Czym różni się white hat SEO od black hat SEO? Czy każdy sposób prowadzenia działań SEO jest zgodny z wytycznymi Google? Co na temat linków niskiej jakości, spamu i działań takich jak cloaking myśli Google? Odpowiedź zawiera się w definicji dwóch nurtów pozycjonowania: black hat i white hat SEO. Oba podejścia mają wpływ na pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania, ale ich strategie znacząco się różnią. Poznaj najważniejsze różnice black hat SEO vs white hat SEO.
Czym jest White Hat SEO: Czy to technika, którą woli algorytm Google?
White hat SEO to zgodne z wytycznymi praktyki optymalizacji witryny, które mają na celu poprawę jej widoczności w wynikach wyszukiwania, przy jednoczesnym zapewnieniu użytkownikom wartościowej treści i pozytywnej interakcji ze stroną. To również ta etyczna technika, która nie łamie wytycznych Google, jest więc przez wyszukiwarkę lepiej postrzegana.
Czym jest white hat w praktyce? Techniki white hat SEO opierają się na:
- tworzeniu wysokiej jakości treści na Twojej stronie,
- optymalizacji struktury strony,
- linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym zgodnie z zasadami wyszukiwarek,
- zwiększaniu szybkości ładowania strony.
Jeśli więc chcesz zająć się tym rodzajem działań, warto wiedzieć, że wśród technik white hat SEO warto wyróżnić:
- stosowanie odpowiednich fraz kluczowych w treści (bez przesady!);
- regularne aktualizowanie treści witryny (żeby była na niej świeża, aktualna treść);
- tworzenie wartościowych linków zewnętrznych i wewnętrznych (link building i siatka linków wewnętrznych to podstawa);
- optymalizacja metadanych i tagów (aby Google lepiej rozumiał zawartość witryny);
- zwiększanie szybkości ładowania witryny (m.in. Core Web Vitals).
W czym jest lepsze white hat od black hat SEO?
Dzięki zgodności z wytycznymi wyszukiwarek, techniki white hat SEO przynoszą długoterminowe korzyści, poprawiając pozycje witryny w wynikach wyszukiwania i budując zaufanie użytkowników.
Zamiast ukrywać frazy, postaw na content marketing i inne działania, które będą opłacać się w szerszej perspektywie i przyniosą wysokie pozycje, sprawiając, że wyniki wyszukiwania będą wreszcie zawierać Twój brand. Odwiedź platformę linkhouse i zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy.
Jesteśmy platformą z bazą wydawców, w ramach której możesz szybko i wygodnie zamówić publikację artykułów sponsorowanych. Ponad 75000 portali w bazie, ponad 60 filtrów pozwalających na precyzyjne wyszukiwanie serwisów i regularnie aktualizowane dane SEO na temat portali z Ahrefs, Semrush, Majestic i MOZ – nie oferujemy Ci niczego, co groziłoby filtrami od Google.
Czym jest black hat SEO?
Black hat SEO to niezgodne z zasadami Google praktyki optymalizacji witryny, które łamią wytyczne wyszukiwarek w celu szybkiego uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Techniki black hat SEO często opierają się na manipulacji algorytmów wyszukiwarek poprzez sztuczne zwiększanie widoczności witryny, często kosztem jakości treści i doświadczenia użytkownika.
Czym jest black hat SEO? Niekorzystne techniki black hat SEO to na przykład:
- keyword stuffing – nadmierne wypełnianie treści frazami kluczowymi;
- ukrywanie tekstu i linków przed użytkownikami (cloaking);
- kupowanie linków z niskiej jakości witryn;
- wyświetlanie różnej treści dla użytkowników i wyszukiwarek;
- działania masowe, spamowe, bez dbania o jakość.
Stosowanie technik black hat SEO: czy to naprawdę nie działa?
Chociaż techniki black hat SEO mogą prowadzić do krótkoterminowego wzrostu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, mogą również skutkować karą ze strony wyszukiwarek, co może prowadzić do utraty pozycji w rankingu lub całkowitego usunięcia z indeksu. Więc nie, nie działa, a już na pewno się nie opłaca – jeśli wydasz większość budżetu na krótkofalowe działania, które poskutkują filtrem, będziesz startować nie tyle od zera, co z przegranej pozycji. I to z bardzo ograniczonymi funduszami.
A co działa długofalowo na pozycjonowanie stron?
Chcesz zawalczyć o pozycje w wynikach wyszukiwania? Zacznij od link buildingu! Tu najważniejsze będą wartościowe, bezpieczniejsze, stałe linki, oparte o content marketing.
Zobacz, co ma do zaoferowania Linkhouse:
- Backlink Gap – proste, ale skuteczne narzędzie umożliwiające pozyskiwanie linków poprzez analizę linków konkurencji.
- Topical Backlinks Tool – to narzędzie pozwalające odnaleźć strony wysoko pozycjonowane na wybrane słowa kluczowe i pozyskać z nich linki.
- Link Planner – planer linkowania, który automatyzuje proces doboru miejscówek i planowania strategii linków.
- Monitoring linków – narzędzie monitorujące aktywność linków, poprawność ich parametrów oraz indeksację.
- Wtyczka do ChatGPT – czyli itegracja czatu z bazą LinkHouse oraz automatyzacja procesu linkowania z Link Plannera.
- Wtyczka do Chrome – wyświetla informacje bezpośrednio w Google SERP, informując o dostępności danej miejscówki w bazie LinkHouse (wraz z ceną, parametrami, możliwością filtrowania i zapisywania do zamówienia w platformie).
- Moduł do automatycznego tworzenia treści – współpracujemy z Surfer AI w celu automatycznego tworzenia treści.
Różnice pomiędzy white hat a black hat SEO
Jaka jest różnica między white hat SEO a black hat SEO? Różnica leży głównie w podejściu do optymalizacji witryny oraz w przestrzeganiu standardów. White hat SEO koncentruje się na długoterminowych strategiach, które są zgodne z wytycznymi wyszukiwarek i dostarczają wartości użytkownikom, podczas gdy black hat SEO stosuje szybkie i niezgodne z zasadami Google techniki w celu osiągnięcia krótkoterminowych korzyści kosztem reputacji i stabilności witryny. Brzmi kusząco, bo daje pozornie duże efekty, ale zdecydowanie nie są to strategie, w które warto inwestować.
Chcesz lepiej zrozumieć różnice pomiędzy black hat a white hat SEO? Obserwuj, jak robią to najlepsi, a szybko wyłapiesz pewne schematy.
Wpływ na Twoją witrynę: black hat SEO vs white hat SEO
- Stosowanie technik white hat SEO może pomóc w budowaniu trwałej i stabilnej pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, poprawiając jej widoczność i przyciągając organiczny ruch zgodny z intencjami użytkowników.
- Używanie technik black hat SEO może skutkować szybkim, ale nietrwałym wzrostem widoczności, który może prowadzić do sankcji ze strony wyszukiwarek i utraty reputacji. To jak szybki wyrzut cukru po zjedzeniu czegoś słodkiego.
Czym różni się white hat SEO od black hat SEO? Podsumujmy:
Różnice pomiędzy white hat SEO a black hat SEO są istotne dla sukcesu Twojej witryny online – nie warto ryzykować swojej renomy i reputacji, podejmując ryzykowne działania.
Lepiej używać technik blach hat czy technik white hat?
Wybór zgodnych z wytycznymi Google praktyk optymalizacji witryny zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek zapewni trwały rozwój i pozytywny wpływ na jej widoczność w wynikach wyszukiwania, przyciągając wartościowy ruch i budując zaufanie użytkowników. Możemy Ci w tym pomóc!