Artykuły sponsorowane – brakujące ogniwo w Twojej strategii SEO

ikona-data-publikacji

Opublikowano

01/02/2022

ikona-data-publikacji

Opublikowano

01/02/2022

Artykuły sponsorowane są doskonałym sposobem na zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach i budowanie wysokiej pozycji Twojej firmy na rynku. W ciągu kilku ostatnich lat zyskały one ogromną popularność, dlatego warto zwrócić na nie szczególną uwagę przy opracowywaniu strategii SEO. Od „klasycznych” artykułów różni je to, że ich publikacja jest zlecona i opłacona przez firmę, aby wypromować oferowane przez nią produkty, usługi lub całą markę. Z tego artykułu dowiesz się, jakie korzyści mogą Ci przynieść artykuły sponsorowane oraz jak w pełni wykorzystać ich potencjał w Twojej strategii SEO! 

Dlaczego warto inwestować w artykuły sponsorowane? 

Artykuły sponsorowane, jeśli są umiejętnie napisane i opublikowane w odpowiednich miejscach, mogą znacznie zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej, dzięki czemu są tak istotnym elementem strategii SEO. Możesz osiągnąć ten efekt zarówno dzięki temu, że wpływają one na widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych, jak i dzięki temu, że za ich pośrednictwem odbiorcy zyskują sposobność zapoznania się z Twoją ofertą. 

Artykuły sponsorowane, oprócz zwiększenia ruchu na Twojej stronie, pomogą Ci także w dotarciu do szerokiego grona klientów, którzy nie mieli dotąd styczności z Twoją marką, ale są aktywnymi użytkownikami social mediów czy czytelnikami blogów tematycznych. Dzięki temu wzrośnie rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów, co ugruntuje Twoją pozycję na rynku i przełoży się pośrednio na wyniki sprzedaży. 

Nie zapominaj także o tym, że wysoka pozycja Twojej witryny w wyszukiwarkach internetowych nie jest jedyną korzyścią, jaką mogą przynieść Ci artykuły sponsorowane.  Niezwykle istotnym jest to, że za ich zasługą jesteś w stanie zacząć budować stabilną, opartą na zaufaniu relację z nowymi klientami. Dlatego ważnym jest, by artykuły sponsorowane odznaczały się wysoką jakością i zawierały niezbędne dla odbiorców informacje – dzięki temu zaprezentujesz im swoją markę z jak najlepszej, profesjonalnej strony. 

Artykuły sponsorowane w strategii SEO 

Zbudowanie skutecznego artykułu sponsorowanego z uwzględnieniem Twojej strategii SEO wcale nie musi być skomplikowanym zadaniem! O jakich elementach i zabiegach warto pamiętać? Jakich błędów nie popełniać? 

Link building – dlaczego jest ważny? 

Umieszczanie w artykułach sponsorowanych odnośników do Twojej strony internetowej to podstawa skutecznej strategii SEO. Jeśli w treści tekstu zabraknie linków, artykuł nie wpłynie w żaden sposób na pozycjonowanie Twojej strony, a Ty stracisz czas i pieniądze poświęcone na promowanie swojej marki. Link building ma zatem kluczowe znaczenie dla widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych, dlatego warto podejść do niego z uwagą, by móc wyciągnąć z niego jak najwięcej korzyści. 

Jak umieszczać linki w tekście? Uniwersalnym i chętnie wybieranym miejscem jest podsumowanie lub stopka, w której znajdują się dane sponsora. Oczywiście możesz także wykorzystać linki w innych częściach tekstu – jeśli np. wyszczególnione są w nim pojedyncze produkty lub usługi, które znajdują się w Twojej ofercie, dobrym pomysłem będzie zawarcie odnośnika w tym samym akapicie, lub „przemycenie” go pod postacią anchor tekstu. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na użycie anchorów, muszą one być jak najbardziej naturalnie wplecione w treść artykułu oraz odpowiednio wyróżnione. 

Oprócz wpływu na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach, umiejętny link building może także okazać się nieocenionym narzędziem w przyciąganiu nowych klientów. Bardzo skuteczną strategią jest połączenie odnośnika z call to action (CTA). Zachęta do odwiedzenia Twojej strony i zapoznania się z ofertą Twojej marki znacznie zwiększa szanse na to, że internauta faktycznie kliknie zamieszczony w artykule sponsorowanym link, co pozytywnie wpłynie na ruch na Twojej witrynie. 

Pamiętaj także, że większa liczba linków w artykule sponsorowanym niekoniecznie musi przekładać się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, może natomiast zniechęcić odbiorców do Twojej firmy, gdy zauważą „przeciążenie” tekstu odnośnikami. Wówczas będą oni mniej skłonni do zapoznania się z Twoją ofertą, a Ty zmarnujesz szansę na wyciągnięcie z link buildingu dodatkowych korzyści dla swojej marki. 

Jak wybrać właściwe słowa kluczowe? 

Umiejętny link building, choć ma fundamentalne znaczenie dla powodzenia Twojej strategii SEO, to dopiero połowa sukcesu. Równie ważne jest to, by artykuły sponsorowane zawierały odpowiednie słowa kluczowe. Mogą się one znaleźć zarówno w treści tekstu, jak i w nagłówkach oraz tytule – wówczas będą pełniły także funkcję informowania o zawartości artykułu, dzięki czemu zyskujesz większą szansę na wzbudzenie ciekawości potencjalnych klientów. 

Dlaczego to takie istotne? Słowa i frazy kluczowe są tym, co pozwoli internautom odnaleźć artykuły sponsorowane w wynikach wyszukiwania. Im lepiej będą one dopasowane do tego, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarki, tym większe prawdopodobieństwo, że trafią właśnie na Twój artykuł sponsorowany. Dlatego też najskuteczniejszą strategią jest dobranie takich słów i fraz kluczowych, które będą zarówno dobrze oddawać treść tekstu, jak i wpasowywać się w aktualne trendy wyszukiwania. Wybór odpowiednich słów kluczowych w strategii SEO musi być zatem dobrze przemyślany oraz poprzedzony szczegółowym researchem w grupie docelowej. 

Krótsze i bardziej ogólne słowa kluczowe, choć znacznie częściej wpisywane są w wyszukiwarki, wcale nie są gwarancją sukcesu, gdyż możemy odnaleźć je na wielu stronach, które także walczą o atrakcyjne pozycjonowanie. Dłuższe i precyzyjniejsze słowa kluczowe mają tę zaletę, że z uwagi na ich wyspecjalizowanie szansa na znalezienie za ich pomocą naszego artykułu sponsorowanego rośnie – minusem jest natomiast to, że są rzadziej używane przez internautów. Skuteczna strategia SEO powinna więc uwzględnić te zależności w wyborze słów oraz fraz kluczowych do artykułu sponsorowanego. 

Dobór odpowiedniego miejsca publikacji

Oprócz umiejętnego link buildingu i wyboru słów kluczowych, niezwykle ważne jest także to, gdzie artykuły sponsorowane zostaną opublikowane. Nawet najlepszy tekst może nie przynieść oczekiwanych korzyści Twojej marce, jeśli nie pojawi się w odpowiednim miejscu. Z punktu widzenia strategii SEO, im popularniejsza w wynikach wyszukiwania jest witryna, na której je umieścisz, tym lepiej. Decydując się na miejsce publikacji zwróć także uwagę na to, jak dużą część pojawiających się tam treści zajmują artykuły sponsorowane – jeśli liczba ta jest znacząca, bądź teksty niesponsorowane nie pojawiają się w ogóle, zastanów się, czy współpraca ta na pewno będzie dla Ciebie korzystna. 

Pamiętaj jednak, by wybierając miejsce publikacji, brać także pod uwagę inne czynniki, takie jak profil tematyczny strony czy kwota, jaką przyjdzie Ci zapłacić za zamieszczenie artykułu sponsorowanego. Im bardziej tematyka strony pokrywa się z Twoim zakresem działalności, tym większa szansa na to, że odwiedzający zainteresują się Twoją ofertą i wygenerują ruch na Twojej stronie. Ta strategia pozwoli Ci wyciągnąć z publikacji artykułów sponsorowanych dużo więcej korzyści, niż tylko wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych. 

Jak pisać atrakcyjne artykuły sponsorowane pod SEO? 

Artykuły sponsorowane pisane z myślą o strategii SEO, oprócz zawierania linków i słów kluczowych, muszą być także atrakcyjne i interesujące dla potencjalnych klientów. Jeśli koncentrujesz się wyłącznie na optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek internetowych, nie zwracając uwagi na ich spójność i poprawność, możesz wyrządzić swojej marce więcej szkody niż pożytku. 

Jak zatem odnaleźć równowagę i nie zniechęcić do siebie odbiorców? Zadbaj o to, by słowa i frazy kluczowe były wplecione w treść tekstu w sposób jak najbardziej naturalny, a odnośniki nie dominowały nad pozostałą częścią artykułu. Przede wszystkim zwróć uwagę na to, czy forma gramatyczna słowa lub frazy kluczowej pasuje do pozostałej części zdania, oraz czy całe zdanie jest sformułowane zrozumiale. Treści niepoprawne i niespójne, nawet jeśli będą zawierać dużą liczbę linków oraz słów kluczowych, wyglądają nieprofesjonalnie i niestarannie, co może negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. 

Nie zapominaj również, że odbiorcą publikowanych przez Ciebie treści jest nie wyszukiwarka internetowa, a korzystający z niej człowiek – Twój potencjalny klient. Osoby, które trafią na Twój artykuł sponsorowany, bardzo szybko zorientują się, jeśli tekst nie powstawał z myślą o nich, lecz o pozycjonowaniu, co może zniechęcić ich do Twojej firmy oraz zapoznania się z jej ofertą. Zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych oraz linków wcale nie musi zapewnić witrynie lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania, może natomiast negatywnie wpłynąć na Twoje relacje z potencjalnymi klientami. Dlatego tak ważnym jest, by zawsze dbać o poprawność językową oraz atrakcyjność artykułów sponsorowanych w Twojej strategii SEO. 

Podsumowanie 

Artykuły sponsorowane to doskonały sposób na zwiększenie ruchu na Twojej stronie, pozycjonowanie jej w wynikach wyszukiwania i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki. Włączenie ich do strategii SEO polepszy Twoje zasięgi i przyciągnie nowe grono klientów, dlatego warto w nie zainwestować, by mogły już teraz przynosić Twojej firmie jak najwięcej korzyści. Możesz zarówno stworzyć je samodzielnie, jak i wyoutsource’ować – w tym celu sprawdź naszą ofertę. 

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Link Planner – nowoczesne narzędzie do link buildingu

Link Planner to najnowocześniejsze narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji. Dzięki niemu możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Już w 60 sekund* otrzymasz gotowy plan kampanii, której przygotowanie do tej pory wiązało się z dużym nakładem pracy, posiadaniem wiedzy SEO, a także potrzebą korzystania z wielu, najczęściej płatnych narzędzi.