, ,

Link Planner – nowoczesne narzędzie do link buildingu

ikona-data-publikacji

Opublikowano

14/11/2022

ikona-data-publikacji

Opublikowano

14/11/2022

Spis treści instrukcji

Czym jest Link Planner?

Link Planner to najnowocześniejsze narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji, które przygotuje i zrealizuje za Ciebie kampanię link buildingową. Dzięki niemu możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Już w 60 sekund otrzymasz gotowy plan kampanii, której przygotowanie do tej pory wiązało się z dużym nakładem pracy, posiadaniem wiedzy SEO, a także potrzebą korzystania z wielu płatnych narzędzi (m.in.: Ahrefs, Majestic, Semrush).

Ile kosztuje przygotowanie kampanii w Link Plannerze?

  • Na start każdy zarejestrowany użytkownik otrzymuje 2 darmowe kredyty

Każdy użytkownik otrzymuje 2 kredyty aby przetestować narzędzie. Bez żadnych haczyków, ani owijania w bawełnę!

  • Kolejne kredyty naliczają się bezpłatnie po wydaniu minimum 1000 zł netto w platformie

Oznacza to, że każde wydane 1000 zł = 1 kredyt. Zamówienia o mniejszych kwotach zliczają się. Postęp wydatków oraz informację o kwocie potrzebnej do otrzymania kolejnego kredytu zobaczysz po kliknięciu w Twoje kredyty.

  • Kredyty można również kupić w cenie 99 zł/sztukę.

Jeśli wykorzystałeś swoje darmowe kredyty, a chciałbyś przygotować kampanię dla kolejnej strony, wystarczy, że klikniesz na Twoje kredyty, a następnie w oknie dialogowym, korzystając z opcji Dokup kredyty, opłacisz zamówienie ze środków znajdujących się na saldzie. Instrukcję jak doładować swoje saldo znajdziesz tutaj.

 

3 opcje przygotowania kampanii, które daje Link Planner

Widoczność to liczba słów kluczowych, na które wyświetla się strona w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Celem Link Plannera jest przygotowanie kampanii link buildingu z maksymalną efektywnością pozyskanych linków w danym budżecie. Celem tych linków jest zwiększenie widoczności SEO, pozycji fraz oraz ruchu organicznego na stronie internetowej.

Przedstawiamy Ci zatem kilka ścieżek przygotowania kampanii.

Który tryb najlepiej pasuje do Twoich potrzeb?

Aktualnie w panelu Link Plannera znajdują się trzy tryby. Rekomendujemy wybór danej ścieżki w zależności od celu, który chcemy osiągnąć oraz doświadczenia, jakie mamy.

1) Zwiększenie widoczności domeny – Quick Wins

Poziom: podstawowy
Dla kogo: osób z niewielkim doświadczeniem
Cel: zwiększenie widoczności domeny

Jest to najbardziej podstawowa opcja Link Plannera. Nie musisz w niej korzystać z opcji zaawansowanych, aby otrzymać najbardziej optymalną kampanię dla Twojej strony. Wystarczy podać adres URL witryny oraz jej kategorię tematyczną, a także budżet na działania, a Link Planner samodzielnie wybierze linki z największym potencjałem.

2) Zwiększenie widoczności konkretnych URLi

Poziom: średnio-zaawansowany
Dla kogo: osób ze średnim doświadczeniem
Cel: zwiększenie widoczności konkretnych URLi

Jest to średnio-zaawansowana opcja Link Plannera. Jest skierowana do osób mających średnie doświadczenie w link buildingu, które chcą pozycjonować konkretne podstrony i samodzielnie wpiszą adresy URL, których widoczność chcą podnieść. Link Planner przygotuje dla nich zestawienie ofert najlepszych linków zewnętrznych.

3) Zwiększenie widoczności dla podanych fraz i URLi 

Poziom: średnio-zaawansowany
Dla kogo: osób z dużym doświadczeniem
Cel: zwiększenie widoczności dla podanych fraz i URLi

To średnio-zaawansowana opcja Link Plannera. Jest skierowana do osób mających większe doświadczenie w link buildingu, które chcą pozycjonować konkretne frazy kluczowe oraz podstrony. Mogą one samodzielnie wpisać URL’e oraz frazy, które chcą wypozycjonować.  Link Planner przygotuje dla nich zestawienie ofert najlepszych linków zewnętrznych.


 

Żeby przeczytać szczegółową instrukcję poszczególnych ścieżek naciśnij +, aby rozwinąć całą treść wpisu. Aby zwinąć instrukcję konkretnej ścieżki kliknij

1. Zwiększenie widoczności domeny – Quick Wins (Podstawowa ścieżka)

Jest to najbardziej podstawowa opcja Link Plannera. Nie musisz w niej korzystać z opcji zaawansowanych, aby otrzymać najbardziej optymalną kampanię dla Twojej strony.

Wystarczy, że podasz adres URL witryny oraz jej kategorię tematyczną, a także budżet na działania. Obecnie możliwe jest zaplanowanie kampanii tylko w języku polskim. Pracujemy już nad kolejnymi językami.

Jeśli chcesz skorzystać z opcji ustawień zaawansowanych zapoznaj się z nimi klikając tutaj.

Tworzenie kampanii

Po kliknięciu w przycisk Utwórz Link Plan pobierany jest 1 kredyt. Pojawia się kolejny krok, w którym zaznaczone są adresy URL podanej przez Ciebie domeny. Zostały one wybrane na podstawie największej liczby wyszukań fraz – najpierw TOP15, a następnie TOP50. 

Możesz zaznaczyć tutaj dodatkowe, interesujące Cię pozycje lub usunąć zaznaczenie tych, które Ci nie odpowiadają. 

W lewym górnym rogu ekranu znajdziesz też przycisk Dodaj, dzięki któremu wpiszesz dodatkowy adres URL oraz słowa kluczowe, na które ma być widoczny. Pamiętaj jednak, że wybrane przez nas URLe oraz słowa kluczowe mają największy potencjał i prawdopodobnie linkowanie tych adresów najszybciej podniesie ruch i widoczność Twojej witryny. 

W tym kroku wykluczamy również linki, które domena już posiada w swoim profilu linkowym. Wykluczone z oferty zostają Referring Domains z Ahrefs oraz linki zakupione w Linkhouse. 

Za pomocą przycisku Zarządzaj możesz dodać portale, które chcesz wykluczyć z oferty, zatwierdzając je kliknięciem Dodaj wykluczenia. Istnieje możliwość wrzucenia ich z raportów (np. z Excela) lub wklejeniu po wygenerowaniu tych adresów z np. Google Search Console.

 

Klikając Przejdź do oferty otrzymasz propozycję portali z dobranymi do nich podstronami oraz anchorami. Zaznaczone na zielono portale są gotową do realizacji propozycją kampanii z optymalnym wykorzystaniu budżetu. 

Po utworzeniu kampanii możesz przejść do modyfikacji oferty lub od razu złożyć zamówienie klikając w przycisk Pogląd zamówienia.

Jak wybrane zostały portale?

Do dobrania najlepszych w założonym budżecie portali wykorzystaliśmy nasz autorski Link Score – system sztucznej inteligencji, który uwzględnia ponad 30 zmiennych on-site i off-site portali w bazie Linkhouse oraz parametry oferty. W tabeli wynikowej zobaczysz aż 100 najlepszych portali, których linki warto zakupić.

Jak zostało dobrane podlinkowanie?

  • URLe – wybrane w poprzednim kroku adresy URL zostały podzielone po równo między portale
  • słowa kluczowe – dobrane zostały zasadą trójpodziału:
    • 1/3 to linki EMA (Exact Match Anchor), 
    • 1/3 to linki URL, 
    • 1/3 to linki brandowe (np. linkhouse.pl)Za pomocą przycisku Zarządzaj możesz dodać portale, które chcesz wykluczyć z oferty, zatwierdzając je kliknięciem Dodaj wykluczenia. Istnieje możliwość wrzucenia ich z raportów (np. z Excela) lub wklejeniu po wygenerowaniu tych adresów z np. Google Search Console.

2. Zwiększenie widoczności konkretnych URLi (ścieżka średnio-zaawansowana)

Jest to średnio-zaawansowana opcja Link Plannera. Jest skierowana do osób mających przynajmniej minimalne doświadczenie w link buildingu, które chcą pozycjonować konkretne podstrony i samodzielnie wpiszą adresy URL, których widoczność chcą podnieść.

Aby skorzystać z tej ścieżki, należy podać konkretne adresy URL podstron swojej witryny oraz jej kategorię tematyczną, a także budżet na działania. URLe można dodawać pojedynczo lub wprowadzić hurtowo korzystając z dedykowanego przycisku.

Jeśli chcesz skorzystać z opcji ustawień zaawansowanych zapoznaj się z nimi klikając tutaj.

Tworzenie kampanii

Po kliknięciu w przycisk Utwórz Link Plan pobierany jest 1 kredyt. Pojawia się kolejny krok, w którym zaznaczone są adresy URL, które podałeś w poprzednim kroku. Dla każdego adresu URL zostały pobrane słowa kluczowe na które jest on widoczny w wynikach organicznych. Adresy URL zostały posortowanie według wyszukań najpierw w TOP15, a później w TOP50.

 

Możesz dodać tutaj kolejne pozycje URLi lub zrezygnować z zaznaczenia tych, które jednak Ci nie odpowiadają.

W lewym górnym rogu ekranu znajdziesz też przycisk Dodaj, dzięki któremu wpiszesz dodatkowy adres URL oraz słowa kluczowe, na które ma być widoczny. 

W tym kroku wykluczamy również linki, które domena już posiada w swoim profilu linkowym. Wykluczone z oferty zostają Referring Domains z Ahrefs oraz linki zakupione w Linkhouse. 

Za pomocą przycisku Zarządzaj możesz dodać portale, które chcesz wykluczyć z oferty, zatwierdzając je kliknięciem Dodaj wykluczenia. Istnieje możliwość wrzucenia ich z raportów (np. z Excela) lub wklejeniu po wygenerowaniu tych adresów z np. Google Search Console.

 

Klikając Przejdź do oferty otrzymasz propozycję portali z dobranymi do nich podstronami oraz słowami kluczowymi. Zaznaczone na zielono portale są gotową do realizacji propozycją kampanii przy optymalnym wykorzystaniu budżetu. 

Po utworzeniu kampanii możesz przejść do modyfikacji oferty lub od razu złożyć zamówienie klikając w przycisk Pogląd zamówienia.

Jak wybrane zostały portale?

Do dobrania najlepszych w założonym budżecie portali wykorzystaliśmy nasz autorski Link Score – system sztucznej inteligencji, który uwzględnia ponad 30 zmiennych on-site i off-site portali w bazie Linkhouse oraz parametry oferty. W tabeli wynikowej zobaczysz aż 100 najlepszych portali, których linki warto zakupić.

Jak zostało dobrane podlinkowanie?

  • URLe – wybrane w poprzednim kroku adresy URL zostały podzielone po równo między portale
  • słowa kluczowe – dobrane zostały zasadą trójpodziału:
    • 1/3 to linki EMA (Exact Match Anchor), 
    • 1/3 to linki URL, 
    • 1/3 to linki brandowe (np. linkhouse.pl)

3. Zwiększenie widoczności dla podanych fraz i URLi (ścieżka średnio-zaawansowana)

To średnio-zaawansowana opcja Link Plannera. Jest skierowana do osób mających doświadczenie w link buildingu, które chcą pozycjonować konkretne frazy kluczowe oraz podstrony. Mogą one samodzielnie wpisać URL’e oraz frazy, które chcą wypozycjonować.

Aby skorzystać z tej ścieżki, należy podać (poza frazami kluczowymi wraz z URLami) jej kategorię tematyczną, a także budżet na działania. Adresy URL i frazy kluczowe można dodawać pojedynczo lub wprowadzić hurtowo korzystając z dedykowanego przycisku. Obecnie narzędzie dostępne jest wyłącznie w języku polskim.

Jeśli chcesz skorzystać z opcji ustawień zaawansowanych zapoznaj się z nimi klikając tutaj.

Tworzenie kampanii

Po kliknięciu w przycisk Utwórz Link Plan pobierany jest 1 kredyt. Pojawia się krok 2 – jest do podsumowanie wpisanych danych w kroku 1.

 

W lewym górnym rogu ekranu znajdziesz też przycisk Dodaj, dzięki któremu wpiszesz dodatkowy adres URL oraz słowa kluczowe.

W tym kroku wykluczamy również linki, które domena już posiada w swoim profilu linkowym. Wykluczone z oferty zostają Referring Domains z Ahrefs oraz linki zakupione w Linkhouse. 

Za pomocą przycisku Zarządzaj możesz dodać portale, które chcesz wykluczyć z oferty, zatwierdzając je kliknięciem Dodaj wykluczenia. Istnieje możliwość importu ich z raportów (np. z Excela) lub pobrania z Google Search Console, a następnie wklejenia ich do pola tekstowego.

 

Klikając Przejdź do oferty otrzymasz propozycję portali, na których zakup linków w danym budżecie zmaksymalizuje efekt. Na zielono zaznaczone są te, które mieszczą się w zakładanym budżecie.

Po utworzeniu kampanii możesz przejść do modyfikacji oferty lub od razu złożyć zamówienie klikając w Podgląd zamówienia.

Jak wybrane zostały portale?

Do dobrania najlepszych w założonym budżecie portali wykorzystaliśmy nasz autorski Link Score – system sztucznej inteligencji, który uwzględnia ponad 30 zmiennych on-site i off-site portali w bazie Linkhouse oraz parametry oferty. W tabeli wynikowej zobaczysz aż 100 najlepszych portali, których linki warto zakupić.

Jak zostało dobrane podlinkowanie?

  • URLe – wybrane w poprzednim kroku adresy URL zostały podzielone po równo między portale
  • słowa kluczowe – dobrane zostały zasadą trójpodziału:
    • 1/3 to linki EMA (Exact Match Anchor), 
    • 1/3 to linki URL, 
    • 1/3 to linki brandowe (np. linkhouse.pl).

Opcje zaawansowane

Ustawienie opcji zaawansowanych nie jest wymagane, aby Link Planner przygotował najbardziej optymalną kampanię. Pomiń więc ten krok, jeśli nie masz dodatkowych warunków.

W opcjach zaawansowanych ustalić możesz dodatkowe wymagania dla portali, które będziemy brać pod uwagę w przygotowaniu kampanii. Ustawić tutaj możesz:

  1. Minimalną widoczność portali w TOP10 oraz minimalny ruch portali z Ahrefs
  2. Informację czy przy tworzeniu oferty chcesz wykluczyć ważność parametrów:
    1. Domain Rating
    2. URL Rating
    3. Trust Flow
    4. Authority Score
  3. Minimalne statystyki parametrów portali które znajdą się w ofercie. Określić możesz minimalne wartości:
    1. Domain Rating
    2. URL Rating
    3. Trust Flow
    4. Authority Score
    5. Domen odsyłających
    6. Linków zewnętrznych
  4. Inne ważne parametry, czyli:
    1. Czy dopuszczasz drugi link z tego samego portalu do swojej strony?
    2. Czy dopuszczasz linki typu site wide (linki, które znajdują się na każdej podstronie serwisu w danej domenie)


A także nowe filtry wyboru ofert, które pomogą spersonalizować kampanię:

  1. Treści dostarczę sam (wykluczenie ofert pisania tekstów przez wydawców)
  2. Uwzględnij serwisy bez SSL
  3. Uwzględnij tylko publikacje bezterminowe

Modyfikacja oferty

W widoku oferty znajduje się kilka opcji, które są pomocne, jeśli chcesz zmodyfikować przygotowaną ofertę.

Po kliknięciu w przycisk z kropkami znajdujący się obok nazwy portalu, po prawej stronie ekranu wyświetlą się jego szczegółowe parametry pobrane między innymi z Semrush, Majestic, Ahrefs, Semstorm czy Senuto. Oznacza to, że nie musisz kupować tych narzędzi, aby korzystać z Link Plannera.

 

Przycisk w panelu po lewej stronie służy do przystosowania widoku wybranych portali. Domyślnie zaznaczony jest przycisk Wszystkie, który sprawia, że wyświetlają się wszystkie proponowane portale. Aby pokazały się wyłącznie wybrane, należy kliknąć opcję Wybrane.

 

Aby zmienić anchor text do wybranego URLa, wystarczy kliknąć na rozwijaną listę, a następnie wybrać jedną z proponowanych opcji lub wpisać własną.

Jeśli nie jesteś jednak zadowolony z dokonanych przez siebie zmian URLi i anchorów, możesz je cofnąć do zasady 33%, korzystając z przycisku Przypisz ponownie w lewym panelu bocznym.

Przycisk Reset cofa natomiast przywraca ofertę do początkowego stanu wybierając pierwotnie określone portale, URLe i anchory.

 

Aby podejrzeć jakie podlinkowanie zostało wybrane w poprzednim kroku, wystarczy nacisnąć przycisk Lista URL/Anchory. Na tej liście na ten moment możliwe jest tylko usuwanie adresów URL.

 


Jak złożyć zamówienie? 

Po kliknięciu na button Podgląd zamówienia wyświetli Ci się podsumowanie kosztów zamówienia oraz liczba zaznaczonych publikacji. Na tym etapie możesz również zdecydować, czy do zamówienia chcesz dodać napisanie tekstów przez Linkhouse (70% klientów dostarcza teksty samodzielnie, jednak oferujemy też opcję wsparcia w tym zakresie). Jeżeli jednak przy danej pozycji w zamówieniu znajduje się dopisek “nie dotyczy”, oznacza to, że napisanie tekstu jest już zawarte w cenie publikacji (tekst zostanie napisany przez Wydawcę).

 

W tym widoku znajdziesz:

  • cenę publikacji,
  • cenę tekstów,
  • kwotę zamówienia (cena publikacji + cena zamówienia),
  • liczbę publikacji/portali,
  • sumę Linkscore,
  • średnią Linkscore.

W opcjach zaawansowanych znajdziesz dokładne wytyczne kampanii. Zmiany, które tutaj wprowadzisz, zastosujesz do wszystkich zakupionych przez siebie artykułów. Aby je odsłonić kliknij Pokaż zaawansowane.

Aby skrócić drogę akceptacji wytycznych przy zamówieniach publikacji przez Link Planner, możesz kliknąć przycisk „Jeśli to możliwe, przekaż zlecenia od razu do realizacji”. Użycie tej opcji dostępne jest w sytuacji, gdy nie dostarczasz tekstu samodzielnie. Zaakceptowane wytyczne są wtedy kierowane szybszą drogą do wydawcy lub copywritera, bez potrzeby ich ponownej akceptacji. Po zaznaczeniu tej opcji nie ma ponownej możliwości edycji wytycznych, ponieważ zlecenie będzie już w trakcie realizacji.

 

Aby zakupić kampanię, naciśnij przycisk Dodaj do koszyka, który znajduje się pod podsumowaniem zamówienia.

Automatycznie zostaniesz przeniesiony do swojego Koszyka, gdzie możesz ostatecznie potwierdzić zamówienie, wybrać metodę płatności i dokonać zakupu klikając przycisk Zamawiam i płacę.

W razie problemów zawsze możesz skontaktować się z nami korzystając z funkcji Wyślij wiadomość – znajdziesz ją w prawym dolnym rogu każdej podstrony na naszej platformie.

Oszczędź czas i pieniądze! Link Planner wykona cały Link Building za Ciebie. Oceni jakość portali w bazie (już ponad 70 000), przygotuje podlinkowanie oraz optymalnie wykorzysta budżet. Przygotowanie kampanii może zająć mniej niż minutę. Efektem czego zaoszczędzony czas i pieniądze możesz przeznaczyć na inne działania SEO.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Link Planner – nowoczesne narzędzie do link buildingu

Link Planner to najnowocześniejsze narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji. Dzięki niemu możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Już w 60 sekund* otrzymasz gotowy plan kampanii, której przygotowanie do tej pory wiązało się z dużym nakładem pracy, posiadaniem wiedzy SEO, a także potrzebą korzystania z wielu, najczęściej płatnych narzędzi.