Panel Copywriterów: jak pomaga w pracy agencjom i zespołom?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

04/05/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

04/05/2020

Spis treści

Panel Copywriterów to jedna z aktualizacji w panelu Linkhouse, którą wprowadziliśmy dla ułatwienia procesu zarządzania treścią. Zachęceni niezwykle ciepłym przyjęciem tej funkcji przez naszych użytkowników, przedstawiamy sposoby i pomysły na wykorzystanie Panelu Copywriterów w pracy agencji. 

Przypominamy, że Panel Copywriterów jest całkowicie darmowy dla wszystkich użytkowników platformy Linkhouse. Przeczytaj, jak aktywować i skonfigurować Panel.

W jaki sposób Panel Copywriterów pomoże agencjom?

Centralizacja zadań

Jeżeli prowadzisz agencję, w której zlecanie tekstów znajduje się na porządku dziennym,  to zapewne jesteś świadomy, że ten proces może być bardzo ciężki. Panel Copywriterów, który jest integralną częścią naszej platformy, pozwala na centralizację zadań związanych z tworzeniem treści. Co to oznacza? W skrócie: Cały proces od A do Z w jednym miejscu. 

W Linkhouse możesz przeglądać oferty kilkunastu tysięcy wydawców na całym świecie, kupić wybrane publikacje i OD RAZU zlecić je copywriterom, których dodasz do Linkhouse. Copywriterzy otrzymają notyfikacje o zamówieniu i przez własny panel je zrealizują. Tekst otrzymasz na platformie, gdzie będzie stale do wglądu czy edycji, ale również bezpośrednio wyślesz go do wydawcy, lub odłożysz „na potem”. Oszczędza to wiele czasu, niepotrzebnych maili, telefonów czy nerwów, i pozwala usprawnić cały żmudny proces. W przypadku współpracy z kilkunastoma copywriterami, nasza opcja może pomóc zaoszczędzić nawet kilka godzin tygodniowo.

Lepsza kontrola nad copywriterami

Do tej pory, zarządzanie copywriterami dla wielu agencji oznaczało obsługę maili, dokumentów, oddzielnych plików z wytycznymi, komunikatorów i list z kontaktami. Nasze rozwiązanie spełnia rolę swoistego CRMu copywriterów: agencje mają dostęp do dodanych osób, widzą kontakty, zlecenia, statystyki i specyfikacje. W prosty sposób mogą sprawdzić, w jakiej tematyce specjalizuje się dany copywriter lub jak bardzo jest obłożony zleceniami. Listę można dopasowywać do swoich potrzeb i szybko znaleźć „wąskie gardła” w procesie, na przykład zbyt krótka lista podwykonawców czy brak copywriterów specjalizujących się w danej dziedzinie. Panel Copywriterów rozwiązuje wiele prostych problemów, które w innych warunkach mogłyby pozostać niezauważone.

Weryfikacja copywriterów

Panel Copywriterów zawiera wiele opcji umożliwiających weryfikację jakości pracy copywriterów i… ich terminowości. Co to oznacza? W Panelu masz opcję wewnętrznej oceny copywriterów – możesz przypisywać im takie oceny w skali od 1 do 5, i następnie sortować po ocenie. Ta ocena widoczna jest wyłącznie dla Ciebie. Możesz także dodawać wewnętrzne notatki, cechujące danego copywritera. Będą widoczne dla każdej osoby, która ma dostęp do Twojego panelu w Linkhouse. W ten sposób, każdy zaangażowany w proces członek zespołu może szybko znaleźć odpowiednią osobę do danego projektu – jeśli copywriter na przykład „świetnie pisze po angielsku”, „robi bardzo dokładny research” czy „wysyła teksty gotowe, niewymagające dalszej ingerencji i korekty”, takie wewnętrzne notatki przyspieszą wybór. 

Dodatkowo, widzisz statystyki dotyczące terminowości w ostatnim miesiącu i tygodniu. Jeśli copywriterzy nie wywiązali się z terminów, będzie to odnotowane w panelu.

Kolejnym weryfikatorem, który może przydać się na tym etapie, jest stawka – podstawowa i Premium. Choć nie jest to czynnik w każdym zleceniu, to mogą zdarzyć się projekty, w których budżet będzie ograniczony. Możesz też potrzebować treści szybko, w świetnej jakości i… obcym języku. Posortowanie copywriterów wedle tych kryteriów oraz stawek pozwoli Ci wybrać najlepszą – i najbardziej opłacalną – opcję. Wszystkie informacje potrzebne do weryfikacji masz w jednym miejscu.

Prosty model rozliczenia

Także proces związany z rozliczeniem jest nieco ułatwiony z pomocą Linkhouse. W oddzielnej zakładce w Panelu Copywriterów możesz śledzić rozliczenia ze swoimi copywriterami. W ten sposób masz kontrolę nad płatnościami w projekcie i możesz zweryfikować, czy praca copywriterów została opłacona – z podziałem na projekty. To kolejny krok ku lepszej organizacji i zarządzania treścią i zasobami. Pamiętaj, że poprzez Panel nie możesz jednak bezpośrednio realizować płatności, a jedynie zaznaczać rozliczone już zlecenia.

Szybszy onboarding

Przeniesienie procesów do Linkhouse jest niezwykle proste i pozwala także na usprawnienie onboardingu. Nowe osoby po stronie agencji mają dostęp do treści (przez Bibliotekę Tekstów) i listy podwykonawców (przez Panel Copywriterów) z poziomu jednego panelu. Nie muszą one przechodzić przez setki maili lub starych kont pocztowych, nawiązywać nowych kontaktów i układać procesów od nowa. Panel Linkhouse może zatem wesprzeć onboarding i wdrożenie nowych osób do procesu w parę chwil.

Łatwiejsze działania po stronie copywritera

Panel Copywriterów ułatwia cały proces także copywriterom. Dostają oni oddzielny dostęp do własnej części platformy, gdzie mogą zapoznać się ze zleceniami, dodawać teksty i mieć stały wgląd w szczegółowe wytyczne. Zamiast wymieniać dokumenty i maile, mogą trzymać cały projekt w ryzach w prostym i intuicyjnym panelu. Copywriterzy z pewnością docenią taką możliwość, niezależnie od tego, czy współpracują z Tobą na co dzień, czy co parę tygodni. 

Komunikacja z copywriterem

Dzięki wbudowanemu czatowi, komunikacja na linii agencja-copywriter jest sprawniejsza. Copywriter może szybko zadać pytania, agencja może odpisać i podzielić się feedbackiem, a nawet zgłosić poprawki reklamacyjne. Wszystko odbywa się szybko i sprawnie, obie strony mają dostęp do historii komunikacji i wymagań. Zlecenia mogą być dostarczane w najbardziej efektywny sposób, na czas i zgodnie z wytycznymi. 

Mamy nadzieję, że Panel Copywriterów ułatwi Wam pracę z treścią każdego dnia!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

czy można kupować linki

Czy można kupować linki? Trzeba

Pozycjonowanie stron internetowych to prawdziwe wyzwanie – w tłumie konkurencyjnych witryn walka o widoczność w wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zacięta. W tym kontekście

Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie

Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu. Co ciekawe, badania

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.