Narzędzia e-commerce: marketing

ikona-data-publikacji
Opublikowano

11/03/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

11/03/2020

Spis treści

W dobie szybko rozwijających się technologii i marketingu 4.0 nastąpiła ogromna zmiana w sposobie, w jakim marki komunikują się z klientami. Szczególnie widoczne jest to w obszarze e-commerce. Wejście sklepów do Internetu oznacza konkurencję nie tylko z markami lokalnymi, ale też globalnymi graczami. 

Nie zostajesz jednak bez wsparcia: równie szybko rozwijają się narzędzia, dzięki którym Twoja praca będzie sprawniejsza i efektywniejsza. Jeżeli włączysz chociaż kilka z poniższych w swoje codzienne działania, odczujesz różnicę na korzyść w rezultatach i nakładzie pracy.

Tutaj znajdziesz listę narzędzi z podziałem na kategorie:

Analityka i monitoring
Google Marketing Platform
Livesession
SentiOne

Narzędzia marketingowe
Freshmail
JookSMS
Kontentino
ReferralCandy
WebEngage

Materiały graficzne
Canva
Promo

Reklamy
Adzooma
RocketLink
Sembot

SEO
Ahrefs
SEMrush
Senuto

Analityka i monitoring

Analizuj Twoje działania z Google Marketing Platform

image10

Co to jest?

Narzędzia od Google są już stałym punktem w marketingu e-commerce. Służą do analizy statystyk serwisów WWW: między innymi ruchu użytkowników na stronie, źródeł pozyskiwania oraz skuteczności kampanii reklamowych.

Poszczególne narzędzia zajmują się konkretnymi obszarami analityki, jednak silnie się ze sobą integrują. W taki sposób, Google Analytics dostarcza dane na temat serwisu, Google Tag Manager pozwala na zarządzanie różnymi tagami śledzącymi na stronie, poszerzając dane przekazywane do Google Analyticsa, Google Optimize pomaga w przeprowadzaniu testów A/B na stronie, a Google Surveys daje możliwość uzyskania specyficznych informacji od Twoich klientów za pomocą ankiet. Potrzebujesz przedstawić otrzymane dane w przejrzysty sposób? Wykorzystaj Google Data Studio.

W czym Ci pomoże?

Jeżeli sprzężysz te produkty w jeden, otrzymasz potężne narzędzie do usprawnienia Twoich działań marketingowych w internecie. Dowiesz się, w jakie grupy klientów najlepiej inwestować, które obszary Twojej strony wymagają usprawnień oraz jakie kanały przynoszą Ci największą konwersję. 

Google Marketing Platform dostarczy Ci dane na temat Twoich użytkowników, ich zachowania na stronie, wyników konwersji oraz innych czynników, które bezpośrednio przekładają się na wyniki Twojego biznesu e-commerce. Wykorzystując je przy planowaniu i modyfikacji strategii Twoich działań, możesz podejmować trafniejsze i bardziej świadome decyzje.

Popraw konwersję z Livesession

image7

Co to jest?

LiveSession to narzędzie, które pozwala na nagranie i przeanalizowanie sesji użytkowników na Twojej stronie. Możesz sprawdzić, jak użytkownicy się po niej poruszają, jakie elementy są dla nich jasne i intuicyjne, albo gdzie napotykają na problemy. 

W czym Ci pomoże?

Nagrywanie i odtwarzanie sesji jest narzędziem analizy jakościowej, która pozwala zrozumieć tło i kontekst wyników ilościowych. Jeżeli w Google Analytics widzisz, że u pewnej grupy użytkowników konwersja jest znacząco niższa niż w innej, analizując sesję użytkownika z tej grupy możesz zrozumieć, jakie czynniki wpływają na ten spadek. 

Taka analiza wskaże Ci też, jak można poprawić projekt strony, aby lepiej odpowiadała potrzebom użytkowników. Masz w taki sposób możliwość sprawdzenia, jak jest wyświetlana na różnych urządzeniach, i lepiej dopasować projekt.

Dzięki temu będziesz mieć pewność, że układ Twojej strony nie hamuje Twoich wyników sprzedaży. 

Monitoruj internet z SentiOne

image16

Co to jest?

SentiOne pozwala na monitoring internetu oraz wprowadzenie chatbotów do obsługi klienta. Ustawiając wyszukiwanie na konkretne frazy, jak nazwa Twojego sklepu albo branża, możesz szybko reagować na wzmianki i komentarze Twoich klientów. Będziesz mieć większą świadomość, jak Twoja marka jest postrzegana.

W czym Ci pomoże?

Wiedząc, gdzie i jak się o Tobie mówi, możesz pokazać swoją obecność w mediach społecznościowych i wejść w dialog z odbiorcami. Dzięki temu możesz reagować, jeśli ktoś szuka Twojego produktu i dowiesz się szybciej o awariach i problemach. Z kolei świadomość, dlaczego klienci Cię polecają albo rezygnują z Twoich usług, da Ci podgląd na to, jak się promować, albo co poprawić w swojej działalności.

Narzędzia marketingowe

Przygotuj swój newsletter z Freshmail

image13

Co to jest?

Freshmail to narzędzie do e-mail marketingu, które pozwala Ci na przygotowanie i rozesłanie newslettera do Twoich klientów. 

W czym Ci pomoże?

Newslettery są już must-have w biznesie e-commerce. Jeżeli zaprojektujesz je we właściwy sposób, możesz osiągnąć wyższe niż przeciętne rezultaty oraz wesprzeć tak sprzedaż na różnych jej etapach.

Wysyłając spersonalizowane wiadomości, możesz nawiązać bardziej osobistą relację z klientem i wykorzystać efekt przywiązania do marki.

Wykorzystaj SMS marketing z JookSMS

image2

Co to jest?

JookSMS służy do planowania i wysyłania kampanii SMSowych. 

W czym Ci pomoże?

SMS marketing jest kolejną opcją na zwiększenie zaangażowania Twoich klientów. W porównaniu do statystyk otwarcia newsletterów, SMS wypadają o wiele lepiej niż maile: średni wskaźnik otwarcia to 98% w porównaniu do 20%. Możesz je wykorzystać do informowania Twoich klientów o krótkoterminowych zniżkach, potwierdzeniach zamówienia lub do wsparcia innych działań marketingowych.

Planuj działania w social media z Kontentino

image8

Co to jest?

Kontentino pomaga w zarządzaniu mediami społecznościowymi. Możesz w nim przygotować posty, ocenić je i zaplanować ich publikację na Facebooku, LinkedInie, Instagramie, Pintereście czy Twitterze. Jest również opcja analityki, więc możesz sprawdzić, które posty najlepiej działają, i wykorzystać te informacje do optymalizacji Twoich działań w mediach społecznościowych.

W czym Ci pomoże?

Gdy prowadzisz kilka kont w social media, możliwość zaplanowania wszystkich postów może pomóc Ci w lepszym wykorzystaniu Twojego czasu. Nie będziesz się martwić, czy w danym momencie na pewno będziesz mieć okazję wrzucić post – wystarczy zaplanować go w Kontentino.

Wykorzystaj siłę poleceń z ReferralCandy

image3

Co to jest?

ReferralCandy pomaga w prowadzeniu programu poleceń dla Twoich klientów: za każdą poleconą osobę, Twój dotychczasowy klient może otrzymać nagrodę. ReferralCandy zarządza tymi poleceniami, dając Ci dostęp do analityki oraz łącząc się z platformami, z których korzystasz, jak na przykład Shopify.

W czym Ci pomoże?

Według badań przeprowadzonych przez Texas Tech, 83% zadowolonych klientów chętnie poleciłoby dany biznes znajomym. Jeśli w Twoim przypadku procent poleceń nie dorównuje temu wynikowi, nie musisz się martwić – z tych samych badań wynika, że tylko 29% to robi. Dodatkowa zachęta w postaci kodu zniżkowego lub innego bonusu może zmniejszyć dystans między tymi wynikami, co wpłynie na Twoje wyniki finansowe.

Pracuj nad komunikacją z klientem przez WebEngage

image9

Co to jest?

WebEngage to narzędzie, które pomaga Ci zaprojektować, zautomatyzować i jednocześnie spersonalizować komunikację z Twoimi klientami, co przełoży się na ich wyższe zaangażowanie. Jak to działa? Konkretne akcje Twojego klienta, jak na przykład porzucenie koszyka, spowodują wysłanie mu ustalonej przez Ciebie wiadomości przypominającej.

Jeśli włączysz takie narzędzie do Twojej strategii komunikacji, usprawnisz ją na kilku poziomach. Wysyłane wiadomości będą dokładniej spersonalizowane: po połączeniu WebEngage z Twoimi bazami danych, wykorzystasz nie tylko imiona użytkowników, ale też możesz powiadomić ich o tym, że przedmioty z ich listy życzeń są obecnie przecenione. Możesz szybciej zareagować, wysyłając wiadomości w idealnym momencie.

Jeśli właściwie zastosujesz takie przypomnienia, możesz połączyć różne kanały komunikacji i wykorzystać synergię między nimi. Nie będzie to wymagało zaangażowania z Twojej strony: po ustaleniu algorytmu wiadomości będą wysyłać się automatycznie.

W czym Ci pomoże?

Gdy wysyłasz wiadomości dopasowane do momentu zakupowego Twoich klientów i ich konkretnej sytuacji, możesz nawiązać bardziej osobistą relację. W dobie generycznych mailingów albo źle spersonalizowanych powiadomień, jest to opcja na wyróżnienie się z tłumu i łatwiejsze utrzymanie dotychczasowych klientów.

Materiały graficzne

Zadbaj o materiały graficzne z Canva

image15

Co to jest?

Canva to narzędzie do tworzenia grafik. Jest bardzo proste i oferuje wiele szablonów, sprawiając, że bez specjalistycznych programów ani umiejętności graficznych można szybko przygotować estetyczne grafiki.

W czym Ci pomoże?

Jeżeli samodzielnie prowadzisz kanały społecznościowe, Canva może być niezastąpiona. Obecnie prawie nie stosuje się już postów bez elementów graficznych, a takie media społecznościowe jak Instagram czy Pinterest opierają się głównie na treści wizualnej.

Stwórz skuteczne video z Promo

image1

Co to jest?

Promo to odpowiednik Canvy dla video. Jest to prosty edytor video, w którym możesz stworzyć materiały promocyjne dla Twojego sklepu. Dostajesz do dyspozycji wiele szablonów i nagrań z bibliotek internetowych, a pliki zapisane w Promo są zoptymalizowane pod internet. Nieważne czy potrzebujesz filmiku pod Instagram, Facebooka czy YouTube, w Promo stworzysz odpowiedni materiał.

W czym Ci pomoże?

Według wielu badań, materiały video osiągają większe zasięgi w mediach społecznościowych. Dzięki Promo, tworzenie ich jest o wiele łatwiejsze i szybsze, więc możesz wykorzystywać je bez angażowania profesjonalistów.

Reklamy

Zoptymalizuj swoje kampanie reklamowe z Adzooma

image14

Co to jest?

Adzooma służy do zarządzania i optymalizacji kampanii reklamowych. Pełni rolę wirtualnego doradcy, monitorując wyniki Twoich reklam, wyłączając kampanie, które nie przynoszą rezultatów, oraz tworząc sugestie optymalizacji, bazowane na Twoich historycznych wynikach i najlepszych praktykach z innych kampanii.

W czym Ci pomoże?

Jeżeli widzisz potencjał w swoich reklamach, ale nie masz czasu, umiejętności lub kogoś, kto byłby w stanie nad nimi czuwać, Adzooma może okazać się rozwiązaniem. Możesz lepiej wykorzystać dostępny budżet i tym samym zwiększyć zyski z prowadzenia Twojego sklepu.

Wykorzystaj możliwości retargetowania z RocketLink

image5

Co to jest?

RocketLink to platforma, która otwiera Ci więcej możliwości w zakresie retargetingu i remarketingu. Do każdego udostępnionego linka, nawet takiego, który prowadzi do zewnętrznej strony, możesz dodać piksel. Pozwoli on na stworzenie nowej grupy docelowej dla Twoich reklam, gdzie znajdą się użytkownicy zainteresowani danym linkiem.

W czym Ci pomoże?

Jeżeli prowadzisz kampanie reklamowe, szybko zauważysz, że te z nich, które mają precyzyjnie określoną grupę docelową, przynoszą o wiele lepsze wyniki. Tworzenie linków za pomocą RocketLink sprawi, że możesz docierać z Twoimi reklamami do osób, które wykazały już jakieś zainteresowanie Twoją stroną czy produktem.

Pozyskaj nowe leady z Sembot

image11

Co to jest?

Sembot to agencja zajmująca się pozyskiwaniem nowych leadów za pomocą płatnych kampanii reklamowych oraz optymalizacji SEO. Oferują również ciekawe narzędzie – porównywarkę Sembot CSS, która pozwala obniżyć CPC w reklamach Google o 20%. W ramach opłaty abonamentowej mieści się zniżka oraz dostęp do narzędzia Sembot.

W czym Ci pomoże?

Jeżeli prowadzisz dużo kampanii w Google Ads, skorzystanie z 20% zniżki może pomóc Ci lepiej zainwestować Twoje pieniądze. Możesz również liczyć na wsparcie specjalistów z agencji.

SEO

Określ słowe kluczowe z Ahrefs

image4

Co to jest?

Ahrefs to potężne narzędzie, służące do pracy nad SEO Twojej strony. Możesz w nim wyszukać słowa kluczowe, porównać Twoją witrynę z konkurencyjnymi oraz analizować ich i swoją działalność w pozyskiwaniu backlinków np. z artykułów sponsorowanych.

W czym Ci pomoże?

Optymalizacja Twojej strony pod kątem wyszukiwarek (SEO) pozwoli na pozyskiwanie większego ruchu z wyszukiwarki. Dbając o pozycjonowanie i o słowa kluczowe, Twój sklep pojawi się wyżej w Google i będzie go łatwiej znaleźć: wyjdziesz klientowi naprzeciw.

Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem SEO z SEMrush

image6

Co to jest?

SEMrush to narzędzie do optymalizacji Twojej strony pod kątem SEO. Pozwala ustalić, jakie słowa kluczowe są najważniejsze w Twojej witrynie, jakie strategie SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Search Engine Marketing) przyjmuje Twoja konkurencja oraz zidentyfikować błędy obecne na stronie, które potencjalnie zmniejszają Twoje zyski.

W czym Ci pomoże?

Pracując nad pozycją Twojej strony w Google, możesz zyskać tych wszystkich klientów, które swoje zakupy zaczynają w wyszukiwarce: według badań SEMrush, 37,5% ruchu na strony e-commerce pochodzi z wyszukiwarki. To oznacza, że możesz mieć wyższe wyniki bez większych inwestycji w płatne kampanie. 

Przeanalizuj wyszukiwania z Senuto

image12

Co to jest?

Senuto służy do planowania, monitorowania i optymalizacji marketingu w Google. Skupia się na analizie Twojej witryny i pozwala na sprawdzanie widoczności Twojej strony w czasie rzeczywistym. Ciekawą funkcją jest określenie kosztu, który musisz ponieść na reklamy w Google Ads, aby uzyskać te same wyniki co po optymalizacji SEO.

W czym Ci pomoże?

Dzięki analizie wyszukiwań zyskujesz dostęp do wielu wartościowych informacji: od tego, czy Twoja oferta pokrywa się z zainteresowaniami klientów, przez pomysły na to, jak nazywać i opisywać produkty, aby odpowiadały na ich wyszukiwania, po określenie popularności produktów w określonych regionach. Te dane możesz wykorzystać nie tylko do optymalizacji Twoich działań content marketingowych, ale także ogólnej działalności biznesowej.

Co dalej?

Jak widzisz, różnorodność narzędzi wspierających Twoje działania marketingowe jest ogromna. Zastanów się nad tym, który obszar sprawia Ci najwięcej kłopotów lub w którym zdecydowanie przydałaby Ci się profesjonalna pomoc. 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.