Integracja z Google Search Console – Poradnik dla Wydawców

ikona-data-publikacji
Opublikowano

06/02/2023

ikona-data-publikacji
Opublikowano

06/02/2023

Spis treści

Instrukcja integracji z GSC dla Wydawców

W panelu Linkhouse jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy integrację z Google Search Console dla Wydawców. Jeśli chcesz więc za darmo poprawić swoją indeksację i sprawić, że nie będziesz miał z nią więcej problemów koniecznie skorzystaj z naszego rozwiązania! Połączenie z poziomu panelu Linkhouse z GSC daje aż trzy korzyści:

  • o nowo publikowanych przez Ciebie artykułach poinformujemy automatycznie Google wysyłając prośbę o indeksację adresu (korzystając z Indexing API), 
  • sprawdzanie indeksacji odbywać się będzie przez Inspection API z Google Search Console, co jest najbardziej wiarygodnym źródłem sprawdzania zaindeksowania,
  • w przypadku problemów z indeksacją dostaniesz szczegółowe informacje o koniecznych poprawkach, korzystając z funkcji  “sprawdź ponownie w GSC”.


Dzięki połączeniu Twoje portale będą szybciej indeksowane, co sprawi że będą częstszym wyborem dla Klienta!

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zintegrować swoje portale z GSC, przeczytaj poniższy poradnik lub obejrzyj videoinstrukcję. Jeśli masz jakieś pytania, nasz dział BOK pozostaje do Twojej dyspozycji!

Jak dokonać integracji?


KROK 1:
W narzędziu Google Search Console musimy posiadać zweryfikowaną własność całej domeny


SCC4VJA6DvGoIyku7mcF0jwbpvSsQLlU kYhgyGouJpWdlhGUpffjd


KROK 2:
Korzystając z menu Linkhouse, Wydawca -> Integracje wystarczy kliknąć w przycisk dodaj integrację, który kieruje na stronę logowania Google. 


doRtNtLVIV6XFy

 

aVAU FekLjrpTqJgFQQ


KROK 3:
Google informuje nas o zakresie informacji, jaki udostępnia aplikacji Linkhouse. Aby przejść dalej należy nacisnąć przycisk zezwól.

KkXM8PXCo7JwArXzoHKsSuiN2TWayyrX vYilgAWzYq 1bamPBQ3A8k0yO71b8VuONt8FzdMKIu0KNQBRGtU ijmniA0LYjgl4 jCd0vGUpomYP


KROK 4:
Następuje połączenie, o którego pozytywnym wyniku informuje nas strona Wynik operacji.Klikając opcję Powrót na stronę z integracją, dzięki dokonanemu połączeniu możemy wybrać strony które chcemy mieć zintegrowane.


KROK 5:
Przy nowo dodanym kluczu Linkhouse indexing API klikamy ikonę akcji Połącz z twoimi portalami w linkhouse

 


Pojawią się tam 3 sekcje, do których program automatycznie przydzieli wykryte w search console strony.

 

A. SEKCJA PIERWSZA: to strony które można zintegrować z linkhouse. Innymi słowy są to strony zweryfikowane w search console, które jednocześnie mamy dodane jako w wydawca w aplikacji linkhouse

 

w6ny99zMwBO26 apVso3gRrbM9TCLqIH ogIC cwgrI IEmyezEJAKu9Aich7A6iykUDC HYn2WycT42387dGziZz5dzkR4bJOP7 j39Ox

 

B. SEKCJA DRUGA: to strony które posiadają uprawnienia w search console, ale nie są dodane w odpowiedniej formie do linkhouse

 

9 HGcr3IYwKLUKTP6JRaZmrAEIJo9VWnoi7qpg2mdN6cIMIPctWJhLme9aOy3Fj8uj4o9zBY6Q2L9ohd2mx5LkrDP9iFTdiNNRK3arb77p J gC3MblHvi E0ZimDnNjb8XN9Xbc LaiFURpF4EBKyQ

 

C. SEKCJA TRZECIA: to strony które nie posiadają odpowiednich uprawnień abyśmy mogli je wykorzystać w API Google – zweryfikowana strona musi posiadać status właściciela w przypadku gdy weryfikujemy całą domenę, lub właściciela albo pełne – w przypadku gdy wybraliśmy weryfikację po pełnym adresie URL, zawierającym np. protokół http/https

 

VdGiiwPAnBF8wUMGLRxhX5PFwOONmU6d1yEcoG JuaPmEvJskovyRvPs93LxwUo5yA1IR HBz1kpoQk8zEllgAO lB9z1IcXJkvbg q2WGONc8iuB Kfpmb9muoFKt QEDHW9dBlUh0PnAwdw3h3Cmk

 

KROK 6: Korzystając z pierwszej zakładki, zaznaczamy wybrane strony i klikamy zapisz. Od tego momentu takie strony są zintegrowane z Google Search Console.

 

H1oR9QxIGIfBHLkdxRoNKop U4S duGkbXainS9DkRa5rHK8Fh4VH1FfXXw3waXmokPHt7KlLR8GKlV1B4Xktvfd2CUsQUncBdzJcSYWZfp


KROK 7:
Teraz na listach stron oraz zleceń, przy każdej podpiętej do API stronie widnieje specjalna ikonka.

 

JGHnI d 7ACn5lUX Y12n6bBGEEup8rJlHeD9TbrhPLBELnn645lZ v9NrwvYxOooAOPeP3TWUavPvb

 

KROK 8: W przypadku, gdy nasza publikacja oznaczona jest w systemie jako niezaindeksowana, mamy możliwość wysłania prośby o ponowną, automatyczną weryfikację adresu URL bezpośrednio z panelu Linkhouse. Ten proces trwa kilka-kilkanaście sekund i odbywa się w czasie rzeczywistym.

j34A6 Qf0RQODQIuswT7Qx8qbcpmRZ2PBJYeMnFRnQT06


Pamiętaj, że każdy opublikowany artykuł, który nie jest zaindeksowany nie ma szans na znalezienie się w organicznych wynikach wyszukiwania, co sprawia że jest bezwartościowy dla Klienta. Warto więc skorzystać z rozwiązań które proponuje Linkhouse, aby zadbać o swoje dochody, a także przyszłych jak i obecnych Klientów.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

czy można kupować linki

Czy można kupować linki? Trzeba

Pozycjonowanie stron internetowych to prawdziwe wyzwanie – w tłumie konkurencyjnych witryn walka o widoczność w wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zacięta. W tym kontekście

Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie

Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu. Co ciekawe, badania

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.