Zarejestruj się

Jak wykorzystać content marketing lokalnie?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

05/10/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

05/10/2020

Spis treści

Marketing lokalny rządzi się swoimi prawami. Masz do dyspozycji dużo mniejszy obszar do objęcia swoimi działaniami (co nie znaczy, że ograniczasz się tylko do jednego punktu na mapie). Daje to możliwości skupienia się na innych elementach w promocji i sprzedaży, niż działając na cały rynek Polski i światowy. W artykule opowiemy Ci jakie skuteczne działania content marketingowe można podejmować w marketingu lokalnym.

Dlaczego content marketing to dobry pomysł w marketingu lokalnym

Działania w sieci są zdecydowanie mocniejszym i trwalszym bodźcem działajacym na odbiorców. Reklama outdoorowa nie spełnia oczekiwań wielu odbiorców, a także ma zasadniczy minus, który zaczął mieć szczególne znaczenie w kontekście pandemii – trzeba wyjść z domu, aby ją zobaczyć. Plakaty szybko są przykrywane kolejnymi, a ulotki często od razu trafiają do kosza, zazwyczaj nie obdarzone nawet spojrzeniem przez potencjalnego konsumenta. Dlatego warto realizować aktywne działania w ramach marketingu internetowego, a szczególnie content marketingu. 

Zanim zaczniesz internetową ekspansję, należy określić cel tych działań. W pierwszej kolejności musisz ułożyć strategię marketingową dla swojej firmy. Powinno być w niej uwzględnione to, co chcesz osiągnąć, a także w jaki sposób chcesz to zrobić. Określ również grupę docelową, do której będziesz kierować się w komunikacji i promocji. Cele, które możesz sobie założyć to przykładowo: zwiększenie ruchu w sklepie internetowym i stacjonarnym, wzrost rozpoznawalności marki, a finalnie również sprzedaży oraz zysków. 

Twórz jakościowe treści, które zapewnią Ci postrzeganie Twojej marki jako eksperta w branży. Skupiaj się na tych elementach, które są charakterystyczne dla niej – jeśli sprzedajesz produkty i usługi, które możesz pokazać, postaw na dobrej jakości grafiki i filmy. Jeśli będą to artykuły lub wpisy, zadbaj szczególnie o warstwę merytoryczną.

Przykłady wykorzystania content marketingu w marketingu lokalnym

Lokalne artykuły sponsorowane

Artykuły możesz publikować w bardzo różnej formie i wielu miejscach w sieci. Pomysłem, w który warto zainwestować jest prowadzenie bloga firmowego. Oprócz ogólnych branżowych wpisów, publikuj dodatkowo treści o charakterze lokalnym. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep rowerowy, możesz udostępnić wpis skupiający się na lokalnych ścieżkach rowerowych. Należy znaleźć element lokalności, który może posłużyć jako baza artykułu.

Ogromną moc oddziaływania na lokalnych odbiorców mają portale dotyczące konkretnego miasta, gminy, czy regionu. Są to zazwyczaj witryny, na których znajdują się informacje, które dotykają i interesują lokalną społeczność. Oprócz korzyści sprzedażowych, które może przynieść publikacja w takim miejscu, ma to walor edukacyjny. Dodatkowo pozycjonuje to Twoją markę jako eksperta w swojej dziedzinie. Jeśli nie wiesz, gdzie publikować tego typu treści, w dalszej części artykułu przeczytasz o tym, jak pomoże Ci w tym Linkhouse.

Lokalne grupy na Facebooku

Kolejnym miejscem, w którym możesz udostępniać swój content i może Ci to przynieść miarodajne zyski, są lokalne grupy na Facebooku. Zazwyczaj poruszają one bardzo różne tematy: od ogólnych, związanych z lokalną społecznością, przez grupy tematyczne, związane z konkretną branżą w danej lokalizacji. Zamiast publikować tam posty stricte reklamowe, dobrze jest się zastanowić jaka jest ta społeczność i jaką wartość dodaną możesz jej oferować. Mogą to być regularne wpisy z poradami lub informacjami dotyczącymi aktualności z branży. Niezwykle ważne jest, aby posługiwać się językiem prostym i budującym relacje. 

Video i webinary dla lokalnej grupy odbiorców

Materiały wideo, a także relacje live i szkolenia na żywo nadadzą Twoim działaniom charakteru i różnorodności. Tworząc swoje treści wideo warto urozmaicić je o cechy lokalne. Możesz np. zrealizować je w charakterystycznym dla społecznej lokalności miejscu, a nawet zaangażować do produkcji okolicznych mieszkańców. Oprócz wideo, świetnym pomysłem jest prowadzenie live’ów i webinarów, które mogą pełnić również funkcję edukacyjną. 

Media społecznościowe z fokusem na lokalność

Social media to świetny (i darmowy) dystrybutor treści. Masz tutaj do wyboru wiele platform, więc w zależności od tego, w jakiej branży pracujesz, należy odpowiednio dobrać kanał. Facebook sprawdza się w większości dziedzin, jednak nie warto ograniczać się tylko do działań w tym medium. Jeśli interesują Cię działania B2B, warto poświęcić czas na rozwijanie profilu swojej marki na LinkedInie. Instagram będzie świetny dla branż mniej specjalistycznych, bardziej związanych z lifestylem. Jeśli masz pomysły na oryginalny content możesz zastanowić się nad Twitterem, Pinterestem, czy TikTokiem. 

Treści ukazujące Twoją działalność od strony lokalnej, będą niezwykle atrakcyjne dla odbiorców. Oprócz tego korzystając z płatnych reklam w mediach społecznościowych, możesz kierować swoje działania bezpośrednio do mieszkańców określonych lokalizacji oraz osób przebywających w danym miejscu tymczasowo. 

Linkhouse w marketingu lokalnym

Artykuły sponsorowane w portalach lokalnych to jedna z najskuteczniejszych form marketingu, skierowana do społeczności zamieszkującej konkretne terytorium. Trudnością w realizacji może być brak wiedzy na temat tego, gdzie publikować takie treści na jakich portalach powinny one być najbardziej efektywne. Z pomocą przychodzi Linkhouse, który w swojej ofercie ma kilka tysięcy portali o różnych zasięgach – również te lokalne. Dzięki temu z łatwością możesz prowadzić działania związane z content marketingiem, a także z pozycjonowaniem witryny w sieci. Warto rozważyć wykorzystanie takiego rozwiązania z uwagi na automatyzację, a także stały monitoring efektów osiąganych przez tę formę. 

Kilka słów podsumowania

Wykorzystanie content marketingu w lokalnych działaniach promocyjnych i sprzedażowych z pewnością odświeży Twoją komunikację, a także wesprze budowanie wizerunku Twojej marki. Na rynku lokalnym Twoja marka będzie postrzegana jako przyjazna społeczności, co na pewno przełoży się na rozpoznawalność, sprzedaż oraz zyski. Warto korzystać z różnych form marketingu treści, ponieważ znacząco wpływa to również na pozycjonowanie firmy w sieci. Nie bój się testować i próbować różnych rozwiązań. Niektóre formy czasami osiągają zaskakujące rezultaty.  

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.