, by nieco bardziej podkreślić tytuł – pamiętaj jednak o tym, aby znaleźć złoty środek.

Użyj grupy docelowej jako tytułu

Kolejny pomysł to sprytna sztuczka, czyli umieszczenie w tytule nazwy grupy docelowej Twojego artykułu. Taki zabieg przypomina trochę zwracanie się do kogoś po imieniu – jest bezpośredni, więc osoba, która utożsamia się z daną grupą, będzie czuła, że zwracasz się właśnie do niej. 

Możesz wykorzystać grupy zawodowe, osoby interesujące się danym tematem, mieszkańców danej dzielnicy, czy regionu, Dzięki temu masz większą szansę na zwrócenie uwagi osób, do których jest on skierowany. Dobrym przykładem jest tytuł: Co powinien wiedzieć każdy mieszkaniec Krakowa, na temat smogu? Wskazuje on mieszkańca Krakowa jako osobę, która powinna się zainteresować tematem ściśle związanym z funkcjonowaniem tego miasta. 

Złap czytelnika!

Aby tytuł był chwytliwy dobrze jest kreować dużo pomysłów, śledzić trendy panujące w branży oraz działania konkurencji. Dzięki temu możesz wyłapać najbardziej chwytliwe pomysły i adaptować (ale nie kopiować!) je we własnych działaniach. Pamiętaj, aby używać słów, które zwracają uwagę czytelnika. 

Sloganami, które możesz wykorzystać w tytule i pomogą Ci przytrzymać uwagę odbiorcy są np.: „…o których nigdy nie słyszałeś”, „…które nie przyszłyby Ci do głowy”. Dobrym pomysłem jest również zastosowanie prostego zwrotu: „Sprawdź to!”. Możesz też zastanowić się nad używaniem WIELKICH LITER. Pamiętaj jednak o umiarze. Odbiorca nie może mieć odczucia, że na niego „krzyczysz”. W ten sposób powinno się podkreślać  jedynie istotne aspekty.

Kolejnym ważnym punktem jest wykorzystywanie sugestywnych słów, które w pozytywny i emocjonalny sposób działają na odbiorcę. Dlaczego? Czytelnikowi łatwiej będzie zrozumieć temat i wzbudzi to w nim dobre odczucia względem całego artykułu. 

Stwórz listę

Ludzie lubią czytać uporządkowane treści. Dlatego dobrze jest stworzyć listę (tak jak w naszym artykule) na podstawie, której będzie można w tytule umieścić liczbę. Jeśli Twój potencjalny odbiorca zobaczy, co dokładnie przed nim i jaką korzyść może wynieść z tekstu, chętniej po niego sięgnie. „10 pomysłów na pożywne szybkie śniadanie”, brzmi lepiej niż „Pomysły na szybkie śniadanie”. Przy drugim tytule nie wiemy, czy spodziewać się 3, czy może 15 przepisów. U czytelnika, który tylko zapoznał się z tytułem mogą już powstać oczekiwania i jeśli nie spełnisz tego, czego on chce, będzie niezadowolony z treści, które mu przekazujesz. I może nie chcieć zapoznać się z całością, nawet jeśli merytorycznie będzie to dobry tekst. 

Ludzie lubią mieć wybór, a zapewniasz im to właśnie taką konstrukcją. Punktując poszczególne pomysły i rozwiązania, dajesz czytelnikowi jasny komunikat, że jeśli nie podoba mu się punkt pierwszy, ma jeszcze 9 innych, w których być może znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.

Nie jesteś pewny, czy to działa? Nasz artykuł doczytałeś już do tego miejsca, więc chyba tak 😉

Prowokuj swoim tytułem

Umieszczając w nagłówku artykułu nieco prowokujące treści – np. kontrowersyjne pytanie – bardziej wzbudzisz zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Przykładowo mogą to być nagłówki takie jak: „Chcesz wiedzieć ile trzeba zainwestować na start, aby osiągnąć 20-krotny zysk?” albo „Chcesz, aby Twój pierwszy post na fanpage’u osiągnął wynik kilku tysięcy reakcji?”. Ludzie lubią odkrywać tajemnice, a to właśnie skrywają tego typu tytuły. Ponadto takie nagłówki są chwytliwe zwłaszcza dla ludzi, którzy chcą dowiedzieć się czegoś bardziej specjalistycznego i szczegółowego. 

Wykorzystuj słowo “jak” 

Swój artykuł sponsorowany możesz zacząć od prowokujących pytań opisanych w punkcie wyżej. Natomiast jeśli czujesz, że nie jest to odpowiednia forma, wykorzystaj słowo „jak”. Pokazuje to czytelnikowi, że pod tytułem kryją się porady, instrukcje oraz inne treści, z których może zdobyć wiedzę. Pamiętaj jednak o tym, że obietnica jaką składasz swoim tytułem jest wiążąca i czytelnik czeka, że faktycznie dowie się „jak coś zrobić?”.

Używaj słów kluczowych

Na pozycjonowanie artykułu sponsorowanego mają wpływ słowa kluczowe. Umożliwiają one znalezienie Twojej treści przez użytkowników np. w mediach społecznościowych czy wyszukiwarce Google. Warto wykorzystywać je również w nagłówkach. Poświęć czas na ich wychwycenie – pozwoli Ci to na bycie ponad konkurencją. Jak się do tego zabrać? Na rynku masz dostępne narzędzia, które pozwalają Ci na takie działania. Są to np. Answer the Public, czy Ubersuggest. Zrozumienie algorytmów rządzących wyszukiwarkami sprawi, że będziesz w stanie tworzyć bardziej chwytliwe tytuły.

Pokaż wartość artykułu sponsorowanego w tytule

Życie w biegu sprawia, że ludzie od razu chcą wiedzieć, czy przeczytanie danej treści da im wartość dodaną. Dzięki temu jest im łatwiej podjąć decyzję, czy zacząć zagłębiać się w artykuł. Dlatego tytuł powinien krótko nawiązywać do tego, co możesz w nim znaleźć. Pamiętaj, że często proste rzeczy, są dużo bardziej atrakcyjne, nie chowaj więc swoich treści pod zawoalowanymi tytułami, które nic nie mówią. Prostota jest w cenie.

Kilka słów podsumowania

Nie ma jednego sekretnego przepisu na tworzenie chwytliwych tytułów. Dlatego od Ciebie zależy, które nasze propozycje wybierzesz. Nagłówek to niezwykle ważny aspekt pisania artykułu sponsorowanego i należy się na nim skupić. Być może stanie się on bramą do sukcesu Twojej treści. Wymaga to testowania i śledzenia na bieżąco wyników, konkurencji oraz obecnie panujących trendów. 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter
{{ reviewsTotal }} Review
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Link Planner – nowoczesne narzędzie do link buildingu

Link Planner to najnowocześniejsze narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji. Dzięki niemu możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Już w 60 sekund* otrzymasz gotowy plan kampanii, której przygotowanie do tej pory wiązało się z dużym nakładem pracy, posiadaniem wiedzy SEO, a także potrzebą korzystania z wielu, najczęściej płatnych narzędzi.

Relacja z Konferencji SEO Poland 2022

16 września 2022 w ICE Kraków odbyła się współorganizowana przez nas największa konferencja dla polskiej branży SEO. Połączyła w sobie ponad 600 uczestników, kilkunastu prelegentów-specjalistów,

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Reklamodawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! To kolejne skuteczne narzędzie do link buildingu, które warto przetestować! Najnowszy moduł pozwala Reklamodawcom wyszukać

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość i wygodę świadczonych usług. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie plików cookies.