Stabilność Domeny – nowy parametr i filtr w Linkhouse

Stabilność Domeny – nowy parametr i filtr w Linkhouse

Stabilność Domeny – nowy parametr i filtr w Linkhouse

Sebastian Heymann

Sebastian Heymann

ikona-data-publikacji

Opublikowano

26/08/2021

ikona-data-publikacji

Opublikowano

26/08/2021

Spis treści

W panelu Linkhouse pojawił się nowy filtr zaawansowany – Stabilność Domeny. Pozwala na wybór portali w oparciu o ich historyczne zmiany:

  • dla polskich stron – Widoczności według Senuto
  • dla pozostałych – Organic Traffic według Ahrefs

Filtr składa się z 2 elementów. Pierwszy z nich – Zmiana widoczności w okresie – służy do znalezienia portali, które odnotowały określona zmianę Widoczności między początkiem, a końcem okresu, np. w ciągu ostatnich 12 miesięcy ich Widoczność wzrosła o co najmniej 5%. Drugi element – Nagła zmiana Widoczności – sprawdza zmiany w całym badanym okresie, szukając dynamicznych zmian pomiędzy kolejnymi punktami wykresu (zwykle tygodniami), najczęściej związanych z karami bądź istotnymi zmianami algorytmu. 

Zmiany wyrażone są w procentach, a badany okres w miesiącach.

Filtr ustawiony jak na screenie powyżej pozwoli znaleźć serwisy, które w ciągu ostatniego roku zwiększyły swoją Widoczność o co najmniej 20%, a jednocześnie nie zanotowały w tym okresie żadnej sytuacji, gdzie spadek tydzień do tygodnia wynosiłby więcej niż 10%.

Po zastosowaniu filtra (z uwagi na dużą liczbę danych może to potrwać nawet kilkadziesiąt sekund) w Bazie Ofert pojawia się dodatkowa kolumna z wykresem Widoczności, który pozwala sprawdzić jak dokładnie wyglądały zmiany:

Ciekawostką jest, że to jedyne miejsce, gdzie taki wykres możecie zobaczyć – nie ma go nawet w panelu Senuto.

Korzystając z filtra warto także uzupełnić minimalną wartość Widoczności w odpowiednim filtrze nieco wyżej. Pozwoli to odsiać wyniki z bardzo małych serwisów, gdzie 50% wzrost w ciągu roku oznaczał zmianę z 10 na 15. 

Sposobów na wykorzystanie nowego filtra jest bardzo wiele. Od uniknięcia zamówienia publikacji na stronie, która oberwała przy aktualizacji (nawet, jeśli zdążyła już “wrócić” przy kolejnej) po wręcz szukanie stron, które w wybranym czasie radziły sobie najlepiej (lub najgorzej), aby analizować ich przypadki i wyciągać wnioski. 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Analiza GAP linków zewnętrznych

Analiza GAP linków zewnętrznych

Praca nad najwyższą pozycją w wynikach wyszukiwania to zaciekła rywalizacja z konkurencją, w której rolę sędziego przyjmuje algorytm Google. Jak zabiegać o jego względy i jaką rolę odgrywają w tym linki zewnętrzne?

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.