Branża fintess: z jakich technik marketingu i content marketingu korzysta?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

06/10/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

06/10/2020

Spis treści

Fitness to obecnie jedna z najbardziej popularnych branży promujących się w sieci. Wysyp trenerek i trenerów fitness, dietetyków, fitness klubów, a także marek produkujących stroje i przyrządy do ćwiczeń jest ogromny. W tym przypadku pojawia się pytanie: jak wyróżnić się wśród konkurencji? Jakie działania przyniosą wymierne efekty? W tym artykule opiszemy, jak w branży fitness możesz wykorzystać content marketing.

W świecie polskiego fitnessu absolutną królową promocji jest Ewa Chodakowska. Można ją uwielbiać, można jej szczerze nie lubić, ale tego tytułu nie można jej odebrać. Wieloletnią, sukcesywną pracą osiągnęła ogromną popularność i zbudowała zaufanie wśród milionów Polek (i Polaków też). Na pewno ciężko będzie komukolwiek powtórzyć jej sukces, ale to nie znaczy, że branża fitness jest zamknięta. A działać jest sens, bo wielu odbiorców, fanów ćwiczeń ma coraz większe oczekiwania i poszukuje nowych form aktywności fizycznej. Warto o nich zawalczyć content marketingiem. 

Co dadzą Ci działania content marketingowe?

W marketingu branży fitness masz całą paletę możliwości osiągania wyników przez działania content marketingowe. Konsumenci mają możliwość przetestowania wielu trenerów, z którymi mogą ćwiczyć, dlatego ważne jest, aby Twoja oferta była różnorodna i była charakterystyczna tylko dla Ciebie. 

Działania content marketingowe mają na celu przede wszystkim zwiększenie ruchu w Twoim kanale komunikacji z odbiorcami, witrynie, czy sklepie internetowym. Finalnie Twoje działania powinny znaleźć odzwierciedlenie we wzmacnianiu wizerunku Twojej marki, a także w sprzedaży. 

Pamiętaj, aby treści publikowane przez Ciebie były dobrej jakości oraz aby były skierowane do Twojej grupy docelowej. Postaw sobie pytanie, do kogo chcesz się zwrócić, czy to będą młode kobiety w przedziale wiekowym 20-35, czy panowie w średnim wieku. Na każdą z tych grup w branży fitness działają inne wabiki, dlatego niezwykle ważne jest, aby określić to sobie przed startem. Tak przemyślane akcje dadzą Ci lepsze efekty, niż działania kierowane do ogółu odbiorców. 

Oprócz wzrostu rozpoznawalności marki, budowania wizerunku i zwiększenia sprzedaży, kolejną korzyścią osiąganą przez content marketing jest lepsze pozycjonowanie witryny w sieci. Wartościowe i klikalne treści sprawią, że algorytm Google będzie chciał przekierowywać potencjalnych konsumentów na Twoją witrynę lub konto w mediach społecznościowych. Dzięki temu osoby, które chcą znaleźć coś związanego z branżą fitness, w szybki sposób będą mogły trafić do Ciebie.

Przykłady działań content marketingowych w branży fitness

Najważniejsze w Twoich działaniach content marketingowych powinny być: jakość i różnorodność. Jakość, bo tylko wartościowe treści mają szansę przynieść długotrwały sukces. Natomiast różnorodność, dlatego że content marketing oferuje wiele możliwości i form, które w sposób efektywny (a także efektowny) poprawią Twoje wyniki. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji, które możesz wykorzystać w swoich działaniach.

Blog lub baza wiedzy

Osoby trenujące czerpią wiedzę przede wszystkim z sieci. To tutaj w najłatwiejszy sposób można pozyskać informacje na temat treningów siłowych, które przynoszą najlepsze efekty, suplementów diety wspierających kształtowanie sylwetki, czy porad związanych z tym, jaki strój wybrać na zajęcia siłowe, a jaki na aerobik. Forma bloga lub bazy wiedzy sprawi, że Twoja marka będzie postrzegana jako profesjonalna. Od tego już tylko krok do zbudowania z potencjalnym klientem wzajemnego zaufania. Dobrym przykładem takiego bloga jest Codziennie Fit. Znajdziesz tam propozycje treningów oraz przepisy na pyszne, zdrowe dania. 

Videomarketing

Nie jest trudno stwierdzić, że filmiki wideo to jedna z najlepszych form, które można wykorzystać w promocji firmy z branży fitness. Jeśli udostępnisz potencjalnym odbiorcom swoje treningi na YouTube w wersji darmowej, dasz im szansę na spróbowanie, czy trenowanie z Tobą jest fajne. Publikując tego typu treści budujesz zaufanie do swojej marki i pokazujesz ją jako markę profesjonalną. Konsumenci nie są chętni do tego, aby kupować treningi, bez wcześniejszego sprawdzenia, czy proponowane przez Ciebie formy ćwiczeń są dla nich interesujące. Film może przekierowywać bezpośrednio do Twojego sklepu lub platformy, na której sprzedajesz swoje treningi. 

Social media

Media społecznościowe mają ogromny potencjał dla działań content marketingowych w branży fitness. Strona na Facebooku może być świetnym dystrybutorem zarówno treści pisanych, jak i wizualnych na temat konkretnych zagadnień związanych ze światem fitnessu. Może też posłużyć jako miejsce, w którym udostępniasz zdjęcia ukazujące konkretny trening – ćwiczenia krok po kroku, czy po prostu film treningowy. To również świetne miejsce do prowadzenia treningów w formie live. 

Podobne działania możesz podjąć na Instagramie. Dużą popularnością wśród trenerów i trenerek cieszą się publikacje treningów – każde ćwiczenie jest pokazywane na osobnym, krótkim filmie i udostępniane jako trening w jednym poście. Na Pintereście możesz opublikować trening w formie pojedynczej grafiki z rozrysowanymi ćwiczeniami. Oczywiście przoduje tutaj YouTube, na którym możesz publikować różnej długości treningi, czy filmiki z przyrządzania odżywczych potraw potreningowych. 

Wspaniałą formą, która zdecydowanie wspiera budowanie wizerunku jest stworzenie grupy na Facebooku, której społeczność jest skupiona wokół marki. Bez względu na to, czy jesteś trenerem personalnym, czy firmą, która produkuje maty do jogi, masz szansę na zbudowanie grupy, która może między sobą dzielić się swoimi spostrzeżeniami, a ty możesz ich edukować i budować z nimi relacje. 

Artykuły

To jedna z najpopularniejszych form content marketingu, którą możesz wykorzystać również dla swojej marki. Artykuły oprócz publikowania na własnym blogu, możesz pisać na portale branżowe, czy inne witryny, z którymi będziesz współpracować. Atrakcyjną formą, która wesprze znacząco pozycjonowanie w sieci są artykuły sponsorowane. Jeśli nie masz pomysłu, gdzie możesz takie treści publikować z pomocą przychodzi Linkhouse, o czym przeczytasz w dalszej części artykułu.

Artykuły to formy, które także pozwalają Ci na poruszanie różnorodnych tematów interesujących potencjalnego konsumenta. Możesz pisać np. o najlepszych treningach, które pozwolą Ci osiągnąć konkretny cel treningowy lub np. o tym jaki strój wybrać, do konkretnego rodzaju treningu. 

E-booki

Swoje treningi możesz sprzedawać również w formie e-booka. Dobrze złożony e-book to forma bardzo lubiana przez odbiorców. W łatwy sposób można trenować mając pod ręką właśnie e-booka. To też świetny pomysł do wykorzystywana jako bonus (a nie tylko jako główny produkt) np. przy sprzedaży urządzeń fitnessowych. To również forma, która nie wymaga skomplikowanych narzędzi do tworzenia (wystarczy Canva, a nawet Word).

Linkhouse w branży fitness

Pisaliśmy już o możliwościach artykułów sponsorowanych. Jednak nie wydaje się to aż takie łatwe. Trzeba znaleźć miejsce potencjalnej publikacji, kontakt do osoby, z którą można porozumieć się w tej sprawie, a także zorientować ile nas to będzie kosztowało. Świetnym rozwiązaniem, które zdecydowanie upraszcza działania związane z treściami sponsorowanymi jest skorzystanie z oferty Linkhouse. Na naszej platformie masz dostęp do kilkuset stron związanych z branżą fitness, na których możesz publikować swoje treści linkujące do witryny. Dzięki temu Twój content trafi do szerokiego grona odbiorców, a także będziesz lepiej pozycjonować się w wyszukiwarkach w stosunku do konkurencji. 

Krótkie podsumowanie

Content marketing to potężne narzędzie w branży fitness. Dzięki niemu masz szansę zbudować swoją pozycję i wizerunek jako specjalisty. Ponadto działania marketingu treści mają realny wpływ na Twoje zyski oraz pozycjonowanie witryny w sieci. Różnorodność podejmowanych działań daje Twojemu odbiorcy szansę na poznanie Twojej marki z różnych stron. Dlatego też niezwykle istotne jest zawarcie działań content marketingowych w ramach strategii marki, wraz z określeniem grupy docelowej oraz celu, który chcesz osiągnąć. 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.