Zarejestruj się

Narzędzia e-commerce: organizacja pracy

ikona-data-publikacji
Opublikowano

01/06/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

01/06/2020

i hate seo newsletter
Spis treści

Zdradzę wam pewien sekret, tylko nie mówcie, proszę, nikomu! Większość z nas jest zapominalska i chaotyczna, w dodatku część z nas nie potrafi zaplanować dobrze swojej pracy.

Czy to coś złego? Mam nadzieję, że nie, w końcu sam wliczam się w szeregi tej większości. W sukurs zawsze przybywa mi technologia, najnowsze aplikacje sprawiają, że nawet z osoby lekko sobie ważącej pewne obowiązki, może powstać ułożony do granic pedantyczności pracownik.

Jakie narzędzia działają takie cuda? To całkiem proste i nieskomplikowane aplikacje, każdy ma do nich dostęp. Usiądź sobie wygodnie, zrelaksuj się, a ja w najbliższych 5 minutach opowiem Ci o niezastąpionych narzędziach w e-commerce.

Time management

Czas to prawdopodobnie najcenniejszy z zasobów, które posiadamy. Tym samym opanowaliśmy do perfekcji jego marnowanie. Niestety z nas nie ma magicznego urządzenia z Harrego Pottera do cofania czasu, mamy za to aplikacje.

Narzędzia do zarządzania czasem mają za zadanie podniesienie wydajności użytkownika i ograniczają marnowanie czasu. Wszystkie mają podobny cel, jednak osiągają go różnymi metodami. Warto przetestować kilka i poczuć, która wpisuje się w nasz klimat najbardziej.

Forest

image6

Ponoć za każdym razem gdy patrzysz się na telefon w pracy, gdzieś na świecie umiera Panda. Ponoć, ale nie jesteśmy pewni. Z forrest możesz mieć za to 100% pewność, że jeśli nie będą patrzeć się na telefon, gdzieś na świecie zostanie posadzone drzewo.

Drzewo w aplikacji rośnie gdy nie korzystasz z telefonu, dotknij go, a drzewko uschnie. Wszystkie drzewa wyhodowane przez Ciebie widziane są jako las. Ta przyjemność kosztuje nas całe $1.99.

Forest:

Co to: aplikacja do walczenia z nawykiem korzystania telefonu, dodatkowo organizacja sadząca drzewa na świecie.

koszt: $1.99

TomatoTimer/ Pomofocus

Aplikacja prosta jak budowa pomidora. Francesco Cirillo stworzył metodę do zarządzania czasem bazującą na podziale czasu na pomidory. Każdy pomidor to przerwa 5 minutowa po 25 minutach pracy, cztery pomidory dalej dostajemy długą przerwę 10 minut.

image2

image3

Aplikacje odmierzają za nas czas i same dystrybuują nasze pomidory. Są proste i łatwe w użyciu jak… no właśnie.

Polecamy dwie aplikacje TomatoTimer i Pomofocus. Ten pierwszy ma bardziej prymitywny layout, ten drugi jest wygładzony. Obie występują w wersjach desktopowych i w przeciwieństwie do prawdziwych pomidorów te są za darmo.

TomatoTimer/Pomofocus:

Co to: Pracuj efektywniej dzięki krótkim i długim przerwom, naucz się inteligentnego zarządzania czasem wg techniki pomodoro

koszt: $0

Clockify Time Tracker

Clockify Time Tracker pozwala śledzić Twoją produktywność… lub jej brak. Aplikacja śledzi czas spędzany na pracy, przyjemnościach. Aplikacja raportuje nasze wyniki i pozwala tworzyć różne projekty i przypomnienia. Jest absolutnie za darmo… o ile korzystamy z systemu iOS.

image1

Clockify Time Tracker:

Co to: śledź swoją aktywność, kontroluj wydajność i twórz projekty.

koszt: darmowa

Harvest

Kolejny time tracker, aplikacja jednak bardziej zaawansowana od poprzednika. Tutaj możemy śledzić czas i wydajność całego zespołu, analizować jego wyniki, a także kontrolować wydatki. Urządzenie posiada możliwość synchronizacji z popularnymi aplikacjami.

image5

Harvest to aplikacja przeznaczona do obsługi całych firm i przedsiębiorstw, a jej koszt to $10-$12 od podpiętego pracownika w rozliczeniu miesięcznym.

Harvest

Co to: kontroluj pracę (jej czas i koszt) pracowników, analizuj i zarządzaj raportami, optymalizuj koszty.

Koszt: $10-$12/za pracownika

Toggl

Aplikacja zbliżona do Harvest. Dodatkowo w jej przyborniku znajdziemy interesujące dodatki pomodoro tracker, podział czasu ze względu na pracownika i tworzenie grup zespołów. Jest bardzo rozbudowana, a jej dodatki z powodzeniem mogą eliminować potrzebę korzystania np. ze slacka.

Ze wszystkich wyżej wymienionych aplikacji, ta zdecydowanie przoduje swoim UX i oferowanymi funkcjami. Jej koszt zamyka się w przedziale $9-$20.

Toggl

Co to: Śledź czas i postęp swojego zespołu, korzystaj z wielu ułatwiających pracę dodatków, podnoś efektywność teamu.

Koszt: $9-$20

Zarządzanie treścią

Pusty kubek po kawie, rozsypane długopisy, których dokumenty nigdy nie przejrzałeś i zdjęcie rodzinne zakryte papierowym opakowaniem po chińszczyźnie na wynos. Tak często wygląda nasze biurko, ale to i tak nic w porównaniu do naszego dysku. Jeśli Ty też wzywasz pogromców duchów do czyszczenia swojego dysku twardego, przemyśl korzystanie aplikacji do zarządzania treścią.

Te sprytne apki pomogą nam ułożyć i udostępniać treści, zapisywać i zapamiętywać przeglądane treści i zarządzać naszymi plikami. Co jest najważniejsze, możemy pracować z naszym zespołem na tych samych plikach i w tym samym zespole. Łatwo i przyjemnie.

Google Drive

Co to: Znana i kochana platforma od ekipy z Mountain View. To nie tylko użyteczna chmura w której udostępniamy i przechowujemy treści. To wspaniały zestaw narzędzi do tworzenia dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji. Ponoć kiedyś praca była możliwa bez używania tej aplikacji. Ponoć.

Koszt: do 15 GB za darmo, potem możemy dokupić do 30TB miejsca. Różne pakiety i ceny od $1 do $300

Filecamp

Co to: Aplikacja analogiczna do poprzednika jednak wzbogacona o dodatkowe elementy i przeznaczona dla większych graczy. Layout można dostosować do naszych barw, chmura posiada szerokie zabezpieczenia i nie posiada ograniczeń użytkowników.

Koszt: od $29 do $89

Evernote

Co to: Notatnik na sterydach, notuj, zapisuj przeglądane treści, współpracuj z innymi i przechowuj pliki.

Koszt: od $3 do $10

Feedly

Co to: Bardzo ciekawa aplikacja, zachowuje artykuły, a wbudowane AI ułatwia Ci z dokonywanie researchu.

Koszt: od $6 do $18

Pocket

Co to: Zachowuj treści w szybki sposób. Pocket zapamiętuje dla Ciebie filmy, artykuły, blog posty i wiele innych. To świetny sposób na zapisywanie treści, na które natrafiliśmy i chcemy nad nimi się skupić później.

Koszt: Darmowa podstawowa wersja, Premium za $5

Google Keep

Co to: Kolejne narzędzie ze stajni Google, darmowe miejsce do zostawiania naszych notatek, zapisywania linków i treści. Automatycznie jest sprzężony z dyskiem Google.

Koszt: Darmowa

Blinkist

Co to: Wszechstronna aplikacja do nauki. Zdobywaj nowe umiejętności dzięki krótkim materiałom. Od konstrukcji łodzi podwodnej po udany związek, wybieraj z 27 kategorii.

Koszt: $7.5-$15 w zależności czy wybieramy miesięczną, czy roczną opłatę.

Notion

Co to: Notion jest… wszystkim. Aplikacja ma ambitny plan bycia jedną aplikacją do wszystkiego, od planowania pracy, po komunikację, szukanie informacji, notowania przechowywania plików, zamawiania pizzy… no może bez tego ostatniego, ale widzicie pewien wzór?

Koszt: Darmowa podstawowa wersja, Premium za $8

Komunikacja

Nie zawsze możemy wszyscy razem spotkać się przy kubku gorącej kawy w biurze i opowiedzieć sobie o planach na dzisiejszy dzień pracy. Czasem nieprzewidziane przez nikogo sytuacje doprowadzają do sytuacji, gdzie przez najbliższe dwa miesiące nie zobaczymy tego ekspresu i tych ludzi w odległości bliższej niż dwa metry.

Na szczęście dla nas internet został stworzony, w celach ułatwienia komunikacji, poniższe aplikacje są tego najlepszym przykładem.

Hey.space

Co to: Połączenie Slacka i Trello/Asany (o których już wkrótce) komunikator z jednoczesną koordynacją projektu. Bardzo przyjemnym dodatkiem jest wbudowany kalendarz zespołu.

Koszt: Darmowa wersja podstawowa, premium $5

Discord

Co to: Początkowo platforma do komunikacji dla graczy i streamerów. Dzięki czemu została zaadaptowana przez branżę developerów i IT.

Koszt: Darmowe

Stackfield

Co to: Jeśli inne aplikacje możemy porównać do listonosza rozwożącego listy rowerem, Stackfield rozwoziłby by je pojazdem pancernym. Komunikacja zabezpieczana algorytmami AES i RSA wszystko w standardach RODO i ISO. By zalogować się do aplikacji, musimy posiadać konto użytkownika i specjalny klucz kodujący. Każda informacja kodowana jest w najwyższych standardach SSL. Przeznaczona dla korporacji o zaostrzonych restrykcjach przetwarzania informacji.

Koszt: $39-$49 miesięcznie

Slack

Co to: Tego pana nie trzeba nikomu przedstawiać. Prosty komunikator dla twojego zespołu, niezawodny, prosty i popularny. Zawiera możliwość z synchronizacji z innymi aplikacjami i mnóstwo mniej lub bardziej pomocnych botów.

Koszt: $6.7-$15 miesięcznie

Bitrix24

Co to: Profesjonalne narzędzie do komunikacji i prowadzenia biznesu. Zawiera dodatkowo możliwość tworzenia stron internetowych wraz ze sklepami, administracje, automatyzację marketingu i wiele innych. Oprócz swoich własnych funkcji daje możliwość podpięcia ponad 300 różnych widżetów.

Koszt: Podstawowa wersja jest zupełnie darmowa, kolejne rozszerzenia mogą nas kosztować od $25 do $175.

Facebook Workplace

Co to: Taki Facebook tylko skupiony wokół twojego projektu lub firmy. Komunikuj się prosto i wygodnie w znanej scenerii bez rozpraszających treści.

Koszt: od $0 do $8 od osoby miesięcznie.

Task management

Nieważne czy planujesz podbój świata swoją aplikacją, czy uczysz się programowania lub dzielisz się obowiązkami ze współlokatorem. Te aplikacje ułatwią Ci każde zadanie.

Microsoft To Do

Co to: Narzędzie serwowane dla miłośników systemów operacyjnych Microsoft. Planowanie dnia i ,,To do list” w prostym wydaniu.

Koszt: Bezpłatna

Podio

Co to: Zautomatyzowane narzędzie do zarządzania workflow naszego zespołu. Przydzielanie zadań, podłączony CRM zintegrowany chat- wszystko, co potrzeba do skutecznego zarządzania projektami.

Koszt: od $0 do $24

Todoist

Co to: Organizer czasu pracy, prosta lista zadań, które możemy dzielić na różne kategorie i dzielić z innymi użytkownikami.

Koszt: Podstawowa wersja darmowa, Premium za $3

Trello

Co to: Organizacja projektów dzięki tworzeniu czytelnych tablic i kanw. Znalazła swoich fanów zwłaszcza wśród programistów i deweloperów.

Koszt: Podstawowa wersja za darmo, Premium od $5 do $21 za użytkownika za miesiąc

Asana

Co to: Zlecanie zadań i ich koordynacja w chmurze. Asana to bardzo przyjemny SaaS do pracy projektowej niezależnie od branży.

Koszt: Podstawowa wersja jest za darmo, ceny premium zaczynają się od $10

Monday

Co to: Buduj makra i automatyzuj pracę zdalną Twojego zespołu. Przydatne narzędzie zwłaszcza dla zespołów sprzedażowych.

Koszt: $39 dla małych zespołów.

Basecamp

Co to: Bardzo minimalistyczne i czytelne narzędzie do przeprowadzania projektów. Najbardziej zbliżone narzędzie do zdalnego biura jak tylko jest to możliwe.

Koszt: cena liniowa $99

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.