Giełda Stron: kupuj i sprzedawaj strony dowolnego typu w Linkhouse!

ikona-data-publikacji
Opublikowano

09/07/2020

ikona-data-publikacji
Opublikowano

09/07/2020

Spis treści

Giełda Stron to zupełnie nowy moduł platformy Linkhouse. Pozwala na kupno i sprzedaż stron internetowych dowolnego typu. Portali, forów, blogów czy zapleczy SEO. Zarówno serwisów lokalnych jak i ogólnokrajowych, nie tylko w języku polskim.

Jak korzystać z Giełdy Stron?

W zależności od tego, czy chcesz sprzedać swoją stronę, czy zweryfikować i kupić strony wystawione na sprzedaż w Linkhouse, cały proces nieco będzie się różnił.

Jak sprzedać stronę przez Giełdę Stron?

Dla osób, które chciałyby sprzedać swoją stronę, przygotowaliśmy poręczny formularz, dostępny po rejestracji na platformie Linkhouse z poziomu menu Wydawca. 

Podstawowe dane o stronie

  1. Adres strony – pełny adres strony (koniecznie z https:// lub http://). 
  2. Widoczność – w tym polu musisz określić, kto będzie mógł zobaczyć adres Twojej sprzedawanej strony.

    – widoczna dla wszystkich – oznacza, że każdy zalogowany użytkownik Linkhouse zobaczy adres Twojej strony.

    – widoczna tylko dla zweryfikowanych reklamodawców – za zweryfikowanych reklamodawców uznajemy osoby, które wydały w Linkhouse co najmniej 10 000 PLN netto. Jeśli zaznaczysz taką opcję, pełen adres strony zostanie wyświetlony tylko tej grupie użytkowników. Dla pozostałych, adres strony pozostanie ukryty (z widoczną liczbą znaków w domenie i jej rozszerzeniem).

    Ograniczona widoczność adresu strony może zmniejszyć zainteresowanie ofertą!
  3. Język strony
  4. Typ strony – do wyboru masz opcje takie jak Afiliacja, Blog, Dropshipping, Forum, Portal lokalny, Portal tematyczny, Sklep, Zaplecze
  5. Tematyka – do wyboru z kategorii dostępnych w Linkhouse
  6. Silnik strony – do wyboru: własne dedykowane oprogramowanie, Joomla, Magento, PrestaShop, Shopify, WordPress, PHPBB, MyBB, Inne
  7. Data założenia – kiedy strona rozpoczęła działalność? Uwaga: nie powinno być to utożsamiane z datą rejestracji domeny!
  8. Termin ważności domeny – zaznacz w kalendarzu, kiedy kończy się ważność domeny

Weryfikacja ruchu na stronie

Mocno weryfikujemy jakość i statystyki każdej strony dodanej do bazy na sprzedaż, dlatego każda oferta sprzedaży musi zostać uzupełniona przesłaniem raportu (z minimum 90 dni, w ujęciu dziennym) bezpośrednio z panelu Google Analytics (poprzez opcję Udostępnij). Dane z raportów będą udostępnione wszystkim użytkownikom, bez względu na ustawioną widoczność nazwy strony. Nie dotyczy to jednak stron typu Zaplecze, dla nich raport GA nie jest wymagany.

Dodatkowo, wymagamy podania liczby unikalnych użytkowników oraz liczby odsłon – średnia z ostatnich 3 miesięcy.  

Przedmiot sprzedaży

Przez Giełdę Stron możesz sprzedać domenę i całą treść strony – teksty, zdjęcia, pliki. 

Jeżeli chcesz sprzedać wyłącznie domenę, skorzystaj z bazy Giełdy Domen, dostępnej w Linkhouse. 

Pozwalamy na sprzedaż także innych elementów wchodzących w skład domeny: 

  • dodatkowe domeny
  • bazę subskrybentów newslettera (w tym miejscu podaj liczbę subskrybentów)
  • fanpage na Facebooku
  • profil Twitter
  • profil Instagram
  • profil Facebook
  • inne elementy (do uzupełnienia) 

Sekcja Finanse

Jeżeli Twoja strona przynosi zyski, w tej sekcji możesz to zaznaczyć. Uzupełnij tabelę o miesiąc, przychód netto i dochód netto. Wymagane jest wypełnienie co najmniej jednego wiersza w tabeli. 

W polu Źródła Przychodu, możesz określić główne źródła przychodu wraz z ich przybliżonym udziałem procentowym w całości przychodu danej strony. 

Aby poprzeć swoje wyliczenia i estymacje, możesz dodać zrzuty ekranu i dokumenty potwierdzające osiągane przychody. Uważaj jednak na wrażliwe dane, gdyż dokumenty będą dostępne do wglądu dla wszystkich użytkowników platformy

Opis strony

W tym miejscu możesz opisać swoją stronę! Warto napisać, dlaczego ją sprzedajesz, jakie szanse i ryzyka czekają na kupującego, co warto na niej poprawić i jakie zmiany zostały już wdrożone. Do dyspozycji masz aż 5 tysięcy znaków na opis.

Wsparcie dla Kupującego

W tym polu możesz określić, w jaki sposób wesprzesz Kupującego po zakupie domeny. Możesz pozostawać w kontakcie telefonicznym czy mailowym, w określonym przez Ciebie czasie. Oczywiście, nie ma obowiązku wsparcia Kupującego po zakupie Twojej domeny. 

Cena

W tym etapie podajesz cenę netto Twojej witryny. Nie pobieramy od niej prowizji. 

Jak kupić stronę przez Giełdę Stron?

To proste! Wystarczy przejść do panelu https://app.linkhouse.co/panel/websites/market, dostępnego z poziomu menu Reklamodawca po zalogowaniu do konta w Linkhouse.

Widok przypomina filtrowanie i wyszukiwanie znane z Bazy Ofert. Możesz filtrować oferty domen na sprzedaż używając poniższych filtrów. 

  • Domena 
  • Typ (Afiliacja, Blog, Dropshipping, Forum, Portal lokalny, Portal tematyczny, Sklep, Zaplecze)
  • Tematyka 
  • Ruch 
  • Widoczność Senuto
  • DR
  • TF
  • SEO
  • Cena 
  • Szczegóły – Przycisk jak “Zobacz Oferty”  w Bazie Ofert.

Dodatkowo możesz wykorzystać filtry zaawansowane:

  • Filtry SEO, znane z Bazy Ofert
  • Silnik – lista rozwijalna z opcjami
  • Checkbox – tylko oferty zweryfikowane GA

Po naciśnięciu w “Szczegóły” każdej oferty, otrzymasz informacje o:

  • Przedmiot sprzedaży
  • Opis strony
  • Silnik strony
  • Data założenia 
  • Termin ważności domeny
  • Źródła przychodu
  • Miesiąc | Przychód netto | Dochód netto
  • Zrzuty ekranu dokumentujące przychód
  • Dodatkowe kanały na sprzedaż
  • Pomoc merytoryczna od sprzedającego po transakcji
  • Cena

Zabezpieczenie transakcji

Dbamy o to, by transakcja była satysfakcjonująca dla wszystkich stron. Właśnie dlatego, sprzedający musi zweryfikować posiadanie strony przez wgranie pliku od Linkhouse – to weryfikacja jak do Google Search Console. Po zamówieniu, Sprzedawca otrzymuje komunikat o weryfikacji praw do strony, z odpowiednią instrukcją. 

Dodatkowo chronimy transakcję przez system escrow – nie wydajemy pieniędzy sprzedającemu do momentu zrealizowania transakcji, czyniąc ją bezpieczną dla kupujących.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

czy można kupować linki

Czy można kupować linki? Trzeba

Pozycjonowanie stron internetowych to prawdziwe wyzwanie – w tłumie konkurencyjnych witryn walka o widoczność w wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zacięta. W tym kontekście

Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie

Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu. Co ciekawe, badania

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.