Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy jesteś już e-commerce’owym wygą, niczego nigdy nie powinieneś zostawiać ślepemu losowi. Może być trudno, bo prowadzenie sklepu internetowego wymaga szeregu umiejętności oraz pilnowania wielu różnych aspektów, co może wydawać się przytłaczające. Od czego jednak są technologie? Zobacz, jakie narzędzia dla e-commerce pomogą Ci w Twoim biznesie!
Email marketing
Nie, email marketing nie umarł. Ba! Ma się całkiem nieźle. Jednak ten tylko się dowie, kto spróbuje. Z pomocą odpowiednich narzędzi powinno się udać!
MailChimp
MailChimp pomoże Ci tworzyć i wysyłać mailing do list subskrybentów i klientów. Daje wiele możliwości, takich jak personalizacja, wysyłka kuponów zniżkowych, standardowy newsletter i sporo innych. Szablony pozwalają na stworzenie ładnych i estetycznych wiadomości, a analityka – na śledzenie i poprawianie ich skuteczności.
FreshMail
Kolejne solidne narzędzie dla e-commerce – dokładnie do mailingu – tyle, że z polskiego podwórka. Używając FreshMail nie tylko zaoszczędzisz sporo czasu, ale też możesz liczyć na poradę od specjalistów, gdy tylko będzie potrzebna. Na stronie można zobaczyć, że oferują pomoc m.in. w integracji konta FreshMail z Google Analytics oraz przenoszeniu list z dotychczasowych systemów.
Opisy produktów
Nieodzowny element każdego e-commerce! Co prawda styl pisania i oryginalność to cechy, których nie zapewni Ci żadne narzędzie, jednak nie tylko to się liczy w opisach produktów. O stronę kreatywną musisz zadbać sam, jednak w kwestiach technicznych bez trudu poradzą sobie różne aplikacje.
Plagiarisma
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga dbania m.in. o unikalność tekstów na stronie. Jest ona niezwykla ważna, jeśli liczysz na przychylne oko botów Google. Tworząc lub zlecając opisy produktów sprawdzaj, czy nie są zbyt podobne do czegoś, co zostało już kiedyś opublikowane. Pomoże Ci w tym Plagiarisma.
Wordcounter.io
Kolejne narzędzie, które pomoże Ci zoptymalizować swoje teksty, w tym opisy produktów. Wordcounter błyskawicznie policzy znaki, wyrazy, zdania i akapity, sprawdzi zagęszczenie poszczególnych słów i wskaże powtórzenia.
Analityka
W większości przypadków, gdy poruszam temat analitycznych narzędzi dla e-commerce, prędzej czy później wspomniany zostaje Google Analytics. A to przecież tylko jedna z wielu opcji, dzięki którym możesz lepiej poznać zachowania klientów i przeanalizować skuteczność swoich działań. Warto poznać również inne!
Optimizely
Aby zwiększyć liczbę konwersji i poprawić wrażenia użytkowników, możesz wykorzystać Optimizely. Narzędzie tworzy i analizuje testy A/B, dzięki którym możesz łatwo porównać ze sobą różne rodzaje kreacji, komunikatów czy landing page’y i wybrać te najskuteczniejsze.
Crazy Egg
Szalone jajko pokazuje, które elementy strony budzą największe zainteresowanie jej użytkowników. Zbiera informacje o najczęściej klikanych elementach oraz przewijaniu, tworząc mapy ciepła i mapy scrollowania. Do czego mogą się przydać? Na ich podstawie jesteś w stanie zorientować się, co najbardziej interesuje Twoich potencjalnych klientów, a gdzie ich zaangażowanie się kończy i wprowadzić odpowiednie zmiany. Warto wypróbować, jeśli chcesz, żeby prowadzenie sklepu internetowego było jednocześnie mniej czasochłonne i bardziej efektywne.
MouseStats
Podobnie do Crazy Egg, tworzy heat mapy na podstawie kliknięć, ale też wzroku gości na Twojej stronie. Jest jednak dużo bardziej rozbudowane – m.in. o przeprowadzanie krótkich ankiet oraz nagrywanie wizyt.
Smartlook
Smartlook również służy do monitorowania aktywności użytkowników, jednak daje dużo więcej niż zwykłe mapy ciepła. Dzięki temu narzędziu możesz w czasie rzeczywistym oglądać, co Twoi goście robią na stronie oraz nagrywać ich aktywność, by przyjrzeć się jej w wolnej chwili. Program rejestruje m.in. miejsca kliknięć oraz ruchy i umiejscowienie myszki. Zapisuje dane o lokalizacji, dacie i godzinie odwiedzin, odwiedzonych stronach i spędzonym na nich czasie, rodzaj urządzenia i kilka innych. W darmowym pakiecie masz dostęp do aż 20 tysięcy nagrań!
Monitoring sieci
Optymalizacja działań e-sklepu jest ważna, ale nie możesz zapominać o kontrolowaniu tego, co dzieje się poza nim. W ekstremalnych przypadkach wystarczy jedna niepochlebna opinia, by uruchomić lawinę hejtu, dlatego inwestycja w monitoring sieci jest swego rodzaju ubezpieczeniem. A to przecież tylko jedno z wielu zastosowań takiego narzędzia dla e-commerce.
Brand24
To, co pojawia się w sieci na temat Twojej marki, może mieć bardzo duży wpływ na jej wizerunek. Opłaca się więc poświęcić trochę czasu na śledzenie wzmianek o firmie, aby odpowiadać na pytania, reagować na kryzysy i dziękować za miłe słowa. Jednym z narzędzi, które to umożliwia, jest Brand24. Dzięki zaawansowanym opcjom i filtrom możesz wyszukiwać informacje o sobie oraz konkurencji, wybierać źródła, generować raporty i tworzyć alerty.
Unamo
Unamo oferuje kompleksowe usługi z zakresu e-marketingu. W ramach platformy można korzystać z usług monitorowania internetu oraz wsparcia dla SEO, a w najbliższym czasie również analizowania zachowań użytkowników.
Newspoint
Newspoint również pomaga w śledzeniu wzmianek, jednak wykracza poza ramy wirtualnego świata. Poza Internetem możesz prześledzić także prasę i telewizję.
Google Trends
Google Trends może być bardzo pomocne np. podczas tworzenia kampanii RTM. Korzystając z niego dowiesz się o bieżących trendach oraz ich wpływie na popularność zapytań w wyszukiwarce.
SEO
Jeśli stosujesz lub masz zamiast zacząć stosować SEO, by polepszyć swoje wyniki, powinieneś poznać szereg narzędzi dla e-commerce, które Ci w tym pomogą. Opisałam je już wcześniej, więc nie będę się powtarzać, tylko polecę odpowiedni artykuł.
Obróbka zdjęć
Canva
Canva to mały graficzny kombajn dla osób, które nie chcą lub nie mają czasu korzystać z zaawansowanych programów, takich jak Photoshop. Szereg funkcji, szablonów, czcionek i innych elementów pozwolą Ci szybko i wygodnie stworzyć efektowne grafiki produktowe.
Crello
Crello jest alternatywą dla Canvy. Edytory obu są bardzo podobne, jednak przewagą tego drugiego jest… jego mniejsza popularność. Podczas gdy grafiki tworzone za pomocą szablonów z Canvy często można rozpoznać na pierwszy rzut oka, Crello, póki co, zapewnia większą niepowtarzalność.
Płatności
System płatności, który wybierzesz dla swojego sklepu powinien być sprawdzony, bezpieczny, intuicyjny i możliwie bezawaryjny. Wiele badań UX potwierdza, że klienci niczym nie denerwują się tak, jak problemami związanymi z zapłatą.
Dotpay
Funkcjonuje od 2001 roku, więc zdążył już zdobyć zaufanie internautów. Daje do wyboru bardzo dużo kanałów płatności, dzięki czemu każdy może wybrać to, co lubi. Obsługuje bowiem karty MasterCard, Maestro, MasterCard Mobile, Visa, Visa Electron, Diners Club International, JCB, poza tym e-portfele PayPal i Ukash, przelewy internetowe z 22 banków oraz płatności mobilne. Maksymalna prowizja wynosi 3,9%.
PayU
Obsługuje karty płatnicze, e-przelewy, PayTouch, płatności cykliczne oraz telefoniczne, linki do płatności, portfele elektroniczne oraz płatności wielowalutowe i tradycyjne przelewy. Oferuje m.in. automatyzację zwrotów, odroczone płatności oraz raty z prowizją od sprzedającego w wysokości 0%. Prowizja od transakcji waha się między 1,9% a 2,5% + 30 groszy.
Przelewy24
Poza kartami, portfelami elektronicznymi i płatnościami mobilnymi obsługuje przelewy internetowe z aż 32 banków, co stawia go na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o to kryterium. Wyróżnia się także bardzo sprawną i naprawdę pomocną obsługą klienta!
Wsparcie sprzedaży
Sprzedaż można wspierać na różne sposoby i nie powinno być niespodzianką, gdy powiem, że to od Ciebie zależy, co wybierzesz. Wszystko zależy od tego, na co najlepiej reagują Twoi klienci.
CallPage
CallPage to narzędzie, które pomoże Ci w błyskawicznym nawiązaniu kontaktu z klientem. Odwiedzający stronę wpisuje swój numer telefonu w okienko (do wyboru pop-up lub wywołanie przyciskiem), a system natychmiast przekazuje go do Ciebie lub wyznaczonego pracownika. Zgodnie z wyświetlanym komunikatem, możesz dzięki temu zadzwonić do zainteresowanego nawet w ciągu pół minuty od zgłoszenia. Nagranie z rozmowy oraz numer telefonu lecą prosto do Twojego CRM.
Landingi.com
Estetyczna i skuteczna landing page bez pomocy programisty? Da się zrobić! Landingi.com pomoże Ci szybko zbudować i zoptymalizować stronę docelową. Docenią to zwłaszcza ci przedsiębiorcy, który mocno opierają na nich swoje kampanie i tworzą dużo stron dedykowanych konkretnym produktom. Łatwość publikacji i zarządzania leadami, intuicyjny interfejs oraz możliwość integracji z innymi narzędziami pozwolą zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy, a dzięki analityce będziesz mógł stale ulepszać swoje działania.
SalesManago
SalesManago to ogromny, wielofunkcyjny marketingowy must have. Pozwala w wysokim stopniu zautomatyzować działania marketingowe i dokładnie zaplanować, np. to, co potencjalny klient będzie widział na Twojej stronie lub otrzymywał na maila.
Obsługuje takie funkcje, jak identyfikacja osób i firm na stronie www, dynamiczna zmiana produktów w remarketingu, video body language monitoring, personalizacja treści, automatyczny czat sprzedażowy i wiele, wiele innych, wspierających prowadzenie sklepu internetowego.
Hello Bar
Hello Bar pomaga zmieniać gości na stronie w klientów. Robi to dzięki prostym elementom graficznym, które umieszczone na stronie zachęcają do skorzystania z promocji lub zapisania się do newslettera. Pop-upy, boxy i paski pojawią się w miejscu, które sam wybierzesz i w momencie, który to Ty określisz. Nie ma tu miejsca na przypadkowość, dlatego warto wypróbować.
Survicate
Survicate to sprytne narzędzie do zbierania opinii. Pozwala zorientować się, co Twoim klientom podoba się najbardziej, co najmniej, jakie problemy hamują ich przed zakupem, dlaczego opuszczają stronę, co sądzą o jakości obsługi itd. Wszystko to w formie przyjaznych widgetów z krótkimi ankietami.
Zendesk Chat
Intuicyjny, dzięki czemu prosty w obsłudze i przyjazny dla użytkownika – taki właśnie jest Zendesk Chat. Oferuje wszystko, czego trzeba, aby gość na stronie zdecydował się nawiązać rozmowę. I tak, możesz ustawić automatyczne powitanie i wygląd okna chatu, wybrać moment, w którym chat ma się włączyć a na koniec skorzystać z podpiętej do niego analityki.
Edrone
Edrone to CRM stworzony z myślą o e-commerce. Na podstawie zebranych danych, system tworzy profile klientów i w czasie rzeczywistym przetwarza spore ilości danych. Opcje, które oferuje, to m.in. automatyczne uzupełnianie danych i historii klientów, automatyzacja działań marketingowych czy wyznaczanie optymalnego momentu kontaktu z użytkownikiem.
Bitly
Długie linki mają to do siebie, że nie zawsze wyglądają estetycznie. Bitly skutecznie radzi sobie z tym problemem! Dzięki tej platformie możesz nie tylko skrócić linki, ale również spersonalizować docelowy adres. Tak przygotowane świetnie sprawdzą się w szeregu kampanii, ponieważ platforma daje możliwość przeglądania informacji o odbiorcach i ich zachowaniu.
Pamiętaj, że dane z Bitly są jawne. Dysponując linkiem konkurencji możesz w prosty sposób sprawdzić jego statystyki, dodając na końcu adresu znak „+”. Oczywiście konkurencja może to samo zrobić z Tobą.
OptiMonk
Chcesz na dłużej zatrzymać odwiedzających Twoją stronę? Skorzystaj z OptiMonk, dzięki któremu zamontujesz w swojej witrynie zgrabne okienka, wyskakujące przy próbie jej opuszczenia. To szansa, by pokazać im powody, dla których powinni z Tobą zostać – np. Jednorazowe zniżki typu tu i teraz.
Prowadzenie sklepu internetowego jest dużo skuteczniejsze, jeśli wykorzystuje się potencjał zewnętrznych narzędzi. Jeśli nie dysponujesz dużym budżetem lub nie jesteś jeszcze do końca przekonany, możesz skorzystać z bezpłatnych odpowiedników oraz wersji testowych. Grunt to znaleźć najlepsze rozwiązania dla swojego biznesu. Gdy już to zrobisz, mądre inwestycje w narzędzia dla e-commerce zwrócą się szybciej niż myślisz!