Jak monetyzować blog?

ikona-data-publikacji
Opublikowano

26/08/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

26/08/2020

Spis treści

Prowadzisz bloga. Działasz na nim regularnie i czujesz, że możesz już zacząć na nim zarabiać. Brzmi znajomo? I nic dziwnego. Blogi to ogromne źródła wiedzy teoretycznej i praktycznej. Wartościowe treści, które się na nim znajdują mogą zacząć przynosić Ci pieniądze. Jak zacząć zarabiać na blogu?

Czym charakteryzuje się dobrej jakości blog?

Dobry blog to taki, na którym publikowany jest wartościowy content. Ważne jest, aby poruszana tematyka była interesująca dla czytelnika, a same treści powinny być oryginalne i odpowiadały na nurtujące go pytania. Nie można zapomnieć również o stronie wizualnej. Odpowiedni układ strony, fonty i zdjęcia (najlepiej własne, a nie te stockowe) wspierają przyswajanie treści, dlatego warto o nich pamiętać. 

Aby Twój blog był atrakcyjny pamiętaj również o tym, aby Twoje treści były aktualne. Systematycznie możesz odświeżać swoje starsze wpisy. Dzięki temu zawsze będziesz na bieżąco i odpowiesz na obecne potrzeby odbiorców. 

Jakie są sposoby na monetyzowanie bloga?

Jeśli jako autor dbasz o merytorykę artykułów, czytelnik może dowiedzieć się z niego czegoś nowego, odkrywczego i wynieść z tego korzyści, to Twój blog ma szansę przynosić zysk. Jednak zarabianie na blogu to ciągły proces, na którym trzeba panować tak, jak nad prowadzeniem biznesu. Na początku trzeba sobie szczerze odpowiedzieć na pytanie, czy jesteśmy gotowi na prowadzenie działań zarobkowych. Jeśli tak, warto zacząć wprowadzać działania, które mogą przynieść dochód.

Współpraca z markami

Jeśli Twój blog ma już stałych odbiorców, którzy regularnie go odwiedzają i jest to spora liczba masz szansę na współpracę z markami. Warto przygotować na blogu zakładkę “Współpraca”, w której opiszesz to, na jakich ogólnych zasadach chcesz współpracować. Aby być wiarygodnym w kooperacjach z firmami i organizacjami należy wybierać mądrze. Współprace powinny być przemyślane i wiązać się z tematyką bloga. Stawia to Ciebie wówczas jako wiarygodnego twórcę i eksperta. Oprócz wpisów na blogu na temat marki możesz również objąć patronat nad konkretną akcją, poprowadzić warsztaty, wystąpić w czasie konferencji, czy udzielać konsultacji.

Marketing afiliacyjny

To gałąź marketingu polegająca na polecaniu konkretnego produktu. Może to być np. forma recenzji produktu z podlinkowanym odnośnikiem do strony sklepu. Wówczas otrzymujesz wynagrodzenie np. za kliknięcia lub zakupy dokonane przez przejście przez ten link.

Blog jako powierzchnia reklamowa

Inną możliwością zarabiania na swoim blogu jest oferowanie na nim powierzchni reklamowej. Wówczas marka płaci Ci za możliwość reklamowania swoich produktów bądź usług na Twoim blogu. 

Sprzedaż swoich produktów

Jeśli masz swój produkt związany z tematyką bloga, np. e-book, kurs online, książki, szyjesz ubrania lub robisz naturalne kosmetyki, sprzedawaj go właśnie przez swoją przestrzeń w sieci. Może to być jeden produkt, a może to być cały sklep podpięty pod bloga. Natomiast jeśli go nie masz, warto pomyśleć o czymś, co możesz sprzedać, a jednocześnie wzmocni Twój wizerunek jako eksperta.

Czy personal branding wpływa na monetyzację bloga?

Zdecydowanie personal branding ma wpływ na zyski płynące z bloga. Jeśli masz już silną pozycję na rynku oraz w sieci jest Ci łatwiej zarabiać na działaniach związanych z Twoim blogiem. Natomiast jeśli nie masz jeszcze wystarczająco mocnej pozycji, aktywne działania pozwolą na jej wzmacnianie. 

Jak Linkhouse może pomóc w monetyzacji bloga?

Linkhouse to miejsce, które również pozwala na monetyzację swojego bloga. Dzięki dodaniu swojej strony do platformy możesz nawiązywać współprace z reklamodawcami. Potrzebny jest precyzyjny opis na temat Twojego bloga oraz dodanie odpowiednich tagów. Ułatwi to znalezienie Twojej oferty przez osoby zainteresowane taką kooperacją. W Linkhouse masz do dyspozycji następujące rodzaje ofert, które można sprzedawać:

  • artykuły sponsorowane – obejmują artykuły zamawiane z myślą o linkach (pod SEO) oraz content marketing;
  • linki reklamowe (linki tekstowe oraz bannery graficzne) – umożliwiają sprzedaż dowolnych linków reklamodawcom skoncentrowanym na SEO i/lub na pozyskiwaniu ruchu na swoją stronę;
  • linki w istniejących artykułach – dzięki temu można monetyzować już istniejące artykuły;
  • mailingi.

Podsumowanie

Sposobów na monetyzację bloga jest kilka, dlatego warto zastanowić się, które będą najbardziej odpowiednie dla Twojego bloga. Umieszczenie swojej oferty w Linkhouse pozwala na zoptymalizowane zarządzanie współpracami. Poza tym umożliwia dotarcie do szerszego kręgu potencjalnie zainteresowanych kooperacją. 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

czy można kupować linki

Czy można kupować linki? Trzeba

Pozycjonowanie stron internetowych to prawdziwe wyzwanie – w tłumie konkurencyjnych witryn walka o widoczność w wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zacięta. W tym kontekście

Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie

Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu. Co ciekawe, badania

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.