Jak podnieść liczbę kliknięć dla linkowanych adresów URL o 100%? – Case study Zestawienie.pl

ikona-data-publikacji
Opublikowano

24/01/2023

ikona-data-publikacji
Opublikowano

24/01/2023

Spis treści

Wstęp

We wrześniu na naszej platformie miała miejsce premiera innowacyjnego narzędzia Link Planner. Samodzielnie dobiera ono najbardziej optymalne linki dla wskazanych domen, co pozwala m.in. na:

• zaplanowanie kampanii bez wiedzy, ani większego doświadczenia w link buildingu,
oszczędzenie czasu, który spędzilibyśmy na wyszukiwaniu oraz ocenianiu linków samodzielnie,
kompleksową realizację kampanii – nie tylko zakupienie linków, ale także sugestii ich rozmieszczenia,
zminimalizowanie kosztów narzędzi niezbędnych do zaplanowania działań.

Na podstawie ponad 30 parametrów SEO, narzędzie ocenia potencjał, dobiera linki i wskazuje słowa kluczowe dla kampanii poszczególnych stron. Dzięki swojej uniwersalnej strukturze pozwala tanio, szybko i wygodnie znaleźć najlepsze linki zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom.

Aby potwierdzić skuteczność naszego narzędzia przygotowaliśmy kilka kampanii link buildingowych, których wynikami dzieliliśmy się z Wami na naszym blogu. Kampania, którą przedstawiamy poniżej przeprowadzona została przez naszego klienta za pomocą Link Plannera. Po wskazaniu wyłącznie celu kampanii, adresu domeny oraz zakładanego budżetu, narzędzie automatycznie dobrało za niego najlepsze rozwiązania.

Szczegóły kampanii

Celem poniższej kampanii było zwiększenie widoczności domeny zestawienie.pl. Aby osiągnąć taki efekt, warto wziąć pod uwagę uwagę trzy grupy rankingowe – linki zewnętrzne, elementy techniczne oraz content. W przypadku poniższej kampanii zmiany dotyczyły wyłącznie linków zewnętrznych dobranych przez Link Planner.

 

Koszty: 5400 zł netto

Liczba zakupionych linków: 29
Data kampanii: 05.11.2022

Staty Zestawienie 2

Komentarz: Przeanalizowany został okres od nowego roku do okresu przygotowania kampanii. Brane pod uwagę są zatem dwa pierwsze tygodnie stycznia w porównaniu do dwóch pierwszych tygodni listopada. Celowo pominięty został okres świąteczny, którego analiza nie jest trafnym pomysłem, ze względu na jego sezonowość.

 

Adresy URL, które dostały linki z Link Plannera:

 Przykłady kupionych linków:

 

Jak zmieniała się widoczność według narzędzi?

Semstorm

1

 

Ahrefs

2

 

Google Search Console

5 

Serwis był w ostatnim czasie na delikatnym wzroście, jednak po kampanii link buildingowej jego wzrost przyspieszył. Szczególnie można to zauważyć dla linkowanych adresów URL, których widoczność była bardzo niska.

Porównanie

Pierwsze dwa tygodnie listopada porównane zostały do dwóch pierwszych tygodni stycznia. Jak wspomniano wcześniej, pominięty został okres świąteczny, bowiem wtedy wyświetleń jest bardzo dużo.

 

Ruch organiczny (zakładka Sieć)

4

Wzrost kliknięć o 58%, a jednocześnie wzrost wyświetleń o 54%. 

Ruch organiczny (zakładka Grafika)

6

Wzrost kliknięć o 17%, a jednocześnie wzrost wyświetleń o 24%.

Ruch organiczny na linkowanych adresach URL

8

Wzrost kliknięć o 101%, a wzrost wyświetleń o 33%.

Porównanie pozycji

Link building poza wpływem na linkowane adresy URL wpływa także na całą witrynę. Odbywa się to za pomocą linkowania wewnętrznego i czynników On-Site’owych. Linkowane adresy URL otrzymują wartość dodaną, a następnie poprzez linki wewnętrzne wartość ta rozchodzi się na inne strony w serwisie. Dlatego tak często strony internetową rosną uzyskując zaledwie kilka lub kilkanaście linków zewnętrznych.

 

Przykłady wzrostu pozycji dla całego serwisu zestawienie.pl

7

 

Minus oznacza, że serwis zajmuje wyższą pozycję dla danej frazy. W przypadku, gdy na wykresie w okresie listopadowym widać 0 – nie jest to pozycja 0, tylko brak widoczność dla danej frazy w danym okresie.

Analiza linkowanych adresów URL

Falownice do włosów

Widoczność i estymowany ruch według Ahrefs

9

 

Kliknięcia w Google Search Console

11

 

Pozycje w Google Search Console

10

 

Wyższy wzrost pozycji widzimy dla fraz, które dokładnie odpowiadają intencji strony docelowej jak “opinie” czy “ranking”. Widoczność URLa wzrosła o 102 słowa kluczowe – oznacza to, że serwis nie notował żadnych wyświetleń w okresie listopadowym.

12

 

Gofrownice

Widoczność i estymowany ruch według Ahrefs

14

 

Kliknięcia w Google Search Console

15

 

Pozycje w Google Search Console

13

Wyraźny wzrost pozycji dla fraz związanych z gofrownicami. Jak w poprzednim przykładzie wyższe wzrosty dotyczą fraz, które idealnie powiązane są intencją ze stroną docelową jak ”ranking” czy “najlepsza”.

 

URL poprawił swoją widoczność o kolejnych 49 fraz.

16

Opiekacz do kanapek

Widoczność i estymowany ruch według Ahrefs

18

 

Kliknięcia w Google Search Console

19

 

Pozycje w Google Search Console

17

Frazy które notują spadek dotyczą poniższych słów kluczowych:

  • ranking opiekaczy 2022 -> adres jest zoptymalizowany pod rok 2023

  • opiekacz 3w1 ranking -> dotyczy innego klastra tematycznego niż analizowany artykuł

 Pozostałe frazy związane z danym adresem URL notują wzrost pozycji. Tradycyjnie większe wzrosty można zaobserwować tam, gdzie fraza związana jest intencją ze stroną docelową:

  • opiekacz do kanapek ranking

  • najlepszy opiekacz do kanapek

  • opiekacz grill do kanapek ranking

 Adres URL zwiększył swoją widoczność o 66 słów kluczowych.

20 

Podsumowanie

Zgodnie z informacją na początku wpisu, linki zewnętrzne to tylko jeden z trzech grup czynników rankingowych (pozostałe dwa to elementy techniczne oraz content). Jednak mimo, że zmiany dotyczyły wyłącznie linków zewnętrznych, dostrzegalne są znaczne efekty prowadzonych działań.

 

Wzrost kliknięć wynosi już 101% dla linkowanych adresów URL, a 58% dla całego serwisu. Średnia pozycja dla całej witryny wzrosła o 3,4. I to w zaledwie 8 tygodni. Mimo to w najbliższym czasie spodziewamy się jeszcze poprawienia tych wyników, ponieważ serwis notuje regularne wzrosty pozycji i widoczności.

 

Komentarz specjalisty: zdajemy sobie również sprawę, że w okresie od listopada do stycznia w Google przetoczyły się dwie, a może nawet 3 aktualizacje algorytmu. Google od pewnego czasu przyzwyczaja nas do tego, że aktualizację będą coraz częstsze. Finalnie liczy się to jak on-site i off-site danego serwisu współpracują oraz jakie osiągają efekty. W grudniu jedną z aktualizacji był SpamBrain dotyczący linków zewnętrznych. Jak widać nie przeszkodził on w skutecznej realizacji kampanii link buildingowej.

Link Planner

Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Plannerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędzie to bierze pod uwagę więcej czynników i korzysta z większej liczby narzędzi, niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, realizację i pomoc przy publikacjach. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufanie systemowi sztucznej inteligencji, że to co proponuje przyniesie pozytywny wpływ na jego serwis. 

 

Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera

Zarejestruj się za darmo, aby otrzymać 2 kredyty na przetestowanie narzędzia.

 

Kolejne Case Study Link Plannera już w przygotowaniu.

 

 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.