Instrukcja integracji z GSC dla Wydawców
W panelu Linkhouse jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy integrację z Google Search Console dla Wydawców. Jeśli chcesz więc za darmo poprawić swoją indeksację i sprawić, że nie będziesz miał z nią więcej problemów koniecznie skorzystaj z naszego rozwiązania! Połączenie z poziomu panelu Linkhouse z GSC daje aż trzy korzyści:
- o nowo publikowanych przez Ciebie artykułach poinformujemy automatycznie Google wysyłając prośbę o indeksację adresu (korzystając z Indexing API),
- sprawdzanie indeksacji odbywać się będzie przez Inspection API z Google Search Console, co jest najbardziej wiarygodnym źródłem sprawdzania zaindeksowania,
- w przypadku problemów z indeksacją dostaniesz szczegółowe informacje o koniecznych poprawkach, korzystając z funkcji “sprawdź ponownie w GSC”.
Dzięki połączeniu Twoje portale będą szybciej indeksowane, co sprawi że będą częstszym wyborem dla Klienta!
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zintegrować swoje portale z GSC, przeczytaj poniższy poradnik lub obejrzyj videoinstrukcję. Jeśli masz jakieś pytania, nasz dział BOK pozostaje do Twojej dyspozycji!
Jak dokonać integracji?
KROK 1: W narzędziu Google Search Console musimy posiadać zweryfikowaną własność całej domeny
KROK 2: Korzystając z menu Linkhouse, Wydawca -> Integracje wystarczy kliknąć w przycisk dodaj integrację, który kieruje na stronę logowania Google.
KROK 3: Google informuje nas o zakresie informacji, jaki udostępnia aplikacji Linkhouse. Aby przejść dalej należy nacisnąć przycisk zezwól.
KROK 4: Następuje połączenie, o którego pozytywnym wyniku informuje nas strona Wynik operacji.Klikając opcję Powrót na stronę z integracją, dzięki dokonanemu połączeniu możemy wybrać strony które chcemy mieć zintegrowane.
KROK 5: Przy nowo dodanym kluczu Linkhouse indexing API klikamy ikonę akcji Połącz z twoimi portalami w linkhouse.
Pojawią się tam 3 sekcje, do których program automatycznie przydzieli wykryte w search console strony.
A. SEKCJA PIERWSZA: to strony które można zintegrować z linkhouse. Innymi słowy są to strony zweryfikowane w search console, które jednocześnie mamy dodane jako w wydawca w aplikacji linkhouse
B. SEKCJA DRUGA: to strony które posiadają uprawnienia w search console, ale nie są dodane w odpowiedniej formie do linkhouse
C. SEKCJA TRZECIA: to strony które nie posiadają odpowiednich uprawnień abyśmy mogli je wykorzystać w API Google – zweryfikowana strona musi posiadać status właściciela w przypadku gdy weryfikujemy całą domenę, lub właściciela albo pełne – w przypadku gdy wybraliśmy weryfikację po pełnym adresie URL, zawierającym np. protokół http/https
KROK 6: Korzystając z pierwszej zakładki, zaznaczamy wybrane strony i klikamy zapisz. Od tego momentu takie strony są zintegrowane z Google Search Console.
KROK 7: Teraz na listach stron oraz zleceń, przy każdej podpiętej do API stronie widnieje specjalna ikonka.
KROK 8: W przypadku, gdy nasza publikacja oznaczona jest w systemie jako niezaindeksowana, mamy możliwość wysłania prośby o ponowną, automatyczną weryfikację adresu URL bezpośrednio z panelu Linkhouse. Ten proces trwa kilka-kilkanaście sekund i odbywa się w czasie rzeczywistym.
Pamiętaj, że każdy opublikowany artykuł, który nie jest zaindeksowany nie ma szans na znalezienie się w organicznych wynikach wyszukiwania, co sprawia że jest bezwartościowy dla Klienta. Warto więc skorzystać z rozwiązań które proponuje Linkhouse, aby zadbać o swoje dochody, a także przyszłych jak i obecnych Klientów.