fbpx

6 mitów na temat SEO. Dlaczego rezygnujesz z pozycjonowania, chociaż nie powinieneś?

ikona-data-publikacji

Opublikowano

25/03/2021

ikona-data-publikacji

Opublikowano

25/03/2021

Mimo że pozycjonowanie jest coraz bardziej popularne, a właściciele firm i sklepów internetowych chętnie w nie inwestują, to jednak mity o SEO są wciąż wiecznie żywe. Jakie fałszywe przekonania o pozycjonowaniu funkcjonują wśród przedsiębiorców i powodują, że ci niesłusznie rezygnują z inwestycji w pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to przeżytek

Wiele osób, które nie mają zaawansowanej wiedzy, powtarza mit, według którego pozycjonowanie to przeżytek. Skąd wzięło się to przekonanie? Wynika ono przede wszystkim z coraz częstszymi wyszukiwaniami bez kliknięcia w jakikolwiek wynik (Zero Click Searches) oraz zamieszczania przez Google kluczowych informacji bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Mimo to wiele firm osiąga satysfakcjonujące wyniki w pozycjonowaniu w postaci wzrostu widoczności na kluczowe frazy, wzrostu ruchu oraz konwersji. Dlatego też warto pamiętać, że:

  • pozycjonowanie zmienia się wraz ze zmianami w Google oraz zmieniającymi się oczekiwaniami użytkowników,
  • pozycjonowanie nie działa od razu – na efekty trzeba poczekać czasem nawet kilka lub kilkanaście miesięcy.

Przykład wyników wyszukiwania, które generują wyświetlanie się treści wyników wyszukiwania bezpośrednio w wyszukiwarce Google, źródło: Google

Pozycjonowanie się nie opłaca, ponieważ jest mniej skuteczne od reklam w Google Ads

Jednym z fałszywych przekonań, które sprawia, że nie inwestujesz w SEO, może być take mit stwierdzający, że jest ono mniej skuteczne od reklam w systemie Google Ads (AdWords). Jak jest naprawdę? W praktyce te dwie formy reklamy się uzupełniają. W jaki sposób?

  • Jeśli dopiero zaczynasz działalność i liczysz na szybkie efekty, powinieneś rozpocząć pozycjonowanie i jednocześnie zainwestować w kampanię Google Ads.
  • Jeśli prowadzisz kampanie w Google Ads dające satysfakcjonujące efekty, ale i duże koszty, pomyśl nad inwestycją w pozycjonowanie. Współpraca z agencją SEO pozwoli Ci w dłuższej perspektywie obniżyć koszty kampanii Google Ads i przeznaczyć ją wyłącznie do reklamy kluczowych produktów lub jako promocję przed świętami (np. Walentynki, Boże Narodzenie, Wielkanoc).

Okazuje się bowiem, że pozycjonowanie nie tylko działa, ale wraz z upływającym czasem sprawia, że ponosisz coraz mniejszy koszt pozyskania pojedynczego klienta. W przypadku Google Ads koszty rosną i będą rosnąć, ponieważ do tego dąży Google by maksymalizować swoje zyski.

Wystarczy nazwa domeny ze słowem kluczowym, by wypracować efekty SEO

Nie inwestujesz w SEO, ponieważ wybrałem nazwę domeny ze słowem kluczowym i uważasz, że to wystarczy, by osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? To błąd i mit, który powoduje, że nie będziesz w stanie osiągnąć satysfakcjonujących efektów w marketingu internetowym w wyszukiwarce. Dlaczego? Ponieważ:

  • nazwa domeny zawierająca słowo kluczowe jest nieopłacalna, a sama strona lub sklep z takim adresem mogą być uznane przez algorytmy Google za witryny o charakterze spamerskim,
  • adres domeny nie jest czynnikiem rankingowym i nie wpływa na efekty pozycjonowania (pośredni wpływ na krajowe wyniki wyszukiwania może mieć jedynie sufix domeny – pl. lub com),
  • Google dba o jakość wyników wyszukiwania – skuteczność  SEO zależy od minimum 200 czynników rankingowych i tylko kompleksowe działania SEO mogą przynieść efekt w postaci wysokich pozycji w Google.

Lepszym pomysłem jest wybór adresu domeny, który będzie łatwy do zapamiętania i rozpoznawalny, o sprawdzonej historii. Jeśli uzupełnisz go o inwestycję w pozycjonowanie, zbudujesz nie tylko widoczność i ruch, ale także pozycję eksperta i rozpoznawalność w branży.

Zestawienie najważniejszych czynników rankingowych mających wpływ na efekty pozycjonowania

Pozycjonowanie jest drogie

Nie zdecydowałeś się na pozycjonowanie, ponieważ uważasz, że generuje zbyt duże koszty? To jedno z fałszywych przekonań, przez które niesłusznie rezygnujesz z pozycjonowania. Faktem jest, że SEO generuje comiesięczne koszty za optymalizację witryny przez specjalistów, a na jego efekty trzeba poczekać co najmniej kilka miesięcy. W ramach usługi otrzymujesz jednak:

  • stały kontakt ze specjalistami oraz ich wsparcie,
  • rzetelną wiedzę o pozycjonowaniu,
  • dostęp do specjalistycznych narzędzi monitorujących efekty SEO Twojej strony,
  • wysokiej jakości treści uwzględniające kluczowe frazy dla Twojej działalności,
  • pozyskiwanie wartościowych linków,
  • stałą optymalizację kampanii i weryfikację osiąganych efektów,
  • optymalizację konwersji, której celem jest przekształcenie użytkownika w Twojego klienta. 

Gdy spojrzysz na całą usługę pozycjonowania, okazuje się, że cena za tak kompleksowe prace nie jest wygórowana. Co więcej, przy prawidłowo prowadzonej kampanii pozycjonowania poniesione koszty zwrócą się w dłuższej perspektywie w postaci wzrostu przychodów.

W SEO liczy się tylko pierwsza pozycja w wyszukiwarce

Uważasz, że pozycjonowanie się nie opłaca, ponieważ efekty przynosi tylko pierwsza pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google? Zgadza się, że najwięcej osób klika w pierwszy wynik, który widzą w Google, ale to nie oznacza, że nie masz szansy na konwersje, jeśli Twoja witryna znajduje się na niższych pozycjach w top10. Nawet jeśli użytkownik wejdzie na stronę z top1, nie ma gwarancji, że faktycznie dokona tam zakupu. Być może w Twoim sklepie, znajdującym się na niższej pozycji, będzie niższa cena lub odpowiadająca klientowi forma dostawy albo bardziej kompleksowa usługa. Na decyzję zakupową użytkownika wpływ ma wiele czynników i nie jest nim jedynie pierwsza pozycja w Google. Część użytkowników zdaje sobie sprawę, z czego ona wynika i będzie szukać firm, które spełniają ich oczekiwania w 100%. Nawet jeśli w ramach pozycjonowania wypracujesz drugą, trzecią, a nawet piątą czy dziesiątą pozycję, również masz szansę na zwrot z inwestycji.

Samo pozycjonowanie gwarantuje sprzedaż

Zrezygnowałeś z pozycjonowania, ponieważ przedstawiciele agencji SEO zagwarantowali Ci wzrost sprzedaży, a ten nie nastąpił? W ten sposób uwierzyłeś w jeden z mitów, zgodnie z którym pozycjonowanie gwarantuje efekty w postaci sprzedaży. Jak jest naprawdę? Pozycjonowanie jedynie zwiększa szansę na pozyskanie klienta, ale nie gwarantuje, że użytkownik skorzysta z Twojej oferty. Co możesz zrobić, by go do tego zachęcić? W tym celu postaw na optymalizację współczynnika konwersji. Jej celem jest zoptymalizowanie strony czy sklepu w taki sposób, by  ułatwić klientowi drogę do sfinalizowania transakcji, dodania produktu do koszyka, skorzystania z formularza kontaktowego lub zapisu do newslettera czy pobrania e-booka. Jakie działania wchodzą w zakres optymalizacji konwersji w e-sklepie oraz na stronie internetowej?

  • uproszczenie procesu zakupowego (powinien zawierać maksymalnie trzy kroki),
  • umożliwienie dokonywania zakupów bez rejestracji,
  • zadbanie o szybkość działania strony i jej prawidłowe działanie na urządzeniach mobilnych (wraz z możliwością dokonywania płatności na urządzeniu mobile),
  • zagwarantowanie jak najszerszego katalogu form płatności oraz dostawy,
  • wdrożenie w sklepie online wewnętrznej wyszukiwarki oraz możliwości filtrowania wyników,
  • zaprezentowanie powiązanych lub podobnych produktów w sklepie,
  • optymalizacja strony z błędem 404 w  taki sposób, by użytkownik pozostał w witrynie zamiast ją opuścić,
  • wdrożenie na stronie call to action, czyli bezpośrednich wezwań do działania skierowanych do użytkownika (np. Skontaktuj się z nami, dodaj do koszyka,l zapisz się do newslettera),
  • używanie prostego i zrozumiałego dla klienta języka.

Mity o SEO – dlaczego nie warto w nie wierzyć?

Mity o pozycjonowaniu (SEO) często powtarzane są przez właścicieli firm, którzy współpracowali z nieprofesjonalną agencją SEO i nie osiągnęli satysfakcjonujących efektów. Jeśli jednak kampania przeprowadzona jest w sposób przemyślany i nie zostaje przerwana po kilku miesiącach, powinna przenieść zwrot z inwestycji. Warto jednak pamiętać, że na efekty SEO oraz sprzedaż w internecie wpływa wiele czynników, takich jak cena produktu, dostępność form dostawy i możliwość przeglądania witryny za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Jeśli zadbasz o te elementy, zwiększassz szansę na powodzenia strategii SEO.

Autor: Katarzyna Nowak, widoczni.com

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter
{{ reviewsTotal }} Review
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Link Planner – nowoczesne narzędzie do link buildingu

Link Planner to najnowocześniejsze narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji. Dzięki niemu możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Już w 60 sekund* otrzymasz gotowy plan kampanii, której przygotowanie do tej pory wiązało się z dużym nakładem pracy, posiadaniem wiedzy SEO, a także potrzebą korzystania z wielu, najczęściej płatnych narzędzi.

Relacja z Konferencji SEO Poland 2022

16 września 2022 w ICE Kraków odbyła się współorganizowana przez nas największa konferencja dla polskiej branży SEO. Połączyła w sobie ponad 600 uczestników, kilkunastu prelegentów-specjalistów,

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Reklamodawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! To kolejne skuteczne narzędzie do link buildingu, które warto przetestować! Najnowszy moduł pozwala Reklamodawcom wyszukać

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość i wygodę świadczonych usług. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie plików cookies.