Branża finansowa: z jakich technik marketingu i content marketingu korzysta?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

11/08/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

11/08/2020

Spis treści

Branża finansowa uchodzi nie tyle za branżę trudną, co nudną. To jednak bardzo błędne podejście, bo i treści finansowe mogą być niezwykle interesujące nie tylko dla specjalistów w tej dziedzinie. Dlatego też warto zainwestować swój czas i pieniądze w prowadzenie działań content marketingowych właśnie w branży finansowej. Jak to robić w sposób atrakcyjny i efektywny, a także, na co zwrócić uwagę? O tym przeczytasz w tym artykule.

Dlaczego warto inwestować w content marketing w branży finansowej?

  • Ukazanie marki jako przyjaznej

Finanse nie kojarzą się ludziom pozytywnie. Zarówno jeśli chodzi o banki, jak i inne usługi finansowe. Dobry content marketing może znacząco wpłynąć na wizerunek i budować w głowach klientów (obecnych i potencjalnych) zaufanie do marki. Finalnie przełoży się to na zysk i większą liczbę nabywanych usług.

  • Budowanie wiarygodności w sieci

Wysokiej jakości treści merytoryczne stawiają markę jako eksperta w dziedzinie. Wzbudza to zdecydowanie większe zaufanie u potencjalnych klientów, którzy nie będą bać się poświęcić swoich funduszy wiarygodnej firmie.

  • Tłumaczenie tego, co wydaje się trudne

Ludzie często nie chcą inwestować czasu i pieniędzy w coś czego nie znają i wydaje im się trudne. Dlatego dobrze prowadzony blog, kanał na YouTube, podcast, czy strona na Facebooku pozwala dotrzeć do ludzi i pokazuje, że branża finansowa nie jest tak trudna, jak się wydaje.

  • Wyższość internetu nad pójściem do oddziału

Internet jest głównym źródłem informacji na temat finansów. Mało kto zadaje sobie tyle trudu, aby wybrać się do oddziału banku, bądź innej firmy związanej z branżą finansową, aby uzyskać ofertę, czy poradę na temat tego jakie konto założyć, w co zainwestować lub która karta kredytowa jest dla mnie.

Przykłady content marketingu w branży finansowej

  • Blog

Prowadzenie firmowego bloga z poradami i ofertami finansowymi pozwala na stworzenie bazy wiedzy, która może być zarówno merytoryczna, jak i prosta w swoim przekazie. Treści te można potem dystrybuować w innych kanałach, bądź przełożyć na inną formę. Należy również pamiętać, że nie muszą to być tylko treści stricte wiedzowe. W blog postach można zawierać historie konkretnych przypadków, czy ludzi, którzy w dany sposób np. poradzili sobie z problemami finansowymi albo osiągnęli sukces w branży finansowej. Blog taki posiada np. mBank. Własne artykuły można publikować w swoich i współpracujących mediach społecznościowych, a także na portalach tematycznych.

  • Artykuły sponsorowane

Oprócz blog postów czas i finanse warto zainwestować w artykuły sponsorowane. Nie masz pomysłu, gdzie można dystrybuować takie treści content marketingowe? Z pomocą przychodzi Linkhouse, o czym dokładniej przeczytasz w dalszej części artykułu. Artykuły świetnie pozycjonują markę w internecie, co zwiększa prawdopodobieństwo trafienia przez klienta na Wasze usługi.

  • Podcast

Rośnie popularność podcastów, ale w Polsce wciąż jeszcze nie ma ich wiele. Inwestycja w ten kanał na pewno się zwróci. Odbiorcami podcastów są przede wszystkim osoby nastawione na rozwój oraz swoją edukację, dlatego kanał ten wydaje się być wymarzonym dla tego typu treści. Można opowiadać tam, np. o tym jak optymalizować domowy budżet, jak oszczędzać pieniądze oraz o konkretnych case studies. Podcast na temat finansów prowadzi np. Jacek Szafrański, autor bloga Jak oszczędzać pieniądze

  • Social media

Prowadzenie strony na Facebooku, czy profilu na LinkedInie wzmocni wizerunek w branży finansowej. Content na Facebooku może być przystosowany dla przysłowiowego Kowalskiego, który nie ma dużego pojęcia na temat finansów. Do dystrybuowania bardziej profesjonalnych treści i prowadzenia działań B2B bardzo dobrym kanałem będzie LinkedIn. Oprócz standardowych działań na profilach warto prowadzić grupę (np. na Facebooku) o charakterze edukacyjnym. Funkcjonalności na grupach na Facebooku jest coraz więcej, dzięki czemu można np. w oparciu o moduły stworzyć kurs w całości osadzony w środowisku Facebooka.

Jak Linkhouse może Ci pomóc w content marketingu finansowym?

Nie wiesz gdzie dystrybuować wytworzony przez Ciebie merytoryczny content, tak aby był efektywny i docierał do szerokiego grona odbiorców? Linkhouse przychodzi w takiej sytuacji z pomocą. Poprzez platformę Linkhouse masz dostęp do prawie 700 stron dedykowanych branży finansowej lub blisko z nią spokrewnionych. Oprócz tego znajdziesz tutaj portale, które nie zajmują się tylko tematyką finansową, ale mają ją w obszarze swoich zainteresowań. Linkowanie Twoich treści na różnego rodzaju portalach internetowych wpłynie na Twój wizerunek w sieci i ugruntuje pozycję Twojej marki jako lidera.
image1

Podsumowanie

Wartość inwestowania w content marketing w branży finansowej jest ogromna. Angażujące treści – merytoryczne blog posty i artykuły sponsorskie, a także dobrze prowadzone kanały w mediach społecznościowych, znacząco wpłyną na widoczność danej marki w Google. Dobrze zbudowana pozycja firmy, opierająca się na content marketingu, znajdzie odzwierciedlenie w zyskach oraz postrzeganiu marki wśród klientów i potencjalnych nabywców usług.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.