,

Najciekawsze wnioski z raportu Senuto “E-commerce w Polsce 2021”

ikona-data-publikacji

Opublikowano

21/04/2021

ikona-data-publikacji

Opublikowano

21/04/2021

Z początkiem kwietnia 2021, Senuto zaprezentowało wyniki kilkumiesięcznego researchu widoczności sklepów internetowych w formie raportu “E-commerce w Polsce 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO”. Dokładna analiza ponad 87 tysięcy sklepów internetowych i dołączony ranking serwisów z największą widocznością w Google 

Skąd pomysł na raport? 

O to zapytaliśmy Karolinę Matyskę, head of marketing w Senuto:

“Publikując raport, chcemy udowodnić branży e-commerce, że SEO to pewny i skuteczny sposób na generowanie sprzedaży w internecie. W końcu sięgają po niego najwięksi gracze na rynku – Allegro, OLX, Ceneo czy Empik, których strategię warto śledzić. W rankingu znalazły się jednak e-commerce’y z wielu branż i jestem pewna, że każdy właściciel sklepu znajdzie tam swojego konkurenta. A skoro konkurenci są w Google, to znaczy, że klienci też. Bez odpowiednich danych i narzędzi do SEO trudno byłoby jednak zbudować sensowną strategię walki z konkurencją w Google. I właśnie w tym pomaga Senuto. Dostarczamy danych, na podstawie których specjaliści od SEO oraz e-commerce mogą podejmować skuteczne decyzje biznesowe i rosnąć w Google.”

W raporcie przeanalizowanych zostało dokładnie 87 489 sklepów (właśnie tyle istnieje obecnie w polskim Google). W roku 2020, powstało co najmniej 6370 sklepów internetowych w Polsce. 

Jeśli chodzi o kategorie sklepów, największą popularnością cieszą się:

  • Dom i Ogród (16,7%), 
  • Styl i Moda (13,1%),
  • Sztuka i Rozrywka (8,61%). 

Top 20 najbardziej widocznych sklepów internetowych w Polsce

pełny raport ściągniesz tutaj 

Palmę pierwszeństwa w przypadku najczęściej wyszukiwanego brandu wśród sklepów internetowych dzierży Allegro. To własnie Allegro.pl generuje najwięcej ruchu organicznego z Google (ok. 69 milionów wizyt miesięcznie, z czego 45 milionów generują słowa kluczowe niezawierające nazwy marki “Allegro”, a ok. 23 milionów wizyt miesięcznie z fraz brandowych) wśród wszystkich sklepów e-commerce w Polsce. 

Kolejne miejsca na podium zajmują kolejno Ceneo i Olx.pl, a w top10 można zobaczyć jeszcze brandy takie jak Empik, DOZ czy Castorama. Finałową “dziesiątkę” zamyka Zalando, finałową “dwudziestkę” – Allani.

[button link=”https://linkhouse.pl/linkhouse-caly-link-building-w-jednym-miejscu/” type=”icon” newwindow=”yes”] 70% sklepów z TOP20 to nasi klienci (zamówili usługi na platformie Linkhouse w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Dołącz do nich i zarejestruj się za darmo![/button]  

Ruch organiczny w polskich sklepach internetowych

Wszystkie analizowane w raporcie sklepy generują około 371 milionów wizyt miesięcznie z organicznych wyników wyszukiwania, czyli średnio ok. 4250 wizyt miesięcznie przypadających na jeden sklep. Zdecydowana większość z tego milionowego ruchu należy jednak do dużych sklepów internetowych, dlatego na tym etapie przyda się rozkład wizyt w TOP10 i TOP500 w kontekście ich ruchu z wyszukiwarki. 

Sklepy z TOP 10 generują łącznie 160 milionów wizyt z wyszukiwarki miesięcznie, co stanowi 43% całego ruchu generowanego przez sklepy e-commerce w Polsce. Średni ruch z kanału organic w serwisach z tej grupy to 16 milionów wizyt w ciągu miesiąca.

Z kolei sklepy z TOP 500 miesięcznie generują łącznie ok. 300 milionów wizyt z organicznych wyników wyszukiwania, czyli 81% całego ruchu generowanego przez sklepy e-commerce w Polsce. Średni ruch z kanału organic w serwisach z tej grupy to ok. 600 tysięcy wizyt z SEO w ciągu miesiąca.

Pozostałe 87 tysięcy sklepów (znajdujących się poza TOP 500) generuje więc “jedynie” 71 milionów wizyt miesięcznie, co stanowi zaledwie 19% całego ruchu generowanego przez sklepy e-commerce w Polsce. Średni ruch z kanału organic w serwisach z grupy “poza TOP 500” to ok. 816 wizyt z SEO w ciągu miesiąca.

[button link=”https://linkhouse.pl/linkhouse-caly-link-building-w-jednym-miejscu/” type=”icon” newwindow=”yes”] 54% sklepów z TOP50 to nasi klienci (zamówili usługi na platformie Linkhouse w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Dołącz do nich i zarejestruj się za darmo![/button]  

Słowa kluczowe w polskim e-commerce 

Suma słów kluczowych, na jakie wszystkie serwisy e-commerce w Polsce są widoczne w TOP 10 organicznych wynikach wyszukiwania, wynosi 28 504 337 fraz. Średnia liczba słów kluczowych, na które sklepy z TOP 10 są widoczne w TOP 10 wyników wyszukiwania, jest równa 967 187 fraz. Odchylenie standardowe wynosi tu aż 1 309 946 fraz. Tylko 3 sklepy osiągnęły wynik powyżej średniej, 7 poniżej.

Średnia liczba fraz, na które sklepy z TOP 500 są widoczne w TOP 10 wyników wyszukiwania, jest równa 38 681 fraz. Odchylenie standardowe wynosi w tym wypadku 231 434.

Rozmiar sklepów internetowych w Polsce

Wszystkie sklepy z domeną .pl mają 297 milionów podstron zaindeksowanych w wyszukiwarce. Średnio sklep internetowy ma 4031 zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce. Ponad 70% rynku sklepów e-commerce to małe serwisy, które mają do 1 tys. zaindeksowanych adresów URL.

Wiek sklepów

Średni wiek sklepu to 7,8 lat. Sklepy, które liczą ponad 10 lat, stanowią ponad 31% wszystkich serwisów e-commerce w Polsce. Najstarsza domenu sklepu ma aż 35 lat – to Store.hp.com, 34 lata liczy sobie Apple.com. 70% witryn z zestawienia TOP 500 ma ponad 10 lat.

Na liście TOP 500 najlepszych sklepów e-commerce w polskim Google znalazło się zaledwie 29 takich, których domeny są aktywne krócej niż 5 lat – stanowią one 6% całości TOP 500.

[button link=”https://linkhouse.pl/linkhouse-caly-link-building-w-jednym-miejscu/” type=”icon” newwindow=”yes”] 48% sklepów z TOP100 to nasi klienci (zamówili usługi na platformie Linkhouse w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Dołącz do nich i zarejestruj się za darmo![/button]  

Platformy wykorzystywane w polskim e-commerce 

Najczęściej używanymi platformami e-commerce w Polsce są WooCommerce

(13 753 sklepów) oraz PrestaShop (13 309 sklepów).

Całość raportu pobierzesz tutaj.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Link Planner: Case study Zestawienie.pl

Przeczytaj case study kolejnej kampanii przeprowadzonej przy użyciu narzędzia Link Planner, które pomogło dobrać odpowiednie linki do wzrostu widoczności strony Zestawienie.pl!

Podsumowanie roku 2022 w Linkhouse

Grudzień to idealny moment na podsumowania! Z racji tego chcielibyśmy się z Wami podzielić najważniejszymi rzeczami, które wydarzyły się u nas w tym roku. Co udało nam się osiągnąć w Linkhouse w 2022?