fbpx

Reklama sklepu internetowego w Google – co i jak?

ikona-data-publikacji

Opublikowano

13/07/2020

ikona-data-publikacji

Opublikowano

13/07/2020

Google jest najpotężniejszą wyszukiwarką, z której korzystają miliardy osób na całym świecie. Tkwi w niej ogromny potencjał, dlatego sklepy internetowe dążą do zajmowania najwyższych pozycji – zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i wśród linków sponsorowanych. I Ty prowadzisz sprzedaż wysyłkową? Reklama sklepu internetowego w Google to temat, którym powinieneś się zainteresować.

Statystyki pokazują, że z wyszukiwarki Google korzysta ponad 97% internautów. Dlatego właścicielom internetowych biznesów powinno zależeć na widoczności w tej wyszukiwarce. Nie bez powodu mówi się przecież, że jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz. Nie liczy się jednak „byle jaka” obecność – chodzi o widoczność w TOP 10 wyników wyszukiwania i to na frazy, które mogą realnie zamienić się w konwersje. Doświadczenie wskazuje na to, że większość internautów ogranicza się wyłącznie do przejrzenia stron znajdujących się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Musisz więc tam dotrzeć – a z pomocą przychodzi reklama sklepu internetowego w Google.

Płatna reklama sklepu internetowego w Google – poznaj możliwości

Google daje spore możliwości promowania sklepu w Internecie. Dzięki temu, każdy może dopasować konkretne narzędzie do indywidualnych potrzeb, oczekiwań, a także dostępnego budżetu.

Google Ads to płatna reklama sklepu internetowego, która uwzględnia różne typy kampanii. Są to reklamy tekstowe, graficzne, wideo, produktowe. Można je dobrać adekwatnie do swoich potrzeb oraz upodobań grupy docelowej. 

  • Linki sponsorowane

Linki sponsorowane to płatna reklama, która pojawia się w wyszukiwarce powyżej wyników organicznych – po wpisaniu słowa kluczowego określonego przez użytkownika. Zwiększa to szansę na kliknięcie w link sponsorowany, który przeniesie do sklepu internetowego.

Taka forma reklamy świetnie sprawdza się do promowania nowo powstałych e-sklepów, które na razie nie mają szans na zdobycie bardzo wysokich pozycji w wynikach organicznych. Jest szybka, elastyczna i bardzo mierzalna.

  • Kampanie banerowe

Kampanie banerowe pozwalają na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy korzystają z serwisów zewnętrznych. Reklama sklepu internetowego wyświetla się w portalach współpracujących z Google Ads. Wówczas użytkownik widzi reklamę w formie graficznej – klikając w nią, zostaje przeniesiony do sklepu internetowego.

Tego rodzaju reklama sklepu internetowego w Google wyróżnia się dość dużą skutecznością – szczególnie, jeśli właściciel sklepu wybierze wariant wykorzystujący tzw. remarketing. 

  • Google Shopping

Google Shopping to ciekawa reklama sklepu internetowego w Google, która pozwala na skrócenie drogi od konkretnego produktu do potencjalnego klienta. 

Narzędzie przypomina nieco płatny katalog produktów, którego działanie jest podobne do funkcjonowania porównywarek cenowych. Po wpisaniu przez użytkownika nazwy konkretnego produktu, w specjalnym boxie wyświetla się dany towar w formie zdjęcia wraz z ceną i odnośnikiem do sklepu. 

Serwis YouTube jest częścią Google i również tam mogą wyświetlać się płatne reklamy. Biorąc pod uwagę, że z tego serwisu wideo korzysta ponad 1 mld użytkowników, masz spore szanse na dotarcie do potencjalnych klientów.

Reklama na YouTube może przyjąć kilka form: TrueView In-Stream (reklama wyświetlana przed materiałem docelowym) czy np. True View Discovery (reklama wyświetlana obok filmów np. w wynikach wyszukiwania).

Reklama wideo niesie wiele korzyści, jednak największą przeszkodą może być brak filmu będącego podstawą tej formy promocji. Na szczęście możesz wykorzystywać coraz lepsze narzędzia internetowe do tworzenia prostych, ale jednocześnie ciekawych materiałów.

Ile kosztuje reklama sklepu w Google?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, ile kosztuje reklama sklepu internetowego w Google. Wiele zależy od typu kampanii, czasu jej trwania, konkurencyjności słów kluczowych itp. Warto jednak podkreślić, że każde narzędzie cechuje ogromna elastyczność – koszt można dostosować do dostępnych środków, dzięki czemu inwestycja nie przekroczy założonego budżetu.

Jeśli chodzi o płatną reklamę w Google, elastyczność widoczna jest również w odniesieniu do formy rozliczenia. Poniżej prezentujemy kilka wybranych modeli płatności. 

  • CPC 

Oznacza koszt za kliknięcie – opłata pobierana jest wówczas, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Cena uzależniona jest m.in. od stawek konkurencyjnych reklam.

  • CPA 

Oznacza koszt wykonania akcji. Tutaj trzeba określić maksymalny koszt, jaki właściciel sklepu może przeznaczyć na uzyskanie konwersji. 

  • CPV 

Oznacza koszt obejrzenia materiału reklamowego. W przypadku reklam In-Stream opłata jest pobierana, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu lub obejrzy cały film (jeśli trwa krócej). 

Reklama sklepu internetowego w Google – zadbaj o wysoką pozycję w wyszukiwarce

Reklama sklepu internetowego to nie tylko Google Ads. Jako właściciel e-sklepu możesz skorzystać z bezpłatnych form, do których zalicza się obecność w organicznych wynikach wyszukiwania. Sztuką jednak jest nie sama obecność na dowolnej pozycji, ale dotarcia do TOP 10 i to na odpowiednie frazy skomponowane z baczeniem na Twój budżet i cele. W osiągnięciu tego złotego środka pomaga pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to proces długotrwały i czasochłonny, dlatego na rezultaty nierzadko trzeba czekać miesiącami. Warto jednak pamiętać, że długofalowo, jest to najtańsza metoda pozyskiwania nowych klientów. Jeżeli zatem dysponujesz odpowiednimi środkami, wówczas warto połączyć reklamę Google Ads z procesem pozycjonowania sklepu internetowego.

Pozycjonowanie powinno rozpocząć się od dokładnej optymalizacji sklepu, które obejmuje m.in. metatagi, opisy kategorii, opisy produktów, pozostałe treści. Wymaga to sporej wiedzy, dlatego w tej kwestii warto zdać się na doświadczenie ekspertów. W ramach współpracy mogą zaproponować np.:

  • przeprowadzenie audytu treści i linków,
  • wykonanie przekierowań, aby strona była dostępna pod jednym adresem,
  • usunięcie duplikatów treści i przygotowanie nowych tekstów,
  • dodanie kolejnych podstron,
  • dostarczenie wartościowych linków,
  • optymalizację kodu strony.

Ponadto, eksperci codziennie monitorują pozycje na wybrane słowa kluczowe i – w zależności od potrzeb – zmieniają prowadzone działania. Wszystko po to, aby sklep internetowy trafił na możliwie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. 

Reklama sklepu internetowego w Google to korzystne rozwiązanie, dzięki któremu:

  • zwiększysz zasięg i reputację swojego biznesu,
  • wzmocnisz świadomość marki.

Jeśli dobrze rozplanujesz kampanię, wówczas zwiększysz szansę na zwiększenie sprzedaży lub osiągnięcie innego celu biznesowego.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter
{{ reviewsTotal }} Review
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Reklamodawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! To kolejne skuteczne narzędzie do link buildingu, które warto przetestować! Najnowszy moduł pozwala Reklamodawcom wyszukać

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Wydawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! Najnowsze narzędzie pomaga znaleźć Wydawcom w ich witrynach odnośniki do nieistniejących stron lub podstron i

Content marketing: przykłady dla B2C

Skrót B2C, choć może dla niektórych brzmieć dość enigmatycznie, wcale nie oznacza niczego skomplikowanego! Relacją B2C nazywamy relację businness to consumer, czyli relację między przedsiębiorcami

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość i wygodę świadczonych usług. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie plików cookies.