Case study sklepu z meblami ogrodowymi – Ratanland.pl

ikona-data-publikacji
Opublikowano

21/02/2023

ikona-data-publikacji
Opublikowano

21/02/2023

Spis treści

Wstęp

We wrześniu na naszej platformie miała miejsce premiera innowacyjnego narzędzia Link Planner. Samodzielnie dobiera ono najbardziej optymalne linki dla wskazanych domen, co pozwala m.in. na:

• zaplanowanie kampanii bez wiedzy, ani większego doświadczenia w link buildingu,
oszczędzenie czasu, który spędzilibyśmy na wyszukiwaniu oraz ocenianiu linków samodzielnie,
kompleksową realizację kampanii – nie tylko zakupienie linków, ale także sugestii ich rozmieszczenia,
zminimalizowanie kosztów narzędzi niezbędnych do zaplanowania działań.

Na podstawie ponad 30 parametrów SEO, narzędzie ocenia potencjał, dobiera linki i wskazuje słowa kluczowe dla kampanii poszczególnych stron. Dzięki swojej uniwersalnej strukturze pozwala tanio, szybko i wygodnie znaleźć najlepsze linki zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom.

Aby potwierdzić skuteczność naszego narzędzia przygotowaliśmy kilka kampanii link buildingowych, których wynikami dzieliliśmy się z Wami na naszym blogu. Kampania, którą przedstawiamy, przeprowadzona została samodzielnie przez naszego klienta i przyniosła pozytywne efekty dla jego witryny. Wszystkie zakupione linki zostały jednak dobrane za pomocą naszego narzędzia – Link Planner. Po wybraniu przez klienta wyłącznie celu kampanii, adresu domeny oraz zakładanego budżetu, narzędzie automatycznie wybrało za niego najlepsze rozwiązania, których efekty prezentujemy poniżej.

Szczegóły kampanii

Kampania ta opisuje branżę sezonową, która pełnię sezonu ma dopiero przed sobą. Dlatego głównymi elementami nad którymi warto skupiać się w przypadku weryfikacji efektów jest widoczność serwisu w Google i pozycje fraz, które były celem kampanii. W poniższym case study wzrost wyszukiwań następuje w marcu.

 

1

Żródło: Google Trends. Sezon branży ogrodowej z danym roku kalendarzowym rozpoczyna się w marcu.

 

 

Koszty: łącznie 6800 zł netto (podzielone na 3 okresy)

Liczba zakupionych linków: 29

Data rozpoczęcia kampanii: 4 listopada 2022.

Group 116


Komentarz
: Linkowane w kampanii słowa kluczowe (frazy) zostały przeanalizowane za pomocą narzędzia Google Search Console. Porównano okresy od 6 do 12 lutego 2023 oraz od 31 października do 6 listopada 2022. Jest to okres rozpoczęcia kampanii oraz tydzień, w którym przygotowywane jest to Case Study. Ruch w branży ogrodowej pod koniec roku jest nikły ze względu na wspomnianą wcześniej sezonowość. Zaczyna on rosnąć dopiero od nowego roku, dlatego w poniższym case study skupiono się wyłącznie na wzroście pozycji fraz kluczowych, a nie na ruchu (jak to miało miejsce w przypadku poprzednich case studies).

Adresy URL, które zakupiły linki z Link Plannera:

 

Przykładowe pozyskane publikacje:

 

Na wykresach zaznaczone są 3 strzałki. To okresy 3 inwestycji w linki z Linkhouse.

Klient rozpoczął od kampanii na kwotę 2000 zł netto.

Druga kampania była na kwotę 2200 zł netto

Trzecia kampania na kwotę 2600 zł netto.

Ahrefs

2


Na pierwszym wykresie widać estymowany ruch w narzędziu Ahrefs.

Na drugim wykresie widać widoczność fraz w TOP3 (linia niżej) oraz w TOP10 (linia wyżej) w wynikach organicznych Google.

 

Google Search Console

3


Na powyższym wykresie widać średnią pozycję wszystkich linkowanych adresów URL według narzędzia Google. Pominięto zapytania brandowe, na które serwis zawsze zajmuje wysokie pozycje i które mogą zaburzyć realną ocenę. 


DODATKOWO WARTE UWAGI:

Serwis od połowy listopada notuje spadek indeksacji, co od razu odbija się na widoczności długiego ogona serwisu, czyli fraz kluczowych zawierających więcej niż 3-4 słowa.  

4

Na wykresie pokazana jest indeksacja serwisu według Google Search Console. Liczba stron w indeksie spadła o 20%.

 

Widoczność słów w TOP100 według Ahrefs od razu po spadku indeksacji zaczyna spadać.

5


Spadek widoczności TOP100 następuje w okresie, w którym z serwisu wyindeksowała się część podstron – jest to naturalne. Jednak może odbić się negatywnie na widoczność całego serwisu.

Analiza linkowanych adresów URL

Strona główna – ratanland.pl

6


Na załączonym screenie widać wzrost estymacji ruchu według Ahrefs na stronie głównej. Narzędzie to wylicza potencjalny ruch na podstawie pozycji fraz kluczowych. Nie uwzględnia sezonowości.

 

7


Jeśli w danym wierszu widać pozycję 0, oznacza to, że nie zanotowano wyświetlenia na tę frazę w okresie od 31.10 do 6.11. Zgodnie z intencją strony głównej najbardziej zyskują frazy z wykorzystaniem “ogrodowe” oraz “na taras”. Jest to efekt, którego oczekuje każdy, kto prowadzi kampanię SEO.

Podstrona ratanland.pl – “Wyprzedaż”

8


Estymowany ruch na podstronie wyprzedaży według Ahrefs. Poziom jest bardzo podobny, ale góry na wykresie oznaczają, że serwis zdobywa wyższe pozycje w różnych okresach czasu w wyszukiwarce. Finalnie po 3 miesiącach estymowany ruch jest miminalnie wyższy.

 

9

Wzrost pozycji jest zauważalny, mimo iż poziom widoczności słów kluczowych się nie zmienił według Ahrefs. Przykładowy wzrost pozycji nastąpił z 11,8 na pozycję 7,2 dla frazy “meble ogrodowe wyprzedaż”.

 

Podstrona ratanland.pl – “Meble ogrodowe drewniane”

11


Estymowany ruch na podstronie drewnianych mebli ogrodowych według Ahrefs.

 

12


Pozycje podstawowych słów kluczowych jak “meble ogrodowe drewniane” oraz “drewniane meble ogrodowe” nie zanotowały zmian. Może to wynikać z tego, że konkurencyjne serwisy są dużo mocniejsze i potrzeba większej inwestycji, aby je wyprzedzić.


Pozostały długi ogon lekko podniósł swoje pozycje do góry. Pozycje z 0 w okresie listopadowym, oznaczają, że strona nie zanotowała wyświetleń na te zapytania w tamtym okresie. Jest to naturalny efekt wynikający z metodologii zbierania danych przez Google Search Console.

 

DODATKOWO WARTE UWAGI:

Przed serwisem ratanland.pl w wynikach wyszukiwania znajdują się ogrodosfera.pl, allegro.pl oraz panel z grafikami. Niestety panel ten jest trudny do przeskoczenia. Google wrzuca bowiem obrazy do wyników wyszukiwania, kiedy według niego fraza ma intencję związaną z przeglądaniem zdjęć. Poniżej można to zaobserwować na zrzucie ekranu z pozycji 2,3 i 4 na zapytanie “meble ogrodowe drewniane”.

10

Podstrona ratanland.pl – “ławki ogrodowe drewniane”

 new2

Estymowany ruch na podstronie “ławki ogrodowe drewniane” według Ahrefs. Strzałka wyznacza wzrost estymowanego ruchu na tej podstronie.

 

new

Powyższa tabela wygenerowana z Google Search Console wskazuje na wzrosty pozycji poszczególnych fraz kluczowych – od początku kampanii do pierwszego tygodnia lutego.

Podstrona ratanland.pl – “Donice ogrodowe”

13

Estymowany ruch według Ahrefs na podstronie z donicami ogrodowymi. Strzałka pokazuje wzrost estymowanego ruchu od rozpoczęcia kampanii link buildingowej.

14

Na powyższej tabelce widać, że na te frazy serwis nie był widoczny w okresie listopadowym – stąd 0 w tabelce. Ładnie pokazuje to wykres widoczności TOP100 w Ahrefs, gdzie widać wzrost widoczności fraz właśnie na tym adresie URL.

 

15

Podsumowanie

Zgodnie z informacją na początku wpisu, linki zewnętrzne to tylko jeden z trzech grup czynników rankingowych (pozostałe dwa to elementy techniczne oraz content). W danym okresie zmiany dotyczyły głównie linków zewnętrznych, dlatego na linkowanych adresach URL widać efekty prowadzonych działań Link Buildingowych. Dostrzegalne są znaczne efekty prowadzonych działań.

Mimo iż cała witryna w tym okresie zaliczyła spadek i jej widoczność niewiele urosła, tak linkowane adresy URL zaliczyły wzrosty. Pod kątem On-Site serwis zanotował spadek indeksacji z 590 rankujących adresów URL na 420 adresy URL. Kampaniami Link Buildingu udało się nadrobić straty widoczności, które widać na wykresie “Organic keywords by top position”.

16

Komentarz specjalisty: zdajemy sobie również sprawę, że w tym okresie przetoczyły się aktualizacje Helpful Content Update oraz SpamBrain. Aktualizację są naturalną częścią ekosystemu Google.

Link Planner w służbie Link Buildingu

Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Plannerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędzie to bierze pod uwagę więcej czynników i korzysta z większej liczby narzędzi, niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, realizację i pomoc przy publikacjach. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufanie systemowi sztucznej inteligencji, że to co proponuje przyniesie pozytywny wpływ na jego serwis. 

Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera
Zarejestruj się za darmo, aby otrzymać 2 kredyty na przetestowanie narzędzia.
Kolejne Case Study Link Plannera już w przygotowaniu!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Jak wypromować sklep internetowy?

Branżę e-commerce możemy rozumieć jako szeroko pojęty handel elektroniczny. Rynek ten z roku na rok staje się coraz bardziej dochodowy. Dodatkowo taka forma sprzedaży wiąże

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.