, , ,

Link Planner: Case study kawawbiurze.pl

Sebastian Heymann

Sebastian Heymann

ikona-data-publikacji

Opublikowano

05/01/2023

ikona-data-publikacji

Opublikowano

10/10/2022

Case study – kawawbiurze.pl

 

Koszty: 2295,55 zł netto

Liczba kupionych linków: 18

 

Przykłady kupionych linków:

Adresy URL, które otrzymały linki zewnętrzne:

 

Chronologia:

Kampania została zaplanowana 28.08.2022, a pierwsze linki opublikowane już po dwóch dniach roboczych 31.08.2022. Czas ten potrzebny był na napisanie tekstów przez copywriterów Linkhouse, którzy do ich stworzenia wykorzystują integrację z Surfer. Dzięki temu teksty zoptymalizowane są pod odpowiednie słowa kluczowe. 

 

W trakcie realizacji testu na stronie kawawbiurze.pl nie były wprowadzane żadne zmiany treści, ani zmiany On-Siteowe.

Jak zmieniała się widoczność według narzędzi?

Senuto:

Semstorm: 

 

Ahrefs:

 

Każdy z tych wykresów wskazuje, że od moment uruchomienia kampanii Link Buildingowej – serwis zaczął zwiększać swoje pozycje w wynikach organicznych oraz ruch.

 

Tak wygląda ruch całego serwisu:

 

Jednak przechodząc głębiej w te dane możemy zauważyć że dla linkowanych adresów URL, które wybrał Link Planner, kliknięcia i wyświetlenia rosną i w ostatni weekend września zwiększyły się już o 100%.

 

 

Z tych danych usunięty został adres URL “kawa-mrozona-przepis” ze względu na spadające zainteresowanie – mniejsza liczba wyświetleń i kliknięć. Frazy związane z przepisem na kawę mrożoną istotne są głównie latem.

 

Przechodząc jednak do bardziej szczegółowych danych na temat linkowanych adresów URL. Każdy adres zostanie pokazany w 3 aspektach:

 

  1. kliknięcia weekend 1-2 października do 27-28 sierpnia, 

  2. porównanie tydzień przed kampanią,

  3. ostatnie 5 dni września i 1-2 października (weekend).

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/jaki-ekspres-do-kawy-do-domu/

 

Kliknięcia weekendowe

 

Porównanie pozycji

Porównanie tygodniowe


 

Interpretacja: Wzrost pozycji, wyświetleń, kliknięć i jednocześnie CTRów.

 

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/ile-kofeiny-ma-kawa/


Kliknięcia weekendowe
 

Porównanie pozycji

 

Porównanie tygodniowe

 

Interpretacja: wzrost kliknięć o 50%. Jednocześnie jest to najkrótszy artykuł w wynikach i linkowanie zewnętrzne podniosło go tylko nieznacznie. Spadek frazy “ile kofeiny ma espresso” jest naturalny ponieważ adres URL nie odpowiada na tą intencję użytkownika.

 

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/jakie-szklanki-do-kawy/


Kliknięcia weekendowe
 

Porównanie pozycji

Porównanie tygodniowe

Interpretacja:

Liczba wyświetleń i kliknięć regularnie rośnie ze względu na wyższe pozycje. 

 

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/kategoria/kawa/ziarnista/

Kliknięcia weekendowe

Porównanie pozycji

Porównanie tygodniowe

Interpretacja: Pozycje delikatnie się podniosły co jeszcze nie doprowadziły do wzrostu kliknięć. Jednak pozycje jeszcze rosną. Na dzień dzisiejszy na frazę “kawa do ekspresu” serwis kawawbiurze.pl zajmuje już 4 pozycję. Konkurencja TOP3 to mocni gracze w SEO.

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/producent/dallmayr/


Kliknięcia weekendowe

 

Porównanie pozycji

Porównanie tygodniowe


Interpretacja:
Pozycje regularnie rosną, a nowe frazy zaczęły się pojawiać. Słowa kluczowe, które notują spadek, nie są związane z intencją tej podstrony. Spadek frazy “kawa dilmah” jest odpowiedni ponieważ ten adres URL jej nie dotyczy.

 

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/producent/richmont/

Kliknięcia weekendowe

 

Porównanie pozycji

Porównanie tygodniowe

Interpretacja: Wzrost fraz spoza TOP10 do TOP10 – dlatego widać ogromny wzrost wyświetleń tego adresu URL. Kliknięcia dopiero zaczynają rosnąć, ale przy tym wzroście należy się spodziewać jeszcze większych wzrostów.

Adres URL: https://kawawbiurze.pl/kawa-mrozona-przepis/


Kliknięcia weekendowe
– pomijam raport ponieważ jest spadek, który jest spowodowany spadkiem zainteresowania.

Porównanie pozycji

Interpretacja: Wzrost pozycji fraz jest bardzo duży. Bardzo duży wzrost pozycji spoza TOP10 do TOP10.

Podsumowanie 

Podsumowując dla całego serwisu wzrost kliknięć tygodnia przed rozpoczęciem kampanii do ostatniego pełnego tygodnia września.

Wzrost kliknięć wynosi już 48%, a średnia pozycja dla całej witryny wzrosła o 0,7. I to w zaledwie 4 tygodnie. Mimo to w najbliższym czasie spodziewamy się jeszcze poprawienia tych wyników. Pagerank po witrynie nie rozchodzi się jeden dzień i potrzeba kilku tygodni aby zwiększona wartość dotarła do każdego zakamarka witryny internetowej.

 

Adresy URL i portale do linkowania zostały wybrane w Link Plannerze w kilkadziesiąt sekund. Narzędziu, które bierze pod uwagę więcej czynników, z większej liczby narzędzi niż specjalista SEO (na podstawie badania Link Building w Polsce 2022). Cała realizacja stała po stronie Linkhouse – od przygotowania, realizację i pomoc przy publikacjach. Zadaniem klienta było tylko przejście 3 prostych kroków i zaufaniu systemowi sztucznej inteligencji, że to co proponuje przyniesie pozytywny wpływ na serwis. 

 

Daj szansę swojej domenie, skorzystaj z Link Plannera: https://app.linkhouse.co/panel/advertiser/linkplanner

 

Macie pytania? Chcecie więcej? 🙂 Dajcie nam znać na bok@linkhouse.co

A jeśli chcecie lepiej poznać narzędzie Link Planner, zapiszcie się na bezpłatny webinar!
Już 12 października 2022 o 12:00.
Zapisy tutaj!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Monitoring aktywności linków

Bezpłatny Monitoring Aktywności Linków W Linkhouse monitorujemy aktywność i parametry (follow, nofollow) wszystkich linków z wykupionych artykułów sponsorowanych i linków w istniejących artykułach. Bezpłatnie. Gdy

Jak zarabiać więcej na stronie Linkhouse

Linkhouse to platforma content marketingu i link buildingu, która pozwala na monetyzację stron każdego typu (portale, blogi, fora internetowe) na wiele sposobów. W poniższym poradniku

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z nowościami Linkhouse!