fbpx

SEO-friendly content: jak go tworzyć?

ikona-data-publikacji

Opublikowano

13/04/2020

ikona-data-publikacji

Opublikowano

13/04/2020

Pozycjonowanie strony internetowej można porównać do budowania wieży z klocków — jeśli starannie dobieramy właściwe elementy, jej szczyt po pewnym czasie będzie naprawdę wysoki. Tak, jak pozycja dobrze optymalizowanej strony. Elementów, z których budujemy pozycję w wynikach wyszukiwania, jest wiele. Dziś skupimy się na jednym z nich — to treści przyjazne SEO.

Jak tworzyć content przyjazny SEO? Przygotowaliśmy dla Ciebie opis 4 dobrych praktyk, których stosowanie w zauważalny sposób przyczyni się do widoczności Twojej strony. W Skrócie można streścić je do pojedynczych zdań:

  • Staraj się zadowolić jak najwięcej odbiorców
  • Przyłóż się do szukania keywordów
  • Stawiaj na wysoką jakość tekstów
  • Optymalizuj wszystko, co się da

Jak to robić? Czytaj dalej — wszystkiego się dowiesz!

SEO friendly content. Sposób nr 1: Staraj się zadowolić jak najwięcej odbiorców

Oczywiście nigdy nie dogodzisz każdemu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby usatysfakcjonować zdecydowaną większość rzeczywistych i potencjalnych klientów. Aby to osiągnąć, należy publikować zróżnicowane treści, pośród których każdy znajdzie te, które lubi i których szuka. SEO friendly content musi uwzględniać różnych odbiorców.

Po pierwsze, ważna jest zróżnicowana tematyka. Treści na stronie można — a raczej trzeba — dopasować do konsumentów na różnym etapie lejka zakupowego. Jedni użytkownicy dopiero uświadomili sobie swój problem, inni już rozeznają się w palecie rozwiązań, jeszcze inni rozważają zakup lub już go dokonali. Do każdej z tych grup należy skierować inne treści, aby odpowiedzi na swoje pytania znaleźli właśnie na Twojej stronie.

Tematyka wpisów na firmowym blogu powinna być różnorodna również z uwagi na grupy klientów, do których kierujesz swój produkt lub usługę. Tworząc treści przyjazne SEO, inne zalety pokażesz klientowi biznesowemu, a inne osobie prywatnej. Inaczej przedstawisz produkt millenialsowi, a inaczej młodej mamie. Tutaj przyda się znajomość obecnych i potencjalnych klientów, umiejętność podzielenia ich na grupy i stworzenie reprezentujących ich person, czyli elementy strategii marketingowej.

Po drugie, warto stawiać na różnorodne formaty. Publikuj zarówno recenzje i porównania tekstowe, poradniki oraz artykuły eksperckie, jak również recenzje w formacie video czy albumy zdjęć z niewielką ilością tekstu. Dobrym rozwiązaniem jest też łącznie formatów w ramach jednego artykułu — np. długi tekst + podcast nagrany na jego podstawie. Ilu internautów, tyle preferencji, więc dobrze nie ograniczać się do jednego formatu.

Po trzecie, nie ignoruj ani użytkowników mobilnych, ani desktopowych. Każda z grup stanowi mniej-więcej połowę użytkowników Internetu, dlatego treści, które publikujesz, powinny być dopasowane do obu rodzajów urządzeń.

SEO friendly content. Sposób nr 2: Przyłóż się do szukania keywordów

Właściwy dobór fraz kluczowych to jeden z najistotniejszych elementów treści przyjaznych SEO.

Jak wybrać właściwe frazy? Po pierwsze, stwórz listę potencjalnych key wordów z uwzględnieniem swojej oferty. Dla przykładu posłużmy się kwiaciarnią internetową ze sklepem stacjonarnym w Poznaniu. Frazami dla takiego biznesu mogą być np.:

  • Kwiaciarnia internetowa
  • Kwiaciarnia online
  • Kwiaciarnia Poznań
  • Kwiaciarnia Poznań Rataje
  • Kwiaciarnia z dostawą Poznań
  • Kwiaciarnia z dowozem Poznań

W poszukiwaniach warto posiłkować się także podpowiedziami wyszukiwarki Google, która po wpisaniu frazy sugeruje także inne, jej zdaniem pasujące do zagadnienia.

Dobrym rozwiązaniem są także narzędzia stworzone do pomocy w szukaniu keywordów, jak np. Keywordtool.io czy Planer Słów Kluczowych Google. Ułatwiają pisanie treści przyjaznych SEO dzięki gotowej liście fraz, które rozwijają podaną na początku frazę wyjściową.

Gdy już skomponujesz listę keywordów, sprawdź ich popularność i konkurencyjność — to również można zrobić w Planerze Słów Kluczowych Google. Nie popularne frazy to frazy o wysokiej konkurencji. Frazy mniej konkurencyjne to te, które mają także mniejszą liczbę zapytań. Pozycjonując się za pomocą jednych i drugich masz największe szanse na osiągnięcie dobrych wyników.

Pamiętaj, aby wybierać nie tylko frazy ogólne, ale również dłuższe, bardziej precyzyjne, czyli frazy długiego ogona. Co prawda cieszą się znacznie mniejszą popularnością, jednak używa ich całkiem inna grupa użytkowników — bardziej zdecydowanych, szukających głębszego rozeznania w temacie, mających już za sobą wstępny research czy rozmyślania o swoich potrzebach. Spełniają wspomniane wyżej założenie treści SEO friendly, które mówi o uwzględnianiu podczas tworzenia contentu różnic pomiędzy grupami odbiorców.

SEO friendly content. Sposób nr 3: Stawiaj na wysoką jakość tekstów

Algorytmy Google są coraz bardziej wyrafinowane i już od dawna nie zwracają uwagi wyłącznie na słowa kluczowe. Aby uzyskać wysoką notę i content przyjazny SEO, należy zadbać o wysoką jakość tekstów, i to na różnych poziomach.

Dobry tekst przede wszystkim niesie wartość. Jest przydatny dla żywego użytkownika, nie napisany wyłącznie pod preferencje botów. Przed pisaniem należy więc zrobić solidny research poruszanego tematu oraz potrzeb czytelników.

Dobry tekst to także prawidłowa struktura. Prawidłowo skonstruowane tytuł, śródtytuły, lead, kolejne akapity, pisanie od ogółu do szczegółu, podkreślanie najważniejszych informacji, stosowanie języka korzyści, znajomość wzorów czytania w internecie czy psychologii sprzedaży — im większa wiedza o projektowaniu tekstów, tym wyższa ich jakość.

Niezwykle istotna jest również poprawność językowa. Z jednej strony należy dbać o ortografię, gramatykę czy interpunkcję — wbrew pozorom 5 z języka polskiego w liceum to często zbyt mało, by móc z czystym sumieniem nazwać się ekspertem od polszczyzny. Z drugiej strony, ważne są też takie elementy, jak zgrabna budowa zdań, adekwatne słownictwo, naturalne wplatanie w tekst fraz kluczowych oraz atrakcyjny styl pisania.

W skrócie można powiedzieć, że SEO friendly content to user friendly content.

SEO friendly content. Sposób nr 4: Optymalizuj wszystko, co się da

Jeśli potrzebujesz na swojej stronie treści przyjaznych SEO, zadbaj o porządną optymalizację on-site. Optymalizacja on-site to szereg działań do wykonania na stronie, które wpływają na jej lepszą widoczność. W idealnym świecie powinny być wykonywanie w momencie projektowania witryny, jednak często jest inaczej. Nawet jeśli Twoja strona nie była projektowana z myślą o pozycjonowaniu, zawsze możesz naprawić chociaż część błędów, stosując dobre praktyki.

Wśród dobrych praktyk tworzenia treści SEO friendly jest optymalizacja m.in.:

  • Rozmiaru plików graficznych — zdjęcia w artykułach czy opisach muszą być dobrej jakości, jednak na tyle lekkie, by nie obciążały strony.
  • Opisów alternatywnych, tytułów i nazw plików graficznych — umożliwiają botom Google lepsze zrozumienie zawartości strony.
  • Nazwy adresów URL — powinny być proste i zawierać słowa kluczowe, bo dzięki temu wyszukiwarka lepiej zrozumie strukturę witryny.
  • Mapa XML strony oraz plik robots.txt— powinny zawierać listę wszystkich podstron, które chcesz zaindeksować, a więc również stron firmowego bloga.
  • Linkowanie wewnętrzne — do każdej podstrony w witrynie powinno dać się przejść z przynajmniej jednej innej podstrony.

Aby stworzyć SEO friendly content, nie można liczyć, że użycie kilku słów kluczowych w tekście załatwi sprawę. Aby podziwiać adres swojej strony w wysokich wynikach wyszukiwania, należy korzystać z dobrych praktyk, łączyć ze sobą różne sposoby i strategie, cały czas obserwować efekty i nieustannie optymalizować działania.

Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu lub realizacji strategii contentowej, która będzie przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek, skontaktuj się z nami! W Linkhouse od lat zajmujemy się skutecznym content marketingiem — z chęcią pomożemy również Tobie!

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter
{{ reviewsTotal }} Review
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Reklamodawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! To kolejne skuteczne narzędzie do link buildingu, które warto przetestować! Najnowszy moduł pozwala Reklamodawcom wyszukać

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Wydawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! Najnowsze narzędzie pomaga znaleźć Wydawcom w ich witrynach odnośniki do nieistniejących stron lub podstron i

Content marketing: przykłady dla B2C

Skrót B2C, choć może dla niektórych brzmieć dość enigmatycznie, wcale nie oznacza niczego skomplikowanego! Relacją B2C nazywamy relację businness to consumer, czyli relację między przedsiębiorcami

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość i wygodę świadczonych usług. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie plików cookies.