Zarejestruj się

Integracja z Google Search Console – Poradnik dla Wydawców

ikona-data-publikacji
Opublikowano

06/02/2023

ikona-data-publikacji
Opublikowano

06/02/2023

Spis treści

Instrukcja integracji z Google Search Console dla Wydawców

W panelu Linkhouse jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy integrację z Google Search Console dla Wydawców. To proste, bezpłatne narzędzie, które pozwala poprawić indeksację treści na Twoich portalach i ułatwić ich widoczność w wyszukiwarce Google. Dodatkowo, po integracji, dane o ruchu pochodzące z GSC będą widoczne dla Reklamodawców, co może korzystnie wpłynąć na zainteresowanie Twoją ofertą.

Co zyskujesz dzięki integracji?

  • Przyspieszenie procesu indeksacji nowych treści dzięki połączeniu z Google Indexing API,
  • Automatyczne sprawdzanie stanu indeksacji w Google Search Console,
  • Możliwość ponownej weryfikacji niezaindeksowanych artykułów z poziomu Linkhouse,
  • Udostępnienie danych o ruchu w Bazie Ofert – pomocne dla Reklamodawców w podejmowaniu decyzji.

Więcej o korzyściach wynikających z integracji przeczytasz w naszym artykule.

Aby dowiedzieć się, jak zintegrować swój portal z Google Search Console, skorzystaj z poniższej instrukcji lub obejrzyj przygotowaną wideoinstrukcję.

Jak dokonać integracji?

KROK 1: Upewnij się, że w narzędziu Google Search Console posiadasz zweryfikowaną własność całej domeny.

Zrzut ekranu 2025 07 04 130931


KROK 2: W panelu Linkhouse przejdź do: Wydawca → Integracje, wybierz Google Search Console → Dodaj integrację i zaloguj się na konto Google.

Zrzut ekranu 2025 07 04 131436

Zrzut ekranu 2025 07 04 131747


KROK 3: Google poinformuje Cię o zakresie danych udostępnianych aplikacji Linkhouse. Naciśnij przycisk Zezwól, aby kontynuować.

Zrzut ekranu 2025 07 04 131623

KROK 4: Po udanej autoryzacji zostaniesz automatycznie przekierowany do zakładki z integracjami w Linkhouse.

Zrzut ekranu 2025 07 04 132014

KROK 5: Przy nowej integracji Linkhouse Indexing API kliknij: Połącz z Twoimi portalami w Linkhouse.

Zrzut ekranu 2025 07 04 132422


Zostaną wyświetlone dwie listy:

1. Strony dostępne do integracji z Linkhouse – zweryfikowane w GSC i dodane w panelu Linkhouse jako portale wydawcy.

Zrzut ekranu 2025 07 04 132841

2. Strony niedostępne do integracji z Linkhouse – zweryfikowane w GSC, ale niedodane do Twojego konta w Linkhouse.

 

KROK 6: Korzystając z pierwszej zakładki, wybierz strony, które chcesz połączyć i kliknij Zapisz. Od tego momentu strony są zintegrowane z Google Search Console.

Zrzut ekranu 2025 07 04 133300


KROK 7:
Przy zintegrowanych stronach na Liście stron pojawi się specjalna ikonka potwierdzająca integrację.

 

Zrzut ekranu 2025 07 04 133549

 

KROK 8: Jeśli artykuł zostanie oznaczony jako niezaindeksowany, możesz zlecić ponowną weryfikację URL bezpośrednio z poziomu systemu. Proces trwa kilka-kilkanaście sekund i odbywa się w czasie rzeczywistym.

Zrzut ekranu 2025 07 04 133730

 

Dlaczego warto?

Artykuły, które nie zostaną zaindeksowane, nie pojawią się w wynikach wyszukiwania Google, przez co tracą na wartości dla potencjalnych Reklamodawców. Integracja z GSC pozwala skuteczniej zarządzać tym procesem i szybciej reagować na problemy z widocznością treści.

Co więcej, udostępnienie danych o ruchu może zwiększyć atrakcyjność Twojego portalu w oczach Reklamodawców, którzy dzięki temu mają pełniejszy obraz jego potencjału.

Zadbaj o lepszą indeksację, większą widoczność i silniejszą pozycję swojej oferty w Linkhouse!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.