Case study – kawawbiurze.pl
Koszty: 2295,55 zł netto
Liczba kupionych linków: 18
Przykłady kupionych linków:
http://hhstyle.pl/najlepsze-herbaty-swiata-jak-poznac-dobry-smak/
http://www.testyoutdoorowe.pl/lifestyle/domowy-ekspres-do-kawy-jaki-wybrac/
Adresy URL, które otrzymały linki zewnętrzne:
- https://kawawbiurze.pl/kawa-mrozona-przepis/
- https://kawawbiurze.pl/producent/dallmayr/
Chronologia:
Kampania została zaplanowana 28.08.2022, a pierwsze linki opublikowane już po dwóch dniach roboczych 31.08.2022. Czas ten potrzebny był na napisanie tekstów przez copywriterów Linkhouse, którzy do ich stworzenia wykorzystują integrację z Surfer. Dzięki temu teksty zoptymalizowane są pod odpowiednie słowa kluczowe.
W trakcie realizacji testu na stronie kawawbiurze.pl nie były wprowadzane żadne zmiany treści, ani zmiany On-Siteowe.
Jak zmieniała się widoczność według narzędzi?
Senuto:
Semstorm:
Ahrefs:
Każdy z tych wykresów wskazuje, że od moment uruchomienia kampanii Link Buildingowej – serwis zaczął zwiększać swoje pozycje w wynikach organicznych oraz ruch.
Tak wygląda ruch całego serwisu:
Jednak przechodząc głębiej w te dane możemy zauważyć że dla linkowanych adresów URL, które wybrał Link Planner, kliknięcia i wyświetlenia rosną i w ostatni weekend września zwiększyły się już o 100%.
Z tych danych usunięty został adres URL “kawa-mrozona-przepis” ze względu na spadające zainteresowanie – mniejsza liczba wyświetleń i kliknięć. Frazy związane z przepisem na kawę mrożoną istotne są głównie latem.
Przechodząc jednak do bardziej szczegółowych danych na temat linkowanych adresów URL. Każdy adres zostanie pokazany w 3 aspektach:
kliknięcia weekend 1-2 października do 27-28 sierpnia,
porównanie tydzień przed kampanią,
ostatnie 5 dni września i 1-2 października (weekend).
Adres URL: https://kawawbiurze.pl/jaki-ekspres-do-kawy-do-domu/
Kliknięcia weekendowe
Porównanie pozycji
Porównanie tygodniowe
Interpretacja: Wzrost pozycji, wyświetleń, kliknięć i jednocześnie CTRów.
Adres URL: https://kawawbiurze.pl/ile-kofeiny-ma-kawa/
Kliknięcia weekendowe
Porównanie pozycji
Porównanie tygodniowe
Interpretacja: wzrost kliknięć o 50%. Jednocześnie jest to najkrótszy artykuł w wynikach i linkowanie zewnętrzne podniosło go tylko nieznacznie. Spadek frazy “ile kofeiny ma espresso” jest naturalny ponieważ adres URL nie odpowiada na tą intencję użytkownika.
Adres URL: https://kawawbiurze.pl/jakie-szklanki-do-kawy/
Kliknięcia weekendowe
Porównanie pozycji
Porównanie tygodniowe
Interpretacja:
Liczba wyświetleń i kliknięć regularnie rośnie ze względu na wyższe pozycje.
Adres URL: https://kawawbiurze.pl/kategoria/kawa/ziarnista/
Kliknięcia weekendowe
Porównanie pozycji
Porównanie tygodniowe
Interpretacja: Pozycje delikatnie się podniosły co jeszcze nie doprowadziły do wzrostu kliknięć. Jednak pozycje jeszcze rosną. Na dzień dzisiejszy na frazę “kawa do ekspresu” serwis kawawbiurze.pl zajmuje już 4 pozycję. Konkurencja TOP3 to mocni gracze w SEO.
Adres URL: https://kawawbiurze.pl/producent/dallmayr/
Kliknięcia weekendowe
Porównanie pozycji
Porównanie tygodniowe
Interpretacja: Pozycje regularnie rosną, a nowe frazy zaczęły się pojawiać. Słowa kluczowe, które notują spadek, nie są związane z intencją tej podstrony. Spadek frazy “kawa dilmah” jest odpowiedni ponieważ ten adres URL jej nie dotyczy.
Adres URL: https://kawawbiurze.pl/producent/richmont/
Kliknięcia weekendowe
Porównanie pozycji
Porównanie tygodniowe
Interpretacja: Wzrost fraz spoza TOP10 do TOP10 – dlatego widać ogromny wzrost wyświetleń tego adresu URL. Kliknięcia dopiero zaczynają rosnąć, ale przy tym wzroście należy się spodziewać jeszcze większych wzrostów.
Adres URL: https://kawawbiurze.pl/kawa-mrozona-przepis/
Kliknięcia weekendowe – pomijam raport ponieważ jest spadek, który jest spowodowany spadkiem zainteresowania.
Porównanie pozycji
Interpretacja: Wzrost pozycji fraz jest bardzo duży. Bardzo duży wzrost pozycji spoza TOP10 do TOP10.
Podsumowanie
Podsumowując dla całego serwisu wzrost kliknięć tygodnia przed rozpoczęciem kampanii do ostatniego pełnego tygodnia września.
Wzrost kliknięć wynosi już 48%, a średnia pozycja dla całej witryny wzrosła o 0,7. I to w zaledwie 4 tygodnie. Mimo to w najbliższym czasie spodziewamy się jeszcze poprawienia tych wyników. Pagerank po witrynie nie rozchodzi się jeden dzień i potrzeba kilku tygodni aby zwiększona wartość dotarła do każdego zakamarka witryny internetowej.
Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Plannerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędziu, które bierze pod uwagę więcej czynników, z większej liczby narzędzi niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, realizację i pomoc przy publikacjach. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufaniu systemowi sztucznej inteligencji, że to co proponuje przyniesie pozytywny wpływ na serwis.
Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera: https://app.linkhouse.co/panel/advertiser/linkplanner
Macie pytania? Chcecie więcej? 🙂 Dajcie nam znać na bok@linkhouse.co
A jeśli chcecie lepiej poznać narzędzie Link Planner, zapiszcie się na bezpłatny webinar!
Już 12 października 2022 o 12:00. Zapisy tutaj!