fbpx

Content marketing: 14 sposobów na tworzenie wartościowych treści, które pokochają Twoi klienci

ikona-data-publikacji

Opublikowano

01/02/2022

ikona-data-publikacji

Opublikowano

01/02/2022

Jeśli nie będziesz nastawiony na tworzenie autentycznych i wartościowych dla czytelnika materiałów, mamy dla Ciebie smutną wiadomość – prawdopodobnie zmarnujesz swój czas i wysiłek, jaki poświęciłeś na budowanie takiego contentu. Nawet najlepsze działania SEO i płatne reklamy online nie poprawią ruchu i konwersji, jeśli nikt nie przejdzie na Twoją stronę internetową lub artykuł na blogu oraz nie podejmie pożądanych przez Ciebie działań, np. zapis do newslettera. Jeśli chcesz, aby Twoje teksty naprawdę odniosły sukces, musisz skupić się na dawaniu ludziom tego, czego potrzebują. Oznacza to, że masz skoncentrować się na dostarczaniu wartości, np. przez content marketing. 

Content marketing stał się powszechnym językiem dla marketerów. Jeśli jest skuteczny, zwiększa zaangażowanie obecnych i potencjalnych członków oraz buduje pozycję lidera w branży. Jednak  wymaga on zaangażowania wielu czynników, aby przyniósł świetne efekty. Dobrą wiadomością jest to, że możesz skorzystać z naszych 14 sposobów na tworzenie cennych wpisów, które pokochają Twoi klienci, aby zwiększyć wartość swoich artykułów i osiągnąć założone cele!

Co to Content marketing?

Treści mają kluczowe znaczenie, gdyż przyciągają uwagę, utrzymują zaangażowanie i rozwiązują problemy. Dziś nie wystarczy już być w internecie. Teraz chodzi o to, jak być online, aby nas zauważono. To jest właśnie misja content marketingu, czyli marketingu treści. 

Jest to rodzaj strategii marketingowej, która obejmuje stałe tworzenie i dystrybucję jakościowych, odpowiednich i angażujących materiałów w celu przyciągnięcia docelowej grupy odbiorców i zachęcenia jej do zakupu. Ta forma marketingu nie promuje marki wprost, ale zamiast tego pobudza zainteresowanie konsumentów jej produktem/usługą i bierze udział w budowaniu pozytywnego postrzegania. Im większą wartość oferujesz konsumentom przez content marketing w postaci wiedzy eksperckiej i odpowiednich rozwiązań, tym bardziej zachęcisz ich do zakupu.

Dlaczego content marketing jest tak istotny?

Marketing treści to już nie trend rynkowy, ale strategiczna inwestycja mająca na celu osiągnięcie większego sukcesu biznesowego. Dzięki niemu, marka może zyskać większe znaczenie i widoczność w Internecie oraz zdobyć rozpoznawalność wśród swoich klientów.

Jeśli zdecydujesz się pracować z content marketingiem, czy to w mediach społecznościowych, czy na własnej stronie internetowej, będziesz korzystał z tekstów. To samo dzieje się, gdy wybierzesz e-mail marketing lub blogi firmowe: zawsze będziesz potrzebować treści. Używając odpowiednio zbudowanych materiałów, możesz osiągnąć kilka celów, na przykład nauczyć ludzi, jak używać Twojego produktu lub usługi, aby zażegnać problem. Musisz tylko pamiętać, że dzisiaj ludzie mają pod dostatkiem tysiące artykułów, które mogą czytać. Są zanurzeni w morzu informacji, więc powinieneś zwrócić uwagę na to, co publikujesz, jeśli chcesz, aby wybrali Twoją markę.

Jakie są korzyści wynikające z posiadania dobrego contentu?

Mając wiedzę na temat tego, jak powinien wyglądać dobrze napisany tekst oraz potrafiąc wykorzystać w praktyce sposoby na tworzenie dobrych wpisów, możesz skutecznie wywalczyć zainteresowanie odbiorców i za pomocą content marketingu osiągać satysfakcjonujące cele biznesowe. 

To prawda, że istnieją inne sposoby na bycie online poza content marketingiem. Dlaczego więc wybrać tę opcję dla swojej firmy? Ponieważ content marketing jest podstawą i uzupełnieniem innych strategii marketingu cyfrowego. Przemyślane i umiejętnie zaplanowane publikacje mogą skutecznie wspierać promocję Twojej marki w sieci, pomagają w realizacji założonych celów, generują zaangażowanie użytkowników oraz zwiększają widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Mogą też pozyskiwać leady, wspierać sprzedaż, budować długofalowe relacje z klientem i pozyskiwać ich lojalność, zwiększać wiarygodność i świadomość na temat marki, a także tworzyć pozytywny wizerunek firmy jako eksperta w branży.

Warto więc skupić się na tworzeniu takiego content marketingu, który pomoże poprawić jakość życia i pracy odbiorców. Jak pewnie zauważyłeś, nie wystarczy wstawić bloku tekstu, dwóch zdjęć i opublikować taki wpis na blogu. W obecnych czasach nawet trzeba pobudzać emocje, zaskakiwać, dostarczać ciekawostek, a także bawić i uczyć. Na szczęście istnieją odpowiednie sposoby, narzędzia i techniki, które pozwalają zdobyć założone cele. Jesteś gotowy je poznać? Jeśli tak, to zapnij pasy!

Jak zbudować wartościowe treści?

#1 Zdefiniuj grupę docelową i jej potrzeby

Pierwszym krokiem w content marketing strategii jest skoncentrowanie się na klientach, ponieważ Twoje materiały zawsze powinny opierać się na tym, co jest dla nich najważniejsze. Konieczne jest stworzenie skutecznej strategii content marketingu i jasne określenie wyzwań czytelników. Najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się, czego potrzebują, jest udanie się prosto do źródła. Zapytaj ich bezpośrednio lub sprawdź komentarze na swoim blogu, blogach konkurencji. Jakie unikalne spostrzeżenia, wskazówki i dane może dostarczyć Twoja firma, aby rozwiązać ich problemy? Jakie kanały najskuteczniej docierają do tej grupy? To ważne, aby pisać dla określonego targetu, a nie dla wszystkich. Gdybyś próbował dostarczyć wartościowe posty każdemu możliwemu odbiorcy, prawdopodobnie nie trafiłbyś w sedno dla żadnego z nich.

#2 Określ cel Twojego contentu

Do zbudowania efektywnej strategii, będziesz potrzebował również zdefiniowania celów, które planujesz osiągnąć dzięki treściom. Muszą być one mierzalne, określone w czasie i osiągalne – nie ma sensu marzyć o przysłowiowych gruszkach na wierzbie. Każdy cel jest uzależniony m.in. od branży, dostępnych zasobów, prowadzonej działalności, czy wizji klienta. Są oczywiście ściśle powiązane z grupą docelową. Mogą zawierać w sobie mniejsze cele, które pozwolą na osiągnięcie tego głównego. 

#3 Wybierz rodzaj treści

Możesz tworzyć teksty o charakterze sprzedażowym, informacyjnym, bądź edukacyjnym. Warto je odróżniać, ponieważ jeśli skonstruujesz odpowiedni przekaz, odbiorca uzna, że znalazł na Twojej stronie dokładnie to, czego szukał. Co więcej, wzrośnie prawdopodobieństwo, że w przyszłości klient ten będzie do Ciebie często wracać. Będąc więc świadomym tego, czego szuka dana grupa docelowa, będziesz w stanie skutecznie zaplanować przyszłe publikacje. Dostarczając przez content marketing odpowiedzi skrojonych na miarę oczekiwań, nie tylko zachęcasz innych do swojej marki i kreujesz wizerunek eksperta, ale również podwyższasz współczynnik klikalności (CTR) na swojej stronie.

#4 Zapewnij sobie odpowiednie narzędzia do pracy

Sprzęt technologiczny, zasoby, aplikacje, dostęp do internetu — zadbaj o wszystko, co jest potrzebne podczas pracy, aby wykonać zadanie jak najlepiej. Istnieją tysiące narzędzi, płatnych i darmowych, o podstawowych i rozszerzonych możliwościach. Niektóre z nich pozwalają także monitorować wzmianki o danej marce, które pojawiają się w sieci. Wyzwaniem dla menedżerów jest znalezienie tych odpowiednich do wdrożenia w miejscu pracy, aby pomóc swoim pracownikom. Ważne jest więc, aby Twoja firma dysponowała odpowiednim oprogramowaniem, a zespoły mogły efektywnie wykonywać swoją pracę. Kiedy nie mają odpowiednich narzędzi, są zmuszeni polegać na tym, co jest dostępne w zasięgu ręki. Może to prowadzić do powolnej pracy i nieadekwatnego wykorzystania zasobów, a skutek jest taki, że zadanie – w naszym wypadku budowanie treści – jest słabej jakości.

#5 Zrób content marketing research

Tworząc posty na bloga, potrzebujesz statystyk, faktów, a nawet opinii innych ekspertów, aby poprzeć swój punkt widzenia. Jak znaleźć potrzebne informacje? Zrób research! To kolejny kluczowy aspekt podczas przygotowywania się do pisania. Bez niego nie miałbyś pojęcia o niezbędnych informacjach potrzebnych do opisania tematu, na którym się skupiasz. Badania są kluczem do zbudowania wartościowego przekazu. Twoi czytelnicy nie będą chcieli konsumować tekstów, które są wyssane z palca. Korzystanie z wiarygodnych źródeł informacji udowadnia, że zależy Ci na dostarczaniu wysoce jakościowych materiałów. Ma też wpływ na zaufanie i lojalność, a taka sytuacja jest pożądana przez wszystkie firmy. Nic więc dziwnego, że Twoja strategia content marketingu również ma opierać się na szeroko zakrojonym researchu.

#6 Dobierz słowa kluczowe

Trafnie dobrany zestaw słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów, jakie należy uwzględnić. Powinny być ściśle powiązane z charakterem prowadzonej działalności i jej ofertą, aby użytkownicy dostali dokładnie to, czego szukają w momencie wpisania frazy w wyszukiwarkę. Dlatego znajdź odpowiednie słowa kluczowe i nasyć nimi stworzony przez Ciebie tekst, oczywiście bez przesady. Warto uwzględnić także konkurencyjność poszczególnych słów kluczowych, w czym pomoże analiza konkurencji. Tutaj również będą potrzebne content marketing narzędzia, które pozwolą na szybkie wychwytywanie popularnych tematów.

#7 Wymyśl interesujący nagłówek

Tytuł jest pierwszą, a czasami jedyną częścią Twojego artykułu, którą zobaczą potencjalni użytkownicy. To ważne, aby przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do przeczytania materiału za jego pomocą. Skuteczny tytuł jest więc kluczem do zauważenia i przeczytania artykułu, co jest pierwszym krokiem do zaproszenia czytelnika do dalszej lektury. Mocny nagłówek dostarcza konkretnych informacji, ale jednocześnie zawiera mało szczegółów, aby tylko przyciągnąć uwagę, nie opowiadając całej historii. Innymi słowy, tytuł jest ważny i ma wiele do zrobienia. Możesz przeprowadzić dodatkowe badania na temat tego, co internauci najczęściej wyszukują. Te badania mogą potwierdzić Twoje pomysły na chwytliwy temat, wskazać nowe punkty widzenia i pomóc odkryć zupełnie nowe obszary, które możesz dodać. 

#8 Trzymaj się ustalonej struktury

Nie bez znaczenia jest również struktura tekstu. Dobrze jest mieć ogólny plan, który określa, jakie informacje zamierzasz zawrzeć w tekście i w jakiej kolejności będą występować. Nazywa się to strukturą dokumentu. Rozwijanie tej struktury pozwoli Ci zaoszczędzić czas podczas pisania. Zapewni, że zmieścisz wszystkie niezbędne informacje, razem ze szczegółami. Pomoże to również poprawić płynność pisania. Stosowanie śródtytułów, wyróżnień, itp. poprawia czytelność, podkreśla ważne elementy, a także umożliwia łatwą nawigację, co z kolei powoduje płynne przejścia z jednej sekcji, na drugą. 

#9 Używaj zrozumiałego języka

Nie chcesz, aby czytelnik męczył się czytając Twoje treści. Przy tak wielu rozpraszaczach i możliwości natychmiastowego oderwania się od lektury, chcesz, aby każdy czuł się komfortowo i został do końca. A to już wymaga odpowiedniego języka, który ma być prosty do odczytania. Sprawienie, by content był łatwo przyswajalny, wymaga nieustannego edytowania i sprawdzania pracy. Nie twórz więc bezwartościowych postów, które marnują czas Twój i klientów. Miej na uwadze zachowanie poprawności językowej i posługiwanie się nienaganną polszczyzną, bądź innym językiem. Bezcenny tekst powinien charakteryzować się m.in. krótkimi zdaniami w stronie czynnej, przystępnym dla przeciętnego użytkownika Internetu słownictwem, dynamicznymi czasownikami wyrażającymi ruch i emocje oraz bezpośrednimi zwrotami.

#10 Bądź autentyczny

Jednym z największych wyzwań stojących przed content marketerami jest wyróżnianie się na tle konkurencji. Nie jest tajemnicą, że klienci chcą prawdomównych treści. Twoje cele końcowe mogą być zróżnicowane, ale nie ryzykuj wiarygodności i pozycji firmy, poprzez publikowanie takich artykułów, które nie znajdują pokrycia w świecie rzeczywistym. Jedynie autentyczne i jakościowe teksty są najlepszym sposobem na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi odbiorców. Możesz szukać inspiracji u liderów, ale zwróć uwagę też na własną przestrzeń. Przeczytaj komentarze, aby zobaczyć, co ludzie myślą lub czego im brakuje. Ich pytania mogą zainspirować do nowego wpisu!

#11 Korzystaj z infografik w content marketingu

Infografiki zyskują na popularności i są szeroko stosowane wśród firm, zarówno w formie cyfrowej, jak i drukowanej. Są czytelnym, skutecznym i artystycznym sposobem przekazywania informacji bez utraty uwagi widza. Używa się ich jako potężne narzędzie, które umożliwia ludziom łatwe przetrawianie informacji za pomocą danych wizualnych, wykresów i statystyk. Przy odpowiednim projekcie mogą zostać przekształcone w niezapomnianą, przykuwającą uwagę, a nawet przekonującą grafikę. Wiadomo, że ludzie są codziennie zasypywani informacjami, a zakres uwagi zmniejsza się z każdą sekundą. Właśnie z tego powodu, sposób prezentacji treści okazuje się bardzo ważny, a nawet decydujący o tym, czy użytkownik pozostanie na Twojej stronie. 

#12 Uwzględnij linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Co dodać do działań content marketingu, aby teksty były jeszcze bardziej użyteczne? Linki wewnętrzne oraz zewnętrzne!  Linki wewnętrzne są niezbędne w każdej witrynie, ponieważ przenoszą czytelnika do Twoich podstron i ważnych sekcji, pomagają budować autorytet strony, wrażenia internauty, czy budują połączenia między stronami internetowymi za pomocą jednego kliknięcia. Natomiast linki zewnętrzne są najważniejszym źródłem siły rankingowej. Liczba wysokiej jakości linków zewnętrznych, które kierujesz do Twojej witryny, ma duży wpływ na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarkach, więc i na odwiedziny strony. Obydwa rodzaje linkowania dodają materiałom większego znaczenia.

#13 Monitoruj, jak radzi sobie Twój content marketing

Mówiąc najprościej, nie dowiesz się, czy teksty służą Twoim celom bez ich dobrego pomiaru. A jeśli nie wiesz, czy to co robisz, działa, marnujesz czas i pieniądze. Największy atut mediów cyfrowych polega na możliwości dostępu do danych na żądanie. Możesz uważnie monitorować rodzaj publikacji, ruch, zaangażowanie i regularnie sprawdzać, jak dotychczas stworzone artykuły spełniają swoje zadanie. Pomiary są tak często przyjmowane za pewnik, że czasami nie doceniamy ich wielkiego znaczenia.

#14 Aktualizuj content

Marketerzy często koncentrują się na generowaniu coraz większej ilości treści, śledzeniu nowości, trendów i tego, co robią inni, a w związku z tym, zapominają o kontrolowaniu istniejących już artykułów. Istotne jest, aby aktualizować swoje posty, a szczególnie te, które cieszyły się dużą popularnością i mają przedawnione dane. Zadaj sobie pytanie, jak możesz je ulepszyć. To sprytny sposób na zwiększenie zainteresowania starych blogów i świetna strategia o niskim ryzyku, aby zaangażować internautów, jednocześnie wykorzystując wcześniejsze sukcesy.

Podsumowanie

Najlepiej, aby publikowane przez Ciebie treści były jakościowe i dostarczały klientom rozwiązań na zaistniałe problemy. Żeby to osiągnąć, podczas tworzenia contentu używaj takich sposobów, które uatrakcyjniają przekaz, pozwalają Ci podzielić się wiedzą i przyciągają nowych odbiorców. W końcu, na tym Ci zależy, prawda?

Pisanie cennych materiałów wymaga czasu i wysiłku – a Twoi czytelnicy zdecydowanie na to zasługują. To nie lada wyzwanie, biorąc pod uwagę to, jak trudno w obecnych czasach zdobyć i utrzymać uwagę przeciętnego użytkownika Internetu. Najważniejsze, to nie spuszczać z oczu swojego celu, jakim jest dostarczanie prawdziwej wartości odbiorcom. Dlatego dowiedz się kim są i czego oczekują, a następnie daj z siebie wszystko, aby właśnie u Ciebie dostali takie treści, których od dawna szukali.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter
{{ reviewsTotal }} Review
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Link Planner – nowoczesne narzędzie do link buildingu

Link Planner to najnowocześniejsze narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji. Dzięki niemu możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Już w 60 sekund* otrzymasz gotowy plan kampanii, której przygotowanie do tej pory wiązało się z dużym nakładem pracy, posiadaniem wiedzy SEO, a także potrzebą korzystania z wielu, najczęściej płatnych narzędzi.

Relacja z Konferencji SEO Poland 2022

16 września 2022 w ICE Kraków odbyła się współorganizowana przez nas największa konferencja dla polskiej branży SEO. Połączyła w sobie ponad 600 uczestników, kilkunastu prelegentów-specjalistów,

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Reklamodawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! To kolejne skuteczne narzędzie do link buildingu, które warto przetestować! Najnowszy moduł pozwala Reklamodawcom wyszukać

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Wydawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! Najnowsze narzędzie pomaga znaleźć Wydawcom w ich witrynach odnośniki do nieistniejących stron lub podstron i

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość i wygodę świadczonych usług. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie plików cookies.