Wzrost kliknięć całego serwisu o 194%, czyli case study Promees.pl

ikona-data-publikacji
Opublikowano

01/02/2023

ikona-data-publikacji
Opublikowano

01/02/2023

Spis treści

Wstęp

We wrześniu na naszej platformie miała miejsce premiera innowacyjnego narzędzia Link Planner. Samodzielnie dobiera ono najbardziej optymalne linki dla wskazanych domen, co pozwala m.in. na:

• zaplanowanie kampanii bez wiedzy, ani większego doświadczenia w link buildingu,
oszczędzenie czasu, który spędzilibyśmy na wyszukiwaniu oraz ocenianiu linków samodzielnie,
kompleksową realizację kampanii – nie tylko zakupienie linków, ale także sugestii ich rozmieszczenia,
zminimalizowanie kosztów narzędzi niezbędnych do zaplanowania działań.

Na podstawie ponad 30 parametrów SEO, narzędzie ocenia potencjał, dobiera linki i wskazuje słowa kluczowe dla kampanii poszczególnych stron. Dzięki swojej uniwersalnej strukturze pozwala tanio, szybko i wygodnie znaleźć najlepsze linki zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom.

Aby potwierdzić skuteczność naszego narzędzia przygotowaliśmy kilka kampanii link buildingowych, których wynikami dzieliliśmy się z Wami na naszym blogu. Kampania, którą przedstawiamy poniżej przeprowadzona została przez naszego klienta za pomocą Link Plannera. Po wskazaniu wyłącznie celu kampanii, adresu domeny oraz zakładanego budżetu, narzędzie automatycznie dobrało za niego najlepsze rozwiązania.

Szczegóły kampanii

Celem kampanii klienta, było podniesienie ruchu i sprzedaży w serwisie promees.pl. Aby osiągnąć taki efekt, warto wziąć pod uwagę uwagę trzy grupy rankingowe – linki zewnętrzne, elementy techniczne oraz content. W przypadku poniższej kampanii zmiany dotyczyły wyłącznie linków zewnętrznych dobranych przez Link Planner.

 

Koszty: łącznie 8000 zł netto (podzielone na 3 okresy)

Liczba zakupionych linków: 33
Start kampanii: 3 października 2022

Group 85

Komentarz: Przeanalizowany został okres pierwszych dwóch tygodni października, kiedy kampania się zaczęła do dwóch ostatnich tygodni stycznia. Pomijamy okres świąteczny oraz stronę główną, ze względu na duże wahania ruchu brandowego. To co wyróżnia tą kampanię na tle innych – to decyzja klienta o długości znaków artykułów, które klient w większości zamówił o długości 5000 oraz 7000 znaków. Mogło mieć to pozytywny wpływ zarówno na wartość linka jak i indeksację tych artykułów.


Adresy URL, które dostały linki z Link Plannera:

Przykładowe pozyskane publikacje:


Jak zmieniała s
ię widoczność według narzędzi?

 

Na wykresach zaznaczone są 3 strzałki. To okresy 3 inwestycji w linki.

Klient rozpoczął od kampanii na kwotę 3000 zł netto.

Druga kampania była na kwotę 2500 zł netto

Trzecia kampania na kwotę 1500 zł netto.

Semstorm

1 1

Ahrefs

2 1

 

Natomiast w Ahrefs wartość ruchu wzrosła z 3000$ na poziomie 5600$. Nie mamy dostępu do zysków w Google Analytics, dlatego zamieszczona zostaje wyłącznie estymacja Ahrefs.

3

Google Search Console

4 1

Dobry link building wpływa na ruch organiczny z wyszukiwarki grafiki, który wzrósł również o około 100%.

5 1

Serwis do kampanii link buildingowej nie miał wzrostów, wręcz statystycznie od sierpnia notował spadki kliknięć z wyników wyszukiwania. Dopiero po kampanii serwis zaczyna najpierw rosnąć powoli, a następnie po kolejnej kampanii jego wzrost ruchu przyśpiesza, mimo, że widoczność na chwile spadła.

6 1

Analiza linkowanych adresów URL

Komplet bielizny damskiej

7 1

Wzrost z 30 na 70 kliknięć dziennie.

8 1

Wzrosty pozycji nawet z 17 na 2 pozycję, gdzie konkurencja jest naprawdę duża (allegro, obsessive, gatta czy intymna).

 Harness damskie

9 1

Kliknięcia do uruchomienia pierwszej kampanii spadały. W trakcie pierwszej kampanii kliknięcia zaczęły rosnąć.

10 1


Pozycje mimo wszystko było wysokie, ale udało się je podnieść wyżej (skalowanie wertykalne). Konkurencja nie jest słaba (olx, ceneo, allegro czy obsessive).

Ciekawostka link buildingu

Dodajemy tutaj ciekawostkę, która związana jest właśnie z kwestią podnoszenia pozycji.

11 1

Mimo iż parametry serwisu promees.pl są niższe (pod kątem DR) w stosunku do największych konkurencji to właśnie linki zewnętrzne do tego konkretnego adresu URL – mogą powodować tą różnicę i tak możesz walczyć z większą konkurencją!

Bielizna

12 1

Kliknięcia wzrosły z poziomu 15 na poziom 70 dziennie.

13 1
Pozycje wzrosły zarówno dla fraz związanych z bielizną, jak i bielizną BDSM. Ruch rośnie i nie zatrzymał się nawet po okresie świątecznym.

Porównanie rok do roku

Warto zwrócić uwagę również na porównanie rok do roku. Serwis w październiku 2022 do października 2021 miał wzrost kliknięć 100% (bez strony głównej).

14 1

Jednak dzięki kampanii link buildingowej ten wzrost w styczniu 2023 do stycznia 2022 wynosi już 233%.

15 1


Takie porównanie często pokazuje nam jaki jest finalny wpływ działań jeżeli podejrzewamy, że ruch w serwisie jest mocno sezonowy. Średnia pozycja w październiku 2022 wynosiła 10,3. Od stycznia do października 2022 pozycja spadła o 1. A od października 2022 do stycznia 2023 wzrosła aż o 8 pozycje (bez strony głównej).

Podsumowanie

Zgodnie z informacją na początku wpisu, linki zewnętrzne to tylko jeden z trzech grup czynników rankingowych (pozostałe dwa to elementy techniczne oraz content). Jednak mimo, że zmiany dotyczyły wyłącznie linków zewnętrznych, dostrzegalne są znaczne efekty prowadzonych działań.

Wzrost kliknięć wynosi już 145% dla linkowanych adresów URL, a 194% dla całego serwisu (bez strony głównej). Średnia pozycja dla całej witryny od 3 października do 29 stycznia wzrosła aż o 5 pozycji (ze średnio pozycji 16, na średnio pozycję 11). I to w zaledwie 16 tygodni. Mimo to w najbliższym czasie spodziewamy się jeszcze poprawienia tych wyników, ponieważ serwis notuje regularne wzrosty pozycji i widoczności.

Komentarz specjalisty: zdajemy sobie również sprawę, że w okresie od października do stycznia w Google przetoczyły się trzy, a może nawet cztery aktualizacje algorytmu. Google od pewnego czasu przyzwyczaja nas do tego, że aktualizację będą coraz częstsze. Finalnie liczy się to jak on-site i off-site danego serwisu współpracują oraz jakie osiągają efekty. W grudniu jedną z aktualizacji był SpamBrain dotyczący linków zewnętrznych. Jak widać nie przeszkodził on w skutecznej realizacji kampanii link buildingowej.

Link Planner w służbie link buildingu

Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Plannerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędzie to bierze pod uwagę więcej czynników i korzysta z większej liczby narzędzi, niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, realizację i pomoc przy publikacjach. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufanie systemowi sztucznej inteligencji, że to co proponuje przyniesie pozytywny wpływ na jego serwis. 

Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera

Zarejestruj się za darmo, aby otrzymać 2 kredyty na przetestowanie narzędzia.
Kolejne Case Study Link Plannera już w przygotowaniu.

 

 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.