Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie

ikona-data-publikacji
Opublikowano

04/03/2024

ikona-data-publikacji
Opublikowano

04/03/2024

Spis treści

Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu.

Co ciekawe, badania Holistic SEO wykazały, że na całym świecie istnieje ok. 5 milionów podcastów zawierających ponad 70 milionów odcinków. W konsekwencji znalezienie odpowiednich nagrań branżowych, które przemówią zarówno do początkujących, jak i profesjonalistów okazuje się wymagającym zadaniem. Eksperci Linkhouse jednak dali radę! W tym artykule omówimy 16 najlepszych podcastów SEO w 2024 roku – weźmiemy pod uwagę polskie oraz zagraniczne opcje.

Jakie są najlepsze podcasty SEO?

Po przejrzeniu wielu podcastów SEO wybraliśmy 16 najlepszych, które z pewnością zagwarantują wartościową wiedzę. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem dużej agencji SEO, digital marketerem, czy osobą dopiero rozpoczynającą przygodę z pozycjonowaniem, poniższe podcasty SEO będą pomocne:

  1. SEO Fridays
  2. Podcast Piotra Poloka
  3. Podcast Damiana Sałkowskiego
  4. SERP Up’s
  5. SEO 101
  6. Search Engine Journal
  7. The Recipe for SEO Success
  8. Authority Hacker
  9. NerdBrand Podcast
  10. SEO Mindset
  11. SEO Rant
  12. Confessions of an SEO
  13. Edge of the Web
  14. Search Off the Record
  15. Marketing O’clock
  16. Unknown Secrets of Internet Marketing

SEO Fridays

56rCP26uelvr2AyzsNSTWORYh mBOdfjCIvOGB ICZSlu4iXpKNP79E2bGuOy7STkc5ud0BUe8KDacfbsAliaOjveI6Hc02gM

Osoby prowadzące: Dawid Medwediuk

Tematy: SEO, marketing, SEM, AI, on-page SEO

Częstotliwość publikacji: Raz w miesiącu

Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut

Strona internetowa: DawidMed

Dostępne platformy: Spotify, YouTube, Apple Podcasts, Empik Go, Aspirate, Podkasty

Omówienie: SEO Fridays to jeden z najpopularniejszych polskich podcastów. Dawid Medwediuk kieruje do swojego audytorium treści bazujące na doświadczeniach, łącząc pozycjonowanie z innymi istotnymi zagadnieniami (w tym AI oraz Google Ads). Podcasty Dawida dedykujemy przede wszystkim początkującym oraz doświadczonym pozycjonerom, którzy chcą usłyszeć stanowiska znanych osobistości SEO (np. Łukasz Rogala, Tomasz Jeska i Sebastian Heymann).

Podcast Piotra Poloka

d0rBGPJm D16QkhD0vmewCfI0gYm5h995OoDZxV88lOu7w36GRpnZHQ8pJK1ob7Za5ytGwxVNpab9aA2JJ1EkfD

Osoby prowadzące: Piotr Polok

Tematy: Reklama w Internecie, copywriting, SEO, marketing w wyszukiwarkach

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut

Strona internetowa: Piotr Polok

Dostępne platformy: Apple Podcasts, YouTube, Spotify, Empik Go

Omówienie: Piotr Polok w swoim podcaście postawił na poruszanie nieco kontrowersyjnych tematów, które dają świeże spojrzenie na marketingową rzeczywistość. Nie poznasz tutaj nowinek SEO czy też technicznych zagadnień związanych z pozycjonowaniem, ale z pewnością zaciekawisz się tematyką, jeśli jesteś copywriterem czy też specjalistą ds. marketingu.

Podcast Damiana Sałkowskiego

Osoby prowadzące: Damian Sałkowski

Tematy: SEO, biznes, marketing

Częstotliwość publikacji: Co 3 tygodnie

Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut

Strona internetowa: Senuto

Dostępne platformy: YouTube, Podcasty Apple, Spotify, Podbean, iHeartRadio

Omówienie: Damian Sałkowski to założyciel Senuto – popularnego narzędzia SEO. W swoim podcaście porusza kwestie budowania oraz zarządzania wizerunkiem marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Kładzie nacisk na dawanie wartości osobom rozpoczynającym swoją przygodę w branży, natomiast jego treści są również przydatne dla doświadczonych adeptów SEO. Jeżeli szukasz interesujących informacji o pozycjonowaniu – koniecznie sprawdź podcast Damiana!

SERP Up’s

u6UuTbFLWIaNuAyB92dptRLxHAwkdexE2mpuz0C lReLxV0OFU0FQn7JVAHJW5HXmohAcJlyJ8nq4PmIyHelhgbc6cxB2zlGN

Osoby prowadzące: Mordy Oberstein i Crystal Carter

Tematy: Ogólne SEO, wskazówki dotyczące digital marketingu, keyword research

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 45 minut

Strona internetowa: SERP Up’s 

Dostępne platformy: Podcasty Apple, Spotify, Podcasty Google

Omówienie: SERP’s Up udowadnia, że nowinki o SEO mogą zarówno uczyć, jak i ekscytować. Mordy i Crystal minimum raz w tygodniu zapraszają ekspertów branżowych, aby zagłębiali się w różne tematy. Zaczynają od przedstawienia ogólnych informacji na temat odcinka, a następnie zamieszczają intrygujący klip z dłuższą wypowiedzią gościa, przedstawiający dodatkowe strategie i kroki do wykonania.

SEO 101

yl5elF2G6sbfNBX3ScVXYeoZV3IwA6FjVW1hSLwiRbL8O8KidwR qrHa6FmXZZ9zIq9O7jh24UfMasJRiCiA

Gospodarze: Ross Dunn, Scott Van Achte

Tematy: Techniczne SEO, link building, optymalizacja on-site (w witrynie), SEM

Częstotliwość publikacji: Co 3 tygodnie

Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut

Strona internetowa: SEO 101

Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud i Apple Podcast

Omówienie: Ross Dunn i Scott Van Achte przyjmują nieformalny i konwersacyjny styl, aby przełamać złożoność SEO. SEO 101 omawia najnowsze aktualizacje Google i aktualności związane z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Podcast oferuje cenne informacje branżowe marketerom na każdym poziomie umiejętności – od początkujących, aż do zaawansowanych.

Search Engine Journal Show

giVBH0EljG1Q7t3TrS2knOEWybWvR67z2mn AD2F j6SF1dkVNMnkjxfw1pIzYzMaNrPiPM2 hG5T40QXcr0nGDkOARFkozu wQaJR2p IC7iQK 1jlJiEmh3z8enaI LibLI lU8EWBU7wBjAiV6w

Osoby prowadzące: Loren Baker

Tematy: Wiadomości i newsy branżowe, wywiady ze specjalistami SEO, przedsiębiorczość, media społecznościowe, SEM

Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie

Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut

Strona internetowa: Search Engine Journal Show

Dostępne platformy: Apple Podcast, Google Play, Spotify

Omówienie: Podcast ten na początku nazywał się Marketing Nerds. Jego nazwa w 2014 roku zmieniła się na Search Engine Nerds, stając się zaufanym źródłem ekspertów SEO. Obejmuje wszystkie aspekty marketingu w wyszukiwarkach. Prowadząca Loren Baker zagłębia się w strategie SEO i techniki marketingowe, badając przyszłość reklamy typu programmatic oraz zmieniające się trendy w tworzeniu treści (tzw. content marketingu). Program ten dedykujemy dla średnio-zaawansowanych oraz ekspertów SEO. Aktualna nazwa to Search Engine Journal Show.

The Recipe for SEO Success

UNgcMAxgt3erQgduygHopSafO

Osoby prowadzące: Kate Toon

Tematyka: SEO, content marketing

Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie lub co miesiąc

Przeciętny czas trwania odcinka: 35 minut

Strona internetowa: The Recipe for SEO Success

Dostępne platformy: Spotify, Podcasty Apple

Omówienie: Kate Toon zaprasza do swojego programu wielu gości, aby omawiali tematy związane z SEO i marketingiem. Jeśli lubisz żartobliwe przekomarzanie się i poczucie humoru, posłuchaj podcastu Kate. Jest świetny zarówno dla początkujących oraz tzw. starych wyjadaczy. 

Authority Hacker

c8yiuWCsP5VwVIQFXKMmtkTb3mLh28JJD21ZGe6EgdJyH88MVmzjgVzq7NeR36KknVXqjoDlFAckjt7PBwk0XEteYUs 5A0AU JL1Ecm6KWI2mvI RiP1JXPMZ886PJpl1GXKK41ZWBANjnVho3pZg

Osoby prowadzące: Mark Webster i Gael Breton

Tematy: Zaawansowane strategie SEO, content marketing, wskazówki dotyczące digital marketingu

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 1-1,5 godziny

Strona internetowa: Authority Hacker 

Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud, Apple Podcasts, Google Podcasts, YouTube

Opis: Gael Breton i Mark Webster w każdym odcinku omawiają swoje kariery polegające na tworzeniu i sprzedaży wysoko ocenianych witryn internetowych. Bazują na innowacyjnym podejściu do SEO i marketingu oraz ponad 10-letnim doświadczeniu. Podcast ten dedykujemy pozycjonerom z wieloletnim doświadczeniem. Narracja jest utrzymana w humorystycznym stylu.

NerdBrand Podcast

38TeLiSc4p6WIbIVOj4jP2XJZJTxctCNtAB5BfTA GTL 5divV4HemErLPkUInhImOHrq5XC1eRrcx4is8rrZ45SsMZWVN4

Osoby prowadzące: Jason Davis, Jonathan Payne, Mikayla Meek, Mitch Gregory 

Tematyka: Marketing, branding

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 25 minut

Strona internetowa: NerdBrand Podcast 

Dostępne platformy: Apple, Google, Spotify, Amazon Music

Omówienie: Podcast NerdBrand jest skoncentrowany na omawianiu sprecyzowanych tematów związanych z budowaniem marki osobistej, które łączą się w pewnym stopniu z SEO. Chociaż podcast nie dotyczy bezpośrednio SEO, poruszane tematy są bardzo istotne dla osób zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach (w tym pozycjonowaniem i Google Ads).

SEO Mindset

kxMSYwMmubvL8DorMrfsbZ8nxwyZAEea1bgAOg6QYBmZPN7h5U4GbovfV1zi2

Osoby prowadzące: Sarah McDowell, Tazmin Suleman

Tematy: Wskazówki dotyczące zdrowia psychicznego, rozwój kariery

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut

Strona internetowa: SEO Mindset 

Dostępne platformy: Spotify, podcasty Apple, Podcasty Google 

Omówienie: Podcast ten nie został poświęcony wyłącznie SEO. Prowadzący, Sarah McDowell i Tazmin Suleman, łączą swoją wiedzę z zakresu coachingu i pozycjonowania, w celu zapewnienia cennych spostrzeżeń na temat budowania pewności siebie i rozwoju kariery w branży SEO. Ich porady wykraczają jednak poza naszą branżę i dotyczą różnych zawodów. Co więcej, czasami pojawiają się w nich wypowiedzi innych ekspertów, omawiających strategie zwiększania umiejętności na rynku SEO i wychodzenia poza strefę komfortu.

SEO Rant

aI7neSZ6qQs06Zvm065LrEDDZwAqBbD R27GuvJ8INab9hztjNrqZGxjfumDUfcFuwShmD8JTn9FGyUByWEeL2D

Osoby prowadzące: Mordy Oberstein

Tematyka: Ogólne SEO, techniczne SEO

Częstotliwość publikacji: Co miesiąc

Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut

Strona internetowa: SEO Rant 

Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud, Apple Podcast

Omówienie: Mordy Oberstein to wybitna postać w branży, nadzorująca branding SEO w Wix. Jest też współwłaścicielem innych podcastów, np. Edge of the Web, wraz z Erin Sparks. Jego przedsięwzięcie SEO Rant skupia najlepszych marketerów zajmujących się działaniami w wyszukiwarkach, przedstawiających swoje perspektywy na nieco kontrowersyjne oraz techniczne tematy (w tym SEO LGBTQ+ i programmatic SEO w zakresie content marketingu).

Confessions of an SEO

mnbtB0S4gQ2p8h2Ez780G93AoyD27u5nItTYIp8eMtGIKh5dLn3L4By

Gospodarze: Carolyn Holzman 

Tematy: Krótkie historie SEO, najnowsze aktualizacje SEO

Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie (czasami co miesiąc)

Przeciętny czas trwania odcinka: 15 minut

Strona internetowa: Confessions of an SEO  

Dostępne platformy: Apple Podcast, Spotify, Amazon Music

Omówienie: Carolyn Holzman prowadzi krótki podcast, w którym dzieli się osobistymi spostrzeżeniami i anegdotami na różne tematy, od aktualizacji Google po konferencje, w których uczestniczyła. Podcast skupia się na przedstawieniu ważnych informacji w atrakcyjny sposób dla początkujących i zaawansowanych, zgłębiając także niszowe tematy, stosując humorystyczne podejście.

Edge of the Web

vBmiKRiscuqT8XVQlulUSI3qMEKgwQU4kcId9uu5uaPK7W3NP0tmBTkYJjmCwfi6wUw9Hu2hwrausCTey9lrj7wf5q3A

Osoby prowadzące: Erin Sparks

Tematy: Newsy digital marketingowe, media społecznościowe, content marketing

Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie

Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut

Strona internetowa: Edge of the Web

Dostępne platformy: Apple Podcast, Spotify i Soundcloud

Omówienie: Erin Sparks prowadzi podcast zmuszający odbiorców do myślenia, nie koncentrując się wyłącznie na SEO. Rozmówca omawia wszelkie aspekty marketingu, jednocześnie przewidując trendy rynkowe i przygotowując słuchaczy na kolejne aktualizacje Google.

Search Off The Record

c229ovjk9EffDTWAq4fOxYHvHtotERzRWzqMAdY3UlstgeEVC9rUmO 2EMbWLYhzfjE0BF 5Y0V hpHFJnSZRSC AjxsmA IDLSGTbxE7vNx9oxwgLXGbVtoNrI DiL1te8uraBFjrrS

Gospodarze: Zespół ds. relacji z wyszukiwarkami Google

Tematyka: Kompleksowe podejście do pozycjonowania, techniczne aspekty SEO

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 25 minut

Strona internetowa: Search Off The Record 

Dostępne platformy: Podcasty Google, Spotify, Stitcher, Podcasty Apple, Search Off The Record

Omówienie: Interesują Cię wewnętrzne działania wyszukiwarki Google? W takim razie Search Off the Record może okazać się idealnym podcastem SEO. Każdy odcinek poświęcony jest premierom, ustalaniu priorytetów funkcji w Google Search Console (GSC) i bieżącym projektom zespołów wyszukiwarki Google. W wymienionym podcaście omawiane są również tematy SEO obejmujące JavaScript itd.

Marketing O’Clock

kDf0t1uGFUm

Osoby prowadzące: Greg Finn, Jessica Budde, Christine „Shep” Zirnheld i Nicole Waddington 

Tematy: Aktualności SEO, trendy w marketingu cyfrowym, PPC, aktualności z mediów społecznościowych.

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut

Strona internetowa: Marketing O’Clock 

Dostępne platformy: Apple, Stitcher i Spotify

Omówienie: Podcast oferujący cotygodniowe wiadomości z zakresu SEO i digital marketingu, a także dodatkowe panele marketingowe O’talk, w których biorą udział eksperci z całego świata. To kolejny świetny program dla początkujących oraz ekspertów w pozycjonowaniu.

Unknown Secrets of Internet Marketing 

aWaN9RPOjJW 7vGWlkvn4t5L2LdJM3iFc8mP19XRawM80LhQtspH0Y9 DjjSxGIfsoMruK5EWMN5Z xOUyce8MvgL LULKWNF9e4Pz03vB87pkH8cdU5ij1lY ohuM1Psg0NY zg53FP

Osoby prowadzące: Matta Bertrama

Tematy: SEO, reklamy PPC, automatyczne kampanie mailingowe, taktyki marketingowe w mediach społecznościowych

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut

Strona internetowa: Unknown Secrets of Internet Marketing 

Dostępne platformy: Spotify, Podcasty Google, Soundcloud, Pandora, Podcasty Apple, iHeart, Amazon Music

Omówienie: Jeden z najlepszych podcastów SEO, prowadzony co tydzień przez specjalistę ds. digital marketingu – Matta Bertrama. Matt wyjaśnia metody zwiększania ruchu na stronie i poprawy widoczności w Internecie, gwarantując praktyczne porady w formie angażujących oraz interesujących dyskusji.

Podcast SEO – co to jest?

Podcast SEO to zasób audio, w którym rozmówcy dzielą się spostrzeżeniami na temat SEO, marketingu cyfrowego i widoczności w Internecie. Podcasty zawierają szczegółowe dyskusje, wnikliwe wywiady i cenną wiedzę specjalistyczną liderów branżowych. Przekazują wiedzę z zakresu optymalizacji stron internetowych, poprawy pozycji w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page) oraz najnowszych trendów SEO. Podcasty pozycjonerskie oferują cenne informacje na temat strategii, narzędzi zwiększających wydajność witryny w wynikach wyszukiwania oraz aktualizacji algorytmów (algorytmy Google zmieniają się nawet od 500 do 600 razy rocznie).

Kluczowe zalety podcastów SEO – jak to wygląda w praktyce?

Podcasty SEO odgrywają rolę spersonalizowanego przewodnika po stale zmieniającym się świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Będąc słuchaczem, zyskujesz dostęp do wiedzy ekspertów, którzy wypowiadają się na temat trendów branżowych oraz praktycznych strategii opracowywanych przez profesjonalistów.

Warto również wspomnieć, iż podcasty oprócz dostarczania informacji, tworzą poczucie wspólnoty. Słuchając podcastów SEO, dołączasz do grona osób o podobnych poglądach, które dzielą się wartościowymi, branżowymi doświadczeniami (w tym wyzwaniami oraz triumfami).

Podsumowanie

Podsumowując, 16 najlepszych podcastów SEO, które wymieniliśmy w dzisiejszym artykule, gwarantują kompleksową wiedzę, praktyczne strategie pozycjonerskie i spostrzeżenia branżowe, pomocne zarówno początkującym, średnio-zaawansowanym, jak i specjalistom SEO.

Jeżeli chcesz utrzymać przewagę w nieustannie zmieniającym się świecie SEO – ranking najlepszych podcastów SEO od Linkhouse pomoże wybrać rozwiązania audio, które utrwalą Twoją wiedzę i pozwolą ją zdecydowanie poprawić.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.