Czy chciałbyś poszerzyć swoją wiedzę na temat marketingu internetowego? A może w ogóle dopiero chcesz zapoznać się z tą branżą? Trafiłeś zatem w świetne miejsce! Przed Tobą zestawienie przydatnych i darmowych narzędzi, e-booków, webinarów, filmów, kanałów YouTube, kursów oraz podcastów dotyczących reklamy internetowej.
Znajdziesz tutaj 200 pozycji podzielonych na wspomniane kategorie wraz z krótkim opisem, czego możesz się po nich spodziewać.
Narzędzia – SEO i monitoring
Marketing internetowy to w dużej mierze pozycjonowanie stron, wyszukiwanie słów kluczowych pod odpowiedni content i analityka. Do tego wszystkiego potrzebujesz zatem odpowiednich pomocy.
Wiele z poniższych narzędzi jest całkowicie darmowych. Pozostałe oferują darmowe plany, które oczywiście nie dają tak zaawansowanych funkcji jak płatne wersje, jednak i tak dla wielu użytkowników będą w sam raz.
- Google Analytics – podstawowa analityka ruchu na stronach internetowych.
- Google Search Console – rozbudowana platforma diagnostyczna dla stron internetowych.
- Google Trends – analiza popularności fraz kluczowych na przestrzeni czasu.
- Planer słów kluczowych – wyszukiwanie słów kluczowych.
- Google Alerts – tworzenie alertów dotyczących wzmianek w sieci zawierających wybrane słowa kluczowe.
- Answer The Public – wyszukiwanie słów kluczowych.
- Keyword Tool – wyszukiwanie słów kluczowych.
- Keywords Everywhere – rozszerzenie do przeglądarki internetowej, które pomaga wyszukiwać słowa kluczowe.
- Ubersuggest – wyszukiwanie słów kluczowych, analiza domen.
- Screaming Frog SEO Spider – website crawler.
- MozCast – raport przedstawiający nasilenie wahań pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Algoroo – raport przedstawiający nasilenie wahań pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Clusteric – kompletne narzędzie SEO ułatwiające organizację pracy.
- Narzędzie do testowania uporządkowanych danych – oficjalne narzędzie od Google przeznaczone do weryfikowania istnienia i prawidłowego funkcjonowania danych strukturalnych.
- Test optymalizacji mobilnej – sprawdź, jak strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
- Google PageSpeed Insights – testowanie i optymalizacja czasu ładowania strony.
- GTmetrix – testowanie i optymalizacja czasu ładowania strony.
- Siteliner – analiza strony internetowej pod kątem wewnętrznej duplikacji contentu.
- SEOquake – rozszerzenie do przeglądarki Opera dostarczające przydatne funkcje SEO.
- Httpstatus – masowe sprawdzanie statusu http, nagłówków oraz przekierowań.
- Archive – archiwum Internetu, które pozwala sprawdzić dawny wygląd i zawartość domen.
- Similarweb – szczegółowa analityka stron internetowych, możliwość śledzenia konkurencji i porównywania się z nią.
- SimilarSites – wyszukiwanie stron internetowych podobnych do siebie.
- Browseo – dzięki temu narzędziu uzyskasz wiele informacji, dzięki którym dowiesz się, jak wyszukiwarki internetowe widzą Twoją stronę.
Narzędzia – tworzenie contentu i działania marketingowe
Duża część pracy wielu marketerów to wyszukiwanie informacji oraz tworzenie materiałów pisanych, graficznych i video. Oprócz tego w grę wchodzi planowanie i realizacja różnych strategii marketingowych. W tym wszystkim pomogą Ci poniższe narzędzia.
- SERP Preview Tool – narzędzie pozwala Ci sprawdzić, jak tytuł, metaopis oraz URL danej strony będzie prezentować się w wynikach wyszukiwania.
- Adparlor – wizualizacja postów w mediach społecznościowych.
- Plagiarism Checker – sprawdzanie unikalności treści.
- Copyscape – sprawdzanie unikalności treści.
- MailChimp – tworzenie i analityka kampanii e-mail marketingowych.
- Benchmark – podobne funkcje jak we wspomnianym MailChimp’ie wraz z funkcjami graficznej edycji wiadomości e-mail.
- Sender – najprostsza w obsłudze alternatywa do powyższych dwóch rozwiązań.
- Canva – tworzenie i edycja grafiki.
- Stupeflix Studio – edycja materiałów video.
- Wirewax – przystępna edycja materiałów video.
- Social Image Resizer Tool – formatowanie obrazów do rozmiarów wymaganych na mediach społecznościowych.
- Tinypng – kompresja obrazów.
- Piktochart – tworzenie infografik.
- Monosnap – tworzenie i edycja screenshotów.
- TheNounProject – wyszukiwanie i pobieranie ikon.
- Zecerka – automatyczna korekta tekstów w języku polskim.
- LanguageTool – automatyczna korekta tekstów w języku polskim i kilkunastu innych.
- Grammarly – automatyczna korekta tekstów w języku angielskim.
- FontSquirrel – wyszukiwanie i pobieranie czcionek.
- Pixabay – darmowy stock zdjęć.
- Unsplash – darmowy stock zdjęć.
- Pexels – darmowy stock zdjęć.
- Knowem – sprawdź, czy nazwa danej firmy lub produktu jest unikalna.
- Buffer – zarządzanie kanałami w mediach społecznościowych i planowanie dystrybucji treści.
- oTranscribe – narzędzie, które usprawnia proces tworzenia transkrypcji nagrań.
Narzędzia – organizacja pracy i komunikacja
W marketingu zwykle ma się wiele spraw na głowie, a sprawny kontakt z klientami i współpracownikami jest bardzo ważny. Skorzystaj zatem z poniższych rozwiązań, które pomogą Ci w organizacji pracy oraz komunikacji z innymi.
- Trello – organizacja zadań i projektów.
- Dropbox – współdzielenie i wspólna edycja dokumentów.
- Google Drive – współdzielenie i wspólna edycja dokumentów.
- Slack – komunikator biznesowy.
- Evernote – rozbudowany notatnik online.
- Pocket – rozszerzenie do przeglądarki, które pozwala szybko i łatwo oznaczać oraz zapisywać interesujące Cię treści.
- Feedly – czytnik RSS, który pozwala w jednym miejscu zbierać subskrypcje wybranych stron internetowych.
- Scraper – wyciągnij interesujące Cię informacje ze strony internetowej i zapisz je w formacie arkusza Excel.
- Due – zarządzanie projektami marketingowymi, śledzenie czasu spędzanego przy poszczególnych zadaniach.
- Rescue Time – narzędzie rejestruje, jak długo korzystasz z poszczególnych stron internetowych i programów, dzięki czemu jesteś w stanie ustalić, czy przypadkowo czas nie przecieka Ci przez palce.
- CVEasy – prosty kreator CV, nie tylko dla marketerów!
E-booki/White Papers
Czy szukasz skondensowanej ilości informacji na dany temat? Zajrzyj do poniższych e-booków – przyjemny dla oka format, wykresy, zdjęcia i wiele stron konkretnej wiedzy!
- SEO Content Marketing, czyli jak zwiększyć ruch dobrymi słowami – kompleksowe wprowadzenie do content marketingu.
- Umowa o pozycjonowanie. Wszystko o czym musisz pamiętać! – rozbudowane omówienie tego, jak zawierać umowy SEO i na co w ich przypadku uważać.
- Jak zacząć skutecznie prowadzić fanpage? – wprowadzenie do tworzenia fanpage’y na Facebooku.
- Adbook 2018 – wprowadzenie do szeroko pojętego marketingu internetowego z omówieniem najpopularniejszych kanałów.
- Jak sprzedawać modę online – choć e-book skupia się przede wszystkim na branży modowej, to jednak stanowi jednocześnie świetne ogólne omówienie podstawowych kanałów w marketingu internetowym.
- Kurs Google Analytics – wprowadzenie do Google Analytics pod kątem sklepów internetowych.
- 100 sposobów na pierwszą sprzedaż – wprowadzenie do sprawdzonych kanałów marketingowych pod kątem e-commerce.
- 10 niezawodnych sposobów na najwyższą dostarczalność kampanii email marketingowych – przeprowadzanie skutecznych kampanii e-mail marketingowych.
- E-commerce 2020/2021. Jak skutecznie sprzedawać w Internecie? – wprowadzenie do e-commerce z dużą ilością porad od branżowych ekspertów.
- Instagram dla biznesu. Kompleksowy przewodnik – budowanie marki oraz pozyskiwanie klientów na Instagramie.
- Pierwsza pomoc w kreatywnej pracy – 39 sposobów, które pomogą sprawnie organizować pracę kreatywną (a do takiej marketing na pewno należy).
- Narzędzia i książki, które pomogą Ci w biznesie – zestawienie dobrych książek o marketingu i sprzedaży (płatnych), 15 przydatnych narzędzi oraz influencerzy, których warto obserwować.
- Zbiór dobrych praktyk SEO niezbędnych do optymalizacji artykułów blogowych – porady dotyczące optymalizacji artykułów blogowych i poradników pod SEO.
- Newsletter marketing w praktyce – zbiór zasad, które zagwarantują świetne efekty z przeprowadzania kampanii e-mail marketingowych.
- Google Ads kurs od podstaw – rozbudowany e-book (ponad 100 stron) wprowadzający w podstawy i nieco bardziej zaawansowane funkcje Google Ads.
- Projektujemy marketing w e-commerce – kolejna rozbudowana publikacja (ponad 70 stron) skupiająca się na tworzeniu strategii marketingowej dla sklepów internetowych.
- Ogarnąć kosmos, o marketingu i strategii (części 01) – kompleksowe projektowanie strategii marketingowych.
- The Beginner’s Guide to Online Marketing – omówienie 19 rodzajów marketingu, przydatne narzędzia oraz definicje branżowych pojęć.
- The Ultimate Guide to Pop Ups for eCommerce – wprowadzenie do pop-up’ów w kontekście automatyzacji sprzedaży.
- Attention-Driven Design: 23 Visual Principles For Designing More Persuasive Landing Pages – porady dotyczące tworzenia stron typu landing page.
- The Optimization Survival Guide – przeprowadzanie testów A/B, które pomagają optymalizować konwersje.
- The ROI of Content Marketing – fachowe omówienie kwestii tego, jak mierzyć efekty wynikające z inwestycji w marketing treści.
- Influencer marketing guide – wprowadzenie do influencer marketingu, omówienie procesu nawiązywania z nimi współpracy, mierzenia zwrotu z inwestycji i wiele więcej.
- Customer Value Marketing – e-book przybliża to, jak zmaksymalizować zyski, jakie można osiągnąć z jednego klienta na przestrzeni jego relacji z ofertą dzięki skutecznemu planowaniu działań marketingowych.
- Social Media Data Cookbook – For Marketers – bardziej zaawansowany poradnik omawiający, jak wykorzystywać dane i analitykę do prowadzenia skutecznego marketingu w mediach społecznościowych.
- How to Generate Leads with Infographics – publikacja omawia 11 porad, dzięki którym uda Ci się pozyskiwać klientów dzięki infografikom.
- Conversations Not Campaigns – zaawansowany poradnik dotyczący e-mail marketingu, który uczy, jak z klientami nawiązywać prawdziwe konwersacje.
- 35 Proven Ways to Triple Your Website Traffic – zbiór 35 konkretnych porad i trików, które pozwolą Ci wygenerować znacznie większy ruch na stronie.
- Big Book of Digital Marketing – ten obszerny e-book skupia się przede wszystkim na SEO, content marketingu, designie stron internetowych, mediach społecznościowych oraz Pintereście.
Kursy, webinary oraz filmy i kanały z YouTube
Format video to dla wielu ulubiona forma nauki. Poniżej znajduje się lista wybranych kursów, jak i strony, na których znajdziesz ich nawet kilkadziesiąt. Oprócz tego webinary, konkretne i długie poradniki zamieszczone na YouTube, jak i całe kanały, które warto na tej platformie śledzić.
Uwaga – część z wymienionych tutaj kanałów na YouTube jest od dłuższego czasu bardzo nieaktywna, ale i tak znajdziesz tam archiwum świetnych materiałów.
- Google Internetowe Rewolucje (zestaw kursów) – wprowadzenie do marketingu internetowego, SEO, reklam Google Ads i wiele więcej (możliwość uzyskania certyfikatu).
- Facebook Blueprint (zestaw kursów) – wprowadzenie do systemu reklamowego obejmującego Facebooka i Instagrama (możliwość uzyskania certyfikatu).
- Hubspot Academy (zestaw kursów) – szeroka gama kursów obejmujących m.in. inbound marketing, media społecznościowe, czy marketing kontekstowy (możliwość uzyskania certyfikatu).
- Google Skillshop (zestaw kursów) – kursy dla początkujących i zaawansowanych dotyczące głównie sieci Google (m.in. Google Ads, Android czy YouTube).
- Akademia Twórców YouTube (zestaw kursów) – szkolenia są oczywiście stworzone z myślą o Youtuberach, jednak zawarte tutaj rady dotyczące tworzenia contentu oraz zarządzania relacjami ze społecznością są bardzo uniwersalne i przydatne w kontekście marketingu.
- LinkedIn Learning (zestaw kursów) – biznesowe i bardzo profesjonalne kursy dotyczące szeroko pojętego marketingu i innych powiązanych zagadnień.
- Akademia PARP (zestaw kursów) – zróżnicowane podstawowe oraz zaawansowane kursy dotyczące e-commerce, mediów społecznościowych i komunikacji marketingowej (możliwość uzyskania certyfikatu).
- Social Media Training for Beginners (zestaw kursów) – kursy poświęcone głównym platformom społecznościowym (m.in. Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat).
- Udemy (baza kursów) – Udemy to platforma sprzedająca zróżnicowane kursy biznesowe, jednak można tutaj znaleźć całkiem dużo darmowych związanych z marketingiem internetowym.
- 40 darmowych lekcji SEO – kurs stworzony w formie subskrypcji mailowej, dzięki której przez następne 40 dni będziesz otrzymywać na skrzynkę przydatne porady z zakresu pozycjonowania stron internetowych.
- Darmowy kurs SEO – kurs stworzony w formie subskrypcji mailowej, dzięki której co tydzień będziesz otrzymywać na skrzynkę przydatne porady z zakresu SEO.
- Co to jest WordPress? – wprowadzenie do CMS-a WordPress, który dla wielu osób związanych z marketingiem stanowi podstawowe narzędzie pracy.
- Darmowy Kurs SEO – wprowadzenie do pozycjonowania stron internetowych wraz z konkretnym omówieniem wielu aspektów technicznych.
- KURS SEO – szkolenie z pozycjonowania i optymalizacji stron www – podstawy pozycjonowania stron, przeprowadzania audytów oraz skutecznego stosowania reklamy internetowej (możliwość uzyskania certyfikatu).
- Jak zdobyć uwagę klientów w social media? – budowanie relacji z klientami za pomocą mediów społecznościowych i skuteczne reagowanie na kryzysy w social mediach.
- Akademia Marketing Automation – zaawansowany kurs z zakresu personalizacji marketingu oraz automatyzowania procesów reklamowych (możliwość uzyskania certyfikatu).
- Jak zarobić 2033 zł w 30 dni w Social Media – wprowadzenie do różnych metod zarabiania na mediach społecznościowych.
- DARMOWY kurs copywritingu i kreatywnego pisania – tworzenie tekstów kreatywnych, wprowadzenie do copywritingu i budowania marki za jego pomocą.
- Darmowy kurs copywritingu – wprowadzenie do pisania tekstów sprzedażowych, tworzenie nagłówków i opisów produktów.
- Darmowy kurs copywritingu | Które 3 słowa znajdziesz w arsenale każdego profesjonalnego copywritera? – kurs stworzony w formie subskrypcji mailowej, który wprowadza do pisania tekstów reklamowych i ofert.
- Lepszy Copywriter – wprowadzenie do copywritingu, formatowania tekstów oraz przydatne narzędzia.
- Akademia Verseo – webinary dotyczące SEO, content marketingu, Google Ads i Facebooka.
- Akademia Marketingu – cykl webinarów poruszających zróżnicowane tematy dotyczące marketingu.
- Tarcza antykryzysowa Senuto – seria webinarów prowadzonych przez ekspertów z zakresu pozycjonowania, w której poruszane są głównie tematy SEO.
- Artur Jabłoński – kanał Artura Jabłońskiego poświęcony jest głównie optymalizacji konwersji, reklamie na Facebooku, przydatnym narzędziom oraz ciekawostkom ze świata marketingu.
- Jacek Kłosiński – promowanie marki, edycja grafiki, produktywność.
- Pani Swojego Czasu – organizacja pracy, komunikacja z klientem.
- Sprawny Marketing – wywiady, prezentacje oraz szkolenia dotyczące marketingu, materiały różnych ekspertów branżowych.
- Marketing i Biznes – wywiady z przedsiębiorcami, relacje z branżowych wydarzeń, webinary różnych specjalistów od marketingu.
- Social Tigers – na kanale tym nie ma dużo filmów, ale znajdziesz tutaj wiele przydatnych i długich wywiadów z branżowymi ekspertami, którzy dzielą się wiedzą dotyczącą SEO, content marketingu i mediów społecznościowych.
- Social Media Now – merytorycznie o mediach społecznościowych – media społecznościowe z dużym naciskiem na Facebook.
- Neil Patel – jeden z największych branżowych ekspertów od marketingu na swoim kanale porusza głównie tematykę SEO, mediów społecznościowych, generowania dobrego contentu oraz sprawnej organizacji pracy.
- Brain Dean – jeden z największych branżowych ekspertów od marketingu na swoim kanale porusza głównie tematykę SEO, content marketingu, rozwijania kanałów YouTube i dostarcza przy tym wiele praktycznych wskazówek wziętych z życia.
- Google Search Central – oficjalny kanał Google na YouTube na którym znajdziesz poradniki dla początkujących, filmy o aktualizacjach algorytmu, nowości w SEO, nagrania sesji Q&A oraz podcast prowadzony przez pracowników Google.
- Moz – na kanale tym znajdziesz głównie poradniki z serii Whiteboard Friday, które w przystępny i dogłębny sposób omawiają wiele technicznych aspektów SEO.
- Ahrefs – rozbudowane, techniczne poradniki SEO dotyczące wyszukiwania słów kluczowych, generowania linków oraz przydatnych narzędzi.
- Unbounce – marketing przychodzący, landing pages, optymalizacja konwersji oraz testy A/B.
- Digital Marketing Institute – ciekawe studia przypadków, wywiady z ekspertami branżowymi oraz poradniki dla początkujących.
- Jay Baer – media społecznościowe, content marketing, tworzenie skutecznych stron internetowych.
- Jon Loomer – zaawansowane porady dotyczące marketingu na Facebooku.
- Hubspot – oficjalny kanał YouTube HubSpotu, na którym znajdziesz bardzo zróżnicowane materiały dotyczące głównie content marketingu oraz mediów społecznościowych często w formie długich i rozbudowanych poradników.
- Marketing by Vijay – autor tego kanału kieruje swoje materiały do studentów marketingu oraz osób na stanowiskach kierowniczych w tej branży.
- Marketing 360 – content marketing, reklama na Facebooku oraz seria podcastu, w którym udział biorą branżowi eksperci.
- Marketing Cheat Guides – całościowa strategia marketingowa, skalowanie działań reklamowych (porady tworzone pod kątem konsultantów oraz firm usługowych).
- American Marketing Association – kanał największego stowarzyszenia marketerów w Ameryce Północnej, na którym znajdziesz wywiady z ekspertami, nagrania z webinarów i konferencji oraz bardzo profesjonalne porady.
- ODi Productions – kanał poświęcony głównie marketingowi afiliacyjnemu oraz sprzedaży na Amazonie.
- Eric Siu – Levelling up – praktyczne porady dotyczące szeroko pojętego marketingu, omawianie trendów branżowych, wywiady z ekspertami.
- YT Expert – kanał poświęcony w całości technikom przydatnym podczas rozwijania kanału na YouTube.
- Billy Gene Is Marketing Inc. – praktyczne porady dotyczące tworzenia całościowej strategii marketingowej na przykładzie prawdziwych i dużych klientów.
- Surfer SEO – kursy z akademii Surfer SEO, który wystawia też certyfikaty.
- Affiliation – how to earn money in the time of the pandemic – kurs dotyczący tego, jak dzięki marketingowi afiliacyjnemu zarabiać przez Internet.
- LRT Associate Training – rozbudowany kurs dotyczący link buildingu (domyślnie kosztuje on 445 euro, ale z racji sytuacji związanej z epidemią opublikowano go za darmo do końca tego roku).
- Blogging for business – kurs skupiający się na tym, jak wykorzystać blogowanie do pozyskiwania klientów.
- SEO Copywriter Course – porady dotyczące tego, jak pisać treści, które zainteresują czytelników oraz zdobędą wysokie pozycje w Google.
- Internet Marketing For Smart People – dogłębne omówienie 4 głównych filarów reklamy, na których to powinny bazować wszystkie strategie marketingowe.
- Viral Marketing and How to Craft Contagious Content – podstawy marketingu wirusowego, czyli tego, czemu niektóre treści roznoszą się w sieci „same”.
- The Strategy of Content Marketing – podstawy tworzenia strategii marketingowych w marketingu treści.
- Diploma in Web Business Development and Marketing – bardzo rozbudowany kurs z zakresu tworzenia stron internetowych, zarządzania nimi, generowania ruchu i podstaw marketingu (możliwość uzyskania certyfikatu).
Podcasty
Czy chcesz uczyć się w drodze do pracy, uczelni, na siłowni lub na spacerze? Jeśli tak, to podcasty są dokładnie dla Ciebie. Słuchając ich, poznasz z bliższej strony praktyków marketingu oraz ich podejście do tego, co robią.
Uwaga – część z wymienionych kanałów tutaj podcastów jest od dłuższego czasu bardzo nieaktywna, ale i tak znajdziesz tam archiwum świetnych nagrań.
- Mała Wielka Firma – prowadzący porusza różne tematy związane z prowadzeniem biznesu, w tym marketing internetowy.
- Email [i] Marketing Podcast – bardzo dobre materiały dotyczące głównie e-mail marketingu.
- Aneta Duk: Komunikacja Wizualna – projektowanie marki, branding, tworzenie logo.
- Silna Marka w praktyce – budowanie marki, marketing w mediach społecznościowych, dużo konkretnych porad.
- Klientomania – bardzo zróżnicowane tematy marketingowe i rozmowy z wieloma ekspertami.
- Rozmowy B2B – szeroko pojęty marketing z naciskiem na kategorię Business to Business.
- BusinessMarketer – marketing B2B od teorii do praktyki – praktyczne wskazówki dotyczące marketingu B2B, generowanie leadów, marketing automation, e-mail marketing.
- Golczyk o marketingu – biznesowo-organizacyjna strona marketingu w firmach.
- Nowoczesna sprzedaż i Marketing – marketing i sprzedaż w B2B, budowanie marki, przydatne narzędzia.
- Merytorycznie o e-commerce – marketing w sklepach internetowych, content marketing, SEO i B2B.
- Achmielewska – szeroko pojęty marketing, organizacja pracy, produktywność.
- Marketing Manager 2.0 – strategie, narzędzia, trendy i biznesowo-organizacyjna strona marketingu w firmach.
- Marki testowane na ludziach – budowanie marki, relacji z klientami, organizacja pracy.
- Szczypta – marketing internetowy, e-commerce, rozwój marki.
- Konkretnie o marketingu – konkretne wskazówki dotyczące reklamy z dużym naciskiem na Facebooka.
- Mamy na to slajd – trendy w marketingu, strategia marketingowa.
- Marketing w wersji Audio – wersje audio artykułów z bloga charzynska.pl, główna tematyka to SEO oraz marketing na Facebooku.
- Wyższy poziom marketingu – strategiczne podejście do tworzenia marki.
- Marketing Ludzkim Głosem – zróżnicowane tematy dotyczące marketingu, wywiady z branżowymi ekspertami.
- SEO Fridays Podcast – nowości w SEO, techniczne aspekty pozycjonowania stron internetowych.
- FIRMA ON-LINE – szeroko pojęty marketing, organizacja pracy.
- Nie Tylko Design – podcast skupia się na projektowaniu produktów, User Experience, i tej bardziej użytkowo-designerskiej stronie marketingu.
- Marketing oparty na danych – data driven marketing, analityka webowa, wywiady z ekspertami.
- Design to Convert – duży nacisk na tworzenie landing page’y, generowanie leadów, wywiady z ekspertami.
- Strefa Designu Uniwersytetu SWPS – projektowanie user experience, budowanie marki.
- Dziennik Budowy Firmy – SEO, aktualizacje Google, Google Ads, organizacja pracy.
- Człowiek.Biznes.Technologia – projektowanie doświadczenia użytkownika, analityka, organizacja pracy.
- Rozmowy Facebooka – oficjalny podcast polskiego działu Facebooka omawiający trendy w social media, powiązanych technologiach i biznesie.
- Sztuka e-Commerce – SEO w sklepach internetowych, trendy e-commerce, strategia cenowa.
- Rozmowy na Zapleczu | Ecommerce i Marketing | Sklep Internetowy Sprzedaż Online Facebook Instagram – strategia marketingowa w e-commerce, branding.
- Marketing MasterClass – przygotowywanie oferty, media społecznościowe, organizacja pracy, marketing na YouTube.
- Marketing Prawniczy w Praktyce – szeroko pojęty marketing dla kancelarii prawniczych.
- Marketing Over Coffee – SEO, social media marketing, copywriting, marketing afiliacyjny.
- Social Media Marketing Podcast – strategia marketingowa w mediach społecznościowych, trendy w social media, praktyczne porady.
- The Science of Social Media – marketing w mediach społecznościowych, przydatne porady zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych.
- Marketing School – Digital Marketing and Online Marketing Tips – niekonwencjonalne strategie marketingowe, SEO, organizacja pracy, przydatne narzędzia.
- Copyblogger FM – copywriting, content marketing, optymalizacja konwersji, e-mail marketing, newsy branżowe.
- The Hustle & Flowchart Podcast – budowanie społeczności online, generowanie ruchu, wywiady z ekspertami.
- Online Marketing Made Easy – ogólnie pojęty marketing internetowy pod kątem małych firm, przydatne strategie wyjaśnione krok po kroku.
- Demand Gen Chat – szeroko pojęty marketing, SEO, automatyzacja marketingu (wszystko pod kątem marketingu B2B).
- ConversionCast – strategie marketingowe, optymalizacja konwersji, wywiady z ekspertami.
- Growth Marketing Toolbox – szeroko pojęty marketing internetowy, SEO, YouTube, e-mail marketing, e-commerce.
- Perpetual Traffic – marketing PPC, generowanie leadów, media społecznościowe, zdobywanie ruchu.
- Social Pros Podcast – marketing w mediach społecznościowych, trendy w social media, wywiady z ekspertami i praktyczne wskazówki.
- The Animalz Content Marketing Podcast – strategia w content marketingu, skuteczne blogowanie.
- Two Minute Marketing – krótkie podcasty (zwykle do 15 minut) zawierające wywiady z ekspertami od m.in. storytellingu, brandingu oraz generowania leadów.
- The Empowered Marketer – marketing B2C, budowanie strategii, wywiady z ekspertami branżowymi.
- The Business of Digital – content marketing, SEO, analityka, media społecznościowe, organizacja pracy.
- Ecommerce Influence – content marketing, strategie SEO i reklama na Facebooku pod kątem sklepów internetowych.
- Community Karma – branding, budowanie społeczności, influencer marketing.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że wymienione tutaj narzędzia i źródła pomogą Ci zdobyć potrzebną wiedzę z zakresu szeroko pojętego marketingu. Co najważniejsze – pamiętaj, aby to, czego się uczysz, wprowadzić w życie!