fbpx

,

Jak może Ci pomóc Smartlook?

ikona-data-publikacji

Opublikowano

15/04/2020

ikona-data-publikacji

Opublikowano

15/04/2020

Jak może Ci pomóc Smartlook?

Szukasz narzędzia, które pozwoli Ci dowiedzieć się więcej o Twoich użytkownikach? Smartlook może być idealnym wyborem dla Ciebie. W tym artykule pokażemy Ci, jak to narzędzie może pomóc:

  • znaleźć elementy do poprawy w Twojej aplikacji, albo na stronie internetowej
  • poprawić konwersję
  • wyciągnąć cenne wnioski w bardzo krótkim czasie

Czytaj więcej i dowiedz się, jakie możliwości niesie ze sobą Smartlook.

Czym jest Smartlook i jak może Ci pomóc?

Smartlook to zaawansowane narzędzie analityczne dla stron internetowych i aplikacji mobilnych. Oferuje rozwiązania zarówno dla małych biznesów, jak i dla bardzo dużych firm. 

Jeśli chodzi o konkretne działki i branże, Smartlook szczególnie przydaje się:

  • Projektantom i badaczom UXSpecjaliści od UX mogą używać tego narzędzia aby zobaczyć, jak użytkownicy korzystają z produktu i znaleźć potencjalne problemy z funkcjonalnością.
  • Growth hackerzy i specjaliści od marketingu – Smartlook pozwala im analizować to, jak ludzie zachowują się w zależności od etapu lejka sprzedażowego. 
  • Obsługa klienta – Nagranie ze Smartlook pozwalają specjalistom od obsługi klienta zobaczyć, jak klient używał strony, znaleźć przyczynę, która leży za problemem i zasugerować odpowiednie rozwiązanie. 
  • Specjaliści ecommerce – Narzędzia analityczne pozwalają śledzić im wyniki sklepu i wprowadzać nowe rozwiązania, które pozwolą zwiększyć konwersję.

To tylko kilka z najbardziej popularnych przykładów użycia Smartlooka. To narzędzie może być źródłem wartościowych informacji dla osób z innych działek, na przykład programistów, albo specjalistów od sprzedaży. Smartlook pozwala wyciągać ciekawe wnioski, ale to tylko początek. Możesz się zainspirować i wykorzystać tę wiedzę w kreatywny sposób. 

Oto co Smartlook oferuje dla stron internetowych i aplikacji mobilnych:

Smartlook dla aplikacji mobilnych

To jedna z rzeczy, która wyróżnia Smartlooka na tle podobnych aplikacji. W przeciwieństwie do wielu innych narzędzi, Smartlook wspiera aplikacje mobilne, nie tylko webowe. 

Zobacz jak to narzędzie może Ci pomóc dowiedzieć się więcej o użytkownikach Twojej aplikacji:

Always-on recordings – nagrywanie wszystkich sesji

To jedna z flagowych funkcji Smartlooka. Narzędzie nagrywa każdego użytkownika Twojej aplikacji. Dzięki temu możesz z łatwością znaleźć nagrania konkretnych zachowań. Nie musisz obawiać się, że przegapisz coś ważnego. 

Smartlook to coś więcej niż wielki zbiór nagrań. Nikt z nas nie ma czasu analizować wszystkie z nich, jedno po drugim. Z pomocą przychodzą różne sprytne filtry:

Zaawansowane filtry

Ze Smartlookiem możesz łatwo filtrować nagrania wedlug:

    • daty
    • konkretnej domeny
    • czasu trwania
    • notatek dodany do nagrania 
    • liczby stron w danych nagrania
    • całkowitej liczby wizyt danego użytkownika
    • odwiedzonych URLi, na przykład strony głównej, albo strony z wyceną

To właściwie tylko wisienka na torcie. Możesz korzystać z też innych, bardziej zaawansowanych filtrów:

  • zmiennych opartych na lokalizacji, na przykład mieście, regionie, państwu albo adresie IP
  • filtrów technologicznych, takich jak rodzaj przeglądarki, urządzenie i system operacyjny
  • źródle, w tym tagi UTM albo URL strony odsyłającej
  • szerokiej oferty filtrów opartych na cechach użytkownika. Możesz przeszukiwać sesje na podstawie maila, imienia albo ID użytkownika. Smartlook pozwala też przeglądać nagrania albo tylko nowych, albo tylko powracających użytkowników. Co więcej, możesz dodać konkretne osoby do ulubionych, używać swojego API i filtrować za pomocą daty, kiedy użytkownik był widziany po raz pierwszy – albo po raz ostatni. Jak widać, wybór jest naprawdę spory. 

Śledzenie eventów

https://www.youtube.com/watch?v=cNkzCak5WyA

Nie musisz szukać tego momentu ręcznie. Kiedy już wiesz, czego potrzebujesz, możesz stworzyć w Smartlook konkretny event.

Właściwie każde zachowanie w aplikacji może być eventem. Możesz skupić się na kliknięciach na konkretnych element, danej aktywności, albo akcji przesłanej przez API. Smartlook wyróżnia różne rodzaje eventów:

  • Aktywność albo view controller – Każdy ekran Twojej aplikacji mobilnej może być zdefiniowany jako event. 
  • Dotknięty element – Każdy tap, na przykład na konkretnym przycisku, również może stać się eventem.
  • Scalone eventy – Możesz scalić różne aktywności w jeden event i przeglądać nagrania, które zawierają wszystkie z tych akcji.
  • Kliki z dodatkowymi własnościami (custom properties) – Ten rodzaj eventów świetnie się sprawdza do śledzenia różnych wersji w ramach jednego A/B testu.

Kiedy filtrujesz sesje pod kątem danych eventów, nagranie odtworzy się od momentu, w którym event miał miejsce. To oszczędza bardzo dużo czasu, szczególnie kiedy masz setki nagrań do obejrzenia.

Wybór filtrów eventowych w Smartlooku też jest całkiem spory. To tylko kilka z tych najważniejszych:

  • Kliki na tekst albo selektor CSS – Ten filtr odnosi się do dodatkowych własności (custom properties) wspomnianych wyżej.
  • Błędy Javascript i wściekłe kliki (rage clicks) –  Te dwie funkcje pozwolą Ci odkryć, co budzi frustrację w Twoich użytkownikach. Smartlook wykrywa błędy na stronie i momenty, gdy użytkownik klika na coś bardzo szybko i kilka razy pod rząd. Takie zdarzenie sugeruje, że warto coś poprawić.

Inne filtry odnoszą się do wpisywanego tekstu, lejków marketingowych i wielu innych czynników. Cały czas pojawiają się nowe opcje. 

Lejki (funnels)

Przejdźmy do kolejnej ważnej funkcji Smartlooka: lejków. To narzędzie pozwoli Ci zrozumieć, dlaczego ludzie wychodzą z Twojej aplikacji. Możesz oglądać nagrania i dowiedzieć się, dlaczego użytkownicy nie kończą swojej ścieżki. Ta wiedza pozwoli Ci znaleźć najważniejsze problemy, odpowiednie rozwiązania i zwiększyć konwersję. Lejki są świetną opcją do analizowania tego, jak użytkownicy rejestrują się albo dokonują płatności w aplikacji.

https://www.youtube.com/watch?v=w5Lg8VLR_PU

Inne funkcje związane z lejkami to:

  • Retroaktywne statystyki – To kolejna rzecz, która odróżnia Smartlooka od narzędzi takich jak Google Analytics. Nie musisz zbierać nowych danych. Możesz korzystać z tych, które już masz.
  • Lejki z eventów – Zamiast tworzyć lejki z URLi, możesz je budować również z eventów. 

Innymi słowy, to świetna rzecz, która pozwoli Ci zrozumieć szerszy kontekst zachowań. 

Wygodne raporty

Jedna z najlepszych rzeczy w Smartlooku to prosty dostęp do informacji:

  • Modyfikowalny dashboard – To ekran, który widzisz po otworzeniu Smartlooka. W zależności od Twoich potrzeb, możesz wybrać dane, które będą widoczne w dashboardzie.
  • Maile z raportami – Nie musisz nawet otwierać samego narzędzia. Smartlook będzie wysyłać Ci gotowe raporty email. Takie krótkie podsumowania pozwolą Ci śledzić na bieżąco Twoje postępy.
  • Alerty o zmianach – Dostaniesz powiadomienia o nietypowych zmianach w Twoich statystykach. Dzięki temu znajdziesz kluczowe problemy, zanim będą mogły wpłynąć na Twój biznes.

Smartlook dla stron internetowych

Większość z opcji Smartlooka dla aplikacji mobilnych jest dostępna też dla stron internetowych. Mowa tutaj o nagrywaniu, filtrach, śledzeniu eventów, raportowaniu i lejkach. Jest jednak pewne narzędzie dostępne tylko dla stron: 

Heatmaps (mapy cieplne)

Mapy cieplne (heatmaps) są jedną z najciekawszych funkcji Smartlooka. Pozwalają Ci one sprawdzić, które elementy na Twojej stronie dostają najwięcej uwagi. Możesz zobaczyć, gdzie użytkownicy klikają, jak przesuwają kursor myszki i jak daleko scrollują. 

Istnieją trzy różne rodzaje map cieplnych: mapa klików, mapa ruchów kursowa i mapa scrollowania, jak ta przedstawiona poniżej:

Wygląda nieźle, prawda? Oto inne zalety map cieplnych Smartlooka:

  • Działają retroaktywnie – Podobnie jak w wypadku lejków, nie musisz czekać, aż zbierzesz nowe dane. Możesz działać z tym, co już masz. 
  • Możesz zobaczyć, jak różnią się różne grupy użytkowników – Smartlook pozwala sprawdzić, jak zachowanie użytkowników powracających różni się od tych nowych. 
  • Pozwalają porównać różne urządzenia – Widzisz, jak ludzie używają Twojej strony na laptopie, smartfonie albo tablecie. Różnice bywają całkiem zadziwiające.

Integracje ze Smartlook

Narzędzia działają lepiej, gdy działają razem. Smartlook oferuje szeroki wybór integracji z innymi znanymi aplikacjami, takimi jak:

  • Slack, aby mieć wszystkie powiadomienia w jednym miejscu.
  • Intercom, żeby zobaczyć, jak dana osoba używała Twojej strony albo aplikacji.
  • Google Analytics i Google Tag Manager, żeby połączyć dane jakościowe i ilościowe.
  • Platformy ecommerce, takie jak Shopify, Shoptec, Shoprenter, Shoper, Soteshop, RedCart, ClickShop i wiele innych. To świetne rozwiązanie, żeby poprawić wyniki Twojego sklepu online.
  • Większość platform do tworzenia stron, np. Wix.com, WordPress and Bloger (Blogspot).

Jak widzisz, istnieje mnóstwo integracji, które ułatwią Ci życie. Nie musisz zmieniać wszystkich przyzwyczajeń: Smartlook jest gotowy do połączenia z Twoimi ulubionymi aplikacjami.

Już teraz możesz skorzystać z darmowego triala oraz wersji freemium. Sprawdź i zobacz, jak Smartlook może Ci pomóc ulepszyć Twój produkt.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter
{{ reviewsTotal }} Review
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Link Planner – nowoczesne narzędzie do link buildingu

Link Planner to najnowocześniejsze narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji. Dzięki niemu możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Już w 60 sekund* otrzymasz gotowy plan kampanii, której przygotowanie do tej pory wiązało się z dużym nakładem pracy, posiadaniem wiedzy SEO, a także potrzebą korzystania z wielu, najczęściej płatnych narzędzi.

Relacja z Konferencji SEO Poland 2022

16 września 2022 w ICE Kraków odbyła się współorganizowana przez nas największa konferencja dla polskiej branży SEO. Połączyła w sobie ponad 600 uczestników, kilkunastu prelegentów-specjalistów,

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Reklamodawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! To kolejne skuteczne narzędzie do link buildingu, które warto przetestować! Najnowszy moduł pozwala Reklamodawcom wyszukać

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość i wygodę świadczonych usług. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie plików cookies.