Pozyskiwanie wartościowych linków: jak zdobyć mocne linki w 2024?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

14/02/2024

ikona-data-publikacji
Opublikowano

14/02/2024

Spis treści

Linki są walutą w internecie – nie sposób mówić o pozycjonowaniu stron bez nich, a im jest ich więcej i im wyższa ich jakość, tym wyżej strona może uplasować się w wynikach wyszukiwania Google (SERP). Ale jak pozyskać wartościowe linki? To nie takie proste jak kiedyś, a specjaliści SEO nieustannie szukają sposobów na znalezienie takich linków, które dadzą klientom przewagę nad ich konkurencją.

Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak zdobyć linki w 2024 roku? Jeśli jesteś jedną z nich, to czytaj dalej, a dowiesz się, jak pozyskiwać mocne link dla swojej witryny!

Jak pozyskać wartościowe linki? Skuteczny link building a SEO

Na czym polega link building? Link building to proces, który najprościej możemy wytłumaczyć jako pozyskiwanie linków. Może on z pozoru brzmieć przerażająco, zwłaszcza jeśli wcześniej nie miałeś z nim do czynienia. Na szczęście nie masz się czego obawiać! To bardzo powszechnie stosowany sposób na zwiększenie zasięgów stron oraz niezastąpiony element skutecznych strategii SEO.

Pozyskiwanie linków to nic innego jak zamieszczanie odnośników prowadzących do Twojej witryny na innych portalach internetowych. Dobrze przemyślany i prowadzony link building może przynieść Twojej firmie mnóstwo korzyści. Linki znajdujące się na witrynach zewnętrznych pomagają w generowaniu ruchu na Twojej stronie na dwa podstawowe sposoby: przez bezpośrednie przekierowanie do Ciebie klientów oraz przez wpływ na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych. 

pozyskiwanie linków jak zdobyć wartościowe linki

Podstawowe rodzaje linków. Jak linkujesz do swojej witryny?

Link linkowi nierówny! Jeśli stawiasz pierwsze kroki w link buildingu, może Ci się wydawać, że każdy odnośnik jest mniej-więcej taki sam. Nic bardziej mylnego! Jakie podstawowe rodzaje linków warto poznać w pierwszej kolejności, jak możesz wykorzystać je w swojej strategii i jaki jest ich potencjał? Poznaj najważniejsze typy linków:

Linki wewnętrzne

To odnośniki, które prowadzą do stron i podstron w obrębie witryny, na której zostały zamieszczone. Przykładowo, możesz zamieścić w swoim najnowszym wpisie propozycje podobnych artykułów dostępnych na Twoim blogu, co pomoże Ci wygenerować ruch i zwiększyć liczbę wyświetleń starszych postów, które nie są już tak popularne jak wtedy, gdy zostały przez Ciebie opublikowane. Zwróć uwagę na to, czy użytkownik, będąc na stronie głównej, jest w stanie dostać się za pomocą kilku kliknięć w każdy zakątek witryny?

Linki zewnętrzne

Każdy link prowadzący do Twojej strony, który pochodzi z zewnętrznej witryny. Przykładowo, mogą to być linki zamieszczone w artykule sponsorowanym opublikowanym na zewnętrznym portalu, prowadzące bezpośrednio do Twojej strony internetowej, social mediów czy sklepu. To linki przychodzące niezbędne do budowania profilu linków sprzyjającego SEO. 

Choć umieszczanie linków wewnętrznych na stronie jest równie ważne, co działania, które znamy pod pojęciem link buildingu, to jednak linki zewnętrzne i wewnętrzne pełnią zupełnie inne funkcje:

  • zewnętrzne generują ruch na Twojej stronie przez przekierowywanie do niej klientów z innych witryn, a także przekazują Twojej stronie link juice;
  • wewnętrzne sprawiają, że osoba, która już odwiedziła Twoją stronę zostanie na niej dłużej.

Jeśli chcesz wydobyć z nich pełen potencjał, zadbaj o to, by znaleźć w swojej strategii miejsce na oba rodzaje. Dzięki temu zapewnisz swojej witrynie nie tylko regularny napływ nowych klientów, ale i zachęcisz ich do głębszego zapoznania się z publikowanymi przez Ciebie treściami. I pamiętaj – liczba linków jest ważna, ale nie bardziej niż jakość linków!

Poznaj jedne z najlepszych metod pozyskiwania takich linków prowadzących do strony.

Dobre praktyki w Twojej strategii link buildingu. Jak pozyskiwać wartościowe linki?

Pozyskiwanie linków wcale nie musi być skomplikowane! Choć stawianie pierwszych kroków zawsze stanowi mniejsze lub większe wyzwanie, zastosowanie się do tych kilku prostych zasad pozwoli Ci bezboleśnie wdrożyć się w link building i urozmaicić swoje działania SEO o nowe obszary. Jeśli nie masz czasu zajmować się tym samodzielnie albo czujesz, że możesz potrzebować wsparcia, sprawdź koniecznie naszą ofertę dla Twojej strony WWW! Agencja SEO czy platforma taka jak Linkhouse mogą Ci pomóc poprawić kondycję swojej strony.

Pozyskaj link do twojej strony, krok 1: wybór odpowiedniego miejsca

Najważniejszą zasadą link buildingu jest to, by linki trafiały w miejsca, które są tematycznie powiązane z Twoją działalnością. Taki link ze strony jest dużo bardziej cenny w oczach Google.

Dlaczego? Oprócz wpływania na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarkach, istnieje duża szansa, że czytelnicy portalu będą chętni do zapoznania się z ofertą Twojej firmy, bo wpasuje się ona w ich zainteresowania. Dzięki temu możesz nie tylko przyciągnąć nowych klientów, jak i zdobywać ich zaufanie oraz budować rozpoznawalność Twojej marki w branży. 

Wskazówka: Staraj się także – w miarę możliwości – zadbać o to, by odnośniki pojawiały się na stronach, które cechują się wysoką pozycją w wyszukiwarkach oraz dużą liczbą wyświetleń. Portale, które nie generują zbyt dużego ruchu, nie wpłyną znacząco na pozycjonowanie Twojej strony i nie gwarantują regularnego napływu nowych odwiedzających. 

Jakich witryn unikać?

Pamiętaj, że to, gdzie znajduje się link do naszej witryny, ma znaczenie. Nie wszystkie strony w Google są wartościowe.

Przede wszystkim – tych, na których dominującą (albo jedyną) zawartością są treści sponsorowane, nawet jeśli ich tematyka pokrywa się w dużym stopniu z profilem Twojej działalności. Nie masz, niestety, żadnej pewności, że zamieszczenie tam odnośników do Twojej strony www zwiększy Twoje zasięgi. Ponadto, takie strony zazwyczaj nie cieszą się zbyt dużym zaufaniem ani konsumentów, ani wyszukiwarek, dlatego zawsze warto zastanowić się, czy zamieszczenie tam linków będzie dla Ciebie korzystne i nie narazi Cię na straty wizerunkowe. 

Sposobów na pozyskiwanie linków jest na tyle dużo,  że masz w czym wybierać!

Podstawa budowania linków? Unikanie spamowania

Spamowanie nigdy nie jest dobrym pomysłem, ponieważ nie zwiększa siły linków i nie gwarantuje wyższej klikalności. Ponadto algorytmy wyszukiwarek internetowych czy portali społecznościowych bardzo szybko wychwytują spam, czego efektem może być zarówno usunięcie zamieszczanych dotąd treści, jak i zablokowanie możliwości dodawania nowych w przyszłości. W skrajnych przypadkach możesz zostać nawet „nagrodzony” permanentnym skasowaniem Twojego profilu, zwłaszcza jeśli wcześniej zignorowałeś inne środki zapobiegawcze zastosowane przez administratorów. 

Pamiętaj: Pozycjonowanie strony internetowej nie musi wiązać się ze spamem! Co więcej, spamowanie linkami bardzo źle wpłynie na wizerunek Twojej firmy i nie zapewni Ci zaufania potencjalnych klientów. Łatwo jest znaleźć na portalach społecznościowych czy blogach posty, w których treści zamieszczane np. przez boty reklamowe stają się obiektem żartów, głównie ze względu na powtarzalność czy niepoprawność językową (wynikającą najczęściej z automatycznych tłumaczeń). W ten sposób nie zyskasz sympatii potencjalnych klientów, dlatego zdecydowanie lepszym pomysłem jest postawienie na mniejszą liczbę linków, ale zamieszczaną w przemyślany sposób. Gdzie możesz zacząć zamieszczać linki, by szybko zdobyć większą moc SEO?

Wartościowy link building. Jak zdobywać nowe źródła linków?

Celem Twoich działań link buildingowych powinno być znajdowanie jak najlepszych źródeł linków. Na przykład? Poniżej kilka sposobów na pozyskiwanie linków.

Podstawa link buildingu – zewnętrzny link do strony z komentarzy 

Bardzo popularnym sposobem, często wykorzystywanym np. w blogosferze, jest zamieszczanie linków w komentarzach pod postami, artykułami, filmami czy na forach. Pamiętaj jednak, że wstawianie linków w komentarzach bez żadnych innych treści często jest źle widziane przez innych autorów, gdyż pokazuje, że zależy Ci wyłącznie na reklamowaniu siebie, i nie interesują Cię praca i wysiłek, jakie autor tekstu włożył w stworzenie ich. Wszystko to służy poprawie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

W dobrym tonie jest natomiast odniesienie się do komentowanej treści oraz uprzejme zaproponowanie odwiedzenia Twojej strony. Staraj się także nie zamieszczać więcej niż jednego linka pod jednym postem, gdyż może to zostać uznane za spam. Ty również nie chciałbyś, aby Twoja witryna była traktowana przez innych jak tablica ogłoszeniowa. Pamiętaj także, by nie opierać całej swojej strategii link buildingowej na zamieszczaniu komentarzy pod postami na innych portalach, lecz traktować je wyłącznie jako jeden z jej elementów. 

Artykuły i inne treści sponsorowane

Świetnym pomysłem na wystartowanie z link buildingiem jest publikowanie artykułów sponsorowanych. To bardzo prosty i skuteczny sposób na pozyskanie linków. Artykuły sponsorowane to teksty, które informują konsumentów o Twojej ofercie, a ich publikacja zlecona jest w celu promocji marki. Możesz zarówno stworzyć je samodzielnie, jak i powierzyć to zadanie swoim pracownikom czy copywriterom. W Linkhouse oferujemy tworzenie treści przez doświadczonych copywriterów lub z pomocą narzędzia Surfer AI.

Artykuł sponsorowany to świetne miejsce do zamieszczenia odnośnika do Twojej strony internetowej oraz postawienie pierwszych kroków w link buildingu. Oprócz wpływania na widoczność Twojego serwisu w wyszukiwarkach, artykuły sponsorowane niosą ze sobą szereg innych korzyści: pomagają budować rozpoznawalność i świadomość marki oraz poszerzać grono potencjalnych klientów. Oczywiście oprócz artykułu sponsorowanego możesz również zainwestować w innego rodzaju treści promujące Twoją markę, np. posty w social mediach w ramach współpracy z influencerami. W ten sposób łatwo pozyskasz link prowadzący do Twojej strony.

Wpisy gościnne

Innym sposobem na pozyskiwanie linków są teksty gościnne, np. na blogach, które będą zawierały odnośnik do Twojej strony internetowej z zachętą do odwiedzenia jej. Tego typu współpraca różni się od artykułu sponsorowanego tym, że zazwyczaj działa na zasadzie barteru – Ty zyskujesz możliwość publikacji swojego tekstu, ale w zamian także użyczasz swojej platformy innym autorom. Taki cenny link zewnętrzny Google najprawdopodobniej zaindeksuje.

Link building za pomocą wpisów gościnnych wiąże się z obopólnymi korzyściami – barter pozwala zarówno zaoszczędzić pieniądze, które poświęciłbyś na opłacenie możliwości publikacji na zewnętrznej stronie, jak i zyskać nowych klientów wśród regularnych czytelników osoby, z którą podejmujesz współpracę. Dlatego też warto od czasu do czasu wymienić się wpisami z kimś z branży – dzięki temu zyskujesz nie tylko cenne linki zewnętrzne, ale i zwiększasz rozpoznawalność swojej marki oraz zwiększasz szanse na wyższe pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Media społecznościowe

Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie w strategii link buildingu możliwości, jakie oferują nowoczesne social media, czyli media społecznościowe. Dzięki temu nie tylko znacząco poszerzysz bazę linków prowadzących do Twojej strony, ale i zwiększysz rozpoznawalność swojej marki wśród konsumentów i będziesz mógł pozostawać z nimi w stałym kontakcie. Do tego budujesz zrównoważony, naturalny profil linków zewnętrznych.

Własne kanały i profile mają tę zaletę, że to Ty kontrolujesz, jak często pojawiają się na nich treści zawierające linki. Możesz prowadzić je zarówno samodzielnie, jak i zlecić to zadanie podmiotowi zewnętrznemu, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i zapewni Ci regularną publikację profesjonalnych, wysokiej jakości postów. 

Optymalnym rozwiązaniem jest działanie dwutorowe, czyli tworzenie własnych kanałów komunikacji z klientami w social mediach oraz dbanie o obecność linków do Twojej witryny w social mediach innych osób. W tym celu możesz nawiązywać współprace z influencerami lub firmami z branży, np. wymieniając się wspomnianymi wyżej wpisami gościnnymi, inwestując w treści sponsorowane lub reklamy.

Linkowanie z for

Kolejną metodą na pozyskiwanie linków jest udzielanie się na forach tematycznych. Szczególnie tych branżowych, powiązanych z Twoją niszą. Mimo że większość wiadomości zawiera wyłącznie linki typu nofollow, to stanowią one świetne uzupełnienie dla linków dofollow, tworząc razem zgrany profil linków. A dobrze umieszczone wpisy na popularnych forach mogą dodatkowo generować spory ruch organiczny na stronę.

Korzystaj z platform dla dziennikarzy 

Masz wiele narzędzi do wyboru: Publito, HARO, SourceBottle… Te platformy zarówno pozwalają dziennikarzom znaleźć nowe źródła do swoich prac, jak i umożliwiają ekspertom z danej dziedziny uzyskać więcej linków do swoich witryn. Regularne podsyłanie swoich wypowiedzi może szybko zaowocować linkami z miejsc, o których konkurencja może nawet nie mieć pojęcia. Oczywiście komentarzy można udzielać na różne tematy, w wielu branżach. Dziennikarze i redaktorzy innych stron po zapoznaniu się z wartościową treścią stwierdzą, że jest ona warta opublikowania, czyli jest warta linku.

Mocny link zewnętrzny, wartościowy profil linków… jak to osiągnąć?

  1. Stosuj różne strategie linkowania

Na początek, weź pod uwagę różne typy linków do swojej strategii, na przykład linki martwe, żywe, zewnętrzne, wewnętrzne, dofollow, nofollow, tekstowe, czy graficzne. 

Linki żywe odsyłają do stron, które działają, natomiast martwe prowadzą na strony niedziałającej. Z kolei linki zewnętrzne odsyłają do stron lub treści poza stroną, czyli dosłownie na zewnątrz. Za to wewnętrzne, działają wręcz przeciwnie – kierują do podstron lub miejsc w obrębie Twojej witryny. Linki dofollow prowadzą boty wyszukiwarek tak, aby te odwiedziły stronę, do której prowadzi dany mocny link, a nofollow oznaczają, że link nie jest tak istotny, aby informować o mocy strony. W przypadku linków dodanych do grafik rolę anchoru przejmuje opis alternatywny obrazka, a linki z inną treścią to najczęściej hiperłącza dodane do tekstu, na przykład „zobacz więcej”. Każde z nich jest ważne dla Twojej witryny, więc warto nie skupiać się tylko na jednym rodzaju.

2. Umieszczaj linki do innych stron

Odsyłanie do innych stron również pomaga w budowaniu linków. Nawet jeśli są to strony konkurencyjne – wspominając o ich pracy we wpisach na własnym blogu, tworzysz możliwości cytowania, więc i linkowania do tego artykułu. Z takiej sytuacji korzystasz zarówno Ty, (ponieważ zdobywasz wartościowego linka) jak i firma, która postanowiła odnieść się do Twoich materiałów, ponieważ zyskuje pozytywną opinię od innej firmy z branży. Oczywiście możesz umieszczać też linki do swoich podstron, sekcji Q&A, ofert, itp. z myślą o zwiększeniu zainteresowania klienta swoją marką. To skuteczna metoda pozyskiwania linków zewnętrznych.

3. Stwórz strategię zaangażowania dla swojej kampanii link buildingowej

Postaraj się zaangażować odbiorców i nakłoń ich do akcji, poprzez dzielenie się swoimi przemyśleniami na dany temat. Dołączaj elementy, które same w sobie będą interesujące dla czytelników. Nie posługuj się wyłącznie tekstem, ponieważ na dłuższą metę może on być nużący. Nie rezygnuj również z CTA – nakłaniaj do reakcji na posty, komentarzy, udostępnień. Możesz również postawić na konkursy – one też świetnie motywują do działania.

4. Bądź pewny, że tworzysz najlepszy content

Jeśli zależy Ci na zdobyciu wartościowych linków, upewnij się, że treści, które udostępniasz internautom są również wysokiej jakości. Tworzenie świetnego contentu powinno być kluczowym aspektem każdej strategii SEO. To użytkownicy decydują o wartości tego, co udostępniasz, dlatego pisz dla nich, a nie dla siebie.

  • Weź pod uwagę to, o czym chcą przeczytać, jakie mają zainteresowania i jakie wydarzenia śledzą, abyś mógł odnieść je do swojej firmy.
  • Następnie spraw, aby materiały te były czytelne i wciągające.
  • Zadbaj o nagłówki, akapity, strukturę tekstu, dodatkowe elementy graficzne.
  • Podczas pisania ważne jest też, abyś wziął pod uwagę intencję wyszukiwania potencjalnego czytelnika. Postaraj się spełnić oczekiwania i dostarcz to, czego klienci szukają.

Pamiętaj też o tym, aby aktualizować swoje artykuły, abyś nie wyświetlał przestarzałych i mylących danych, które niszczą zaufanie do Twojej marki. Content marketing to naprawdę podstawa współczesnych działań w internecie!

5. Twórz raporty, statystyki, prowadź badania

Internauci z chęcią linkują do tych artykułów, które zawierają dane, statystyki, czy raporty, szczególnie wtedy, gdy sami nie mają możliwości, ani budżetu, na przeprowadzanie takich badań. To interesująca forma przedstawienia wniosków z researchu, ale też atrakcyjne źródło nowych linków, które może wykorzystać nawet konkurencja w swoich artykułach. Może to być też interesujący materiał do udostępniania w mediach społecznościowych.

6. Publikuj posty gościnne, aby uzyskać więcej ekspozycji dla siebie i swojej witryny 

Wpisy gościnne niezmiennie pozostają popularnym sposobem na link building. Ogólnie rzecz ujmując, jest to publikowanie własnych wpisów na zaprzyjaźnionych stronach działających w tej samej branży. Dzięki nim możesz dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniami, publikować wywiady, a ostatecznie – dodać link. Oczywiście jest to świetny sposób na budowanie profilu linków, ale też szansa na wykreowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Metoda ta bywa trudna, gdyż znalezienie odpowiedniego bloga, który zgodzi się na wpis, nie jest łatwe i zajmuje dużo czasu. Ponadto, może wiązać się z dodatkowymi kosztami. Nie mniej jednak, zaletą guest postingu jest to, że konkurencja nie jest w stanie odtworzyć takiego linku. Wpisy gościnne w formie publikacji sponsorowanych możesz opublikować również za pomocą platformy Linkhouse:

7. Nie zapomnij o mediach społecznościowych! 

W naszej liście nie mogło zabraknąć wzmianki o mediach społecznościowych. Publikowane tam linki posiadają atrybut nofollow i mimo, że nie mają wpływu na pozycjonowanie, to pomagają zdobyć ruch na stronie. Co więcej, posiadanie fanpage’a przez firmę służy do wzmacniania swojej pozycji wśród konkurencji. Firmom powinno zależeć na zaciekawieniu użytkowników swoimi postami, gdyż w efekcie mogą oni z ciekawości odwiedzić witrynę. A jeśli znajdujące się na niej materiały okażą się wartościowe, czytelnicy zaczną dzielić się opiniami i udostępniać linki. Połączenie social media i dobrego contentu, może zapewnić też stabilny napływ linków z innych stron, ponieważ administratorzy będą szukać wiarygodnego źródła informacji.

8. Stwórz listę najlepszych blogów

Kolejną metodą wartą uwagi jest wykorzystywanie zasięgu blogerów. Poprzez dotarcie do dobrze znanego autora, który posiada grono zaufanych fanów, możesz znacząco zwiększyć ekspozycję marki i zauważysz wzrost pozyskanych linków. Swoje wysiłki skup na zbudowaniu listy najlepszych twórców. Znajdź takich, którzy mają wybudowaną renomę i nawiąż z nim kontakt. Zastanów się również nad współpracą z innymi blogerami, na przykład takimi, których strony www prężnie się rozwijają i cieszą coraz większą popularnością na rynku. Skontaktuj się z możliwie jak największą liczbą liczących się autorów w danej branży, ponieważ wpływowe osoby mają możliwość dotarcia do tych, którzy są zainteresowani daną tematyką i za pomocą linków mogą przekierować ich na Twoją witrynę.

9. Dowiedz się, które wpisy cieszą się dużą popularnością

Wykorzystaj jak najwięcej z Twoich najpopularniejszych tekstów. Możesz wspomnieć o nim w mediach społecznościowych, w artykule sponsorowanym, czy guest poście. Pamiętaj jednak, żeby wybierać strony jak najbardziej pasujące tematyką do profilu Twojej witryny. Ta technika nie tylko umożliwia pozyskanie wartościowych linków, ale także może się przyczynić do zdobycia nowych czytelników lub klientów. A w ten sposób budujesz też wizerunek marki. 

10. Wykaż się kreatywnością tworząc infografikę, którą ludzie będą chcieli podzielić się z innymi

Wspomnieliśmy już wcześniej, że nie tylko tekst się liczy. Atrakcyjne infografiki mogą zdobyć wysokiej jakości linki zwrotne, gdyż przykuwają uwagę poprzez połączenie ważnych informacji z interesującym projektem. Ale tworzenie infografik to znacznie więcej niż połączenie tekstu i obrazów, ponieważ musisz wziąć pod uwagę to, co ludzie chcieliby udostępniać. Ponadto, sukces infografiki wynika ze starannie zaplanowanego designu, schematu i danych.

11. Pozyskiwanie wartościowych linków do strony z mocą wideo

Oczekiwania internautów stale rosną. Chcą oni wkładać jak najmniej wysiłku w poszukiwania, ale jednocześnie otrzymywać wszystko, jak na tacy. Oznacza to, że przekaz ma być prosty, użyteczny, a do tego atrakcyjny. Doskonale sprawdzają się tutaj filmy wideo, które przy infografikach idealnie uzupełniają tekst. Dołączanie filmów edukacyjnych to niesamowity sposób na zaangażowanie odbiorców. Dodają świeżości i zachęcają do linkowania, są więc świetną opcją na pozyskanie wartościowych linków do strony.

12. Śledź trendy w link buildingu 

Aby zdobyć jakościowe linki, konieczne jest stałe obserwowanie pojawiających się trendów. Jeśli wystarczająco wcześnie zauważysz daną tendencję, która ma perspektywy na przyszłość, zdołasz wyprzedzić konkurencję i zastosować dane techniki na długo przed nimi. Pamiętasz, jak influencer marketing zyskał na popularności? Wiele firm postawiło na niego w swoich działaniach link buildingowych i jak się okazało, postawiły na dobrą kartę.

13. Monitoruj kto linkuje do Ciebie, abyś mógł otrzymać więcej linków i sprawdzaj linki konkurencji

Zauważyłeś, że od jakiegoś czasu dane strony stale linkują do Twojej witryny? Świetna sprawa, tym bardziej że możesz nakłonić ich do jeszcze większej aktywności. Badanie stron, które kierują do Ciebie, pomoże Ci w ustaleniu ich jakości. Być może w ten sposób nawiążesz nową i mocną współpracę?

Trzymaj też rękę na pulsie, sprawdzając, jak działają inne firmy z Twojej branży – możemy pomóc Ci przygotować Backlink Gap, analizując linki konkurencji. A gdy to już będzie gotowe, postaw na relinkowanie z Linkhouse!

14. Jak sprawdzić, czy linkowanie działa? Upewnij się, że Google indeksuje Twoją witrynę

Link nie zaindeksowany jest linkiem bezwartościowym. Jedną z niezbędnych spraw jest upewnienie się, czy Google na pewno indeksuje Twoją stronę. Ważna jest tu mapa witryny, czyli plik, który informuje przeglądarkę, jakie strony, elementy i pliki są ważne. Google więc odczytuje mapę, aby skutecznie prowadzić indeksowanie. Mapa witryny, może być potrzebna na przykład wtedy, gdy strona jest nowa i prowadzi do niej niewiele linków zewnętrznych. Boty indeksują internet, śledząc linki między stronami, więc jeśli do Twoich stron nie prowadzą żadne linki z witryn zewnętrznych, Google może ich nie odnaleźć. Zawsze warto sprawdzić, czy indeksowanie działa ta, jak powinno.

15. Używaj słów kluczowych w tytule i meta opisie każdej strony w Twojej witrynie, czyli sposób na mocny profil linków

Tworząc linki do swojej strony, nie zapominaj też o słowach kluczowych, które odgrywają znaczącą rolę w pozycjonowaniu. Umieszczenie ich w tytule strony i meta opisie wesprze między innymi linkowanie zewnętrzne. Tytuł określa główną tematykę strony internetowej, za to meta description to opis strony, dookreślający ten tytuł. Jest widoczny tylko w wyszukiwarce Google, dlatego wstawienie tam słów kluczowych bardzo jej pomaga. Co więcej, słowa te pomogą w znalezieniu Twojej strony przez użytkowników, więc zwiększą ruch.

Przy pomocy Linkhouse możesz w prawidłowy sposób przygotować strategię linkowania!

Chcesz przyspieszyć proces zdobywania linków? Publikacja artykułów, dzięki którym zdobędziesz więcej linków, może być zautomatyzowana, jeśli skorzystasz z takiej platformy jak Linkhouse.

Zajmuje się ona między innymi tworzeniem ogłoszeń, artykułów sponsorowanych, wpisów na fora, czy też dodawaniem odnośników w istniejących już materiałach. Mówiąc wprost, na platformie Linkhouse masz szeroki wybór portali, gdzie możesz pozyskać link, umieszczając swój tekst lub zamawiając jego przygotowanie. Korzystając z bazy dostępnej na stronie zachowujesz wysiłki, które musiałbyś poświęcić na wiele samodzielnych czynności, ponieważ budowanie linków poprzez Linkhouse, pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu przeznaczanego na wyszukiwanie odpowiednich miejsc do ich zamieszczania oraz dogadywania szczegółów z webmasterami. Co więcej, ogromnym plusem platformy jest stały przyrost portali i serwisów, z których możesz skorzystać w działaniach link buildingu. Analiza konkurencji jest również sprawniejsza dzięki wykorzystaniu tego narzędzia – możesz sprawdzić, jakie portale linkują do stron konkurencji, a później porównać te strony z bazami Linkhouse, a jeśli to konieczne – zasięgnij też pomocy specjalisty SEO.

Wartościowy profil linków a broken link building: na czym polega?

Broken link building (budowanie linków poprzez uszkodzone łącza) to strategia pozyskiwania linków zwrotnych (backlinków) poprzez znajdowanie i zastępowanie uszkodzonych linków na stronach internetowych. Proces ten polega na wyszukiwaniu stron internetowych i witryn, które zawierają wartościowe linki prowadzące do stron, które już nie istnieją (uszkodzone linki), a następnie kontaktowanie się z właścicielami tych stron i proponowanie zastąpienia uszkodzonych linków linkami prowadzącymi do własnej witryny. Broken linki pomagają budować wartościowy profil linków.

Co więcej, poprzez zastępowanie uszkodzonych linków wartościowymi i aktualnymi linkami do własnych treści, można zbudować relacje z właścicielami innych stron oraz zwiększyć zaufanie użytkowników do własnej marki.

Zobacz też nasz artykuł o tym, czy system wymiany linków (SWL) to kierunek, w którym powinieneś zmierzać. Czy taki link do strony rzeczywiście będzie cenny?

Jak pozyskać link do strony? Podsumowanie

Pozyskiwanie linków to bardzo skuteczna metoda na wygenerowanie większego ruchu na Twojej stronie internetowej i zapewnienie jej atrakcyjnej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, dlatego warto uwzględnić ją w swojej strategii SEO. Jeśli potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu swojej przygody z link buildingiem, zapraszamy serdecznie do zapoznania się z naszą ofertą Linkhouse!

A skoro wiesz już, jak pozyskać wartościowe linki, pamiętaj, że odpowiednio dobrana strategia może wpłynąć pozytywnie nie tylko na pozycję fraz, ale też na postrzeganie całej firmy. Korzystając z usług Linkhouse, nie tylko ułatwisz proces link buildingu, ale także zaoszczędzisz wiele czasu, który musiałbyś poświęcić na samodzielne pozyskiwanie linków – dobrych linków!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.