W odpowiedzi na głosy o często zbyt słabym podlinkowaniu wewnętrznym artykułów sponsorowanych, przekładającym się na problemy z indeksacją i mniejszą moc linków wprowadziliśmy nowy parametr ofert.
Od dziś można dodawać oferty na artykuły sponsorowane (opcja dostępna oczywiście również w edycji dodanych już ofert) zawierające dodatkowe podlinkowanie artykułu sponsorowanego z artykułów redakcyjnych (niekomercyjnych).
Jak wdrożyć do swoich ofert?
Aby uwzględnić taki rodzaj linkowania w swojej ofercie wystarczy w formularzu Dodawania Oferty na artykuł sponsorowany w polu Dodatkowe podlinkowanie wewnętrzne z innych artykułów zaznaczyć z treści ilu innych tekstów podlinkowany zostanie artykuł sponsorowany.
Na etapie realizacji zamówienia należy:
- Opublikować artykuł sponsorowany
- Link do artykułu dodać do zgodnej z ofertą liczby artykułów redakcyjnych (czyli niekomercyjnych; innych niż sponsorowane) artykułów na tym samym portalu.
- Linki do artykułu sponsorowanego oraz artykułów z których został podlinkowany dodać w panelu Linkhouse w odpowiedniej zakładce dotyczącej danego zlecenia.
Zarówno linki wychodzące z artykułu sponsorowanego jak i linki z innych artykułów na serwisie trafiają do naszego monitoringu, dzięki czemu Reklamodawca ma stały podgląd ich prawidłowego działania. Dodatkowe podlinkowanie jest integralnym elementem oferty, więc musi być aktywne co najmniej przez czas, który obejmuje oferta (12 miesięcy lub bezterminowo).
Dlaczego warto zawrzeć Dodatkowe podlinkowanie w swoich ofertach?
Artykuły sponsorowane już od dawna wskazywane są przez specjalistów SEO jako najskuteczniejsza metoda linkowania. Są też obecnie najpopularniejszą formą link buildingu. Cały czas rośnie jednak świadomość klientów i konkurencja na rynku. W ostatnich miesiącach docierało do nas coraz więcej głosów o oczekiwaniach w zakresie mocniejszego podlinkowania wewnętrznego kupowanych publikacji.
W wielu serwisach obowiązkowe podlinkowanie ze strony kategorii, podkategorii czy archiwum sprowadza się do tego, że link do artykułu szybko trafia na daleką stronę paginacji. Czasem powoduje to nawet problemy z jego zaindeksowaniem, a niezaindeksowany artykuł sponsorowany nie ma żadnej wartości dla klienta.
Jeszcze istotniejszą kwestią jest moc linków z takich tekstów, która wynika z tego jak dobrze jest podlinkowany artykuł sponsorowany – również wewnętrznie . W dużym uproszczeniu większe efekty, to większe budżety w przyszłości, mamy więc do czynienia z klasyczną sytuacją typu win-win pomiędzy Reklamodawcą, a Wydawcą.
Jak wycenić ofertę z Dodatkowym podlinkowaniem?
Dodatkowe podlinkowanie nie generuje po stronie Wydawcy żadnych kosztów poza czasem potrzebnym na ich dodanie. Nie zajmują powierzchni reklamowych, które można by sprzedać inaczej, nie wymagają tworzenia dodatkowych treści.
Mając na uwadze powyższe, ale przede wszystkim obecną sytuację na rynku, sugerujemy nie zwiększanie cen, a potraktowanie nowej funkcji jako czynnika który podnosi atrakcyjność oferty, dając Reklamodawcy dodatkowy bodziec do zakupu publikacji na Twoim portalu. Oczywiście to tylko rekomendacja – jak zawsze na naszej platformie to Wydawca określa jakiego wynagrodzenia oczekuje za publikację na swoim portalu.
W razie pytań związanych z nową funkcjonalnością skontaktuj się z działem BOK – [email protected]