Czy można kupować linki? Trzeba

ikona-data-publikacji
Opublikowano

08/03/2024

ikona-data-publikacji
Opublikowano

08/03/2024

Spis treści

Pozycjonowanie stron internetowych to prawdziwe wyzwanie – w tłumie konkurencyjnych witryn walka o widoczność w wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zacięta. W tym kontekście pojawia się pytanie: czy można kupować linki? A może trzeba? Przeanalizujmy tę kwestię i sprawdźmy, gdzie warto szukać wartościowych odnośników dla link buildingu i co robić, by nie wpaść w pułapkę linków niskiej jakości.

czy można kupować linki

Link building a mit „naturalnego” pozyskiwania linków i wytyczne Google

Istnieje powszechne przekonanie, że naturalne pozyskiwanie linków jest kluczem do sukcesu w SEO. Jednak we współczesnych realiach taka strategia często przegrywa z działaniami konkurencji. Bez proaktywnego link buildingu trudno oczekiwać znaczącego wzrostu widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Ale nie wystarczy pozyskiwać linki do swojej domeny, by cieszyć się sukcesem. Wszystkiemu musi towarzyszyć strategia. Naturalne linkowanie to nie tylko oczekiwanie na to, że użytkownicy trafią na Twoją stronę i sami podzielą się contentem dalej. Oczywiście bazą link buildingu muszą być wartościowe treści, które przyciągają uwagę użytkowników i zmotywują ich do udostępniania i linkowania, ale nie oznacza to, że nie możesz pomóc swojej witrynie. Content marketing to tylko (i aż!) baza.

Link building jest teraz (w erze zalewu internetu treściami AI) ważniejszy niż kiedykolwiek i pozwoli się Twojej stronie wyróżnić.

Odpowiedzialne kupowanie linków polega na płaceniu za umieszczanie odnośników na innych stronach, ALE musi uwzględniać ich wartość i związek z tematyką witryny. Nie chodzi o pozbawione logiki zakładanie kont na forach muzycznych, kiedy prowadzisz działalność z branży motoryzacyjnej, ani próby sztucznych manipulacji. Może przyjmować formę artykułów sponsorowanych, guest postingu czy publikowania w katalogach branżowych albo NAPach –  o wszystkich tych metodach opowiemy za moment.

W takim razie: jak pozyskiwać wartościowy ruch z linków, robiąc to naturalnie? Koniecznie weź pod autorytet witryn, z których pozyskujesz linki zewnętrzne. Niezależnie od strategii, jaką obierzesz, to właśnie linkowanie z wartościowych stron musi stać na pierwszym miejscu.

Dlaczego warto kupować linki?

Kupowanie linków, pod warunkiem wyboru odpowiednich źródeł, to element dobrego link buildingu. Wartościowe odnośniki, pochodzące z wiarygodnych i tematycznych serwisów, mogą znacząco podnieść autorytet twojej witryny w oczach wyszukiwarek. W rezultacie, możesz spodziewać się poprawy pozycji w rankingu oraz zwiększenia widoczności online.

Linkowanie staje się szybszym procesem

W pełni naturalny link building może być czasochłonny, a wyniki mogą być widoczne dopiero po pewnym czasie. Kupowanie linków może przyspieszyć proces budowania profilu linków i zwiększyć widoczność witryny w krótszym czasie.

Możesz pozyskiwać linki z bardzo wartościowych miejsc

Kontrolując wybór miejsc publikacji artykułów, można nabyć linki z wiarygodnych i tematycznych stron, co będzie pozytywne dla profilu linków i autorytetu witryny.

Link building zwiększy widoczność na tle konkurencji

W niektórych branżach konkurencja jest bardzo silna, a firmy muszą walczyć o każdego klienta. W takich przypadkach kupowanie linków z zaufanych źródeł może być elementem strategii Twojej strony pozwalającej przegonić konkurencję.

Możesz kupować linki, które wzmocnią Twoją strategię SEO

Kupowanie linków może być częścią szerszej strategii SEO, o ile pamiętasz o innych elementach, takich jak tworzenie wartościowej treści (content to solidna baza dobrego profilu linków, który algorytm Google bardzo docenia) i promocja na platformach społecznościowych.

Jak odpowiedzialnie kupować linki?

Wiesz już, że trzeba kupić linki z wartościowych miejscówek  –  to baza link buildingu we współczesnym internecie.

Warto sobie tego nie utrudniać. Skoro możesz pozyskać dokładnie taki odnośnik, jakiego potrzebujesz, dlaczego by z tego nie skorzystać? Linkhouse to platforma z bazą wydawców, na której możesz zamówić artykuł sponsorowany, sprawdzić swój profil linkowy, pozyskać cenne linki zewnętrzne i sprawdzić, z jakich witryn warto linkować.

Przejdźmy więc do tego, jak może wyglądać optymalizacja kupowania linków. Jakie dobre praktyki warto wdrożyć w Twojej strategii?

Wybieraj wiarygodne źródła

Kupuj linki tylko od wiarygodnych wydawców. Upewnij się, że strony, z których nabywasz linki, są tematycznie związane z twoją witryną i cieszą się dobrą reputacją w internecie (tak, tematyczny, wartościowy link ma ogromne znaczenie!).

Chcesz kupować linki? Podnieś poprzeczkę

Odrzuć propozycje linków z niskiej jakości stron, które wydają się być spamowe lub o niskim autorytecie. Takie linki mogą przynieść więcej szkody niż pożytku Twojemu serwisowi.

Wskazówka: Przed zakupem linków dokładnie zbadaj strony, z których będą one pochodzić. Sprawdź ich ruch, jakość treści, profil linków, a także ich pozycje w wynikach wyszukiwania. Wszystkie te funkcjonalności znajdziesz w platformie Linkhouse – nie potrzebujesz dziesięciu różnych drogich narzędzi, wystarczy dostęp do jednego konta.

Dywersyfikuj źródła odnośników

Staraj się uzyskać linki z różnych źródeł, aby stworzyć zrównoważony i naturalny profil linków. Unikaj koncentracji na jednym typie źródła lub jednej strategii link buildingu. Często dobrą strategią jest tutaj też relinkowanie.

Lepiej kupić mniej linków, ale lepsze

Określ swój budżet i nie staraj się maksymalizować samej liczby linków, postaw na ich jakość. Pamiętaj, że kupowanie linków warto oprzeć o solidną analizę konkurencji i ich źródeł linków. Jednocześnie staraj się, aby proces kupowania linków wyglądał jak najbardziej naturalnie. Unikaj nadmiernych optymalizacji i staraj się respektować wytyczne Google. Czasem jeden link z artykułu naprawdę wystarczy!

Rodzaje linków i źródeł, w których warto publikować. Gdzie kupować linki?

Wartościowe linki można znaleźć w różnych miejscach w sieci  –  jak wiesz, w Linkhouse znajdziesz kilkadziesiąt tysięcy ciekawych serwisów. Dzięki nim możesz kupić: 

Artykuły sponsorowane

Współpraca z serwisami oferującymi artykuły sponsorowane może być doskonałą okazją do zdobycia wysokiej jakości odnośników. Wybieraj wiarygodne serwisy związane tematycznie z Twoją branżą i dbaj o jakość treści, aby odnośniki były naturalne i wartościowe dla czytelników. Chcesz wiedzieć, gdzie swoje artykuły sponsorowane publikuje konkurencja? Przeprowadź analizę backlink gap.

Wskazówka: Nie masz przestrzeni na samodzielne tworzenie treści? W Linkhouse znajdziesz moduł odo automatycznego tworzenia treści we współpracy z Surfer AI. Takie teksty mogą być wykorzystane w ramach strategii link buildingu. Dzięki temu można generować wartościowe treści zgodne z wytycznymi SEO, które przyciągną uwagę użytkowników i przyczynią się do pozyskiwania linków.

Guest posting

Wpisy gościnne na tematycznych blogach to świetny sposób na zdobycie naturalnych linków prowadzących do Twojej witryny. Szukaj blogów związanych z Twoją branżą i oferujących możliwość publikacji gościnnych artykułów  –  w Linkhouse pomoże Ci w tym np. topical backlinks tool. Staraj się dostarczyć wartościową treść, która będzie interesująca dla czytelników i przyczyni się do zwiększenia autorytetu Twojej witryny.

Katalogi branżowe

Niektóre katalogi internetowe oferują możliwość dodawania wartościowych odnośników, co może być korzystne dla Twojej strategii link buildingu. Wybierz katalog powiązany z Twoją branżą i sprawdź jego reputację oraz autorytet (w tym takie parametry jak Domain Authority), aby upewnić się, że dodawane odnośniki będą wartościowe i pomocne dla Twojej witryny.

Podstawy link buildingu  –  czy warto kupować linki? Podsumujmy:

  • Wniosek jest prosty: kupowanie linków może być skuteczną strategią pozycjonowania, ale należy to robić z rozwagą i korzystać z wartościowych źródeł.
  • Naturalny link building opiera się na zdobywaniu odnośników poprzez publikowanie wysokiej jakości treści i odpowiednie zarządzenie procesem linkowania, które ostatecznie przyczynia się do długotrwałego wzrostu autorytetu i pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Platforma Linkhouse oferuje szereg funkcjonalności, które mogą być użyteczne w procesie odpowiedzialnego pozyskiwania linków. Sprawdź nasze możliwości  –  a najlepiej zacznij od audytu linków!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.