fbpx

Artykuły sponsorowane a public relations

ikona-data-publikacji

Opublikowano

24/04/2020

ikona-data-publikacji

Opublikowano

24/04/2020

Marketing treści to uniwersalne narzędzie, które doskonale uzupełnia różnorodne obszary działań reklamowych — SEO, kampanie Google Ads czy public relations. Content marketing i PR to obecnie wręcz nierozerwalny duet, wykorzystywany przez najlepszych piarowców. Za jego popularnością nie stoi nic innego, jak bezdyskusyjna skuteczność.

W dalszej części artykułu dowiesz się:

  • Jak content marketing działa w służbie PR i realizuje jego cele?
  • Jak artykuły sponsorowane mogą pomóc w public relations?
  • Zalety artykułów sponsorowanych PR

Content marketing w służbie PR

Mówiąc w dużym skrócie, celem działań PR jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Wśród różnorodnych narzędzi, którymi się posługuje, znajdziemy m.in. content marketing, którego zadaniem jest realizacja celów strategicznych poprzez dostarczanie odbiorcom treści odpowiadające na ich potrzeby.

Połączenie wartościowych treści z pozytywnym przekazem na temat przedsiębiorstwa pozwala osiągnąć różnorodne profity. Ale o tym, co daje content merkating w PR, przeczytasz nieco niżej.

Jak content marketing realizuje cele PR?

Content marketing w PR to — w odróżnieniu od typowego zastosowania strategii contentowych — w głównej mierze treści publikowane w zewnętrznych serwisach. Jednym z najczęściej spotykanych tekstów PR-owych są artykuły sponsorowane.

Artykuły sponsorowane w public relations są skutecznym narzędziem w walce o wizerunek marki pod warunkiem, że są prawidłowo przygotowywane i dystrybuowane. Co zrobić, aby tekstem podbić serca odbiorców?

  • Osadź informacje o firmie w kontekście, który zainteresuje odbiorcę.
  • Do publikacji artykułu wybierz rzetelny portal, na którym rzeczywiście przebywają przedstawiciele Twojej grupy docelowej.
  • Publikuj artykuły sponsorowane regularnie.
  • Pisanie artykułów zlecaj profesjonalnym copywriterom, którzy znają zarówno zasady poprawnej polszczyzny, jak i dobre praktyki tworzenia tekstów marketingowych.

Więcej o tym, czym się kierować podczas pisania tekstów sponsorowanych, pisałam już w tym artykule — koniecznie do niego zajrzyj!

Czy tekst PR jest równoznaczny z artykułem sponsorowanym?

Tak i nie. Tekst PR-owy ma do spełnienia konkretne zadanie, jakim jest budowanie wizerunku firmy. Jednak czas typowo reklamowych artykułów, które mówiły czytelnikowi wprost, co ma myśleć, już dawno dobiegł końca. W momencie, gdy teksty PR weszły w skład strategii contentowych, podział stał się dużo bardziej płynny.

Wartościowe treści w zasadzie same robią dobry PR, nawet jeśli nie ma w nich ani słowa o produkcie czy misji i wartościach firmy. Nie zawsze muszą publikowane w zewnętrznych serwisach, bo dobrze prowadzony blog firmy również będzie wpływał na to, jak postrzegają nas użytkownicy. Zatem tekst PR nie musi być artykułem sponsorowanym. Public relations ma w swoim arsenale bogaty wybór formatów, które w mniej lub bardziej oczywisty sposób kreują nasz wizerunek w oczach odbiorców.

Z drugiej strony, nie każdy artykuł sponsorowany będzie typowym tekstem PR. Na szczęście! Nowoczesny artykuł sponsorowany w PR ma już niewiele wspólnego z tym, z czym wciąż kojarzy go wiele osób. Dziś łączy się płynnie z innymi gatunkami treści marketingowych i zdecydowanie nie jest to tekstowa reklama, która wychwala działania firmy. To — będę powtarzać do znudzenia — coraz częściej tekst, który daje odbiorcy wartość. Bo gdyby nie ona, po co w ogóle ktoś miałby poświęcać swój cenny czas na czytanie?

Jak artykuły sponsorowane mogą pomóc w public relations?

Co daje dobrze napisany artykuł sponsorowany w public relations?

Budowanie relacji z mediami, inwestorami, klientami. Artykuły sponsorowane PR mogą pomóc zwiększyć zainteresowanie ofertą wszystkich wymienionych grup odbiorców, a tym samym zyskać większy rozgłos i rozpoznawalność.

Zwiększanie świadomości marki. Regularnie publikując artykuły sponsorowane w odpowiednich portalach — czyli takich, gdzie przebywają Twoi odbiorcy — pomogą przedstawić ją szerszej publiczności. W tym potencjalnym klientom.

Budowanie pożądanego wizerunku. Przyjazna, otwarta na dialog, profesjonalna, specjalistyczna, godna zaufania, lider w branży — właściwie zaplanowany i zrealizowany content marketing w PR pomoże Twojej firmie zdobyć taki wizerunek, na jakim Ci zależy.

Połączenie dobrych relacji z odbiorcami, wysokiej świadomości marki oraz pozytywnego wizerunku daje efekt, który jest nadrzędnym celem wszystkich działań marketingowych — większą sprzedaż.

Zalety artykułów sponsorowanych PR

Profesjonalny artykuł sponsorowany opublikowany na sprawdzonym portalu może zdziałać wiele dobrego na rzecz postrzegania firmy, a tym samym mieć pośredni wpływ na jej wyniki finansowe. Dlaczego jeszcze warto korzystać z tej formy contentu?

Artykuły sponsorowane w PR są tanie. Koszt publikacji artykułu sponsorowanego zaczyna się od kilkudziesięciu złotych, a zlecając jego napisanie doświadczonemu twórcy, ograniczasz własny udział w procesie do minimum. Przykładowe ceny artykułów sponsorowanych znajdziesz na naszej stronie.

Drugą zaletą tego rodzaju conentu jest fakt, że użytkownicy sami go szukają. Jeśli Twój artykuł będzie poruszał kwestie interesujące pewną grupę odbiorców, możesz być pewien, że część z nich znajdzie go sama znajdzie go w wyszukiwarce.

Sponsorowane artykuły PR są źródłem cennych linków do Twoje strony. Publikowanie ich w sprawdzonych serwisach pozwalają skutecznie realizować strategie link buildingu. Rozważając oferty portali, koniecznie weź pod uwagę czas, na jaki publikują artykuły. Może być nieokreślony, może wynosić rok, ale równie dobrze publikacja może zostać usunięta po miesiącu.

W artykule sponsorowanym oddajesz głos firmie. Zlecając publikację takiego artykułu, masz pewność, że pojawi się w serwisie w takiej formie, w jakiej go zaakceptowałeś. Kreujesz tym samym taki wizerunek firmy, na jakim Ci zależy, nie pozostawiając miejsca na niedomówienia.

Content marketing w public relations zapewnia też nowe źródła ruchu, przekierowując użytkowników serwisów na Twoją stronę.

Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy artykuły sponsorowane mają sens, po prostu daj im szansę. Kupowanie treści sponsorowanych jest bezpieczne i efektywne — po warunkiem, że napisane są zgodnie ze sztuką, a publikują je sprawdzone i właściwie wybrane serwisy. To jeden z najlepszych sposobów, jeśli chcesz osiągnąć swoje cele, a przy tym zadowolić najbardziej wymagających odbiorców.

Udostępnij na Facebooku
Udostępnij na Twitter
{{ reviewsTotal }} Review
{{ reviewsTotal }} Reviews
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

Zapisz się do newslettera

Otrzymasz powiadomienia o naszych nowych artykułach drogą mailową.

Podobne wpisy

Dzielimy się wiedzą, case studies i przepytujemy ekspertów, by pomóc Twojej firmie wykorzystywać w pełni marketingowy potencjał sieci.

Link Planner – nowoczesne narzędzie do link buildingu

Link Planner to najnowocześniejsze narzędzie do link buildingu oparte o system sztucznej inteligencji. Dzięki niemu możesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Już w 60 sekund* otrzymasz gotowy plan kampanii, której przygotowanie do tej pory wiązało się z dużym nakładem pracy, posiadaniem wiedzy SEO, a także potrzebą korzystania z wielu, najczęściej płatnych narzędzi.

Relacja z Konferencji SEO Poland 2022

16 września 2022 w ICE Kraków odbyła się współorganizowana przez nas największa konferencja dla polskiej branży SEO. Połączyła w sobie ponad 600 uczestników, kilkunastu prelegentów-specjalistów,

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Reklamodawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! To kolejne skuteczne narzędzie do link buildingu, które warto przetestować! Najnowszy moduł pozwala Reklamodawcom wyszukać

Uszkodzone Linki: Instrukcja dla Wydawcy

Na platformie Linkhouse pojawił się nowy moduł – Uszkodzone Linki! Najnowsze narzędzie pomaga znaleźć Wydawcom w ich witrynach odnośniki do nieistniejących stron lub podstron i

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość i wygodę świadczonych usług. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie plików cookies.