Marketing ślubny cieszy się dużą popularnością. To branża, która wciąż się rozwija i coraz bardziej profesjonalizuje. Sale weselne, zespoły muzyczne, salony sukien ślubnych i wedding planner – to tylko część usług, które widzą, że ich biznes może opierać na marketingu, dlatego nie warto go zaniedbywać. Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego i jak prowadzić działania marketingowe w branży ślubnej przeczytaj ten artykuł!
Dlaczego usługodawcy powinni inwestować w marketing ślubny?
Wpływ na emocje
Branża ślubna jest ściśle związana z emocjami. Miłość, radość, podekscytowanie, ale również strach są codziennością młodych szykujacych się do ślubu. Towarzyszą one zarówno samemu finałowi, jak i organizacji. Jak dobrze wiadomo klient w emocjach jest w stanie nabyć więcej. Jest to zdecydowana siła marketingu ślubnego, który poprzez odpowiedni content może mieć wpływ na decyzje przyszłych nowożeńców.
Internet jako główne źródło informacji i inspiracji
Największy procent narzeczonych poszukuje ślubnych usług właśnie w Internecie, dlatego tak ważne jest inwestowanie w dobre pozycjonowanie swojej marki. Różnorodnych miejsc, w których można zaistnieć w sieci skierowanych do odbiorców branży ślubnej jest bardzo dużo (o tym przeczytasz w dalszej części artykułu). Marketing weselny jest pod tym względem bardzo uprzywilejowany.
Opieranie się na opiniach
Inwestując w swoje miejsce w sieci, można zbierać opinie od zadowolonych klientów. Każda taka ocena jest na wagę złota, bo nic nie jest lepszym potwierdzeniem działań danej firmy, jak zdanie konsumenta, który skorzystał z usług.
Budowanie swojej pozycji
Każdej marce zależy przede wszystkim na zbudowaniu swojej pozycji. Dzięki publikowaniu artykułów na tematy związane z branżą ślubną i weselną, rozpoznawalność rośnie. Takie treści to jeden z ważniejszych elementów content marketingu w tej branży.
Przykłady content marketingu ślubnego
Social media
Młodzi, którzy planują ślub, czerpią inspiracje ślubne przede wszystkim z Internetu. Dlatego ważne jest, aby poszczególne marki prowadziły rozbudowanie działania w Social Mediach. Ważne jest, aby zdjęcia przedstawiające produkty i usługi grały na emocjach. Pomogą w tym klimatyczne zdjęcia, a także historie par.
Jeśli chodzi o wybór kanałów do prowadzenia działań content marketingu ślubnego, z automatu przychodzą nam do głowy Instagram i Facebook. I jest to bardzo dobra myśl. Facebook to wciąż największe medium, na którym warto inwestować w promocję każdego rodzaju usług weselnych i ślubnych. Instagram świetnie nadaje się do prezentacji sukien ślubnych, wystroju wnętrz i dekoracji ślubnych oraz weselnych. W formatach stories obu kanałów świetnie sprawdzą się relacje zespołów weselnych, a także osób i firm przedstawiających gałąź foto-wideo.
Innymi świetnymi kanałami w mediach społecznościowych do wykorzystania w ślubnym content marketingu są tablice Pinteresta, na których można umieszczać wersje wystroju sali weselnych, czy outfitów młodej pary i ich druhen. YouTube będzie za to najlepszym kanałem dla zespołów weselnych i DJ-ów, a także dla przedstawiania realizacji wideo.
Influencer marketing
Oprócz prowadzenia własnych kanałów warto angażować influencerów. Promując Twoją usługę tworzą content, który Ty potem możesz wykorzystać. A jeśli dodasz do tego odpowiednią historię stworzysz wartościową treść, która będzie mogła ponieść się w świat.
Blogi ślubne
Innym bardzo ważnym kanałem do dystrybuowania contentu ślubnego są blogi ślubne. Nie muszą to być witryny dedykowane tylko ślubom i weselom. Mogą to być zakładki na stronach poszczególnych firm, czy usług. Piękny przykład content marketingu ślubnego możecie znaleźć na blogu mgnienia.com. Same zdjęcia robią ogromne wrażenie. Na stronie znajduje się również blog, na którym opisywane są różne aspekty spojrzenia fotograficznego.
Własne artykuły mogą być potem dystrybuowane zarówno w mediach społecznościowych, portalach poświęconych ślubom i weselom, jak i na innych stronach internetowych (np. fotograf może nawiązać współpracę z osobą zajmującą się planowaniem ślubów, która taką stronę posiada).
Artykuły sponsorowane
Nie tylko blog posty, ale również artykuły sponsorowane będą miały wpływ na wizerunek Twojej marki. Jeśli nie wiesz, jakie miejsca do dystrybuowania takich treści wybrać pamiętaj o Linkhouse (w dalszej części artykułu przeczytasz o tym więcej).
Grupy weselne w Social Mediach
Kolejnym miejscem bardzo dobrym do wykorzystania w marketingu ślubnym są grupy weselne w Social Mediach. W takich grupach mamy zarówno osoby już po ślubie, jak i te przed ślubem, a także użytkowników reprezentujących poszczególne usługi poszukiwane w czasie przygotowań do tego wielkiego dnia. Ci ostatni (jeśli tylko będą aktywni) mogą bardzo dobrze zbudować wizerunek swojej firmy i/lub oferowanej przez nich usługi. Rozpoczynając od udostępniania swoich treści z bloga oraz swoich profili w mediach społecznościowych, po merytoryczne porady w komentarzach, które zbudują ich pozycję ekspercką
Jak Linkhouse może pomóc w marketingu weselnym?
Świetnym miejscem pomagającym w dystrybucji swojego contentu jest Linkhouse. Jak można go wykorzystać w content marketingu ślubnym? Przez Linkhouse możesz wykupić linki oraz publikacje na portalach ślubno-weselnych. W bazie jest ponad 140 stron dedykowanych właśnie zagadnieniu ślubów, a swoje działania możesz rozszerzyć również na inne portale. Przykładowe oferty możesz zobaczyć w tym screenie:
Podsumowanie
Content marketing ślubny będzie bardzo pomocny w budowaniu wizerunku Twojej firmy oraz usług. Tworząc angażujące treści w różnych kanałach w mediach społecznościowych, blog posty, a także treści sponsorowane wpłyniesz na widoczność swojej marki w wyszukiwarce Google. Pary młode szukają inspiracji i informacji przede wszystkim w Internecie, dlatego tworzenie contentu weselnego jest bardzo ważne.