Zarejestruj się

White Hat i Black Hat SEO. Co to? Czym się różnią?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

16/03/2024

ikona-data-publikacji
Opublikowano

16/03/2024

Spis treści

Czym różni się white hat SEO od black hat SEO? Czy każdy sposób prowadzenia działań SEO jest zgodny z wytycznymi Google? Co na temat linków niskiej jakości, spamu i działań takich jak cloaking myśli Google? Odpowiedź zawiera się w definicji dwóch nurtów pozycjonowania: black hat i white hat SEO. Oba podejścia mają wpływ na pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania, ale ich strategie znacząco się różnią. Poznaj najważniejsze różnice black hat SEO vs white hat SEO.

white hat seo black hat seo

Czym jest White Hat SEO: Czy to technika, którą woli algorytm Google?

White hat SEO to zgodne z wytycznymi praktyki optymalizacji witryny, które mają na celu poprawę jej widoczności w wynikach wyszukiwania, przy jednoczesnym zapewnieniu użytkownikom wartościowej treści i pozytywnej interakcji ze stroną. To również ta etyczna technika, która nie łamie wytycznych Google, jest więc przez wyszukiwarkę lepiej postrzegana.

Czym jest white hat w praktyce? Techniki white hat SEO opierają się na:

  • tworzeniu wysokiej jakości treści na Twojej stronie, 
  • optymalizacji struktury strony,
  • linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym zgodnie z zasadami wyszukiwarek,
  • zwiększaniu szybkości ładowania strony.

Jeśli więc chcesz zająć się tym rodzajem działań, warto wiedzieć, że wśród technik white hat SEO warto wyróżnić:

  • stosowanie odpowiednich fraz kluczowych w treści (bez przesady!);
  • regularne aktualizowanie treści witryny (żeby była na niej świeża, aktualna treść);
  • tworzenie wartościowych linków zewnętrznych i wewnętrznych (link building i siatka linków wewnętrznych to podstawa);
  • optymalizacja metadanych i tagów (aby Google lepiej rozumiał zawartość witryny);
  • zwiększanie szybkości ładowania witryny (m.in. Core Web Vitals).

W czym jest lepsze white hat od black hat SEO?

Dzięki zgodności z wytycznymi wyszukiwarek, techniki white hat SEO przynoszą długoterminowe korzyści, poprawiając pozycje witryny w wynikach wyszukiwania i budując zaufanie użytkowników.

Zamiast ukrywać frazy, postaw na content marketing i inne działania, które będą opłacać się w szerszej perspektywie i przyniosą wysokie pozycje, sprawiając, że wyniki wyszukiwania będą wreszcie zawierać Twój brand. Odwiedź platformę linkhouse i zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy.

Jesteśmy platformą z bazą wydawców, w ramach której możesz szybko i wygodnie zamówić publikację artykułów sponsorowanych. Ponad 75000 portali w bazie, ponad 60 filtrów pozwalających na precyzyjne wyszukiwanie serwisów i regularnie aktualizowane dane SEO na temat portali z Ahrefs, Semrush, Majestic i MOZ – nie oferujemy Ci niczego, co groziłoby filtrami od Google.

Czym jest black hat SEO?

Black hat SEO to niezgodne z zasadami Google praktyki optymalizacji witryny, które łamią wytyczne wyszukiwarek w celu szybkiego uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Techniki black hat SEO często opierają się na manipulacji algorytmów wyszukiwarek poprzez sztuczne zwiększanie widoczności witryny, często kosztem jakości treści i doświadczenia użytkownika.

Czym jest black hat SEO? Niekorzystne techniki black hat SEO to na przykład:

  • keyword stuffing – nadmierne wypełnianie treści frazami kluczowymi;
  • ukrywanie tekstu i linków przed użytkownikami (cloaking);
  • kupowanie linków z niskiej jakości witryn;
  • wyświetlanie różnej treści dla użytkowników i wyszukiwarek;
  • działania masowe, spamowe, bez dbania o jakość.

Stosowanie technik black hat SEO: czy to naprawdę nie działa?

Chociaż techniki black hat SEO mogą prowadzić do krótkoterminowego wzrostu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, mogą również skutkować karą ze strony wyszukiwarek, co może prowadzić do utraty pozycji w rankingu lub całkowitego usunięcia z indeksu. Więc nie, nie działa, a już na pewno się nie opłaca – jeśli wydasz większość budżetu na krótkofalowe działania, które poskutkują filtrem, będziesz startować nie tyle od zera, co z przegranej pozycji. I to z bardzo ograniczonymi funduszami. 

A co działa długofalowo na pozycjonowanie stron?

Chcesz zawalczyć o pozycje w wynikach wyszukiwania? Zacznij od link buildingu! Tu najważniejsze będą wartościowe, bezpieczniejsze, stałe linki, oparte o content marketing.

Zobacz, co ma do zaoferowania Linkhouse:

  • Backlink Gap – proste, ale skuteczne narzędzie umożliwiające pozyskiwanie linków poprzez analizę linków konkurencji.
  • Topical Backlinks Tool – to narzędzie pozwalające odnaleźć strony wysoko pozycjonowane na wybrane słowa kluczowe i pozyskać z nich linki.
  • Link Planner – planer linkowania, który automatyzuje proces doboru miejscówek i planowania strategii linków.
  • Monitoring linków – narzędzie monitorujące aktywność linków, poprawność ich parametrów oraz indeksację.
  • Wtyczka do ChatGPT – czyli itegracja czatu z bazą LinkHouse oraz automatyzacja procesu linkowania z Link Plannera.
  • Wtyczka do Chrome – wyświetla informacje bezpośrednio w Google SERP, informując o dostępności danej miejscówki w bazie LinkHouse (wraz z ceną, parametrami, możliwością filtrowania i zapisywania do zamówienia w platformie).
  • Moduł do automatycznego tworzenia treści – współpracujemy z Surfer AI w celu automatycznego tworzenia treści.

Różnice pomiędzy white hat a black hat SEO

Jaka jest różnica między white hat SEO a black hat SEO? Różnica leży głównie w podejściu do optymalizacji witryny oraz w przestrzeganiu standardów. White hat SEO koncentruje się na długoterminowych strategiach, które są zgodne z wytycznymi wyszukiwarek i dostarczają wartości użytkownikom, podczas gdy black hat SEO stosuje szybkie i niezgodne z zasadami Google techniki w celu osiągnięcia krótkoterminowych korzyści kosztem reputacji i stabilności witryny. Brzmi kusząco, bo daje pozornie duże efekty, ale zdecydowanie nie są to strategie, w które warto inwestować.

Chcesz lepiej zrozumieć różnice pomiędzy black hat a white hat SEO? Obserwuj, jak robią to najlepsi, a szybko wyłapiesz pewne schematy.

Wpływ na Twoją witrynę: black hat SEO vs white hat SEO

  • Stosowanie technik white hat SEO może pomóc w budowaniu trwałej i stabilnej pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, poprawiając jej widoczność i przyciągając organiczny ruch zgodny z intencjami użytkowników.
  • Używanie technik black hat SEO może skutkować szybkim, ale nietrwałym wzrostem widoczności, który może prowadzić do sankcji ze strony wyszukiwarek i utraty reputacji. To jak szybki wyrzut cukru po zjedzeniu czegoś słodkiego. 

Czym różni się white hat SEO od black hat SEO? Podsumujmy:

Różnice pomiędzy white hat SEO a black hat SEO są istotne dla sukcesu Twojej witryny online – nie warto ryzykować swojej renomy i reputacji, podejmując ryzykowne działania. 

Lepiej używać technik blach hat czy technik white hat?

Wybór zgodnych z wytycznymi Google praktyk optymalizacji witryny zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek zapewni trwały rozwój i pozytywny wpływ na jej widoczność w wynikach wyszukiwania, przyciągając wartościowy ruch i budując zaufanie użytkowników. Możemy Ci w tym pomóc!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.