Integracja z Google Search Console – Poradnik dla Wydawców

Sebastian Heymann

Sebastian Heymann

ikona-data-publikacji

Opublikowano

08/02/2023

ikona-data-publikacji

Opublikowano

06/02/2023

Instrukcja integracji z GSC dla Wydawców

W panelu Linkhouse jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy integrację z Google Search Console dla Wydawców. Jeśli chcesz więc za darmo poprawić swoją indeksację i sprawić, że nie będziesz miał z nią więcej problemów koniecznie skorzystaj z naszego rozwiązania! Połączenie z poziomu panelu Linkhouse z GSC daje aż trzy korzyści:

  • o nowo publikowanych przez Ciebie artykułach poinformujemy automatycznie Google wysyłając prośbę o indeksację adresu (korzystając z Indexing API), 
  • sprawdzanie indeksacji odbywać się będzie przez Inspection API z Google Search Console, co jest najbardziej wiarygodnym źródłem sprawdzania zaindeksowania,
  • w przypadku problemów z indeksacją dostaniesz szczegółowe informacje o koniecznych poprawkach, korzystając z funkcji  “sprawdź ponownie w GSC”.


Dzięki połączeniu Twoje portale będą szybciej indeksowane, co sprawi że będą częstszym wyborem dla Klienta!

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zintegrować swoje portale z GSC, przeczytaj poniższy poradnik lub obejrzyj videoinstrukcję. Jeśli masz jakieś pytania, nasz dział BOK pozostaje do Twojej dyspozycji!

Jak dokonać integracji?


KROK 1:
W narzędziu Google Search Console musimy posiadać zweryfikowaną własność całej domeny



KROK 2:
Korzystając z menu Linkhouse, Wydawca -> Integracje wystarczy kliknąć w przycisk dodaj integrację, który kieruje na stronę logowania Google. 


 


KROK 3:
Google informuje nas o zakresie informacji, jaki udostępnia aplikacji Linkhouse. Aby przejść dalej należy nacisnąć przycisk zezwól.


KROK 4:
Następuje połączenie, o którego pozytywnym wyniku informuje nas strona Wynik operacji.Klikając opcję Powrót na stronę z integracją, dzięki dokonanemu połączeniu możemy wybrać strony które chcemy mieć zintegrowane.


KROK 5:
Przy nowo dodanym kluczu Linkhouse indexing API klikamy ikonę akcji Połącz z twoimi portalami w linkhouse

 


Pojawią się tam 3 sekcje, do których program automatycznie przydzieli wykryte w search console strony.

 

A. SEKCJA PIERWSZA: to strony które można zintegrować z linkhouse. Innymi słowy są to strony zweryfikowane w search console, które jednocześnie mamy dodane jako w wydawca w aplikacji linkhouse

 

 

B. SEKCJA DRUGA: to strony które posiadają uprawnienia w search console, ale nie są dodane w odpowiedniej formie do linkhouse

 

 

C. SEKCJA TRZECIA: to strony które nie posiadają odpowiednich uprawnień abyśmy mogli je wykorzystać w API Google – zweryfikowana strona musi posiadać status właściciela w przypadku gdy weryfikujemy całą domenę, lub właściciela albo pełne – w przypadku gdy wybraliśmy weryfikację po pełnym adresie URL, zawierającym np. protokół http/https

 

 

KROK 6: Korzystając z pierwszej zakładki, zaznaczamy wybrane strony i klikamy zapisz. Od tego momentu takie strony są zintegrowane z Google Search Console.

 


KROK 7:
Teraz na listach stron oraz zleceń, przy każdej podpiętej do API stronie widnieje specjalna ikonka.

 

 

KROK 8: W przypadku, gdy nasza publikacja oznaczona jest w systemie jako niezaindeksowana, mamy możliwość wysłania prośby o ponowną, automatyczną weryfikację adresu URL bezpośrednio z panelu Linkhouse. Ten proces trwa kilka-kilkanaście sekund i odbywa się w czasie rzeczywistym.


Pamiętaj, że każdy opublikowany artykuł, który nie jest zaindeksowany nie ma szans na znalezienie się w organicznych wynikach wyszukiwania, co sprawia że jest bezwartościowy dla Klienta. Warto więc skorzystać z rozwiązań które proponuje Linkhouse, aby zadbać o swoje dochody, a także przyszłych jak i obecnych Klientów.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Monitoring aktywności linków

Bezpłatny Monitoring Aktywności Linków W Linkhouse monitorujemy aktywność i parametry (follow, nofollow) wszystkich linków z wykupionych artykułów sponsorowanych i linków w istniejących artykułach. Bezpłatnie. Gdy

Jak zarabiać więcej na stronie Linkhouse

Linkhouse to platforma content marketingu i link buildingu, która pozwala na monetyzację stron każdego typu (portale, blogi, fora internetowe) na wiele sposobów. W poniższym poradniku

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z nowościami Linkhouse!