Jedno z pytań w tegorocznej edycji badania Link Building w Polsce dotyczyło największych problemów z którymi borykają się seowcy w procesach link buildingu. Tak się szczęśliwie składa, że w większości z nich platforma Linkhouse.co jest w stanie mocno pomóc, a niektóre problemy rozwiązać całkowicie. Co najbardziej trapi link builderów?
- brak czasu na link building
- trudność ze znalezieniem odpowiednich miejsc do linkowania
- brak linków na zagraniczne rynki
- trudność z oceną jakości stron linkujących
- problemy z weryfikacją skuteczności prowadzonych działań
- za mały budżet na link building
- usuwanie linków przez właścicieli stron
Tak się szczęśliwie składa, że w rozwiązaniu każdego z tych problemów pomóc może platforma app.linkhouse.co. W jaki sposób?
1. Brak czasu
Brak czasu to obok zbyt niskiego budżetu najczęściej wspominany problem. Czas w przypadku link buildingu pochłania w największym stopniu zaplanowanie kampanii i dobór odpowiednich miejsc do linkowania – czy to na potrzeby własnych stron czy tworząc ofertę dla klienta.
W tym drugim przypadku oszczędność czasu jest szczególnie ważna gdy tworzymy ofertę nie mając gwarancji, że klient wyda u nas swój budżet – kilka godzin poświęconych na przygotowanie szczegółowego planu działań, który potem nie przekłada się na zamówienie to bolesny koszt.
Rozmawiając z klientami, przygotowując dedykowane oferty i obserwując zachowania użytkowników w platformie zauważyliśmy, że dominują 2 ogólne sposoby doboru miejsc do linkowania (często używane jednocześnie):
- wykorzystując powiązane miejsca powiązane tematycznie
- wykorzystując miejsca, z których linki posiadają konkurenci
Oczywiście w obu tych przypadkach ważne jest, aby pozyskiwać linki z domen, z których do tej pory nie prowadziły jeszcze odnośniki do pozycjonowanych stron.
Uzbrojeni w tę wiedzę przygotowaliśmy 2 moduły pozwalające na dużo szybszy dobór linków dla pozycjonowanych stron: Relinkowanie oraz Linki Tematyczne. Więcej o korzystaniu z tych modułów przeczytasz w tym artykule. Moduł Linki Tematyczne w akcji możesz zobaczyć także na poniższym filmie:
2. Trudność ze znalezieniem odpowiednich miejsc
Na platformie app.linkhouse.co zgromadziliśmy największą bazę polskich serwisów umożliwiających zakup formatów reklamowych z bezpośrednimi linkami (artykuły sponsorowane, linki w już istniejących artykułach oraz inne formy linkowania jak bannery czy linki tekstowe z wybranych podstron) i ciągle ją poszerzamy. Oferujemy także największą na polskim rynku bazę serwisów zagranicznych, dzięki czemu w Linkhouse masz obecnie do wyboru ponad 14 500 domen do linkowania.
W znalezieniu odpowiednich dla nas miejsc pomagają wspomniane już wcześniej moduły ofertowania – Linki Tematyczne i Relinkowanie, a także kilkadziesiąt filtrów działających w oparciu o aktualizowane co tydzień dane na temat widoczności, parametrów SEO, liczby linków, a nawet stosunku liczby podstron do linkowanych domen.
Co ważne, mimo wielkości naszych standardowych baz nadal podejmujemy się indywidualnego outreachu, niezależnie od kraju i branży w której działa klient – wystarczy, że skontaktujesz się z naszym działem BOK ([email protected]).
3. Brak linków na zagraniczne rynki
Trudności w pozyskiwaniu linków zagranicznych coraz częściej wymieniane są jako osobna kategoria problemów w życiu pozycjonerów. Polskie agencje zdobywają większą ilość klientów zagranicznych, a jednocześnie wiele polskich firm podejmuje działania na innych rynkach i potrzebuje wsparcia marketingowego.
W Linkhouse oferujemy portale w językach angielskim, niemieckim, hiszpańskim i rosyjskim i kładziemy duży nacisk na rozwój baz zagranicznych. Wykonujemy także indywidualny outreach na praktycznie dowolny rynek – mamy doświadczenie w działaniach m.in. w Skandynawii, Turcji czy krajach Beneluxu.
4. Trudność z oceną jakości serwisów
Wiemy jak dużym problemem jest ocena faktycznej jakości serwisów, zwłaszcza gdy trzeba dokonać wstępnej selekcji z kilku tysięcy pozycji, dlatego w Bazie Ofert udostępniamy kilkanaście wskaźników z zewnętrznych narzędzi takich jak Ahrefs, Majestic, Senuto, Semstorm i SemRush, które pozwalają szybko odfiltrować serwisy, które nie spełniają założeń kampanii. Prezentujemy także zweryfikowane statystyki ruchu (dane dostarczone przez wydawców bezpośrednio z poziomu Google Analytics).
Co ważne, wszystkie parametry zewnętrzne odświeżamy co 7 dni.
5. Problemy z weryfikacją skuteczności prowadzonych działań
W panelu app.linkhouse.co znajdziesz zakładkę Projekty, a w niej poza historią zleceń zakupionych i zaimportowanych dla danej domeny również kilkanaście parametrów z Ahrefs, Majestic, Senuto, Semstorm i Semrush.
Wszystkie te dane razem z własnymi notatkami, zaznaczeniem czasu i rodzaju zleceń, a nawet statystyk ruchu z Google Analytics (jeśli zdecydujesz się je zaimportować) przedstawiamy na jednym, czytelnym wykresie dzięki któremu w każdej chwili możesz łatwo sprawdzić jak Twoje działania przełożyły się na wyniki witryny.
6. Za mały budżet
Niestety nie mamy bezpośredniego wpływu na wielkość budżetu, który otrzymuje dział SEO, ale oferujemy rozwiązania, które pozwalają wykorzystać go lepiej, a w dłuższym terminie również zwiększać.
Czas też kosztuje
Pierwszy z omawianych w tym tekście problemów to czas, który też jest pozycją kosztową. Oszczędności w tym obszarze w niektórych firmach mogą przekładać się na większy budżet do wydania na zakup linków i publikacji content marketingowych.
Linki nie mają narodowości
Zdaje sobie z tego sprawę już ponad 1/3 osób pozyskujących linki co pozwala im często na pozyskiwanie odnośników z miejsc o lepszych parametrach w niższych cenach. Stale prowadzimy kampanie dla klientów na rynki zachodnie (Niemcy, Wielka Brytania) oparte o wykorzystanie artykułów sponsorowanych z polskich portali. Wraz z pojawieniem się w naszej bazie serwisów rosyjskojęzycznych, również Polacy zyskali alternatywę w postaci lokalnych, naturalnych serwisów zagranicznych o często bardzo atrakcyjnym stosunku ceny do jakości SEO.
Pokaż opłacalność link buildingu
Wspomniany w poprzednim punkcie moduł Projektów pozwala w łatwy sposób prowadzić testy oraz weryfikować skuteczność prowadzonych kampanii i na tej podstawie podejmować lepsze decyzje związane z alokacją budżetów. W dłuższym terminie takie działanie pozwala oczywiście na wykazanie lepszego ROI, a stąd już prosta droga do uzyskania większych budżetów na kolejne okresy.
7. Usuwanie linków przez wydawców
Problem, który nie występuje w dużej skali, ale jest bardzo uciążliwy dla reklamodawców – brak pewności, czy zakupione linki są faktycznie aktywne. Zdecydowanie częściej niż nieuczciwe praktyki wydawców występują tutaj błędy ludzkie i problemy z dostępnością stron.
W Linkhouse monitorujemy i dajemy podgląd do monitoringu dostępności zakupionych linków każdemu reklamodawcy. Co kilka godzin sprawdzamy to czy link jest aktywny i czy posiada odpowiedni parametr, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości kontaktujemy się z wydawcą w celu przywrócenia pożądanego statusu odnośnika.