Zarejestruj się

Jak podnieść liczbę kliknięć prawie 10-krotnie – czyli wnioski z link buildingu dla jaka-najlepsza.pl

ikona-data-publikacji
Opublikowano

20/07/2023

ikona-data-publikacji
Opublikowano

20/07/2023

Spis treści

Pozyskiwanie linków jest jednym z najważniejszych elementów strategii SEO. Jako jeden z czynników wpływających na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest niezwykle istotne dla serwisów, które chcą mieć większą widoczność w Google.

Proces pozyskiwania linków prowadzących do twojej strony internetowej nazywamy link buildingiem. Dobre linki to takie, które pochodzą z wysokiej jakości, autorytatywnych źródeł. Jeśli przekierowują do twojej strony, pomagają w zwiększeniu jej widoczności. Jednak pozyskiwanie linków nie jest łatwe, wymaga czasu i wysiłku.

Jeden z klientów Linkhouse, właściciel strony jaka-najlepsza.pl zdecydował się na działania z zakresu link buildingu. Aby ułatwić sobie zadanie wykorzystał Link Planner, czyli narzędzie do automatyzacji całego procesu. W tym artykule pokażemy jak klient pozyskał linki i jak te linki wpłynęły na widoczność jego strony w wynikach wyszukiwania. Na koniec podsumujemy wyniki, które dzięki kampani link buildingowej udało mu się uzyskać.

Szczegóły kampanii w pigułce

Jaka-najlepsza.pl to strona z rankingami produktów. Testerzy pracujący dla serwisu porównują i recenzują sprzęty AGD, zabawki, elementy wyposażenia domu i szereg innych przedmiotów codziennego użytku. Oprócz wygodnej w użyciu strony oraz pomocnych artykułów właściciel serwisu zdecydował się na kampanię link buildingową, by w bardzo konkurencyjnym środowisku podnieść widoczność strony w Google.

CEL: Wzrost ruchu organicznego SEO

Koszty: 3900 zł netto

Liczba zakupionych linków: 27
Daty kampanii: 22.01.2023 oraz 03.05.2023

J3dmsrDLfhPkam 8UpkjXdVGhIAiwI8htTn5pFVjSd QOBN6pUeYy8UThJxYkkBuLVzoveNWTUY4

PODSUMOWANIE DLA WITRYNY TL;DR

+620% – wzrost wyświetleń

+920% – wzrost kliknięć

*Prezentowane dane w ujęciu 3 tygodniowym.

Automatyzacja link buildingu, czyli Link Planner

Żeby ułatwić sobie skomplikowany proces znajdowania i pozyskiwania linków zwrotnych z autorytatywnych portali, klient skorzystał z Link Plannera. Link Planner to nowoczesne narzędzie do budowania linków oparte na sztucznej inteligencji, które pomaga przygotować i realizować kampanie. Pozwala na oszczędność czasu i zasobów, przygotowując kampanię budowania linków w mniej niż minutę, niezależnie od doświadczenia użytkownika.

Narzędzie umożliwia dodanie wytycznych dla kampanii, otrzymanie propozycji dla podstron i słów kluczowych, a następnie dostarcza listę najlepiej pasujących do strony użytkownika portali. Pozwala to na szybki i łatwy zakup linków.

Więcej o Link Plannerze dowiesz się tutaj.

AI w służbie link buildingu – wtyczka Linkhouse do ChatGPT

W lipcu 2023 premierę miała innowacyjna wtyczka (plugin) Linkhouse do ChatGPT. Wtyczka służy jako wyspecjalizowany asystent w procesie link buildingu. Wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy i pozyskiwania linków zwrotnych dostosowanych do konkretnej domeny i budżetu użytkownika.

Za pomocą pluginu Linkhouse użytkownik może w ciągu kilku minut zaplanować profesjonalne kampanie link buildingowe, wykorzystując wiedzę i doświadczenie, które stanowią podstawę narzędzia Link Planner – źródła wtyczki Linkhouse.

Linkhouse oferuje zautomatyzowanie czasochłonnych procesów, dostosowanie do indywidualnych wymagań i potrzeb użytkownika, a także prostotę i dostępność. Dzięki pluginowi, użytkownik ma dostęp do sprawdzonej bazy linków wraz z ich statystykami, analizę domeny i dobór odpowiednich podstron, a także możliwość zakupu linków „od ręki”. 

Poznaj wtyczkę Linkhouse tutaj.

Działania On-Site w jaka-najlepsza.pl w okresie kampanii link buildingu

Serwis miał problemy z indeksacją stron typu /feed/ oraz w okresie kampanii zostały dodane dwa artykuły. Na ten moment stan indeksu jest poprawny.

KXd1PdVn0wyKCGWwY3nlhfWc7hi0DIvdIf2H1VHpu b30rUXoSTK7ZJDdv1eWrZlL1aGJdG4HwsrEpTPJit9ss7oFB0jVD5hePYaZP Vr

Serwis miał również problem z parametrami Core Web Vitals, które zostały poprawione w maju, a po kolejnych awariach – następnie w czerwcu.

Ad5 aqVRk7ndY1nNY0bJhzinwE7femFQ9Zk 5zaPn5T5ASwLSEt0h1IRiV9UAPb MbMJbzcwcP4kZGVztD0ZYhbdLK5SyJh f9qLjYjcCz5ygBSMgoUowpJ 5uCR85vAxlxiRrRpOFrxdVdtxHzyH s

Ruch w witrynie

Ruch w serwisie jaka-najlepsza.pl od początku kampanii regularnie rośnie. Wyświetlenia rosną dzięki zwiększeniu liczby fraz w TOP10 (najwięcej wyświetleń na jakąkolwiek frazę kluczową). Branża posiada naprawdę silną konkurencję, ponieważ na frazy związane z rankingami czy produktami walczą duże serwisy jak mediaexpert, prorankingi, ceneo czy euro.com.pl.

6O3Fvc4uJuCKlaQ3Y7L MNOPG1Cwoqlb9

Poniżej przedstawiono estymowany ruch według narzędzia Semrush, który wylicza go na podstawie prawdopodobieństwa kliknięcia fraz widocznych fraz w TOP10. Mimo iż narzędzie estymuje niecałe 100 wejść w czerwcu, to realnie tych kliknięć w czerwcu do 22 czerwca było 280.

MR2AKn4Yo3ZFIoLEGN8YWlss5puxKSz8vgZTjcOkEloLEDtunP6vW6Dx3E186jg8Vhvm1totWI7euHZaXyvo8vZ4jSDiK jVEoJrgQO9RrDbFrlFUrj5UgV9tHatrhcHWseDgZTV0VbtWp 6WDcKNY4

Na poniższym wykresie (Semrush) pokazano wzrost liczby słów kluczowych, na które widoczny jest serwis jaka-najlepsza.pl. Widać regularny wzrost widoczności serwisu.

x95Ur6dVP7YXAkWrdUVEJQxNjGxwJ4q35l1CXN HRYU9ETG5m yyVDJP LrEPNAdUOH7IvGRX1HbEvm7fdQKHU5Paydl1NjtIhtRGrhSPMIuBTWFnJCy0

Jak można zauważyć na wszystkich trzech powyższych wykresach, ruch na stronie znacznie wzrósł dzięki kampanii link buildingowej. Kampania trwała od końca stycznia do początku maja, a wykresy jasno pokazują, jak w tym okresie całkowita liczba kliknięć i wyświetleń, szacowany ruch oraz organiczne słowa kluczowe systematycznie rosły. Te wskaźniki nadal rosły w czerwcu, pokazując, jak udana kampania wpływa na ruch, nawet po jej zakończeniu!

Porównanie ruchu w witrynie

Porównanie ruchu zrobiono na podstawie 21 dni przed pierwszą kampanią oraz analogiczny okres w czerwcu (od początku miesiąca przez 3 tygodnie). 

Porównanie ruchu z ostatnich 21 dni do okresu przed pierwszą kampanią

RuZEfgjOvI5r2mV76Yb9JHZBs8sXdy2myM7mgPUiikpkndOsvAtrXZ7QvyhPN2mTJ2LuyCkdrzzruwpY1MIbNM V8z7CKuYa3mOsKH4job Cbphw4D69mDBsF9WhiZXdzziUPU7u2po

Ruch wzrósł z poziomu 27 kliknięć w okresie trzech tygodni przed kampanią, aż do 280 kliknięć w ostatnich trzech tygodniach. Jest to wzrost na poziomie 720%. CTR wzrósł z poziomu 1,9% do 2,7%, a średnia pozycja o ponad 5,4.

W poniższej tabeli pokazaliśmy wzrosty pozycji słów kluczowych, które miały jakąkolwiek widoczność przez pierwszą kampanią. Celowo pominięto tutaj artykuły, które opublikowano już w trakcie prowadzenia kampanii.

oLFj4YTnvJqOsg04MKbltdvoLJg8cqd3IZKmVFiLtc0W3yeLjZGRD3Z6I7VfOZZYECsBwLNI7EZtpUctv6vnv6MEFHGRfy2YJ8AMK9b1qxbzMC

Najwyższe awanse pozycji zanotowały

  • jaka pralka do 1500
  • dobra suszarka do włosów
  • ranking pralek do 1500

Linkowane adresy URL

Najlepsza suszarka do włosów

URL: https://jaka-najlepsza.pl/najlepsza-suszarka-do-wlosow/

Wzrost kliknięć i wyświetleń tej strony docelowej wynika z coraz większej widoczności słów kluczowych, które tej stronie odpowiadają. Regularny wzrost widać także w Google Search Console:

DRwTw RzCbKXdfZCKOrsn98ZeN6XEeg9FgBXYRhKfWQuehy6vZDBRRul5W1AXm4iHswdVEJ4UlZFu8hRqlWHCCGV328AAQmR2kPzDXBwC1IQCxxh8SNqBo6H 0vyALf9Tj7JJDXVuZqpCkH6sOZBA

Poniżej z kolei prezentujemy widoczność słów kluczowych tej strony docelowej na podstawie narzędzia Semrush. Widać tutaj wzrost z 20 do ponad 100 słów kluczowych.

SauQ3TRK9zOviFyVyymtjt5zVYWZJzQ8vmQhuCDVnXnhzhVT 1jEWCN47IxUB2oyuEC KMLV9A1bVsCkypbK5Y B3Sosc9JFxCOJaIW9cRBi7eD

Najlepsza pralka do 1500 zł

URL: https://jaka-najlepsza.pl/najlepsza-pralka-do-1500-zl/

Na poniższym wykresie widać regularny wzrost już od momentu pozyskania pierwszych linków (po 22 stycznia). Wzrost ten utrzymywał się do kwietnia, a następnie wyświetlenia i kliknięcia się ustabilizowały.

S8LJLplYgUY9M2xfZlTPxLdDGPFaQWvJk5sQUG2C9aCtk gkLXOW27j 27GtDAYphgOy9WkCGHA7 lbmFJJ8Wb2srXIAOjvecPUVut ROEDnfsjuvNWzdfxXFD7 WlHSJE7n7zDZokayloAltwsJX7Y

Kumulacja wzrostu fraz kluczowych miała miejsce w kwietniu. Od tamtego czasu podstrona o najlepszych pralkach do 1500zł utrzymuje swoje pozycje. Na początku widoczna na 15 słów kluczowych, obecnie jest widoczna na prawie 80 słów kluczowych.

vkPCUVuQDD2eXLrjOa62cSl4LmeV5VEDnJ v2Sc3ddnBsbYsmEVI2hjPq8I9m1tvyzfKb G6fHZPMC32XJYo7DKcz59IMctuSATByrCYY7I8n PtlOy1dD39bYSnR FCbpGCxNs9XFR wldciQkwnvc

Najlepsza lodówka wolnostojąca 2023

URL: https://jaka-najlepsza.pl/najlepsza-lodowka-wolnostojaca-w-2023/

Artykuł został dodany 10 kwietnia, natomiast jego widoczność wzrosła w maju po pozyskaniu do niego linków zewnętrznych. Artykuł od tamtego czasu regularnie zwiększa swoją liczbę kliknięć i wyświetleń.

upny8hOJ4KXefvJb4bh4B35J7D4FRz7BvKJKCAV4HclE3KQUSwhjXUe2DcpaZOQaZzB3 w2bvv7MrzkBKPbLeIg99rGXMir oyDflTeL2tZWuVW l6E6B8atLLqvXA m0I62qNpVsG765GVpyD2OwM

Według Semrush artykuł jest już widoczny na prawie 50 słów kluczowych.

Szczegółowe podsumowanie kampanii link buildingu

22.01.2023 – 1650 złotych netto

03.05.2023 – 2250 złotych netto

Liczba pozyskanych linków: 27

Przykładowe pozyskane artykuły z linkami zwrotnymi:

Łączny czas przygotowania obu kampanii: 4 minuty

Narzędzie wykorzystane podczas kampanii: Link Planner

vDjEy1EkQeNQyOiUSQ6ISKm7kQqKHTPWvtaNDEVEBo4bWZWulhw2vGuLRM4PsAKsCP8drLsjv

Na wykresie zaznaczono daty kampanii link buildingowych. Serwis nie był w ogóle widoczny w wyszukiwarce na początku pierwszej kampanii. W momencie pisania tego artykułu ruch wynosi 85 miesięcznie według Semrush.

68Nx0aTPc16 FHStiCHT5wcFLx9hc36ma61OWy8N uLDZp5uFEgWKZ01baoR9vn NwIzKF

Przy pierwszej kampanii serwis był widoczny na 40 słów kluczowych. Obecnie jest to 341 słów kluczowych według Semrush.

Pomoc Link Plannera

Tak jak wspomnieliśmy na wstępie, do zaplanowania i zrealizowania kampanii link buildingowej klient wykorzystał narzędzie Link Planner. Zapewniło ono automatyczną pomoc podczas wyboru adresów URL w obrębie domeny klienta z potencjałem wzrostu oraz przygotowało listę portali do publikacji. 

Dodatkowo, Link Planner przekazał wytyczne copywriterom zapewnianym przez Linkhouse, którzy dostarczyli jakościowe, gotowe do publikacji i zaakceptowane przez klienta teksty.

W ostatnim etapie kampanii zweryfikowaliśmy czy zamówione przez Link Planner publikacje zostały zrealizowane przez wydawców zgodnie z zamówieniem klienta.

Podczas kampanii klient nie wykonywał żadnych innych działań z zakresu link buildingu – za wszystko odpowiadał Link Planner i system publikacji w Linkhouse.

4iQLmI6Q0blvpCF9bWkztgPL1fJmGcMhPkzSS1oo0ZE9ujiMgr0Dw 6Ce1bE 4Y

Uwaga do Google Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie do monitorowania widoczności witryny w Google. Jedną z jego funkcji jest pokazywanie linków zewnętrznych. Stąd też wielu użytkowników pyta – kiedy zobaczę linki pozyskane za pomocą Linkhouse w Google Search Console? Ile z nich będzie widocznych?

Dla 27 linków pozyskanych w obecnej kampanii – w Google Search Console widoczne są 23 linki. Google nie udostępnia nam 100% danych jeżeli chodzi o nasze linki zewnętrzne, dlatego nigdy nie znajdziemy wszystkich linków w panelu Google Search Console.

Pełniejszy monitoring linków zewnętrznych dają specjalistyczne narzędzia takie jak Ahrefs.

XsNyl6QK8thveQDqC FbjcBBBcwT89GUDhI3ZYjQwf lS3u8pilwp vgEujt OGwZjkZEtcrKd 3Uiw5MPv1TFlaWaEd11fTZduXoJ4YodEOWVxGB5yJ 2mKDKs1LkNlcgIznljYd4LbCHlbcL3R2eo

7 z widocznych tu 30 linków to nie zostało pozyskanych za pomocą platformy Linkhouse.

Podsumowanie

Co stoi za sukcesem tej kampanii link buildingu? Brak większych błędów technicznych oraz odpowiednie targetowanie słów kluczowych na odpowiednie strony docelowe. Zapewnia to odporność nawet na aktualizacje algorytmu Google’a i pozwala budować silną organiczną pozycję w wyszukiwarce. Dzięki temu linki wewnętrzne i zewnętrzne pozytywnie wpływają na widoczność słów kluczowych jak i całej domeny. 

Kliknięcia z wyszukiwarki wzrosły z kilku do ponad 20 na dzień. Co przy tej konkurencyjności fraz kluczowych oraz krótkim istnieniu serwisu jest dobrym osiągnięciem.

Nie da się zbudować widoczność w konkurencyjnych branżach bez link buildingu. W bardzo konkurencyjnych branżach na link building należy przeznaczyć większy budżet, ale nawet przy bardzo małej konkurencyjności warto za jego pomocą zabezpieczyć pozycję witryny. 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.