Content marketing: co to jest? Zasady tworzenia, przykłady i znaczenie marketingu treści w SEO

ikona-data-publikacji
Opublikowano

31/03/2023

ikona-data-publikacji
Opublikowano

31/03/2023

Spis treści

Czym jest content marketing? Jakie są zasady tworzenia treści i jakie znaczenie ma w SEO? Odkryj skuteczne strategie marketingu treści!

Jeśli nie będziesz nastawiony na tworzenie autentycznych i wartościowych dla czytelnika materiałów, mamy dla Ciebie smutną wiadomość – prawdopodobnie zmarnujesz swój czas i wysiłek, jaki poświęciłeś na budowanie takiego contentu. Nawet najlepsze działania SEO i płatne reklamy online nie poprawią ruchu i konwersji, jeśli nikt nie przejdzie na Twoją stronę internetową lub artykuł na blogu oraz nie podejmie pożądanych przez Ciebie działań, np. zapis do newslettera. Jeśli chcesz, aby Twoje teksty naprawdę odniosły sukces, musisz skupić się na dawaniu ludziom tego, czego potrzebują. Oznacza to, że masz skoncentrować się na dostarczaniu wartości, np. przez content marketing

Content marketing stał się powszechnym językiem dla marketerów. Jeśli jest skuteczny, zwiększa zaangażowanie obecnych i potencjalnych członków oraz buduje pozycję lidera w branży. Jednak  wymaga on zaangażowania wielu czynników, aby przyniósł świetne efekty. Dobrą wiadomością jest to, że możesz skorzystać z naszych 14 rad na tworzenie cennych wpisów, które pokochają Twoi klienci, aby zwiększyć wartość swoich artykułów i osiągnąć założone cele! Zacznijmy jednak od początku.

Co to jest content marketing? Definicja

Treści mają kluczowe znaczenie, gdyż przyciągają uwagę, utrzymują zaangażowanie i rozwiązują problemy. Dziś nie wystarczy już być w internecie. Teraz chodzi o to, jak być online, aby nas zauważono. To jest właśnie misja content marketingu, czyli marketingu treści. Jest to rodzaj strategii marketingowej, która obejmuje stałe tworzenie i dystrybucję jakościowych, odpowiednich i angażujących materiałów w celu przyciągnięcia docelowej grupy odbiorców i zachęcenia jej do zakupu. Ta forma marketingu nie promuje marki wprost, ale zamiast tego pobudza zainteresowanie konsumentów jej produktem/usługą i bierze udział w budowaniu pozytywnego postrzegania. Im większą wartość oferujesz konsumentom przez content marketing w postaci wiedzy eksperckiej i odpowiednich rozwiązań, tym bardziej zachęcisz ich do zakupu.

Dlaczego content marketing jest tak istotny? Znaczenie marketingu treści

Marketing treści to już nie trend rynkowy, ale strategiczna inwestycja mająca na celu osiągnięcie większego sukcesu biznesowego. Dzięki niemu, marka może zyskać większe znaczenie i widoczność w Internecie oraz zdobyć rozpoznawalność wśród swoich klientów.

Jeśli zdecydujesz się pracować z content marketingiem, czy to w mediach społecznościowych, czy w formie publikacji artykułów sponsorowanych na portalach www czy na własnej stronie internetowej, będziesz korzystał z tekstów. To samo dzieje się, gdy wybierzesz e-mail marketing lub blogi firmowe: zawsze będziesz potrzebować treści. Używając odpowiednio zbudowanych materiałów, możesz osiągnąć kilka celów, na przykład nauczyć ludzi, jak używać Twojego produktu lub usługi, aby zażegnać problem. Musisz tylko pamiętać, że dzisiaj ludzie mają pod dostatkiem tysiące artykułów, które mogą czytać. Są zanurzeni w morzu informacji, więc powinieneś zwrócić uwagę na to, co publikujesz w ramach kampanii, jeśli chcesz, aby wybrali Twoją markę.

Jakie są korzyści wynikające z posiadania dobrego contentu?

Mając wiedzę na temat tego, jak powinien wyglądać dobrze napisany tekst oraz potrafiąc wykorzystać w praktyce sposoby na tworzenie dobrych wpisów, możesz skutecznie wywalczyć zainteresowanie odbiorców i za pomocą content marketingu osiągać satysfakcjonujące cele biznesowe. 

To prawda, że istnieją inne sposoby na bycie online poza content marketingiem. Dlaczego więc wybrać tę opcję dla swojej firmy? Ponieważ content marketing jest podstawą i uzupełnieniem innych strategii marketingu cyfrowego. Przemyślane i umiejętnie zaplanowane publikacje mogą skutecznie wspierać promocję Twojej marki w sieci, pomagają w realizacji założonych celów, generują zaangażowanie użytkowników oraz zwiększają widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Mogą też pozyskiwać leady, wspierać sprzedaż, budować długofalowe relacje z klientem i pozyskiwać ich lojalność, zwiększać wiarygodność i świadomość na temat marki, a także tworzyć pozytywny wizerunek firmy jako eksperta w branży.

content marketing a seo

Dystrybucja treści w content marketingu a SEO i marketing wirusowy

Dystrybucja treści w content marketingu polega na planowaniu i realizowaniu działań content marketingowych, które mają na celu dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Strategia dystrybucji treści musi być dostosowana do branżowych realiów i przemyślana pod kątem zwiększenia ruchu na stronie oraz efektywności w content marketingu. Istotny będzie również kanał dystrybucji przygotowanych materiałów – w przypadku SEO możemy mówić o treściach przygotowanych na potrzeby wewnętrzne (np. blog firmowy) oraz treściach do publikacji w serwisach lub portalach internetowych, które mają na celu promocję naszej marki, a także pozyskanie wartościowych linków i ruchu użytkowników do naszej strony. Zakładając więc połączenie działań SEO z Content Marketingiem, musimy pamiętać o optymalizacji przygotowanej treści pod kątem algorytmów wyszukiwarek, takich jak Google. Treści muszą być nie tylko atrakcyjne dla odbiorców, ale także uwzględniać zasady działania algorytmu Google, co może wpłynąć na pozycjonowanie promowanej strony jak i samego publikowanego materiału w wynikach wyszukiwania.

Szukasz sprawdzonych miejsc do publikacji content marketingowych? Zarejestruj się za darmo w platformie Linkhouse, która zapewni Ci dostęp do ponad 75 000 portali wraz zaawansowanym systemem wyszukiwania uwzględniającym ponad 60 filtrów na bazie danych z Ahrefs, Semrush, Majestic i MOZ:

Nie bez znaczenia jest również wykorzystanie marketingu wirusowego, czyli tworzenie treści, które sprawią, że użytkownicy będą chcieli je udostępniać dalej, co przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie i przekształcenia odbiorców w licznych klientów do skorzystania z oferty firmy.

W efekcie content marketing i SEO powinny współgrać ze sobą, aby generować korzyści w postaci zwiększenia liczby lojalnych klientów, sprzedaży i wzmocnienia pozycji firmy na rynku.

Warto więc skupić się na tworzeniu takiego content marketingu, który pomoże poprawić jakość życia i pracy odbiorców. Jak pewnie zauważyłeś, nie wystarczy wstawić bloku tekstu, dwóch zdjęć i opublikować taki wpis na własnym blogu lub popularnym serwisie tematycznym. 

W obecnych czasach nawet trzeba pobudzać emocje, zaskakiwać, dostarczać ciekawostek, a także bawić i uczyć. Na szczęście istnieją odpowiednie sposoby, narzędzia i techniki, które pozwalają zdobyć założone cele. Jesteś gotowy je poznać? Jeśli tak, to zapnij pasy!

Jak zbudować wartościowe treści? Sprawdzona strategia content marketingowa

#1 Zdefiniuj grupę docelową i jej potrzeby

Pierwszym krokiem w content marketing strategii jest skoncentrowanie się na klientach, ponieważ Twoje materiały zawsze powinny opierać się na tym, co jest dla nich najważniejsze. Konieczne jest stworzenie skutecznej strategii content marketingu i jasne określenie wyzwań czytelników. Najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się, czego potrzebują, jest udanie się prosto do źródła. Zapytaj ich bezpośrednio lub sprawdź komentarze na swoim blogu, blogach konkurencji. Jakie unikalne spostrzeżenia, wskazówki i dane może dostarczyć Twoja firma, aby rozwiązać ich problemy? Jakie kanały najskuteczniej docierają do tej grupy? To ważne, aby pisać dla określonego targetu, a nie dla wszystkich. Gdybyś próbował dostarczyć wartościowe posty każdemu możliwemu odbiorcy, prawdopodobnie nie trafiłbyś w sedno dla żadnego z nich.

grupa docelowa odbiorców klientów content marketingu

#2 Określ cel Twojego contentu

Do zbudowania efektywnej strategii, będziesz potrzebował również zdefiniowania celów, które planujesz osiągnąć dzięki treściom. Muszą być one mierzalne, określone w czasie i osiągalne – nie ma sensu marzyć o przysłowiowych gruszkach na wierzbie. Każdy cel jest uzależniony m.in. od branży, dostępnych zasobów, prowadzonej działalności, czy wizji klienta. Są oczywiście ściśle powiązane z grupą docelową. Mogą zawierać w sobie mniejsze cele, które pozwolą na osiągnięcie tego głównego. 

#3 Wybierz rodzaj treści

Możesz tworzyć teksty o charakterze sprzedażowym, informacyjnym, bądź edukacyjnym. Warto je odróżniać, ponieważ jeśli skonstruujesz odpowiedni przekaz, odbiorca uzna, że znalazł na Twojej stronie dokładnie to, czego szukał. Co więcej, wzrośnie prawdopodobieństwo, że w przyszłości klient ten będzie do Ciebie często wracać. Będąc więc świadomym tego, czego szuka dana grupa docelowa, będziesz w stanie skutecznie zaplanować przyszłe publikacje. Dostarczając przez content marketing odpowiedzi skrojonych na miarę oczekiwań, nie tylko zachęcasz innych do swojej marki i kreujesz wizerunek eksperta, ale również podwyższasz współczynnik klikalności (CTR) na swojej stronie.

#4 Zapewnij sobie odpowiednie narzędzia do pracy

Sprzęt technologiczny, zasoby, aplikacje, dostęp do internetu — zadbaj o wszystko, co jest potrzebne podczas pracy, aby wykonać zadanie jak najlepiej. Istnieją tysiące narzędzi, płatnych i darmowych, o podstawowych i rozszerzonych możliwościach. Niektóre z nich pozwalają także monitorować wzmianki o danej marce, które pojawiają się w sieci. Wyzwaniem dla menedżerów jest znalezienie tych odpowiednich do wdrożenia w miejscu pracy, aby pomóc swoim pracownikom. Ważne jest więc, aby Twoja firma dysponowała odpowiednim oprogramowaniem, a zespoły mogły efektywnie wykonywać swoją pracę. Kiedy nie mają odpowiednich narzędzi, są zmuszeni polegać na tym, co jest dostępne w zasięgu ręki. Może to prowadzić do powolnej pracy i nieadekwatnego wykorzystania zasobów, a skutek jest taki, że zadanie – w naszym wypadku budowanie treści – jest słabej jakości.

#5 Zrób content marketing research

Tworząc posty na bloga, potrzebujesz statystyk, faktów, a nawet opinii innych ekspertów, aby poprzeć swój punkt widzenia. Jak znaleźć potrzebne informacje? Zrób research! To kolejny kluczowy aspekt podczas przygotowywania się do pisania. Bez niego nie miałbyś pojęcia o niezbędnych informacjach potrzebnych do opisania tematu, na którym się skupiasz. Badania są kluczem do zbudowania wartościowego przekazu. Twoi czytelnicy nie będą chcieli konsumować tekstów, które są wyssane z palca. Korzystanie z wiarygodnych źródeł informacji udowadnia, że zależy Ci na dostarczaniu wysoce jakościowych materiałów. Ma też wpływ na zaufanie i lojalność, a taka sytuacja jest pożądana przez wszystkie firmy. Nic więc dziwnego, że Twoja strategia content marketingu również ma opierać się na szeroko zakrojonym researchu.

#6 Dobierz słowa kluczowe

Trafnie dobrany zestaw słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów, jakie należy uwzględnić. Powinny być ściśle powiązane z charakterem prowadzonej działalności i jej ofertą, aby użytkownicy dostali dokładnie to, czego szukają w momencie wpisania frazy w wyszukiwarkę. Dlatego znajdź odpowiednie słowa kluczowe i nasyć nimi stworzony przez Ciebie tekst, oczywiście bez przesady. Warto uwzględnić także konkurencyjność poszczególnych słów kluczowych, w czym pomoże analiza konkurencji. Tutaj również będą potrzebne content marketing narzędzia, które pozwolą na szybkie wychwytywanie popularnych tematów.

#7 Wymyśl interesujący nagłówek

Tytuł jest pierwszą, a czasami jedyną częścią Twojego artykułu, którą zobaczą potencjalni użytkownicy. To ważne, aby przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do przeczytania materiału za jego pomocą. Skuteczny tytuł jest więc kluczem do zauważenia i przeczytania artykułu, co jest pierwszym krokiem do zaproszenia czytelnika do dalszej lektury. Mocny nagłówek dostarcza konkretnych informacji, ale jednocześnie zawiera mało szczegółów, aby tylko przyciągnąć uwagę, nie opowiadając całej historii. Innymi słowy, tytuł jest ważny i ma wiele do zrobienia. Możesz przeprowadzić dodatkowe badania na temat tego, co internauci najczęściej wyszukują. Te badania mogą potwierdzić Twoje pomysły na chwytliwy temat, wskazać nowe punkty widzenia i pomóc odkryć zupełnie nowe obszary, które możesz dodać. 

#8 Trzymaj się ustalonej struktury

Nie bez znaczenia jest również struktura tekstu. Dobrze jest mieć ogólny plan, który określa, jakie informacje zamierzasz zawrzeć w tekście i w jakiej kolejności będą występować. Nazywa się to strukturą dokumentu. Rozwijanie tej struktury pozwoli Ci zaoszczędzić czas podczas pisania. Zapewni, że zmieścisz wszystkie niezbędne informacje, razem ze szczegółami. Pomoże to również poprawić płynność pisania. Stosowanie śródtytułów, wyróżnień, itp. poprawia czytelność, podkreśla ważne elementy, a także umożliwia łatwą nawigację, co z kolei powoduje płynne przejścia z jednej sekcji, na drugą. 

#9 Używaj zrozumiałego języka

Nie chcesz, aby czytelnik męczył się czytając Twoje treści. Przy tak wielu rozpraszaczach i możliwości natychmiastowego oderwania się od lektury, chcesz, aby każdy czuł się komfortowo i został do końca. A to już wymaga odpowiedniego języka, który ma być prosty do odczytania. Sprawienie, by content był łatwo przyswajalny, wymaga nieustannego edytowania i sprawdzania pracy. Nie twórz więc bezwartościowych postów, które marnują czas Twój i klientów. Miej na uwadze zachowanie poprawności językowej i posługiwanie się nienaganną polszczyzną, bądź innym językiem. Bezcenny tekst powinien charakteryzować się m.in. krótkimi zdaniami w stronie czynnej, przystępnym dla przeciętnego użytkownika Internetu słownictwem, dynamicznymi czasownikami wyrażającymi ruch i emocje oraz bezpośrednimi zwrotami.

#10 Bądź autentyczny

Jednym z największych wyzwań stojących przed content marketerami jest wyróżnianie się na tle konkurencji. Nie jest tajemnicą, że klienci chcą prawdomównych treści. Twoje cele końcowe mogą być zróżnicowane, ale nie ryzykuj wiarygodności i pozycji firmy, poprzez publikowanie takich artykułów, które nie znajdują pokrycia w świecie rzeczywistym. Jedynie autentyczne i jakościowe teksty są najlepszym sposobem na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi odbiorców. Możesz szukać inspiracji u liderów, ale zwróć uwagę też na własną przestrzeń. Przeczytaj komentarze, aby zobaczyć, co ludzie myślą lub czego im brakuje. Ich pytania mogą zainspirować do nowego wpisu!

#11 Korzystaj z infografik w content marketingu

Infografiki zyskują na popularności i są szeroko stosowane wśród firm, zarówno w formie cyfrowej, jak i drukowanej. Są czytelnym, skutecznym i artystycznym sposobem przekazywania informacji bez utraty uwagi widza. Używa się ich jako potężne narzędzie, które umożliwia ludziom łatwe przetrawianie informacji za pomocą danych wizualnych, wykresów i statystyk. Przy odpowiednim projekcie mogą zostać przekształcone w niezapomnianą, przykuwającą uwagę, a nawet przekonującą grafikę. Wiadomo, że ludzie są codziennie zasypywani informacjami, a zakres uwagi zmniejsza się z każdą sekundą. Właśnie z tego powodu, sposób prezentacji treści okazuje się bardzo ważny, a nawet decydujący o tym, czy użytkownik pozostanie na Twojej stronie. 

#12 Uwzględnij linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Co dodać do działań content marketingu, aby teksty były jeszcze bardziej użyteczne? Linki wewnętrzne oraz zewnętrzne!  Linki wewnętrzne są niezbędne w każdej witrynie, ponieważ przenoszą czytelnika do Twoich podstron i ważnych sekcji, pomagają budować autorytet strony, wrażenia internauty, czy budują połączenia między stronami internetowymi za pomocą jednego kliknięcia. Natomiast linki zewnętrzne są najważniejszym źródłem siły rankingowej. Liczba wysokiej jakości linków zewnętrznych, które kierujesz do Twojej witryny, ma duży wpływ na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarkach, więc i na odwiedziny strony. Obydwa rodzaje linkowania dodają materiałom większego znaczenia.

#13 Monitoruj, jak radzi sobie Twój content marketing

Mówiąc najprościej, nie dowiesz się, czy teksty służą Twoim celom bez ich dobrego pomiaru. A jeśli nie wiesz, czy to co robisz, działa, marnujesz czas i pieniądze. Największy atut mediów cyfrowych polega na możliwości dostępu do danych na żądanie. Możesz uważnie monitorować rodzaj publikacji, ruch, zaangażowanie i regularnie sprawdzać, jak dotychczas stworzone artykuły spełniają swoje zadanie. Pomiary są tak często przyjmowane za pewnik, że czasami nie doceniamy ich wielkiego znaczenia.

#14 Aktualizuj content

Marketerzy często koncentrują się na generowaniu coraz większej ilości treści, śledzeniu nowości, trendów i tego, co robią inni, a w związku z tym, zapominają o kontrolowaniu istniejących już artykułów. Istotne jest, aby aktualizować swoje posty, a szczególnie te, które cieszyły się dużą popularnością i mają przedawnione dane. Zadaj sobie pytanie, jak możesz je ulepszyć. To sprytny sposób na zwiększenie zainteresowania starych blogów i świetna strategia o niskim ryzyku, aby zaangażować internautów, jednocześnie wykorzystując wcześniejsze sukcesy.

Przykłady Content Marketingu w działaniach B2B i B2C

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to świetny sposób na zaistnienie w świadomości klientów oraz wzbudzenie w nich zainteresowania Twoją ofertą. Dobrej jakości artykuł sponsorowany posiada niezwykle szeroki potencjał do zaprezentowania konsumentom oferowanych przez Ciebie usług, produktów czy nawet całej Twojej marki. Tego typu content pełni przede wszystkim funkcję informacyjną, gdyż jego zadaniem, oprócz reklamy, jest przede wszystkim dostarczenie odbiorcom rzetelnych informacji na temat Twojej oferty. 

Plusem artykułów sponsorowanych jest to, że za ich pomocą zyskujesz niepowtarzalną szansę dotarcia do odbiorców, którzy w innych okolicznościach z różnych powodów nie mieliby żadnych interakcji z Twoją firmą. Ta forma content marketingu będzie zatem szczególnie skuteczna, gdy zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów. Dodatkowym jej atutem jest to, że pozwala już przy pierwszym kontakcie przekazać odbiorcom uporządkowane, wysokiej jakości informacje na temat Twojej oferty, co pomaga w budowaniu zaufania do marki.  

Szukasz sprawdzonych miejsc do publikacji content marketingowych? Zarejestruj się za darmo w platformie Linkhouse, która zapewni Ci dostęp do ponad 75 000 portali wraz zaawansowanym systemem wyszukiwania uwzględniającym ponad 60 filtrów na bazie danych z Ahrefs, Semrush, Majestic i MOZ:

Grafiki i infografiki

Przekaz graficzny jest dla odbiorców dużo bardziej atrakcyjny, niż zwykły, “suchy” tekst.  Za pomocą infografik możesz w ciekawy i przykuwający oko sposób zaprezentować potencjalnym klientom zalety oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Forma graficzna powoduje, że informacje, które w innej formie mogłyby być dla odbiorców mało czytelne lub nużące, są dla nich dużo łatwiejsze do zwizualizowania. 

Ciekawa grafika może być także stosowana jako uzupełnienie właściwego przekazu tekstowego – wówczas jej głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców i zachęcenie ich do lektury. Może ona być żartobliwa, odwoływać się do faktu lub sytuacji dobrze znanej nadawcy oraz odbiorcom czy zawierać pytanie na które odpowiedź znajduje się w tekście. Dzięki temu szansa, że potencjalny klient zapozna się z przygotowanym dla niego contentem jest znacznie większa niż w przypadku samego tekstu, może także dużo lepiej zapaść mu w pamięć.

Za pomocą infografik możesz w ciekawy i urozmaicony sposób przekazywać mnóstwo informacji, które nie wyglądałyby równie atrakcyjnie w formie tekstowej. Szczególnie dobrze prezentują się na nich dane liczbowe, np. pod postacią wykresów. Infografiki są także coraz chętniej wykorzystywane w content marketingu dla B2B, dlatego też warto się nimi zainteresować, by móc w pełni wykorzystywać ich potencjał także w relacjach biznesowych. 

Taka forma jest także przyjazna social mediom, takim jak Facebook czy Instagram.

content marketing infografiki

Social Media, krótkie filmy i nagrania

Forma krótkich filmów czy nagrań jest aktualnie bardzo chętnie stosowana przez użytkowników mediów społecznościowych, dlatego też dobrym pomysłem będzie znalezienie dla niej miejsca w Twojej strategii content marketingowej. Szczególną popularnością cieszą się one na takich platformach jak TikTok czy Instagram (stories). Najczęściej tego typu forma charakteryzuje się nastawieniem na dostarczenie odbiorcom treści rozrywkowych, stąd też nieformalny język, żartobliwość czy zmniejszenie dystansu między firmą i klientami jest w krótkich nagraniach wręcz pożądane.  

Dzięki możliwości wykorzystania zarówno obrazu, jak i dźwięku, zyskujesz bardzo szerokie pole do tworzenia efektywnego i zróżnicowanego contentu dla Twoich klientów. W ten sposób możesz również dostarczyć im znacznie większą ilość wartościowych informacji niż za pośrednictwem innych, angażujących mniej zmysłów form przekazu.  Relatywnie krótki czas nagrania pozwala odbiorcom na obejrzenie go w prawie każdej chwili, co jest bardzo pozytywnym zjawiskiem, gdyż znacznie zwiększa widoczność publikowanego contentu.  

Przykład wykorzystania krótkich filmów.

Za pomocą social mediów możesz dostarczać swoim klientom biznesowym wartościowy content w bardzo różnorodnych formach i z użyciem wielu platform, które pozwolą Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych pozytywnie wpłynie na jej rozpoznawalność oraz świadomość marki wśród klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych, dlatego też warto uwzględnić je w Twojej strategii content marketingowej dla B2B.  

Newsletter

Newsletter, choć w porównaniu z poprzednimi przykładami content marketingu może się wydawać lekko przestarzały, wbrew pozorom wciąż jest niezwykle efektywną formą kontaktu z klientami. Regularnie dostarczany newsletter to doskonały sposób na informowanie na bieżąco o najnowszych pozycjach w Twojej ofercie, aktualnych promocjach, nadchodzących eventach czy ważnych wydarzeniach, jakie miały miejsce w Twojej firmie. Dzięki newsletterowi masz także pewność, że informacje docierają bezpośrednio do klientów i nie zostaną przez nich przeoczone, jak czasem dzieje się to np. w przypadku social mediów. 

E-booki

Publikacja e-booków dla klientów biznesowych, choć wymaga sporego nakładu pracy i energii wielu osób, jest rozwiązaniem wartym wypróbowania. E-book czy broszura informacyjna to doskonały sposób na dotarcie z wartościowym contentem do odbiorcy biznesowego. Ta forma umożliwia dostarczanie klientom rozbudowanych treści, które mogłyby być trudniejsze do przekazania za pomocą innych kanałów – w e-booku możesz poświęcić znacznie więcej miejsca interesującym zagadnieniom poruszanym wcześniej np. na blogu firmowym. 

Jeśli zamierzasz wydać e-booka, możesz skorzystać zarówno z klasycznej ścieżki wydawniczej, jak i zdecydować się na opcję self publishingu. Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy, będzie się także wiązać z innymi kosztami. W tradycyjnym wydawnictwie nie musisz płacić za publikację, możesz także liczyć na wsparcie zespołu redakcyjnego. Z kolei samodzielne wydanie e-booka wiąże się z koniecznością pokrycia jej kosztów, ale i większą swobodą wyboru, kto będzie pracować nad Twoją publikacją. 

Webinary

Ciekawy, interesujący webinar może być przydatny nie tylko w content marketingu dla B2B – równie dobrym pomysłem jest uczynienie z niego elementu strategii w relacji B2C! Za pomocą webinarów możesz zwiększyć świadomość swojej marki wśród konsumentów oraz ugruntować swoją pozycję na rynku. Zyskujesz także niepowtarzalną okazję zaprezentowania swojej oferty szerszemu gronu, co może pozytywnie wpłynąć na Twoje wyniki sprzedaży. Pamiętaj jednak, że wzięcie udziału w webinarze wymaga doskonałego przygotowania merytorycznego oraz umiejętności swobodnego prezentowania informacji. 

content marketing webinary

Organizacja webinarów może być stałym i lubianym przez wszystkie zaangażowane strony elementem relacji biznesowych. Dzięki webinarom zyskujesz możliwość nie tylko podzielenia się swoją wiedzą, ale i nawiązywania nowych kontaktów i wzmacniania swojej eksperckiej pozycji w branży. Najczęściej webinar przybiera formę szkolenia, warsztatu czy panelu dyskusyjnego. 

Możliwość spotkania online jest dla uczestników niezwykle wygodna, gdyż pozwala im łączyć się z dowolnego miejsca i oszczędzić czas i środki finansowe na dojeździe. Dzięki temu w webinarze będą mogły uczestniczyć osoby, które w innych okolicznościach nie mogłyby się pojawić, co poszerza Twoje grono odbiorców. Popularnym rozwiązaniem jest także udostępnienie nagrania z webinaru już po jego zakończeniu, co pozwoli zapoznać się z Twoim contentem także osobom, które nie brały w nim udziału. 

Prowadzenie bloga firmowego

Firmowy blog również może być bardzo dobrym źródłem wartościowego contentu dla Twoich klientów biznesowych, dlatego warto dbać o wysoki poziom zamieszczanych na nim treści. Zaletą prowadzenia bloga jest możliwość dostarczenia informacji w uporządkowany, czytelny sposób, co znacznie poprawia komfort odbioru. 

Blogi sprzyjają także dłuższym formom, co jest szczególnie ważne gdy zależy Ci na publikacji np. szerokiej metaanalizy czy obszernego artykułu specjalistycznego. Dzięki temu znacznie ułatwisz odbiorcom dotarcie do potrzebnych wiadomości, a opublikowane treści będą dla nich dostępne przez cały czas, co sprawi że będą mogli zapoznać się z nimi w dowolnym momencie i w każdej chwili z łatwością do nich wrócić.

Za pośrednictwem firmowego bloga możesz nie tylko dostarczać swoim klientom wysokiej jakości kontent, ale i reklamować swoje produkty i usługi, np. wspomniane już e-booki, nadchodzące eventy które organizujesz czy po prostu umiejętnie zachęcać do zapoznania się z Twoją ofertą. Wpłynie to pozytywnie na Twoje wyniki sprzedaży, pomoże nawiązywać nowe relacje biznesowe oraz umocnić te już istniejące. 

Podsumowanie

Najlepiej, aby publikowane przez Ciebie treści były jakościowe i dostarczały klientom rozwiązań na zaistniałe problemy. Żeby to osiągnąć, podczas tworzenia contentu używaj takich sposobów, które uatrakcyjniają przekaz, pozwalają Ci podzielić się wiedzą i przyciągają nowych odbiorców. W końcu, na tym Ci zależy, prawda?

Pisanie cennych materiałów wymaga czasu i wysiłku – a Twoi czytelnicy zdecydowanie na to zasługują. To nie lada wyzwanie, biorąc pod uwagę to, jak trudno w obecnych czasach zdobyć i utrzymać uwagę przeciętnego użytkownika Internetu. Najważniejsze, to nie spuszczać z oczu swojego celu, jakim jest dostarczanie prawdziwej wartości odbiorcom. Dlatego dowiedz się kim są i czego oczekują, a następnie daj z siebie wszystko, aby właśnie u Ciebie dostali takie treści, których od dawna szukali.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitterze

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Podobne wpisy

czy można kupować linki

Czy można kupować linki? Trzeba

Pozycjonowanie stron internetowych to prawdziwe wyzwanie – w tłumie konkurencyjnych witryn walka o widoczność w wynikach wyszukiwania staje się coraz bardziej zacięta. W tym kontekście

Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie

Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu. Co ciekawe, badania

Zapisz się do newslettera

Nasz newsletter to tylko jeden e-mail miesięcznie. Dzięki niemu będziesz na bieżąco z najnowszymi merytorycznymi artykułami oraz funkcjonalnościami Linkhouse, nad którymi nieprzerwanie pracujemy, aby usprawnić Twój proces budowy linków.