Zarejestruj się

Jak wykorzystać Facebook Ads dla e-commerce?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

27/07/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

27/07/2020

i hate seo newsletter
Spis treści

Istnieje wiele sposobów na wypromowanie sklepu internetowego. Niektóre z nich przynoszą efekty szybko, z kolei inne wymagają więcej czasu.

W przypadku nowych sklepów internetowych ważne jest, aby zacząć od metod promocji, które przynoszą rezultaty jak najszybciej. Dzięki temu można pozyskać dodatkowe środki na dalsze, długoterminowe działania.

Przykładowo, jeśli chcesz zacząć promowanie swojego e-commerce od pozycjonowania w Google, może minąć sporo czasu, zanim inwestycja zacznie się zwracać. Z kolei promowanie produktów w mediach społecznościowych potrafi przynosić pierwsze zamówienia niemal natychmiast.

Z dobrze zaprojektowaną kampanią sprzedażową na Facebooku, sklep internetowy może generować zyski, które następnie będą inwestowane w inne działania (jak np. wymienione wcześniej pozycjonowanie). W ten sposób z czasem jedne kanały marketingowe finansują inne i można zaobserwować efekt kuli śnieżnej.

Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać kampanie Facebook Ads na potrzeby wypromowania świeżego serwisu e-commerce.

Przygotowanie do promocji

Zanim w ogóle zaczniemy mówić o samych kampaniach Facebook Ads, niezbędne będzie przygotowanie odpowiedniego backendu.

Po pierwsze, musisz mieć zainstalowanego Piksela Facebooka. Jeżeli Twój sklep internetowy jest zbudowany w oparciu o jedną z popularnych platform (np. WooCommerce, Shopify, Presta), to możesz skorzystać z automatycznej integracji od Facebooka. Jeśli natomiast korzystasz z mniej znanego lub nawet dedykowanego systemu, możesz użyć narzędzia do ręcznej konfiguracji Piksela.

Po instalacji Piksela upewnij się, że wszystkie zdarzenia są zliczane prawidłowo. W pikselu przejdź do zakładki „Testowanie zdarzeń”, otwórz swoją stronę i złóż testowe zamówienie, aby potwierdzić, że wszystkie konwersje są śledzone.

image2 5

Po instalacji Piksela przetestuj wszystkie konwersje w zakładce „Testowanie zdarzeń”.

Więcej informacji na temat piksela Facebooka znajdziesz w oficjalnych materiałach.

Kolejnym istotnym elementem jest instalacja certyfikatu SSL. Dzięki niemu Twoja witryna będzie wyświetlała się z ikoną kłódki, co oznacza, że wszystkie dane wysyłane przez użytkowników są szyfrowane.

image1 5

To bardzo ważne! Jeżeli na Twojej stronie nie będzie zainstalowanego certyfikatu SSL, Facebook może ostrzegać użytkowników przed otwieraniem linków z Twoich reklam.

Poza tym, nawet jeżeli Twoje reklamy będą poprawnie przekierowywały potencjalnych klientów na stronę, to poniższy widok nie zachęca do zakupów:

image3 4

Niezabezpieczona witryna odstrasza od zakupów.

Jeżeli na Twojej stronie jest już zainstalowany Piksel Facebooka oraz certyfikat SSL, możemy przejść do samej promocji.

Wybór celów reklamowych

Promocję sklepu internetowego na Facebooku można najprościej wykonać dzięki trzem różnym celom reklamowym:

  • konwersje,
  • ruch,
  • sprzedaż z katalogu.

Cel konwersje ma za zadanie przyciągnąć tych użytkowników, którzy według Facebooka mają największe szanse na dokonanie… konwersji. Zazwyczaj konwersją jest złożenie zamówienia, ale czasami wyróżnia się także mikro-konwersje, czyli zdarzenia pomiędzy wejściem na stronę, a zakupem. Do mikro-konwersji należą m.in. dodanie produktu do koszyka i przejście do kasy.

Cel ruch ma za zadanie ściągnąć jak największą ilość użytkowników na Twoją stronę. Nie ma wówczas znaczenia ilość konwersji, jaką dany ruch wygeneruje. Facebook będzie jedynie maksymalizował ilość odwiedzających.

Cel sprzedaż z katalogu jest nieco bardziej rozbudowany. Dzięki niemu możesz w automatyczny sposób serwować reklamy użytkownikom na bazie swoich produktów. Omówimy to szczegółowo w dalszych punktach.

Przejdźmy po kolei przez każdy cel reklamowy i omówmy szczegółowo, jak z niego korzystać.

Konwersje

Ten cel reklamowy możesz wykorzystać, kiedy chcesz szybko wypromować kilka wybranych produktów. Mogą to być Twoje bestsellery lub nowości w kolekcjach.

Kampania na konwersje charakteryzuje się tym, że sprowadza na Twoją stronę internetową drogi ruch, który dobrze konwertuje.

Co rozumiemy przez „drogi”?

Koszt za tysiąc wyświetleń (CPM) oraz koszt za kliknięcie linku (CPC) potrafią być kilkukrotnie wyższe w przypadku kampanii na konwersje, niż na ruch. Niemniej jednak znacznie więcej kliknięć pochodzi od osób, które zamierzają coś kupić. Dlatego mówi się, że jest to ruch wysokiej jakości.

Ten cel reklamowy warto wykorzystać, kiedy ma się pewność co do współczynnika konwersji swojego sklepu lub konkretnych stron produktowych. W przypadku bardziej ogólnych działań ten cel reklamowy może okazać się zbyt drogi.

Dobrym zastosowaniem celu na konwersje jest kampania remarketingowa. Spośród osób, które już oglądały Twoje produkty, Facebook postara się wybrać te, które według niego mają największą szansę na zakup. A skoro osoby te znają już Twoją markę, to współczynnik konwersji również powinien być wysoki.

Ruch

Kampania na ruch to dobry sposób na zdobycie początkowych danych do optymalizacji działań.

Dzięki takiej kampanii Facebook niewielkim kosztem sprowadzi na Twoją stronę sporo potencjalnych klientów. I chociaż raczej niewielu spośród nich dokona zakupu, to możesz w ten sposób zbudować szeroką bazę do późniejszych działań remarketingowych.

Kampanie na ruch mogą być również wykorzystywane, kiedy Twoja strategia marketingowa zakłada sprzedawanie produktów w kilku krokach.

Jeśli zależy Ci na tym, aby najpierw oswoić potencjalnych klientów z Twoją marką, możesz najpierw zaproponować im ciekawy artykuł na temat związany z produktem. Takie content-marketingowe działania zbudują zalążek relacji, która później może przerodzić się w konwersje.

Wówczas najlepszym wyborem celu reklamowego będzie właśnie ruch. Dzięki temu przyciągniesz więcej osób, które niekoniecznie chcą w danym momencie coś kupować, ale chętnie przeczytają Twój artykuł.

Sprzedaż z katalogu

Sprzedaż z katalogu jako cel reklamowy ma dwa główne zastosowania.

Po pierwsze, możesz w ten sposób zautomatyzować reklamy produktowe dla całego sklepu. W tym przypadku kampania będzie zachowywać się podobnie, jak w przypadku kampanii na konwersje. Różnica polega na tym, że algorytmy Facebooka same dobiorą potencjalnych klientów, którzy powinni być zainteresowani produktami.

Działa to analogicznie do grup podobnych odbiorców (Lookalikes). Facebook pobiera dane bezpośrednio z Piksela, który powinien być już dawno zainstalowany na Twojej stronie.

Po drugie, możesz dzięki sprzedaży z katalogu stworzyć dynamiczny remarketing. Innymi słowy, dzięki tej opcji Facebook będzie wyszukiwać osoby, które już odwiedziły Twój sklep internetowy. Następnie algorytm będzie serwować im reklamy tych produktów, które dane osoby wyświetliły.

W ten sposób możesz ponownie pokazywać każdemu użytkownikowi dokładnie te produkty, które go zainteresowały (nawet z uwzględnieniem wariantu i koloru). Wyobraź sobie, jaki potencjał ma takie rozwiązanie w sklepach, które oferują tysiące produktów.

Podsumowanie

W zależności od Twojej strategii marketingowej możesz wybierać różne cele reklamowe i łączyć je ze sobą.

Przykładowo, jeżeli sprzedajesz droższe produkty, to dobrym rozwiązaniem może być stosowanie celu reklamowego ruch. Możesz sprowadzić potencjalnych klientów na stronę i pozwolić im zapoznać się z produktami. Kiedy po kilku wizytach będą już lepiej znali Twoją markę, zastosujesz kampanię remarketingową skierowaną na konwersje i domkniesz transakcje.

Możesz też zajrzeć na przykładowe strategie marketingowe dla e-commerce.

W praktyce wszystkie cele reklamowe mogą sprzedawać i najlepiej jest każdemu dać szansę, aby znaleźć ten, który opłaca się najbardziej.

Autorem artykułu jest Jakub Wójcik, CEO w Emerald Media.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.