Projektowanie i dekoracja wnętrz to branża, w której trzeba mocno wyróżnić się wizją artystyczną oraz oryginalnym, interesującym podejściem. Dlatego content marketing wydaje się być doskonały do promowania tego typu produktów i usług. Jest również świetnym sposobem na demonstrowanie swojej wiedzy, umiejętności oraz opinii zadowolonych klientów. Jakie działania będą odpowiednie i dlaczego content marketing powinien mieć swoje miejsce w strategii Twojej marki? Między innymi o tym przeczytasz w poniższym artykule.
Co daje content marketing branży wnętrzarskiej?
Konsumenci często przed zakupami poszukują w internecie informacji na temat produktów i usług, które zamierzają nabyć. Analizują recenzje i czytają artykuły. Dla projektantów wnętrz to świetna okazja do wykorzystania działań content marketingowych, które mogą dać realną szansę na miarodajne wyniki.
Pierwszym i najważniejszym celem tych działań jest wzrost ruchu na stronie i sprzedaży. Z badań wynika, że marketing treści generuje 3 razy więcej leadów, niż ten tradycyjny. Ale zanim zaczniesz tworzyć content, poznaj i zbadaj grupę docelową. Wówczas łatwiej będzie Ci określić jakiego typu materiały najlepiej trafią do jej członków.
Twórz jakościowe treści, pokazujące Twoją firmę jako ekspertów w branży i prezentuj elementy wizualne, które będą wpływać na emocje. Dzięki temu na pewno zobaczysz pozytywną zmianę w wynikach osiąganych przez Twoją markę, a także wpłynie to dodatnio na jej wizerunek. Jakościowy content stawia ją w roli specjalisty, co wzbudza zaufanie oraz renomę wśród klientów.
Kolejną korzyścią, która wypływa z wykorzystywania content marketingu w swoich działaniach jest pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce. Dzięki temu łatwiej możesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, którzy poszukują usług i produktów podobnych do Twoich, a także porad związnaych z tematyką Twojej branży.
Przykłady wykorzystania content marketingu w branży wnętrzarskiej
Tworząc treści pod content marketing, nie warto ograniczać się tylko do jednego typu. Do wyboru masz cały wachlarz możliwości: wpisy na blogu i artykuły sponsorowane, treści video i webinary, fotografie, e-booki, treści w mediach społecznościowych itd. Jak je wykorzystywać?
Wykorzystaj artykuły do promocji branży wnętrzarskiej
Twoje wpisy mogą być tworzone w różnorodnej formie. Do wykorzystania masz portale branżowe, blog firmowy, czy media społecznościowe. Swoim odbiorcom warto dostarczać teksty różnej długości – od rozbudowanych artykułów specjalistycznych, po krótkie porady dla klientów. Oprócz wpisów darmowych, bardzo opłacalną opcją są artykuły sponsorowane. Pytanie, które może się pojawić w Twojej głowie w tym momencie, to “gdzie publikować takie treści?”. Pomocny w takiej sytuacji jest Linkhouse, do którego powrócimy w dalszej części.
Media społecznościowe dla zwiększenia zasięgu
Social media pozwalają na darmowe dystrybuowanie różnorodnych treści – od bardziej lub mniej rozbudowanych tekstów, przez albumy zdjęć, po różnej długości filmy. W wypadku branży wnętrzarskiej warto zainteresować się większą liczbą platform niż ograniczać się np. tylko do Facebooka. Oprócz największego medium społecznościowego, na którym można umieszczać krótkie podpowiedzi dotyczące wnętrz oraz LinkedIna, gdzie można publikować rozbudowane artykuły związane z B2B, warto zainteresować się kanałami, które są zdecydowanie bardziej nastawione na grafiki.
Instagram pozwoli na ekspozycję pięknych wnętrz, a sam profil może być formą portfolio. Na Instagram Stories możesz publikować filmiki z tworzenia oraz realizacji swoich projektów. Medium, na którym zdecydowanie warto się skupić jest Pinterest, gdyż liczba użytkowników wzrasta z każdym miesiącem. Najczęściej służy do poszukiwania inspiracji z branży modowej, weselnej, a także właśnie wnętrzarskiej.
Dobrym pomysłem na dystrybucje contentu i budowanie społeczności jest również stworzenie grupy na Facebooku. Przykładowo może to być grupa z inspiracjami dotyczącymi wystroju wnętrz oraz wsparciem ze strony specjalistów. Mile widziane będą tam na pewno i spektakularne projekty całego domu i poszczególne elementy dekoracji.
Video Marketing jako pomysł na promocję
Materiały video dają Ci jeszcze więcej możliwości przedstawiania tworzonych przez Ciebie przestrzeni potencjalnym klientom. Jeśli zajmujesz się projektowaniem możesz pokazać cały proces tworzenia oraz przykładowe realizacje. Jeśli przygotowujesz np. ręcznie dekoracje wnętrz lub lampy również możesz to pokazać. Warto inwestować w to, aby te materiały były wysokiej jakości. To szczególnie ważne w branżach wizualnych, takich jak właśnie architektura wnętrz.
Webinar i live transmisje dla ukazania pomysłów
Oprócz materiałów video pokazujących realizacje możesz pomyśleć o wykorzystywaniu webinarów i live’ów. To kolejne sposoby na wzmocnienie wizerunku marki jako eksperckiej i pokazania wiedzy związanej z branżą wnętrzarską, pomysłów czy nawet projektowania live! Klucz to dobry temat, wysoki poziom merytoryczny i profesjonalna obsługa webinaru, bądź live’u. Należy również brać pod uwagę kwestie techniczne związane z jakością obrazu oraz dźwięku.
E-booki jako forma promocji
W formie e-booka można wydać na przykład katalog oferowanych projektów lub produktów. Taki format uzupełniony o dodatkową wartość merytoryczną jest niezwykle atrakcyjnym produktem. Zaletą tego formatu jest również to, że w łatwy sposób możesz go aktualizować o kolejne nowości, a także odpowiednio złożony pozwala na eleganckie przedstawienie swoich usług i produktów w formie graficznej. E-book możesz być darmowy, ale może być dodatkową formą czerpania zysków dla firmy.
Linkhouse dla branży wnętrzarskiej
Tak jak już powyżej pisaliśmy, świetnym pomysłem na realizacje content marketingowe są artykuły sponsorowane. Problemem może być brak wiedzy na temat tego, gdzie można umieścić takie artykuły i z kim współpracować, aby sponsorowane treści realizowały swoje cele. Warto rozważyć wówczas skorzystanie z oferty Linkhouse. Na naszej platformie masz dostęp do kilku tysięcy stron związanych z różnymi branżami, w tym z wnętrzarską. Dzięki temu możesz w łatwy sposób publikować artykuły na zasięgowych portalach, które trafią do szerszego grona odbiorców. Drugą korzyścią wynikającą z publikacji takich tekstów jest linkowanie do Twojej strony, dzięki czemu wzmacniana jest widoczność Twojej marki w sieci.
Krótkie podsumowanie
Content marketing wydaje się być idealnym sposobem na promocję produktów i usług z branży wnętrzarskiej. Możesz korzystać z całej palety kanałów i sposobów promocji tego typu marketingu, co wpływa szczególnie na dwie ważne kwestie w budowaniu marki. Pierwsza to posiadanie wpływu jako marka na kreowanie tych treści i ich rozprzestrzenianie się. Odbiorca może przez to patrzeć na markę, tak jak my tego chcemy. Druga kwestia, która wynika z tej pierwszej to budowanie trwałych relacji z Twoimi klientami oraz potencjalnymi klientami. Dlatego nie bój się inwestować w content marketing – gwarantujemy, że oczekiwane przez Ciebie efekty mogą zostać szybko osiągnięte.