Koszty: 4756,08 netto
Liczba kupionych linków: 26
Przykłady kupionych linków:
- http://hhstyle.pl/najlepsze-herbaty-swiata-jak-poznac-dobry-smak/
- https://www.statkihistoryczne.pl/zastanawiasz-sie-czym-charakteryzuje-sie-herbata-richmont-poznaj-szczegoly-ponizej/
- https://zbygniew.pl/co-warto-wiedziec-o-kawie/
- http://www.testyoutdoorowe.pl/lifestyle/domowy-ekspres-do-kawy-jaki-wybrac/
Adresy URL, które otrzymały linki zewnętrzne:
- https://32m2treningu.pl/blog/cwiczenia-na-orbitreku-8-wskazowek-dla-poczatkujacych.html
- https://32m2treningu.pl/blog/hula-hop-z-masazerem-co-to-jest-i-jakie-daje-efekty.html
- https://32m2treningu.pl/blog/jaki-orbitrek-do-domu.html
- https://32m2treningu.pl/blog/jaki-rower-stacjonarny-kupic.html
- https://32m2treningu.pl/category/beret-do-cwiczen
- https://32m2treningu.pl/category/walki-do-rolowania
- https://32m2treningu.pl/orbitrek-magnetyczny-hms-h9249.html
Chronologia:
Kampania została zaplanowana 2022-08-30, a pierwsze linki opublikowane już po dwóch dniach roboczych 1.09.2022. Czas ten potrzebny był na napisanie tekstów przez copywriterów Linkhouse, którzy do ich stworzenia wykorzystują integrację z Surfer. Dzięki temu teksty zoptymalizowane są pod odpowiednie słowa kluczowe.
W trakcie realizacji kampanii na stronie 32m2treningu.pl nie były wprowadzane żadne zmiany On-Siteowe (treści, zmiany techniczne, linkowanie wewnętrzne).
Jak zmieniała się widoczność według narzędzi?
Semstorm:
Ahrefs:
Tak wygląda ruch całego serwisu:
Każdy z tych wykresów wskazuje, że od moment uruchomienia kampanii Link Buildingowej – serwis zaczął zwiększać swoją widoczność w wynikach organicznych. Jednocześnie zwiększał się ruch.
Jednak przechodząc głębiej w te dane możemy zauważyć że dla linkowanych adresów URL, które wybrał Link Planner, kliknięcia i wyświetlenia rosną. W ostatnim tygodniu (17-22 października) osiągnęły już poziom 600 kliknięć, gdzie przed kampanią było to 380 kliknięć tygodniowo.
Przechodząc jednak do bardziej szczegółowych danych na temat linkowanych adresów URL. Każdy adres zostanie pokazany w 3 aspektach:
- kliknięcia od 22 sierpnia do 21 października
- kliknięcia tygodniowo 17-23 października do 22-28 sierpnia
- porównanie pozycji 17-23 października do 22-28 sierpnia
Kliknięcia od początku
Porównanie tygodniowe kliknięć
Porównanie tygodniowe pozycji
Przykładowy wynik:
Interpretacja: Fantastyczny wzrost kliknięć, wyświetleń i pozycji.
Adres URL: https://32m2treningu.pl/blog/hula-hop-z-masazerem-co-to-jest-i-jakie-daje-efekty.html
Kliknięcia od początku
Porównanie tygodniowe kliknięć
Porównanie tygodniowe pozycji
Przykładowy wynik:
Interpretacja: Mimo wzrostu pozycji odpowiednich fraz nie widać wielkiego wzrostu ruchu. Wynika to z faktu, że strona spadła w wynikach na frazy związane z zapytaniami, których intencja nie dotyczy strony docelowej jak “hula hop smart”, “hula hop z wypustkami” czy “hula hop”. Gdyby nie linkowanie zewnętrzne strona miałaby spadek ruchu.
Adres URL: https://32m2treningu.pl/blog/jaki-orbitrek-do-domu.html
Kliknięcia od początku
Porównanie tygodniowe kliknięć
Porównanie tygodniowe pozycji
Przykładowy wynik:
Interpretacja: wzrost kliknięć wynika z wzrostu fraz w wynikach wyszukiwania. Wyprzedzona nawet silna konkurencja jak abcfitness czy sklep morele.
Adres URL: https://32m2treningu.pl/blog/jaki-rower-stacjonarny-kupic.html
Kliknięcia od początku:
Kliknięcia porównanie tygodniowe:
Pozycje porównanie tygodniowe:
Przykładowy wynik:
Interpretacja: konkurencja jest bardzo mocna, mimo to udało się odnotować wzrost pozycji oraz wzrosty kliknięć. Nie przeszkadza temu nawet spadek z początku października. Strony, które wyprzedzają serwis 32m2treningu są dużo mocniejsze w ogólnej ocenie domeny, a także “często” linkach zewnętrznych.
Adres URL: https://32m2treningu.pl/category/beret-do-cwiczen
Wyświetlania od początku (strona dopiero zaczynała rosnąć):
Wyświetlenia porównanie tygodniowe:
Pozycje porównanie tygodniowe:
Przykładowy wynik:
Interpretacja: udało się uzyskać tylko większą widoczność adresu URL, bez wpływu na kliknięcia. Konkurencja bardzo mocna (allegro, ceneo), aby ją wyprzedzić należy więcej zainwestować w treść i linki zewnętrzne do tego adresu URL. Oferta 32m2treningu na ten moment jest niewielka w stosunku do konkurencji.
Adres URL: https://32m2treningu.pl/category/walki-do-rolowania
Wyświetlenia od początku:
Wyświetlenia porównanie tygodniowe:
Pozycje porównanie tygodniowe:
Przykładowy wynik:
Interpretacja: strona nie jest dobrze zoptymalizowana pod tą frazę, dlatego widać wyłącznie wzrosty wyświetleń i pojedynczych pozycji. Jedną z H1 na tej stronie jest “Odbierz ebooka”.
Adres URL: https://32m2treningu.pl/orbitrek-magnetyczny-hms-h9249.html
Wyświetlenia od początku:
Kliknięcia porównanie tygodniowe:
Pozycje porównanie tygodniowe:
Przykładowy wynik:
Interpretacja: wyniki ciągle poniżej konkurencji (ceneo, mediaexpert, allegro, sport-shop, morele). Każda strona powyżej jest dużo lepiej zoptymalizowana od URLa 32m2treningu.pl stąd nie widać efektów.
Podsumowanie wyników kampanii
Podsumowując dla wszystkich linkowanych adresów URL porównanie 17-23 października do 22-28 sierpnia. Tygodniowo kliknięcia wzrosły o 213.
Dla całego serwisu w pełnych tygodniach – wynik poprawił się z 2280 do 2630 kliknięć czyli o 15%. Tygodniowo kliknięcia wzrosły o 350.
Wzrost kliknięć wynosi już 58% dla linkowanych adresów URL, a 15% dla całego serwisu. Średnia pozycja dla całej witryny wzrosła o 1,2. I to w zaledwie 8 tygodni. Mimo to w najbliższym czasie spodziewamy się jeszcze poprawienia tych wyników, ponieważ serwis notuje regularne wzrosty pozycji od początku września.
Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Planerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędziu, które bierze pod uwagę więcej czynników, z większej liczby narzędzi niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, realizację i pomoc przy publikacjach. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufaniu systemowi sztucznej inteligencji, że to co proponuje przyniesie pozytywny wpływ na serwis.
Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera! A jeśli chcesz wiedzieć więcej – daj nam znać na [email protected]