Linki sponsorowane są niezwykle skutecznym i chętnie wybieranym przez przedsiębiorców elementem strategii marketingowych. Stanowią one rodzaj reklamy, która wyświetla się w przeznaczonym do tego przez administratora strony miejscu. Najczęściej można zobaczyć je ponad organicznymi wynikami w wyszukiwarkach internetowych lub w innym, odgórnie wyznaczonym miejscu. Ile zapłacisz za linki sponsorowane w 2022 roku? Dowiesz się z tego artykułu!
Dlaczego warto inwestować w linki sponsorowane?
Linki sponsorowane mogą przynieść Twojej marce wiele korzyści, zarówno krótkoterminowych, jak i długoterminowych. Ich potencjał możesz wykorzystywać na wiele różnych sposobów, dlatego warto już teraz uwzględnić je w swojej strategii marketingowej.
Skuteczność
Linki sponsorowane zazwyczaj umieszczane są w takim miejscu danej witryny, które wyróżnia je na tle innych jej elementów i dzięki temu gwarantuje im bardzo dobrą widoczność. Z uwagi na to, że zazwyczaj wyświetlają się one jako pierwsze w wynikach wyszukiwania, są niezwykle skuteczne we wzbudzaniu zainteresowania internautów. Dzięki linkom sponsorowanym możesz zatem skutecznie poszerzać grono swoich klientów. Dodatkowym atutem jest to, że link sponsorowany może pojawiać się jedynie w wynikach wybranej przez Ciebie grupy docelowej, co znacznie zwiększy szanse na powodzenie Twojej strategii reklamowej.
Większy ruch na stronie
Niewątpliwą korzyścią, jaką mogą przynieść Twojej firmie linki sponsorowane, jest zwiększenie ruchu na Twojej stronie przez generowanie nowych wyświetleń. Dobrze widoczny odnośnik przyciągnie do Ciebie nowych potencjalnych klientów, jeśli Twoja firma zostanie im zaprezentowana w wystarczająco atrakcyjny sposób. Dlatego też niezwykle ważnym jest, by oprócz zamieszczania linków sponsorowanych dbać o to, aby odbiorcy poczuli się zainteresowani Twoją ofertą i chętnie odwiedzili linkowaną stronę.
Świadomość marki i zaufanie klientów
Inwestowanie w linki sponsorowane może przynieść Twojej firmie także mnóstwo korzyści długofalowych. Najważniejszą z nich jest zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki wśród konsumentów. Dzięki temu Twoja firma zyska bardzo cenną rzecz – zaufanie klientów. Zaufanie sprawi, że w przyszłości znacznie chętniej zdecydują się oni na skorzystanie z Twojej oferty, polecenie Twojej firmy innym osobom oraz będą mniej skłonni zrezygnować z Twoich usług na rzecz konkurencji.
Linki sponsorowane – ile zapłacisz w 2022? Podział na branże
Ceny linków sponsorowanych nie są ujednolicone – na ich koszt wpływa bardzo wiele czynników zewnętrznych, które mogą dynamicznie się zmieniać. Jak kształtują się aktualne ceny linków sponsorowanych dla poszczególnych branż? Sprawdź!
- AGD, dom, wnętrza
Aktualne ceny linków sponsorowanych zaczynają się już od 1,25 zł netto, najwyższe ceny sięgają natomiast 1350,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 112,50 zł netto – 300,00 zł netto. - Biznes, e-commerce
Obecnie ceny linków sponsorowanych mieszczą się w przedziale od 1,50 zł netto do 3150,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Budownictwo i ogrodnictwo
Za linki sponsorowane w tej branży zapłacisz od 2,50 zł netto do 3000,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 30,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Diety, żywienie, kulinaria, odchudzanie
W chwili obecnej ceny linków to od 30,00 zł netto do 1935,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 69,90 zł netto – 300,00 zł netto. - Edukacja, nauka, szkolenia
Linki sponsorowane w tej branży aktualnie kosztują od 18,69 zł netto do 1669,50 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 112,50 zł netto – 300,00 zł netto. - Ekologia, rolnictwo, leśnictwo
Zakup linków sponsorowanych będzie wiązać się z kosztem od 225,00 zł netto do 1500,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Energetyka, fotowoltaika, OZE
Ceny linków sponsorowanych to aktualnie od 150,00 zł netto do 750,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Finanse, kredyty, ubezpieczenia
Koszt linków sponsorowanych w tej branży to od 45,00 zł netto do 2250,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Fotografia i wideo
W chwili obecnej ceny linków to od 78,90 zł netto do 1950,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Gastronomia
Za linki sponsorowane w tej branży zapłacisz obecnie od 10,00 zł netto do 300,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Gospodarka i przemysł
Aktualne ceny linków sponsorowanych to od 80,10 zł netto do 1980,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Gry
Obecnie linki sponsorowane mogą wiązać się z kosztem od 15,00 zł netto do 825,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - IT, nowe technologie, komputery, GSM
Aktualny koszt linków sponsorowanych dla tej branży to od 1,25 zł netto do 2100,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Kultura i sztuka
W chwili obecnej ceny linków to od 13,30 zł netto do 735,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 150,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Marketing i reklamy
Ceny linków sponsorowanych to aktualnie od 59,10 zł netto do 3000,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Kobieta
Koszt linków sponsorowanych w tej branży to od 6,00 zł netto do 2925,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Mężczyzna
Za linki sponsorowane w tej branży zapłacisz obecnie od 5,50 zł netto do 300,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 5,75 zł netto – 90,00 zł netto. - Moda
Zakup linków sponsorowanych dla tej branży niesie ze sobą koszta od 30,00 zł netto do 2250,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Motoryzacja
Aktualnie ceny linków sponsorowanych mieszczą się w przedziale od 7,50 zł netto do 2250,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Portale informacyjne ogólnotematyczne
Ceny linków sponsorowanych to obecnie od 1,25 zł netto do 2700,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Portale lokalne
Aktualny koszt linków sponsorowanych to od 9,80 zł netto do 2737,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto – 450,00 zł netto. - Praca
Obecnie za linki sponsorowane zapłacisz od 140,00 zł netto do 735,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Prawo i podatki
W chwili obecnej ceny linków sponsorowanych wahają się między 50,00 zł netto i 885,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Religia
Ceny linków sponsorowanych plasują się na poziomie między 300,00 zł netto oraz 1920,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Rodzina, ciąża, dziecko
Aktualnie za linki sponsorowane w tej branży zapłacisz od 7,00 zł netto do 1825,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Rozrywka, lifestyle
Zakup linków sponsorowanych wiąże się z kosztami od 1,75 zł netto do 900,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Seks i erotyka
Ceny linków sponsorowanych w tej branży wynoszą od 60,00 zł netto do 6715,80 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Sport, fitness i kluby sportowe
W chwili obecnej linki sponsorowane kosztują od 2,50 zł netto do 1500,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Śluby, wesela
Aktualne koszta, jakie wiążą się z zakupem linków sponsorowanych to od 6,25 zł netto do 1785,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Transport i logistyka
Obecnie ceny linków sponsorowanych wynoszą w tej branży od 90,00 zł netto do 3000,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Turystyka, wakacje i podróże
Obecnie linki sponsorowane w tej branży mogą kosztować od 1,20 zł netto do 2250,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Uroda i kosmetyki
Aktualne ceny linków sponsorowanych plasują się w przedziale 5,50 zł netto – 1500,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Zdrowie i medycyna
Nabycie linków sponsorowanych w tej branży może nieść ze sobą koszt od 1,25 zł netto do 2553,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiające się ceny to 90,00 zł netto – 300,00 zł netto. - Zwierzęta
Aktualny koszt linków sponsorowanych to od 1,83 zł netto do 401,50 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto. - Inne branże
Dla pozostałych branż, które nie mieszczą się w powyższych kategoriach, ceny linków sponsorowanych wynoszą od 0,95 zł netto do 1125,00 zł netto w języku polskim.
Najczęściej pojawiająca się cena to 300,00 zł netto.
Podsumowanie
Linki sponsorowane są doskonałym sposobem na uzupełnienie i udoskonalenie Twojej strategii marketingowej. Warto w nie zainwestować, jeśli zależy Ci na tym, by Twoja firma wciąż się rozwijała i przyciągała nowych klientów. Pamiętaj jednak, że ich ceny mogą się znacznie od siebie różnić w zależności od branży. Zachęcamy do odwiedzenia https://www.linkhouse.pl aby uzyskać więcej informacji na temat zakupu linków sponsorowanych.