Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu.
Co ciekawe, badania Holistic SEO wykazały, że na całym świecie istnieje ok. 5 milionów podcastów zawierających ponad 70 milionów odcinków. W konsekwencji znalezienie odpowiednich nagrań branżowych, które przemówią zarówno do początkujących, jak i profesjonalistów okazuje się wymagającym zadaniem. Eksperci Linkhouse jednak dali radę! W tym artykule omówimy 16 najlepszych podcastów SEO w 2024 roku – weźmiemy pod uwagę polskie oraz zagraniczne opcje.
Jakie są najlepsze podcasty SEO?
Po przejrzeniu wielu podcastów SEO wybraliśmy 16 najlepszych, które z pewnością zagwarantują wartościową wiedzę. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem dużej agencji SEO, digital marketerem, czy osobą dopiero rozpoczynającą przygodę z pozycjonowaniem, poniższe podcasty SEO będą pomocne:
- SEO Fridays
- Podcast Piotra Poloka
- Podcast Damiana Sałkowskiego
- SERP Up’s
- SEO 101
- Search Engine Journal
- The Recipe for SEO Success
- Authority Hacker
- NerdBrand Podcast
- SEO Mindset
- SEO Rant
- Confessions of an SEO
- Edge of the Web
- Search Off the Record
- Marketing O’clock
- Unknown Secrets of Internet Marketing
SEO Fridays
Osoby prowadzące: Dawid Medwediuk
Tematy: SEO, marketing, SEM, AI, on-page SEO
Częstotliwość publikacji: Raz w miesiącu
Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut
Strona internetowa: DawidMed
Dostępne platformy: Spotify, YouTube, Apple Podcasts, Empik Go, Aspirate, Podkasty
Omówienie: SEO Fridays to jeden z najpopularniejszych polskich podcastów. Dawid Medwediuk kieruje do swojego audytorium treści bazujące na doświadczeniach, łącząc pozycjonowanie z innymi istotnymi zagadnieniami (w tym AI oraz Google Ads). Podcasty Dawida dedykujemy przede wszystkim początkującym oraz doświadczonym pozycjonerom, którzy chcą usłyszeć stanowiska znanych osobistości SEO (np. Łukasz Rogala, Tomasz Jeska i Sebastian Heymann).
Podcast Piotra Poloka
Osoby prowadzące: Piotr Polok
Tematy: Reklama w Internecie, copywriting, SEO, marketing w wyszukiwarkach
Częstotliwość publikacji: Co tydzień
Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut
Strona internetowa: Piotr Polok
Dostępne platformy: Apple Podcasts, YouTube, Spotify, Empik Go
Omówienie: Piotr Polok w swoim podcaście postawił na poruszanie nieco kontrowersyjnych tematów, które dają świeże spojrzenie na marketingową rzeczywistość. Nie poznasz tutaj nowinek SEO czy też technicznych zagadnień związanych z pozycjonowaniem, ale z pewnością zaciekawisz się tematyką, jeśli jesteś copywriterem czy też specjalistą ds. marketingu.
Podcast Damiana Sałkowskiego
Osoby prowadzące: Damian Sałkowski
Tematy: SEO, biznes, marketing
Częstotliwość publikacji: Co 3 tygodnie
Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut
Strona internetowa: Senuto
Dostępne platformy: YouTube, Podcasty Apple, Spotify, Podbean, iHeartRadio
Omówienie: Damian Sałkowski to założyciel Senuto – popularnego narzędzia SEO. W swoim podcaście porusza kwestie budowania oraz zarządzania wizerunkiem marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Kładzie nacisk na dawanie wartości osobom rozpoczynającym swoją przygodę w branży, natomiast jego treści są również przydatne dla doświadczonych adeptów SEO. Jeżeli szukasz interesujących informacji o pozycjonowaniu – koniecznie sprawdź podcast Damiana!
SERP Up’s
Osoby prowadzące: Mordy Oberstein i Crystal Carter
Tematy: Ogólne SEO, wskazówki dotyczące digital marketingu, keyword research
Częstotliwość publikacji: Co tydzień
Przeciętny czas trwania odcinka: 45 minut
Strona internetowa: SERP Up’s
Dostępne platformy: Podcasty Apple, Spotify, Podcasty Google
Omówienie: SERP’s Up udowadnia, że nowinki o SEO mogą zarówno uczyć, jak i ekscytować. Mordy i Crystal minimum raz w tygodniu zapraszają ekspertów branżowych, aby zagłębiali się w różne tematy. Zaczynają od przedstawienia ogólnych informacji na temat odcinka, a następnie zamieszczają intrygujący klip z dłuższą wypowiedzią gościa, przedstawiający dodatkowe strategie i kroki do wykonania.
SEO 101
Gospodarze: Ross Dunn, Scott Van Achte
Tematy: Techniczne SEO, link building, optymalizacja on-site (w witrynie), SEM
Częstotliwość publikacji: Co 3 tygodnie
Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut
Strona internetowa: SEO 101
Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud i Apple Podcast
Omówienie: Ross Dunn i Scott Van Achte przyjmują nieformalny i konwersacyjny styl, aby przełamać złożoność SEO. SEO 101 omawia najnowsze aktualizacje Google i aktualności związane z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Podcast oferuje cenne informacje branżowe marketerom na każdym poziomie umiejętności – od początkujących, aż do zaawansowanych.
Search Engine Journal Show
Osoby prowadzące: Loren Baker
Tematy: Wiadomości i newsy branżowe, wywiady ze specjalistami SEO, przedsiębiorczość, media społecznościowe, SEM
Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie
Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut
Strona internetowa: Search Engine Journal Show
Dostępne platformy: Apple Podcast, Google Play, Spotify
Omówienie: Podcast ten na początku nazywał się Marketing Nerds. Jego nazwa w 2014 roku zmieniła się na Search Engine Nerds, stając się zaufanym źródłem ekspertów SEO. Obejmuje wszystkie aspekty marketingu w wyszukiwarkach. Prowadząca Loren Baker zagłębia się w strategie SEO i techniki marketingowe, badając przyszłość reklamy typu programmatic oraz zmieniające się trendy w tworzeniu treści (tzw. content marketingu). Program ten dedykujemy dla średnio-zaawansowanych oraz ekspertów SEO. Aktualna nazwa to Search Engine Journal Show.
The Recipe for SEO Success
Osoby prowadzące: Kate Toon
Tematyka: SEO, content marketing
Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie lub co miesiąc
Przeciętny czas trwania odcinka: 35 minut
Strona internetowa: The Recipe for SEO Success
Dostępne platformy: Spotify, Podcasty Apple
Omówienie: Kate Toon zaprasza do swojego programu wielu gości, aby omawiali tematy związane z SEO i marketingiem. Jeśli lubisz żartobliwe przekomarzanie się i poczucie humoru, posłuchaj podcastu Kate. Jest świetny zarówno dla początkujących oraz tzw. starych wyjadaczy.
Authority Hacker
Osoby prowadzące: Mark Webster i Gael Breton
Tematy: Zaawansowane strategie SEO, content marketing, wskazówki dotyczące digital marketingu
Częstotliwość publikacji: Co tydzień
Przeciętny czas trwania odcinka: 1-1,5 godziny
Strona internetowa: Authority Hacker
Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud, Apple Podcasts, Google Podcasts, YouTube
Opis: Gael Breton i Mark Webster w każdym odcinku omawiają swoje kariery polegające na tworzeniu i sprzedaży wysoko ocenianych witryn internetowych. Bazują na innowacyjnym podejściu do SEO i marketingu oraz ponad 10-letnim doświadczeniu. Podcast ten dedykujemy pozycjonerom z wieloletnim doświadczeniem. Narracja jest utrzymana w humorystycznym stylu.
NerdBrand Podcast
Osoby prowadzące: Jason Davis, Jonathan Payne, Mikayla Meek, Mitch Gregory
Tematyka: Marketing, branding
Częstotliwość publikacji: Co tydzień
Przeciętny czas trwania odcinka: 25 minut
Strona internetowa: NerdBrand Podcast
Dostępne platformy: Apple, Google, Spotify, Amazon Music
Omówienie: Podcast NerdBrand jest skoncentrowany na omawianiu sprecyzowanych tematów związanych z budowaniem marki osobistej, które łączą się w pewnym stopniu z SEO. Chociaż podcast nie dotyczy bezpośrednio SEO, poruszane tematy są bardzo istotne dla osób zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach (w tym pozycjonowaniem i Google Ads).
SEO Mindset
Osoby prowadzące: Sarah McDowell, Tazmin Suleman
Tematy: Wskazówki dotyczące zdrowia psychicznego, rozwój kariery
Częstotliwość publikacji: Co tydzień
Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut
Strona internetowa: SEO Mindset
Dostępne platformy: Spotify, podcasty Apple, Podcasty Google
Omówienie: Podcast ten nie został poświęcony wyłącznie SEO. Prowadzący, Sarah McDowell i Tazmin Suleman, łączą swoją wiedzę z zakresu coachingu i pozycjonowania, w celu zapewnienia cennych spostrzeżeń na temat budowania pewności siebie i rozwoju kariery w branży SEO. Ich porady wykraczają jednak poza naszą branżę i dotyczą różnych zawodów. Co więcej, czasami pojawiają się w nich wypowiedzi innych ekspertów, omawiających strategie zwiększania umiejętności na rynku SEO i wychodzenia poza strefę komfortu.
SEO Rant
Osoby prowadzące: Mordy Oberstein
Tematyka: Ogólne SEO, techniczne SEO
Częstotliwość publikacji: Co miesiąc
Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut
Strona internetowa: SEO Rant
Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud, Apple Podcast
Omówienie: Mordy Oberstein to wybitna postać w branży, nadzorująca branding SEO w Wix. Jest też współwłaścicielem innych podcastów, np. Edge of the Web, wraz z Erin Sparks. Jego przedsięwzięcie SEO Rant skupia najlepszych marketerów zajmujących się działaniami w wyszukiwarkach, przedstawiających swoje perspektywy na nieco kontrowersyjne oraz techniczne tematy (w tym SEO LGBTQ+ i programmatic SEO w zakresie content marketingu).
Confessions of an SEO
Gospodarze: Carolyn Holzman
Tematy: Krótkie historie SEO, najnowsze aktualizacje SEO
Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie (czasami co miesiąc)
Przeciętny czas trwania odcinka: 15 minut
Strona internetowa: Confessions of an SEO
Dostępne platformy: Apple Podcast, Spotify, Amazon Music
Omówienie: Carolyn Holzman prowadzi krótki podcast, w którym dzieli się osobistymi spostrzeżeniami i anegdotami na różne tematy, od aktualizacji Google po konferencje, w których uczestniczyła. Podcast skupia się na przedstawieniu ważnych informacji w atrakcyjny sposób dla początkujących i zaawansowanych, zgłębiając także niszowe tematy, stosując humorystyczne podejście.
Edge of the Web
Osoby prowadzące: Erin Sparks
Tematy: Newsy digital marketingowe, media społecznościowe, content marketing
Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie
Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut
Strona internetowa: Edge of the Web
Dostępne platformy: Apple Podcast, Spotify i Soundcloud
Omówienie: Erin Sparks prowadzi podcast zmuszający odbiorców do myślenia, nie koncentrując się wyłącznie na SEO. Rozmówca omawia wszelkie aspekty marketingu, jednocześnie przewidując trendy rynkowe i przygotowując słuchaczy na kolejne aktualizacje Google.
Search Off The Record
Gospodarze: Zespół ds. relacji z wyszukiwarkami Google
Tematyka: Kompleksowe podejście do pozycjonowania, techniczne aspekty SEO
Częstotliwość publikacji: Co tydzień
Przeciętny czas trwania odcinka: 25 minut
Strona internetowa: Search Off The Record
Dostępne platformy: Podcasty Google, Spotify, Stitcher, Podcasty Apple, Search Off The Record
Omówienie: Interesują Cię wewnętrzne działania wyszukiwarki Google? W takim razie Search Off the Record może okazać się idealnym podcastem SEO. Każdy odcinek poświęcony jest premierom, ustalaniu priorytetów funkcji w Google Search Console (GSC) i bieżącym projektom zespołów wyszukiwarki Google. W wymienionym podcaście omawiane są również tematy SEO obejmujące JavaScript itd.
Marketing O’Clock
Osoby prowadzące: Greg Finn, Jessica Budde, Christine „Shep” Zirnheld i Nicole Waddington
Tematy: Aktualności SEO, trendy w marketingu cyfrowym, PPC, aktualności z mediów społecznościowych.
Częstotliwość publikacji: Co tydzień
Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut
Strona internetowa: Marketing O’Clock
Dostępne platformy: Apple, Stitcher i Spotify
Omówienie: Podcast oferujący cotygodniowe wiadomości z zakresu SEO i digital marketingu, a także dodatkowe panele marketingowe O’talk, w których biorą udział eksperci z całego świata. To kolejny świetny program dla początkujących oraz ekspertów w pozycjonowaniu.
Unknown Secrets of Internet Marketing
Osoby prowadzące: Matta Bertrama
Tematy: SEO, reklamy PPC, automatyczne kampanie mailingowe, taktyki marketingowe w mediach społecznościowych
Częstotliwość publikacji: Co tydzień
Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut
Strona internetowa: Unknown Secrets of Internet Marketing
Dostępne platformy: Spotify, Podcasty Google, Soundcloud, Pandora, Podcasty Apple, iHeart, Amazon Music
Omówienie: Jeden z najlepszych podcastów SEO, prowadzony co tydzień przez specjalistę ds. digital marketingu – Matta Bertrama. Matt wyjaśnia metody zwiększania ruchu na stronie i poprawy widoczności w Internecie, gwarantując praktyczne porady w formie angażujących oraz interesujących dyskusji.
Podcast SEO – co to jest?
Podcast SEO to zasób audio, w którym rozmówcy dzielą się spostrzeżeniami na temat SEO, marketingu cyfrowego i widoczności w Internecie. Podcasty zawierają szczegółowe dyskusje, wnikliwe wywiady i cenną wiedzę specjalistyczną liderów branżowych. Przekazują wiedzę z zakresu optymalizacji stron internetowych, poprawy pozycji w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page) oraz najnowszych trendów SEO. Podcasty pozycjonerskie oferują cenne informacje na temat strategii, narzędzi zwiększających wydajność witryny w wynikach wyszukiwania oraz aktualizacji algorytmów (algorytmy Google zmieniają się nawet od 500 do 600 razy rocznie).
Kluczowe zalety podcastów SEO – jak to wygląda w praktyce?
Podcasty SEO odgrywają rolę spersonalizowanego przewodnika po stale zmieniającym się świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Będąc słuchaczem, zyskujesz dostęp do wiedzy ekspertów, którzy wypowiadają się na temat trendów branżowych oraz praktycznych strategii opracowywanych przez profesjonalistów.
Warto również wspomnieć, iż podcasty oprócz dostarczania informacji, tworzą poczucie wspólnoty. Słuchając podcastów SEO, dołączasz do grona osób o podobnych poglądach, które dzielą się wartościowymi, branżowymi doświadczeniami (w tym wyzwaniami oraz triumfami).
Podsumowanie
Podsumowując, 16 najlepszych podcastów SEO, które wymieniliśmy w dzisiejszym artykule, gwarantują kompleksową wiedzę, praktyczne strategie pozycjonerskie i spostrzeżenia branżowe, pomocne zarówno początkującym, średnio-zaawansowanym, jak i specjalistom SEO.
Jeżeli chcesz utrzymać przewagę w nieustannie zmieniającym się świecie SEO – ranking najlepszych podcastów SEO od Linkhouse pomoże wybrać rozwiązania audio, które utrwalą Twoją wiedzę i pozwolą ją zdecydowanie poprawić.