Wstęp
We wrześniu na naszej platformie miała miejsce premiera innowacyjnego narzędzia Link Planner. Samodzielnie dobiera ono najbardziej optymalne linki dla wskazanych domen, co pozwala m.in. na:
• zaplanowanie kampanii bez wiedzy, ani większego doświadczenia w link buildingu,
• oszczędzenie czasu, który spędzilibyśmy na wyszukiwaniu oraz ocenianiu linków samodzielnie,
• kompleksową realizację kampanii – nie tylko zakupienie linków, ale także sugestii ich rozmieszczenia,
• zminimalizowanie kosztów narzędzi niezbędnych do zaplanowania działań.
Na podstawie ponad 30 parametrów SEO, narzędzie ocenia potencjał, dobiera linki i wskazuje słowa kluczowe dla kampanii poszczególnych stron. Dzięki swojej uniwersalnej strukturze pozwala tanio, szybko i wygodnie znaleźć najlepsze linki zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom.
Aby potwierdzić skuteczność naszego narzędzia przygotowaliśmy kilka kampanii link buildingowych, których wynikami dzieliliśmy się z Wami na naszym blogu. Kampania, którą przedstawiamy poniżej przeprowadzona została przez naszego klienta za pomocą Link Plannera. Po wskazaniu wyłącznie celu kampanii, adresu domeny oraz zakładanego budżetu, narzędzie automatycznie dobrało za niego najlepsze rozwiązania.
Szczegóły kampanii
Celem poniższej kampanii było zwiększenie widoczności domeny zestawienie.pl. Aby osiągnąć taki efekt, warto wziąć pod uwagę uwagę trzy grupy rankingowe – linki zewnętrzne, elementy techniczne oraz content. W przypadku poniższej kampanii zmiany dotyczyły wyłącznie linków zewnętrznych dobranych przez Link Planner.
Koszty: 5400 zł netto
Liczba zakupionych linków: 29
Data kampanii: 05.11.2022
Komentarz: Przeanalizowany został okres od nowego roku do okresu przygotowania kampanii. Brane pod uwagę są zatem dwa pierwsze tygodnie stycznia w porównaniu do dwóch pierwszych tygodni listopada. Celowo pominięty został okres świąteczny, którego analiza nie jest trafnym pomysłem, ze względu na jego sezonowość.
Adresy URL, które dostały linki z Link Plannera:
Przykłady kupionych linków:
https://supernowosci24.pl/opiekacze-do-kanapek-ranking-najlepszych-modeli/
Jak zmieniała się widoczność według narzędzi?
Semstorm
Ahrefs
Google Search Console
Serwis był w ostatnim czasie na delikatnym wzroście, jednak po kampanii link buildingowej jego wzrost przyspieszył. Szczególnie można to zauważyć dla linkowanych adresów URL, których widoczność była bardzo niska.
Porównanie
Ruch organiczny (zakładka Sieć)
Wzrost kliknięć o 58%, a jednocześnie wzrost wyświetleń o 54%.
Ruch organiczny (zakładka Grafika)
Wzrost kliknięć o 17%, a jednocześnie wzrost wyświetleń o 24%.
Ruch organiczny na linkowanych adresach URL
Wzrost kliknięć o 101%, a wzrost wyświetleń o 33%.
Porównanie pozycji
Link building poza wpływem na linkowane adresy URL wpływa także na całą witrynę. Odbywa się to za pomocą linkowania wewnętrznego i czynników On-Site’owych. Linkowane adresy URL otrzymują wartość dodaną, a następnie poprzez linki wewnętrzne wartość ta rozchodzi się na inne strony w serwisie. Dlatego tak często strony internetową rosną uzyskując zaledwie kilka lub kilkanaście linków zewnętrznych.
Przykłady wzrostu pozycji dla całego serwisu zestawienie.pl
Minus oznacza, że serwis zajmuje wyższą pozycję dla danej frazy. W przypadku, gdy na wykresie w okresie listopadowym widać 0 – nie jest to pozycja 0, tylko brak widoczność dla danej frazy w danym okresie.
Analiza linkowanych adresów URL
Falownice do włosów
Widoczność i estymowany ruch według Ahrefs
Kliknięcia w Google Search Console
Pozycje w Google Search Console
Wyższy wzrost pozycji widzimy dla fraz, które dokładnie odpowiadają intencji strony docelowej jak “opinie” czy “ranking”. Widoczność URLa wzrosła o 102 słowa kluczowe – oznacza to, że serwis nie notował żadnych wyświetleń w okresie listopadowym.
Gofrownice
Widoczność i estymowany ruch według Ahrefs
Kliknięcia w Google Search Console
Pozycje w Google Search Console
Wyraźny wzrost pozycji dla fraz związanych z gofrownicami. Jak w poprzednim przykładzie wyższe wzrosty dotyczą fraz, które idealnie powiązane są intencją ze stroną docelową jak ”ranking” czy “najlepsza”.
URL poprawił swoją widoczność o kolejnych 49 fraz.
Opiekacz do kanapek
Widoczność i estymowany ruch według Ahrefs
Kliknięcia w Google Search Console
Pozycje w Google Search Console
Frazy które notują spadek dotyczą poniższych słów kluczowych:
ranking opiekaczy 2022 -> adres jest zoptymalizowany pod rok 2023
opiekacz 3w1 ranking -> dotyczy innego klastra tematycznego niż analizowany artykuł
Pozostałe frazy związane z danym adresem URL notują wzrost pozycji. Tradycyjnie większe wzrosty można zaobserwować tam, gdzie fraza związana jest intencją ze stroną docelową:
opiekacz do kanapek ranking
najlepszy opiekacz do kanapek
opiekacz grill do kanapek ranking
Adres URL zwiększył swoją widoczność o 66 słów kluczowych.
Podsumowanie
Zgodnie z informacją na początku wpisu, linki zewnętrzne to tylko jeden z trzech grup czynników rankingowych (pozostałe dwa to elementy techniczne oraz content). Jednak mimo, że zmiany dotyczyły wyłącznie linków zewnętrznych, dostrzegalne są znaczne efekty prowadzonych działań.
Wzrost kliknięć wynosi już 101% dla linkowanych adresów URL, a 58% dla całego serwisu. Średnia pozycja dla całej witryny wzrosła o 3,4. I to w zaledwie 8 tygodni. Mimo to w najbliższym czasie spodziewamy się jeszcze poprawienia tych wyników, ponieważ serwis notuje regularne wzrosty pozycji i widoczności.
Komentarz specjalisty: zdajemy sobie również sprawę, że w okresie od listopada do stycznia w Google przetoczyły się dwie, a może nawet 3 aktualizacje algorytmu. Google od pewnego czasu przyzwyczaja nas do tego, że aktualizację będą coraz częstsze. Finalnie liczy się to jak on-site i off-site danego serwisu współpracują oraz jakie osiągają efekty. W grudniu jedną z aktualizacji był SpamBrain dotyczący linków zewnętrznych. Jak widać nie przeszkodził on w skutecznej realizacji kampanii link buildingowej.
Link Planner
Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Plannerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędzie to bierze pod uwagę więcej czynników i korzysta z większej liczby narzędzi, niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, realizację i pomoc przy publikacjach. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufanie systemowi sztucznej inteligencji, że to co proponuje przyniesie pozytywny wpływ na jego serwis.
Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera!
Zarejestruj się za darmo, aby otrzymać 2 kredyty na przetestowanie narzędzia.
Kolejne Case Study Link Plannera już w przygotowaniu.